Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel vloeien na keizersnee?

+8
Annemie
Alex
Star007
Blue flower
mauwmauw
Juutjepetuutje
Happydobby
Pandora
12 plaatsers

Ga naar beneden

Hoeveel vloeien na keizersnee? Empty Hoeveel vloeien na keizersnee?

Bericht  Pandora wo 19 sep 2012 - 20:26

Over een paar weekjes krijg ik een keizersnee. Nu vroeg ik me af hoeveel en hoelang je dan gemiddeld vloeit. Na de geboorte van F. (vaginaal) heb ik flink gevloeid en ook best lang, in totaal wel een week of zes denk ik. De eerste tijd had ik echt de kraamverbanden nodig maar daarna gebruikte ik gewoon maandverband.
Ik heb nu het kraampakket van de zorgverzekeraar in huis en daar zit één pak kraamverband in en twee pakken maandverband, verder heb ik zelf volgens mij ook nog ergens een pak maandverband rondslingeren. Zou dit genoeg zijn voor de eerste tijd?
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel vloeien na keizersnee? Empty Re: Hoeveel vloeien na keizersnee?

Bericht  Happydobby wo 19 sep 2012 - 20:29

Ik heb voor mijn gevoel weinig gevloeid, de eerste dag lig je zowiso op bed en dan krijg je er weinig van mee. na 3 weken werd het vloeien minder, alleen als je wat meer gaat doen vloei je wat meer. Ik heb tot 6 weken gevloeid.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel vloeien na keizersnee? Empty Re: Hoeveel vloeien na keizersnee?

Bericht  Juutjepetuutje wo 19 sep 2012 - 20:32

ik heb ook tot zo'n 6 weken gevloeid, maar niet zo heftig volgens mij (geen vergelijking) het was als een menstruatie, met soms als ik veel deed wat meer bloed verlies. ik heb amper kraamverbanden gebruikt, maar gewoon de grootste always die ze hadden
Juutjepetuutje
Juutjepetuutje
Prater
Prater

Aantal berichten : 662
Punten : 693
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel vloeien na keizersnee? Empty Re: Hoeveel vloeien na keizersnee?

Bericht  mauwmauw wo 19 sep 2012 - 20:34

ik heb denk een week of 4-5 gevloeid.heb wel veel bloedverloren tijdens en na de keizersnede(weet niet of dat wat met het vloeien erna te maken heeft)
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel vloeien na keizersnee? Empty Re: Hoeveel vloeien na keizersnee?

Bericht  Pandora wo 19 sep 2012 - 20:38

Misschien een domme vraag hoor, maar wanneer trekken ze je dan zo'n netbroekje met verband er in aan? Al op de OK of pas later op de afdeling? En lig je dan in je blootje op de operatietafel (nou ja, in je operatieschort dan...)?
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel vloeien na keizersnee? Empty Re: Hoeveel vloeien na keizersnee?

Bericht  Pandora wo 19 sep 2012 - 20:39

Ik had trouwens verwacht dat je na een ks minder (lang) zou vloeien maar dat lijkt n.a.v. jullie reacties dus niet zo te zijn.
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel vloeien na keizersnee? Empty Re: Hoeveel vloeien na keizersnee?

Bericht  Juutjepetuutje wo 19 sep 2012 - 20:44

Pandora schreef:Misschien een domme vraag hoor, maar wanneer trekken ze je dan zo'n netbroekje met verband er in aan? Al op de OK of pas later op de afdeling? En lig je dan in je blootje op de operatietafel (nou ja, in je operatieschort dan...)?

volgens mij moest ik die zelf al aantrekken toen ik ook mijn operatieschort etc aan moest trekken (geplande ks) maar op de ok werd dat weer open geknipt, omdat ze ook een katheter in gingen brengen. daarna lag ik volgens mij gewoon op een matje zonder iets aan. en 's avonds heb ik een onderbroek van mezelf met kraamverband aangedaan.
Juutjepetuutje
Juutjepetuutje
Prater
Prater

Aantal berichten : 662
Punten : 693
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel vloeien na keizersnee? Empty Re: Hoeveel vloeien na keizersnee?

Bericht  Blue flower wo 19 sep 2012 - 20:45

Interessante vragen, ik lees mee. Duurt nog wel lang voor mij maar toch..
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel vloeien na keizersnee? Empty Re: Hoeveel vloeien na keizersnee?

Bericht  Happydobby wo 19 sep 2012 - 21:02

Ik lag na de keizersnee op een matje en ze hadden op de ok een kraamverband ertussen gestopt. geen broekje. Pas de volgende dag toen ik uit bed ging kreeg ik een broekje aan.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel vloeien na keizersnee? Empty Re: Hoeveel vloeien na keizersnee?

Bericht  Happydobby wo 19 sep 2012 - 21:08

Pandora schreef:Ik had trouwens verwacht dat je na een ks minder (lang) zou vloeien maar dat lijkt n.a.v. jullie reacties dus niet zo te zijn.

Nee want het vloeien komt van de wond waar de placenta zat, die wond is dus hetzelfde.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel vloeien na keizersnee? Empty Re: Hoeveel vloeien na keizersnee?

Bericht  Star007 wo 19 sep 2012 - 21:09

Ik heb een spoed ks gehad, dus lag daar gewoon in mijn hempje en in mijn blote kont op de OK. Op de OK kreeg ik na het dichtmaken van mijn buik meteen een netbroekje met kraamverband aan. Toen ik na 2 uur verkoever terug kwam op de verloskamer werd ik gewassen en omgekleed. Toen weer gewoon een netbroekje met kraamverband. De eerste dagen heb ik flink gevloeit. Vond het wel erg irritant dat ik telkens moest vragen of ze me onderhand eens konden verschonen, niet dat ze daar zelf bij nadenken dat ik dat zelf niet kon Mad . Op de 8e dag in de kraamweek ben ik weer tampons gaan gebruiken en vloeide nog redelijk erg. Ik weet dat dat eigenlijk niet mag, tampons gebruiken na de bevalling, maar kan echt niet tegen maandverband, word daar helemaal kriebelig van haha. Uiteindelijk heb ik tot 12 weken na de ks gevloeit.
Gyn had bij de controle na 6 weken met een inwendige echo gekeken of er misschien nog resten in mijn baarmoeder zouden zitten, maar dat was niet het geval.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel vloeien na keizersnee? Empty Re: Hoeveel vloeien na keizersnee?

Bericht  Alex wo 19 sep 2012 - 21:10

Ik had dat netbroekje al aan voordat ik naar de OK ging. Ze hadden me daarvoor al klaargemaakt voor de keizersnede, dus catheter ingebracht etc en dus ook dat broekje al aangedaan (en operatiehemd uiteraard). Dat broekje heb ik tijdens de operatie dus gewoon aangehad.

Wb vloeien, dat heeft bij mij ook zo'n zes weken geduurd. Eerste week of zelfs twee weken heb ik Tena Lady's gebruikt en daarna gewoon maandverband (hoewel ik de TL's fijner vond, was ik niet bang dat ik door zou lekken ofzo).

Waarom krijg je een keizersnede als ik vragen mag?
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel vloeien na keizersnee? Empty Re: Hoeveel vloeien na keizersnee?

Bericht  mauwmauw wo 19 sep 2012 - 21:13

Ik heb geloof ik nog 2-3 dagen in me blote reet in bed gelegen,op een matje.Ben woensdag avond bevallen(ks)en zaterdag middag voor het eerst onder de douche.had 3 liter bloed verloren,dus eerder was het niet verantwoord om me onder de douche te laten staan.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel vloeien na keizersnee? Empty Re: Hoeveel vloeien na keizersnee?

Bericht  Annemie wo 19 sep 2012 - 21:23

..


Laatst aangepast door Annemie op za 27 okt 2012 - 1:55; in totaal 1 keer bewerkt
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel vloeien na keizersnee? Empty Re: Hoeveel vloeien na keizersnee?

Bericht  *Lookie* wo 19 sep 2012 - 21:34

Ik heb toch wel een week of 6 gevloeid en ook best wel hevig, veel heviger dan menstrauaties (vooral in het begin natuurlijk). Nou heb ik eerst nog in het ziekenhuis gelegen, dat was de ergste periode. Eenmaal thuis redde ik het net zo'n beetje met het verband uit het kraampakket.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel vloeien na keizersnee? Empty Re: Hoeveel vloeien na keizersnee?

Bericht  Floor wo 19 sep 2012 - 22:20

Pandora schreef:Misschien een domme vraag hoor, maar wanneer trekken ze je dan zo'n netbroekje met verband er in aan? Al op de OK of pas later op de afdeling? En lig je dan in je blootje op de operatietafel (nou ja, in je operatieschort dan...)?

Ik lag gewoon in mijn blootje in operatieschort, zoals ik aan het bevallen was. Ik had de operatieschort al aan vanwege de ruggeprik die ik eerder al had gehad (ik heb eerst een hele bevalling gehad maar uiteindelijk kon hij er niet uit en werd met spoed gehaald)
ik had dus al een katheter in.
Na de ks heb ik geen broekjes oid aangehad. alleen verband (soort luiers) maar geen netbroekje eroverheen. de eerste 3 dagen kon ik helemaal niks, ook niet draaien in bed of zitten dus ik had ook geen netbroekje nodig, pas toen ik van het bed af kon kreeg ik verband met broekjes.
De eerste dagen heb ik veel gevloeid (maar daar kreeg ik weinig van mee). Eenmaal thuis was het niet zo veel meer maar het duurde nog wel 5,5/6 weken voordat het echt stopte (en toen was ik braaf 2 weken later ongesteld Rolling Eyes )
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel vloeien na keizersnee? Empty Re: Hoeveel vloeien na keizersnee?

Bericht  Jazzlyn wo 19 sep 2012 - 22:29

EErste keer een week. Tweede keer 2 dagen ofzo. Beiden keren na 6 weken ongesteld. Daarna was het echt over
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel vloeien na keizersnee? Empty Re: Hoeveel vloeien na keizersnee?

Bericht  Pandora wo 19 sep 2012 - 22:50

Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb het vloeien flink onderschat lees ik wel... Embarassed Ik denk dat ik van de week nog maar wat kraamverband erbij ga halen.
Lijkt me trouwens wel vreselijk dat je daar in dat ziekenhuisbed ligt en ze je moeten verschonen, weet nog dat ik me na mijn vorige bevalling ook zo vies voelde maar toen kon ik mezelf tenminste verschonen....
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel vloeien na keizersnee? Empty Re: Hoeveel vloeien na keizersnee?

Bericht  Pandora wo 19 sep 2012 - 22:52

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar ik krijg een ks omdat ik bij mijn vorige bevalling een totaalruptuur heb opgelopen en de gyn de kans groot acht dat het weer gebeurt met alle (vervelende) gevolgen van dien. Dus vandaar de keuze, en advies, om een ks uit te laten voeren.
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel vloeien na keizersnee? Empty Re: Hoeveel vloeien na keizersnee?

Bericht  Twellie do 20 sep 2012 - 0:14

Veel minder dan bij mijn natuurlijke bevalling, het ergste was na tien dagen al over. Daarna nog wel een paar weken een klein beetje bloedverlies.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel vloeien na keizersnee? Empty Re: Hoeveel vloeien na keizersnee?

Bericht  Gast do 20 sep 2012 - 0:56

Happydobby schreef:
Pandora schreef:Ik had trouwens verwacht dat je na een ks minder (lang) zou vloeien maar dat lijkt n.a.v. jullie reacties dus niet zo te zijn.

Nee want het vloeien komt van de wond waar de placenta zat, die wond is dus hetzelfde.

Tijdens een keizersnee halen ze wel zoveel mogelijk al weg. Uiteraard vloei je daarna nog wel, maar ik vloeide wel veeeel minder dan na mijn gewone bevallingen. Het duurde hier ook wel zo'n 6 weken, maar dus wel veel minder. Ik kocht zodra mijn verband op was gewoon Kotex voor de nacht, die zijn ook lekker zacht. Zitten in een zwarte verpakking.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel vloeien na keizersnee? Empty Re: Hoeveel vloeien na keizersnee?

Bericht  Gast do 20 sep 2012 - 1:31

Oooh ik ga nou heel hard nadenken, maar heb werkelijk geen idee meer hoe mijn 'onderkant' erbij lag na de ks. Volgens mij had ik geen netbroekje aan de eerste dag.

En ik heb ongeveer een week of 6 gevloeid. In het begin best heftig, maar daarna niet meer dan menstruatie achtig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel vloeien na keizersnee? Empty Re: Hoeveel vloeien na keizersnee?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum