Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Inentingen voor Turkije?

+8
Caramba
TNMN
Zwerver
Prosecco
Lindsya
Moonlight
Tsjip
Caroow
12 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Inentingen voor Turkije?  - Pagina 2 Empty Re: Inentingen voor Turkije?

Bericht  Caroow zo 17 apr 2011 - 0:27

Maar, wat is het bezwaar om het niet te doen? Het kost niet heel veel moeite en je kan mij niet wijs maken dat het pijn doet. Dus, waarom niet?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Inentingen voor Turkije?  - Pagina 2 Empty Re: Inentingen voor Turkije?

Bericht  Lindsya zo 17 apr 2011 - 0:44

Caroow schreef:Maar, wat is het bezwaar om het niet te doen? Het kost niet heel veel moeite en je kan mij niet wijs maken dat het pijn doet. Dus, waarom niet?

Als jij het wil doen moet je het gewoon doen. Het kost zeker geen extra moeite of iets dus gewoon doen als jij je er goed bij voelt.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Inentingen voor Turkije?  - Pagina 2 Empty Re: Inentingen voor Turkije?

Bericht  Gast zo 17 apr 2011 - 0:47

Het kost toch best wel aardig wat geld? Ik ben kwijt hoeveel het nou was maar ik denk dat het daarom is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Inentingen voor Turkije?  - Pagina 2 Empty Re: Inentingen voor Turkije?

Bericht  Monte zo 17 apr 2011 - 0:49

Fauve schreef:Het kost toch best wel aardig wat geld? Ik ben kwijt hoeveel het nou was maar ik denk dat het daarom is.

Je krijgt reisvaccinaties toch gewoon vergoedt? Ik zit bij zilveren kruis en krijg als ik bij meditel ga inenten alles voor 100%. Hoef zelf helemaal niets te betalen.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Inentingen voor Turkije?  - Pagina 2 Empty Re: Inentingen voor Turkije?

Bericht  Gast zo 17 apr 2011 - 0:55

Eh ik niet hoor, ik moest ze gewoon betalen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Inentingen voor Turkije?  - Pagina 2 Empty Re: Inentingen voor Turkije?

Bericht  TNMN ma 18 apr 2011 - 8:37

Fauve schreef:Eh ik niet hoor, ik moest ze gewoon betalen.

Ik ook, zat toen bij CZ.
En ik vond dat ze wel pijn deden trouwens, 1 van de 2 had echt een dikke naald, ouch!
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Inentingen voor Turkije?  - Pagina 2 Empty Re: Inentingen voor Turkije?

Bericht  Gast di 19 apr 2011 - 5:29

wc-eend schreef:Wij hebben het beide keren niet gedaan en niemand van ons heeft ergens last van gehad

Lekker argument ook.

Als het wordt aangeraden dan doe ik het gewoon. Ik ben lang geleden naar Turkije geweest en toen was het nog niet zo bekend. Ik ben echt onwijs ziek teruggekomen en pas een jaar later las ik wat je krijgt als je Hep. A hebt en dat leek er toch verdacht veel op. Ik was niet de enige, mijn toenmalige vriend (daar leren kennen) en zijn vader hadden het ook. Hep. A is op veel manieren over te dragen, zelfs het vastpakken van een deurkruk kan al genoeg zijn.

Ik vind het persoonlijk dom als mensen zich niet laten inenten terwijl het wordt aangeraden. Het aanraden wordt toch niet voor niets gedaan...

Overigens had ik wel een heel dom mens, de laatste keer dat ik voor informatie ging of ik vaccinaties nodig had. Ze had haar eigen informatie niet eens goed doorgelezen. Toen ik haar erop wees dat ik dacht dat haar informatie niet kloptte, bleek dat inderdaad het geval te zijn. Mijn medisch paspoort nagekeken en het bleek dat ik niets nodig had. Of ik anders Hep. B wilde... Gewoon zomaar ofzo? Wat een mafkees, ik ben hard weggerend Very Happy.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Inentingen voor Turkije?  - Pagina 2 Empty Re: Inentingen voor Turkije?

Bericht  Gast di 19 apr 2011 - 5:31

Fauve schreef:Het kost toch best wel aardig wat geld? Ik ben kwijt hoeveel het nou was maar ik denk dat het daarom is.

Maar waarom zou je wel een paar honderd euro voor vakantie neerleggen en niet voor je gezondheid?

Of je het vergoed krijgt door je verzekering hangt van de maatschappij en je pakket af. Altijd van te voren nakijken, sommige vergoeden bv alleen als je bij een gecontracteerde gaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Inentingen voor Turkije?  - Pagina 2 Empty Re: Inentingen voor Turkije?

Bericht  Gast di 19 apr 2011 - 5:31

Zusje van Bert schreef:
Fauve schreef:Het kost toch best wel aardig wat geld? Ik ben kwijt hoeveel het nou was maar ik denk dat het daarom is.

Maar waarom zou je wel een paar honderd euro voor vakantie neerleggen en niet voor je gezondheid?

Of je het vergoed krijgt door je verzekering hangt van de maatschappij en je pakket af. Altijd van te voren nakijken, sommige vergoeden bv alleen als je bij een gecontracteerde gaat.

Eh ja, dat doe ik dus ook. Maar andere mensen niet, en daar ging ik op in :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Inentingen voor Turkije?  - Pagina 2 Empty Re: Inentingen voor Turkije?

Bericht  Gast di 19 apr 2011 - 5:35

Ja dan bedoel ik het ook niet voor jou :P. Ik vind het gewoon raar als mensen dat als argument opgeven. Ik neem echt niet zomaar medicatie of vaccinaties overigens. Ik verdiep me er zelf ook wel in voor ik daarheen ga. Net als Namibie dus, wilde ze me malaria tabletten voorschrijven terwijl ik helemaal niet in dat gebied zou komen en de drie maanden dat je het niet nodig hebt in de rest van het land zou ik precies daarheen gaan. Als ik het niet nodig heb dan hoef ik liever geen troep in mijn lijf. Weerhoudt die troep echter dat ik heel ziek wordt, dan graag Wink.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Inentingen voor Turkije?  - Pagina 2 Empty Re: Inentingen voor Turkije?

Bericht  Gast di 19 apr 2011 - 5:37

Ja dat heb ik zelf dus, de enige reden die ik me eigenlijk kan bedenken was geld (vooral omdat ik het toen wel zelf moest betalen). Dat vind ik ook neit echt een goede reden, maar het is wel een reden :P Anders kan ik ook niets bedenken, misschien onwetendheid of gewoon geen zin om naar de GGD te gaan? Enfin, eens met jou dus :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Inentingen voor Turkije?  - Pagina 2 Empty Re: Inentingen voor Turkije?

Bericht  Gast di 19 apr 2011 - 5:40

Ik denk eerlijk gezegd dat het vaak ook gewoon is dat mensen denken dat het hun toch niet overkomt en als ze dan terugkomen en er is niets gebeurd zeggen ze 'zie je wel'? Ik kan alleen maar denken 'wat als het mij wel overkomt?' Daar moet je toch niet aan denken als je in het buitenland zit... Voorkomen is beter dan genezen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Inentingen voor Turkije?  - Pagina 2 Empty Re: Inentingen voor Turkije?

Bericht  Atelier Madame wo 20 apr 2011 - 4:11

Turkije zou voor mij net de grens zijn van misschien niet (tis dat ik al ingeent bent voor Egypte). De meeste resorts zijn zo schoon..
Zou vooral dan kijken of mnverzekering het vergoedt of niet Very Happy
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Inentingen voor Turkije?  - Pagina 2 Empty Re: Inentingen voor Turkije?

Bericht  Gast wo 20 apr 2011 - 4:29

Atelier Madame schreef:Turkije zou voor mij net de grens zijn van misschien niet (tis dat ik al ingeent bent voor Egypte). De meeste resorts zijn zo schoon..
Zou vooral dan kijken of mnverzekering het vergoedt of niet Very Happy

Het hotel waar ik zat zag er ook erg schoon uit hoor... Ik heb niet in een varkenstal geslapen ofzo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Inentingen voor Turkije?  - Pagina 2 Empty Re: Inentingen voor Turkije?

Bericht  Suus wo 20 apr 2011 - 21:23

Ik ga deze zomer naar Turkije en had er eigenlijk nog helemaal niet over nagedacht, dus goed topic dit! Geen flauw idee of ik iets nodig heb, heb de afgelopen jaren al meerdere vaccinaties gehad, maar zal het toch maar even nazoeken smile Hopelijk heb ik niks nodig, want vind die vaccinaties altijd wel heel duur, maar als het aangeraden wordt, neem ik ze maar wel.
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Inentingen voor Turkije?  - Pagina 2 Empty Re: Inentingen voor Turkije?

Bericht  Gast wo 20 apr 2011 - 21:43

ik heb toen we naar egypte gingen hep A vacc gehaald. Ik kreeg ook meteen het flesje mee voor de 2de prik. de eerste is 5 jaar geldig en als je de tweede haald na een jaar dan ben je ontzettend lang ingeent hiertegen (minstens 20-30 jaar) Dus ik dit gedaan koste wel 100 euro mja hoef nu voor de vakanties geen prik hep A te halen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Inentingen voor Turkije?  - Pagina 2 Empty Re: Inentingen voor Turkije?

Bericht  TukTuk wo 20 apr 2011 - 21:54

Ik ben dan niet naar Turkije geweest, maar naar Azie, heb me toen laten inenten voor DTP, Buiktyfus en Hep A, voor Turkije zou ik me ook zeker laten inenten, op de website van het Landelijk Coordinatiecentrum reizigersadvies staat ook dat iig DTP en Hep A aanbevolen zijn. (Overigs kreeg ik wel alles vergoed van mijn verzekering)

Malaria

In dit land komt in sommige gebieden malaria voor. Het nauwkeurig toepassen van maatregelen tegen muggenbeten is voor deze gebieden voldoende. Laat u adviseren door een deskundig reizigersgeneeskundig (huis)arts of reizigersverpleegkundige.

Hepatitis A

Vaccinatie wordt aanbevolen voor alle reizigers naar dit land.

DTP

Vaccinatie wordt aanbevolen voor alle reizigers naar dit land.

Buiktyfus

Het vaccinatieadvies is persoonsgebonden. Bespreek met een deskundig reizigersgeneeskundig (huis)arts of reizigersverpleegkundige of vaccinatie voor u zinvol is.

Hepatitis B

Het vaccinatieadvies is persoonsgebonden. Bespreek met een deskundig reizigersgeneeskundig (huis)arts of reizigersverpleegkundige of vaccinatie voor u zinvol is.

Rabies

In dit land kan rabiës bij zoogdieren voorkomen. Vermijd contact met zoogdieren. Bespreek met een deskundig reizigersgeneeskundig (huis)arts of reizigersverpleegkundige of vaccinatie voor u zinvol is.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Inentingen voor Turkije?  - Pagina 2 Empty Re: Inentingen voor Turkije?

Bericht  Gast vr 22 apr 2011 - 9:14

Hazeltje schreef:Hier zei de GGD dat het niet hoeft tenzij je van plan bent om sexueel actief te gaan zijn :P
Dat zullen wij wel zijn maar dan wel met elkaar hahaha. Of je moet met bloed van iemand die besmet is in aanraking komen maar ook die kans is maar zeer minimaal.


Dat gaat dan over hepatitus B. Voor Turkije, Egypte etc. wordt een vaccinatie voor Hepatitus A aangeraden (ivm besmet eten) en DTP.

Wij gaan over 3 weken naar Turkije. Wij hebben alleen A. laten inenten, ik heb de vaccinatie al twee keer gehad en ben klaar voor 25 jaar (inmiddels voor 23 jaar smile ). Mijn man ook trouwens.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Inentingen voor Turkije?  - Pagina 2 Empty Re: Inentingen voor Turkije?

Bericht  TukTuk vr 22 apr 2011 - 9:49

Alex schreef:
Hazeltje schreef:Hier zei de GGD dat het niet hoeft tenzij je van plan bent om sexueel actief te gaan zijn :P
Dat zullen wij wel zijn maar dan wel met elkaar hahaha. Of je moet met bloed van iemand die besmet is in aanraking komen maar ook die kans is maar zeer minimaal.


Dat gaat dan over hepatitus B. Voor Turkije, Egypte etc. wordt een vaccinatie voor Hepatitus A aangeraden (ivm besmet eten) en DTP.

Wij gaan over 3 weken naar Turkije. Wij hebben alleen A. laten inenten, ik heb de vaccinatie al twee keer gehad en ben klaar voor 25 jaar (inmiddels voor 23 jaar smile ). Mijn man ook trouwens.

Waarom heb je besloten geen DTP te doen?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Inentingen voor Turkije?  - Pagina 2 Empty Re: Inentingen voor Turkije?

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 11:36

AngelNyn schreef:
Alex schreef:
Hazeltje schreef:Hier zei de GGD dat het niet hoeft tenzij je van plan bent om sexueel actief te gaan zijn :P
Dat zullen wij wel zijn maar dan wel met elkaar hahaha. Of je moet met bloed van iemand die besmet is in aanraking komen maar ook die kans is maar zeer minimaal.


Dat gaat dan over hepatitus B. Voor Turkije, Egypte etc. wordt een vaccinatie voor Hepatitus A aangeraden (ivm besmet eten) en DTP.

Wij gaan over 3 weken naar Turkije. Wij hebben alleen A. laten inenten, ik heb de vaccinatie al twee keer gehad en ben klaar voor 25 jaar (inmiddels voor 23 jaar Inentingen voor Turkije?  - Pagina 2 561177 ). Mijn man ook trouwens.

Waarom heb je besloten geen DTP te doen?

Omdat A. die op het consultatiebureau heeft gekregen. En voor mezelf en mijn man weet ik eigenlijk niet Embarassed Volgens die vrouw was het voor mijn dochter nodig om Hep A en DTP te doen en wij hoefden niet omdat we Hep A al voor 25 jaar hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Inentingen voor Turkije?  - Pagina 2 Empty Re: Inentingen voor Turkije?

Bericht  TukTuk ma 25 apr 2011 - 17:59

Hmm beetje gekke beredenering van die vrouw :P Bedoel, die 2 dingen hebben weinig met elkaar te maken volgens mij :P
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Inentingen voor Turkije?  - Pagina 2 Empty Re: Inentingen voor Turkije?

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 20:36

Alex schreef:
AngelNyn schreef:
Alex schreef:
Hazeltje schreef:Hier zei de GGD dat het niet hoeft tenzij je van plan bent om sexueel actief te gaan zijn :P
Dat zullen wij wel zijn maar dan wel met elkaar hahaha. Of je moet met bloed van iemand die besmet is in aanraking komen maar ook die kans is maar zeer minimaal.


Dat gaat dan over hepatitus B. Voor Turkije, Egypte etc. wordt een vaccinatie voor Hepatitus A aangeraden (ivm besmet eten) en DTP.

Wij gaan over 3 weken naar Turkije. Wij hebben alleen A. laten inenten, ik heb de vaccinatie al twee keer gehad en ben klaar voor 25 jaar (inmiddels voor 23 jaar Inentingen voor Turkije?  - Pagina 2 561177 ). Mijn man ook trouwens.

Waarom heb je besloten geen DTP te doen?

Omdat A. die op het consultatiebureau heeft gekregen. En voor mezelf en mijn man weet ik eigenlijk niet Embarassed Volgens die vrouw was het voor mijn dochter nodig om Hep A en DTP te doen en wij hoefden niet omdat we Hep A al voor 25 jaar hebben.

Wat een apart verhaal. Ik heb wel gewoon DTP gekregen, naast Hep A. Juist omdat hij zoveel jaar geldig is en dat allang verlopen was toen ik voor het eerst ver weg ging en vaccinaties nodig had. Ik kan nu wel voorlopig vooruit gelukkig. Meestal ga ik wel altijd om even te checken maar dan blijkt altijd dat ik niets meer nodig heb. Wel laatst een vrouw die me dan Hep. B wilde geven omdat ik niks nodig had. Dat was pas raar! Alsof ik iets aan het verzamelen was ofzo haha, mafkees.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Inentingen voor Turkije?  - Pagina 2 Empty Re: Inentingen voor Turkije?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum