Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nacontrole gyneacoloog

+16
SarahKey
Happydobby
Tiara
Star007
Annemie
_Jet
Limburg85
Pien
chipa
_Lana_
studiebol
Lejow
Tania
*Lookie*
Floor
Puggle
20 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Nacontrole gyneacoloog  Empty Nacontrole gyneacoloog

Bericht  Puggle zo 12 aug 2012 - 6:29

Morgen moet ik op nacontrole in het ziekenhuis bij de gyneacoloog. Wat kan ik verwachten? Gaat ze nog wat speciaals doen oid?
Wie heeft er wat ervaringen voor mij.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nacontrole gyneacoloog  Empty Re: Nacontrole gyneacoloog

Bericht  Floor zo 12 aug 2012 - 6:31

Bij mij vroeg ze alleen hoe het ging en ze heeft even naar de wond gekeken van de keizersnede. Dat was het.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nacontrole gyneacoloog  Empty Re: Nacontrole gyneacoloog

Bericht  Gast zo 12 aug 2012 - 6:40

Bij mij is er beide keren gepraat over hoe ik d ebevalling vond/ervaren had en hoe de eerste weken na de geboorte waren en hoe de baby het deed.
De laatste keer heeft de gyn ook nog een echo gemaakt om te kijken of alles goed schoon was.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nacontrole gyneacoloog  Empty Re: Nacontrole gyneacoloog

Bericht  Gast zo 12 aug 2012 - 6:42

Floor schreef:Bij mij vroeg ze alleen hoe het ging en ze heeft even naar de wond gekeken van de keizersnede. Dat was het.

Hier ook. Alleen had ik nog wat vragen ivm de spoedkeizersnee, en daar kreeg ik antwoord op, wat heel fijn was.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nacontrole gyneacoloog  Empty Re: Nacontrole gyneacoloog

Bericht  *Lookie* zo 12 aug 2012 - 7:09

_MamaRosa_ schreef:
Floor schreef:Bij mij vroeg ze alleen hoe het ging en ze heeft even naar de wond gekeken van de keizersnede. Dat was het.

Hier ook. Alleen had ik nog wat vragen ivm de spoedkeizersnee, en daar kreeg ik antwoord op, wat heel fijn was.

Hier ging het hetzelfde, en ze gaf nog wat uitleg waarom bepaalde beslissingen waren genomen.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nacontrole gyneacoloog  Empty Re: Nacontrole gyneacoloog

Bericht  Puggle zo 12 aug 2012 - 7:10

Watermeloen schreef:Bij mij is er beide keren gepraat over hoe ik d ebevalling vond/ervaren had en hoe de eerste weken na de geboorte waren en hoe de baby het deed.
De laatste keer heeft de gyn ook nog een echo gemaakt om te kijken of alles goed schoon was.

Oh ja dus ik heb ook nog kans dat ik weer met de beentjes wijd mag Neutral
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nacontrole gyneacoloog  Empty Re: Nacontrole gyneacoloog

Bericht  Tania zo 12 aug 2012 - 7:14

Bij mij werd er een uitstrijkje gemaakt maar dat was vanwege bloedverlies tijdens m'n zwangerschap. Verder heeft hij nog gekeken of alles goed genezen was en een stukje wild vlees wat door de hechtingen was gekomen weggehaald. En nog een kort gesprekje over hoe het ging.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nacontrole gyneacoloog  Empty Re: Nacontrole gyneacoloog

Bericht  Lejow zo 12 aug 2012 - 7:27

Bij mij heeft de gyn nergens naar gekeken.
Ik schat die kans heel klein hoor Puggle, dat is volgens mij alleen als je nog bloedverlies hebt of iets.

Ze vroeg aan mij hoe het ging, en ze begon over anticonceptie (dat is volgens mij ook een standaard verhaal).
En als je nog vragen hebt over de bevalling kun je die ook aan haar stellen.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Nacontrole gyneacoloog  Empty Re: Nacontrole gyneacoloog

Bericht  studiebol zo 12 aug 2012 - 7:29

Heb je altijd een nacontrole als je in het ziekenhuis bent bevallen? Ik lees hier wel vaker dingen over nacontroles maar ik heb er nooit een gehad.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nacontrole gyneacoloog  Empty Re: Nacontrole gyneacoloog

Bericht  Lejow zo 12 aug 2012 - 7:29

studiebol schreef:Heb je altijd een nacontrole als je in het ziekenhuis bent bevallen? Ik lees hier wel vaker dingen over nacontroles maar ik heb er nooit een gehad.

Voor zover ik weet wel ja.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Nacontrole gyneacoloog  Empty Re: Nacontrole gyneacoloog

Bericht  Gast zo 12 aug 2012 - 7:34

Ik heb een gesprekje gehad van nog geen 10 minuten. Er werden alleen wat standaard dingen gevraagd/verteld en daar kon ik het mee doen. Ik had toen eigenlijk wel verwacht dat ze naar m'n wond zouden kijken van de ks en zouden voelen of dat m'n baarmoeder weer op de goede plek zat. Maar dat hebben ze niet eens gedaan. Klote ziekenhuis..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nacontrole gyneacoloog  Empty Re: Nacontrole gyneacoloog

Bericht  _Lana_ zo 12 aug 2012 - 7:35

Puggle, als je een 'gewone' bevalling hebt gehad, zal het niet zo heel veel voorstellen denk ik. Volgens mij gaan ze dan ook niet kijken hoor, tenzij je gehecht bent of een wond hebt gehad.

De gynaecoloog is, toen ik in het ziekenhuis lag, meerdere keren langsgekomen, ook om te praten over de bevalling en uit te leggen waarom hij bepaade dingen zo heeft gedaan ( omdat er wat dingen misgingen ). Dus op de nacontrole hebben we gewoon even gekletst over hoe het nu ging en natuurlijk om de kindjes te laten zien.

Misschien heb jij nog vragen over je bevalling, dan kun je dat nog stellen.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nacontrole gyneacoloog  Empty Re: Nacontrole gyneacoloog

Bericht  _Lana_ zo 12 aug 2012 - 7:37

Razz_ schreef:Ik heb een gesprekje gehad van nog geen 10 minuten. Er werden alleen wat standaard dingen gevraagd/verteld en daar kon ik het mee doen. Ik had toen eigenlijk wel verwacht dat ze naar m'n wond zouden kijken van de ks en zouden voelen of dat m'n baarmoeder weer op de goede plek zat. Maar dat hebben ze niet eens gedaan. Klote ziekenhuis..

De stand van je baarmoeder bekijken ze toch al in de kraamtijd?
Heb je slechte ervaringen met het ziekenhuis?

Hier heeft hij ook niet meer naar de wond gekeken, er waren ook geen gekke dingen mee, anders had ik zelf wel even gevraagd of hij wilde kijken.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nacontrole gyneacoloog  Empty Re: Nacontrole gyneacoloog

Bericht  chipa zo 12 aug 2012 - 7:41

Ik ben in het ziekenhuis bevallen ( begon poliklinisch met vk, uiteindelijk medische indicatie door vacuĂĽmpomp) en heb nooit nacontrole gehad. Niet in het ziekenhuis en niet bij de vk.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nacontrole gyneacoloog  Empty Re: Nacontrole gyneacoloog

Bericht  Pien zo 12 aug 2012 - 7:44

_Lana_ schreef:
Razz_ schreef:Ik heb een gesprekje gehad van nog geen 10 minuten. Er werden alleen wat standaard dingen gevraagd/verteld en daar kon ik het mee doen. Ik had toen eigenlijk wel verwacht dat ze naar m'n wond zouden kijken van de ks en zouden voelen of dat m'n baarmoeder weer op de goede plek zat. Maar dat hebben ze niet eens gedaan. Klote ziekenhuis..

De stand van je baarmoeder bekijken ze toch al in de kraamtijd?
Heb je slechte ervaringen met het ziekenhuis?

Hier heeft hij ook niet meer naar de wond gekeken, er waren ook geen gekke dingen mee, anders had ik zelf wel even gevraagd of hij wilde kijken.

De stand van je baarmoeder moet al goed zijn tijdens je kraamperiode dus dat word door de kraamverzorgster gedaan idd...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nacontrole gyneacoloog  Empty Re: Nacontrole gyneacoloog

Bericht  Limburg85 zo 12 aug 2012 - 7:44

Bij mij vroegen ze hoe het nog ging, of ik nog vragen had over de bevalling, vertelde ze dat ik bij de volgende zwangerschap gewoon onder de vk mocht, heeft ze naar de knip gekeken en wild vlees weggehaald.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Nacontrole gyneacoloog  Empty Re: Nacontrole gyneacoloog

Bericht  _Jet zo 12 aug 2012 - 7:44

Hier ook een gesprekje over hoe het ging en ze keek of de wond er goed uitzag (had een totaal ruptuur).
_Jet
_Jet
Prater
Prater

Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nacontrole gyneacoloog  Empty Re: Nacontrole gyneacoloog

Bericht  Puggle zo 12 aug 2012 - 7:47

Lejow schreef:Bij mij heeft de gyn nergens naar gekeken.
Ik schat die kans heel klein hoor Puggle, dat is volgens mij alleen als je nog bloedverlies hebt of iets.

Ja dat dacht ik ook. Ik heb helemaal niks eraan over gehouden, zelfs geen scheurtje. Na de bevalling heeft ook niemand meer gekeken vanonder. Van mij hoeft het dus ook niet meer.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nacontrole gyneacoloog  Empty Re: Nacontrole gyneacoloog

Bericht  Tania zo 12 aug 2012 - 7:48

Puggle schreef:
Lejow schreef:Bij mij heeft de gyn nergens naar gekeken.
Ik schat die kans heel klein hoor Puggle, dat is volgens mij alleen als je nog bloedverlies hebt of iets.

Ja dat dacht ik ook. Ik heb helemaal niks eraan over gehouden, zelfs geen scheurtje. Na de bevalling heeft ook niemand meer gekeken vanonder. Van mij hoeft het dus ook niet meer.

Dan hebben ze ook niks om te controleren toch dan gaan ze echt niet kijken lijkt me.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nacontrole gyneacoloog  Empty Re: Nacontrole gyneacoloog

Bericht  Annemie zo 12 aug 2012 - 7:49

Floor schreef:Bij mij vroeg ze alleen hoe het ging en ze heeft even naar de wond gekeken van de keizersnede. Dat was het.

+1
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nacontrole gyneacoloog  Empty Re: Nacontrole gyneacoloog

Bericht  Puggle zo 12 aug 2012 - 7:50

Tania schreef:
Puggle schreef:
Lejow schreef:Bij mij heeft de gyn nergens naar gekeken.
Ik schat die kans heel klein hoor Puggle, dat is volgens mij alleen als je nog bloedverlies hebt of iets.

Ja dat dacht ik ook. Ik heb helemaal niks eraan over gehouden, zelfs geen scheurtje. Na de bevalling heeft ook niemand meer gekeken vanonder. Van mij hoeft het dus ook niet meer.

Dan hebben ze ook niks om te controleren toch dan gaan ze echt niet kijken lijkt me.

Nee idd, ik dacht eerst misschien nog een echo ofzo voor de baarmoeder. Maar dat zal ook wel niet.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nacontrole gyneacoloog  Empty Re: Nacontrole gyneacoloog

Bericht  Gast zo 12 aug 2012 - 7:54

studiebol schreef:Heb je altijd een nacontrole als je in het ziekenhuis bent bevallen? Ik lees hier wel vaker dingen over nacontroles maar ik heb er nooit een gehad.

Bij de eerste ben ik bevallen in het ziekenhuis en heb ik ook nacontrole gehad in het ziekenhuis.

Bij de tweede ben ik weer bevallen in het ziekenhuis, maar had ik nacontrole bij de vk. Dit vond ik best raar, want ik ben maar 6 weken bij de vk onder controle geweest tijdens de zwangerschap en heb hen maar 2 keer gezien. Bij een evt. volgende zwangerschap moet ik ook onder controle blijven van de gyn, dus ik snapte het niet helemaal en de vk ook niet haha.

Het was bij mij een kort gesprekje hoe het nu ging en hoe het bij een evt volgende zwangerschap zou gaan. Geen onderzoeken of echo's oid.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nacontrole gyneacoloog  Empty Re: Nacontrole gyneacoloog

Bericht  studiebol zo 12 aug 2012 - 7:56

lelie schreef:
studiebol schreef:Heb je altijd een nacontrole als je in het ziekenhuis bent bevallen? Ik lees hier wel vaker dingen over nacontroles maar ik heb er nooit een gehad.

Bij de eerste ben ik bevallen in het ziekenhuis en heb ik ook nacontrole gehad in het ziekenhuis.

Bij de tweede ben ik weer bevallen in het ziekenhuis, maar had ik nacontrole bij de vk. Dit vond ik best raar, want ik ben maar 6 weken bij de vk onder controle geweest tijdens de zwangerschap en heb hen maar 2 keer gezien. Bij een evt. volgende zwangerschap moet ik ook onder controle blijven van de gyn, dus ik snapte het niet helemaal en de vk ook niet haha.

Het was bij mij een kort gesprekje hoe het nu ging en hoe het bij een evt volgende zwangerschap zou gaan. Geen onderzoeken of echo's oid.

Dan zal de VK dat hier wel gedaan hebben, die is hier wel twee keer geweest om te kijken hoe het ging, hoe ik me voelde en of ik nog vragen had.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nacontrole gyneacoloog  Empty Re: Nacontrole gyneacoloog

Bericht  Limburg85 zo 12 aug 2012 - 7:59

Ik heb ook nog een nacontrole bij de vk gehad, als ik dat prettig vond mocht ik die ook hebben, gezien zij alleen het allerlaatste stukje niet hadden gedaan vond ik het fijn om juist bij hun nog een nacontrole te hebben.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Nacontrole gyneacoloog  Empty Re: Nacontrole gyneacoloog

Bericht  Gast zo 12 aug 2012 - 7:59

_Lana_ schreef:
Razz_ schreef:Ik heb een gesprekje gehad van nog geen 10 minuten. Er werden alleen wat standaard dingen gevraagd/verteld en daar kon ik het mee doen. Ik had toen eigenlijk wel verwacht dat ze naar m'n wond zouden kijken van de ks en zouden voelen of dat m'n baarmoeder weer op de goede plek zat. Maar dat hebben ze niet eens gedaan. Klote ziekenhuis..

De stand van je baarmoeder bekijken ze toch al in de kraamtijd?
Heb je slechte ervaringen met het ziekenhuis?

Hier heeft hij ook niet meer naar de wond gekeken, er waren ook geen gekke dingen mee, anders had ik zelf wel even gevraagd of hij wilde kijken.

Heeft de kraamverzorgster ook gedaan maar toen haar laatste dag was zat ie nog niet helemaal op z'n plek. En ik werd in het ziekenhuis maar een beetje weggewuift met 'je baarmoeder zal nu wel op de goede plek zitten'

Ik heb idd ook slechte ervaringen in het ziekenhuis gehad. Beetje hetzelfde als vlindertje had in het drama bevallingen topic. Ik werd ook maar aan m'n lot overgelaten terwijl ik met dikke migraine in bed lag en ik werd niet geloofd. Maargoed ik wil daar verder niet te veel over kwijt want ik merk dat ik het nog niet allemaal een plekje heb gegeven en dat de tranen nog om de hoek komen kijken als ik er weer aan denk. Ik hoop dat het bij een tweede kindje anders gaat en daar zorg ik persoonlijk wel voor want no way dat ik me zo weer laat behandelen als toen

Ik vroeg ook aan de gynacoloog of hij even wilde kijken voor de zekerheid maar dat deed hij nooit en daar moest ik het maar mee doen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nacontrole gyneacoloog  Empty Re: Nacontrole gyneacoloog

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum