Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dagcafé

+30
Moezie
Merai
Snoes
ExpressoB
Zwoesj
Curious
M_as
Laquisia
Kaboutertje
remover27
Zwerver
Feline
May
Bimbam
Poisongirl
Jeanette
Sweety
Marie
Minx
Chocolate Cookie
Flinder
Mida4you
Lejow
Burn
VeryCherry
Suus
Qiara
Toet
Sjaantje
Jordana
34 plaatsers

Pagina 33 van 40 Vorige  1 ... 18 ... 32, 33, 34 ... 36 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Dagcafé - Pagina 33 Empty Re: Dagcafé

Bericht  Sjaantje wo 13 apr 2011 - 10:49

Alex, ik wil je niet bang maken, natuurlijk kijken mensen naar je en hebben ze een idee over je. Dat heb jij waarschijnlijk ook over anderen. Maar het hoeft niet persé negatief te zijn!
Gister heb ik voor het eerst een foto van jou gezien, ook al was die foto al een paar jaar oud. Maar je bent een prachtige vrouw met (nóg belangrijker) het hart op de juiste plaats. Dus wat dat betreft hoef je al niet onzeker te zijn.

Lees anders mijn topic van vanavond nog eens door 'Hoe kijken jullie hier tegenaan?'. Ik dacht ook dat mensen héél anders dachten over mij en mijn 'afwijkende uiterlijk' maar nu ik er eens direct naar gevraagd heb, blijkt dat enorm mee te vallen. En ik weet zeker dat ze over jou ook voornamelijk positief zullen denken!

hug

Laatst aangepast door Sjaantje op wo 13 apr 2011 - 10:50; in totaal 1 keer bewerkt
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Sjaantje wo 13 apr 2011 - 10:50

ExpressoB schreef:Ik zou in zo'n situatie niet naar anderen willen luisteren.
Waarom niet? Bang dat je het je teveel aantrekt? Of om een andere reden?
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 10:50

Oh zo. Nou dat interesseert me eigenlijk niet eens, ik kan me daar prima voor afsluiten (ook al is dat natuurlijk niet de bedoeling, die groepstherapie is er voor steun, begrip etc.). Maar om zelf ook mijn mond open te trekken voor de ogen (en met name oren) van AL DIE ANDEREN! Wat een thriller.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 10:50

Waar staat je topic Very Happy Sjaan?

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 10:51

Alex schreef:Ik ben nu al van mening dat men naar me gaat kijken en een oordeel over me zal hebben en zal denken dat ik te dik ben of dat mijn neus raar is of weet ik veel wat. Ik haat die gedachten, ik wil niet zo onzeker zijn Sad

hug

Ik wil niet continu op je reageren, omdat ik niet als betweter of anders wil overkomen. Maar iedereen met een eetstoornis is gelijk of de neus nu verkeerd zit of niet of je nu extreem ondergewicht hebt of overgewicht. Wink (Laatste heeft zeer zeker geen betrekking op jou!)

Je gaat een groep in om samen, en toch alleen, een probleem aan te pakken. En niemand kijkt met de gedachte:"Die heeft het niet nodig?" of "De neus is toch al lelijk, wat doet ze hier?" Meid, je zit er voor jezelf, je doet het voor jezelf en je krijgt hulp van een groep, wat je als fijn kunt ervaren, dus ga ervoor.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 10:52

Maar ik vind het zo eng. En ik ben bang dat er iets gezegd wordt wat ik niet kan handelen en dat ik dan ga huilen. Ik heb al heel lang niet gehuild en ik ben bang dat er dan zo'n stortvloed komt en ik niet meer kan stoppen. Ik ben zo instabiel als de pest, volgens mij komt dat echt niet goed, hoor.

Gast
Gast

Bericht  Sjaantje wo 13 apr 2011 - 10:53

Reva schreef:
Waar staat je topic Very Happy Sjaan?

In Persoonlijk https://yescafe.actieforum.com/t6811-hoe-kijken-jullie-hier-tegenaan
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Sjaantje wo 13 apr 2011 - 10:55

Hee Lexie, en wat dan nog? Dan huil je toch even lekker? Al duurt het een tijd voordat de stortvloed voorbij is... dat betekent dat het je hoog zit en dat je het nodig hebt om het eruit te gooien.
En al die mensen die naar je luisteren... waarom zouden ze niet geïnteresseerd zijn in jouw verhaal? En na de therapie (weet niet hoe lang die duurt?) hoeven jullie elkaar niet meer te zien/spreken als je niet wilt, dus who cares wat ze van je denken?

Echt lieverd... maak je niet te druk en denk vooral aan je eigen herstel!
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Merai wo 13 apr 2011 - 10:57

Lieve Alex, ABE slaat de spijker op zijn kop, jij zit daar voor jezelf! De anderen zullen hooguit naar je kijken met bewondering, je moet niet vergeten dat zij met dezelfde problemen zitten als jij. Jij denkt zo toch ook niet over hen? Ik heb zelf ook in een vierdaagse groepsbehandeling gezeten voor een eetstoornis en ik vond het juist heel erg prettig dat ik me in het begin kon optrekken aan de mensen die al veel verder waren en later dat ik anderen kon helpen.

En dan nog iets, wat is er zo erg aan huilen en een stortvloed? Laat het maar eens gaan, misschien scheelt het een hoop spanning in je lijf.
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 10:59

Sjaantje schreef:Hee Lexie, en wat dan nog? Dan huil je toch even lekker? Al duurt het een tijd voordat de stortvloed voorbij is... dat betekent dat het je hoog zit en dat je het nodig hebt om het eruit te gooien.
En al die mensen die naar je luisteren... waarom zouden ze niet geïnteresseerd zijn in jouw verhaal? En na de therapie (weet niet hoe lang die duurt?) hoeven jullie elkaar niet meer te zien/spreken als je niet wilt, dus who cares wat ze van je denken?

Echt lieverd... maak je niet te druk en denk vooral aan je eigen herstel!

Ontzettend plus 1.
En tuurlijk is het eng, iedereen zal dat vinden. Denk dat niemand huppelend naar binnen gaat, zeker niet de eerste keer. En ik denk dat die groep mensen de laatste zullen zijn die een ander zullen afrekenen op onbenullige dingen. Doe jij toch ook niet? En daarnaast heb je een prima neus :P

En Sjaan, wat heb jij een mooie kont Very Happy Ik wil ook een taille en een ronde kont!
Ik heb wel een heel grote kont, maar geen ronde Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Sjaantje wo 13 apr 2011 - 10:59

Zie je? Merai zegt het ook al Wink
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 11:00

Ik vind mezelf zwak, op zoveel punten.

Als ik huil, als ik teveel eet, als ik te weinig sport, als ik snoep/koekjes/chocolade koop, als ik een vreetbui heb (gehad), als de weegschaal een (halve) kilo teveel aangeeft ... ik doe het nooit goed voor mezelf. En ik wil zo graag blij zijn en tevreden zijn met mezelf. Vanmiddag stond ik mijn jurk te passen in de Steps en ik zag mezelf er al in rondlopen en gelijk bedacht ik me of mijn kont niet veel te dik is erin en of men niet naar mijn enorme heupen zou kijken. En of ik niet beter een maat 36 kon nemen, voor het geval ik aan zou komen de komende 4 weken. En terwijl ik dat dacht gelijk weer die gedachte verworpen, want ik wil alleen maar afvallen, dus geen maat groter, want dan vind ik mezelf weer zwak.

Beuh. Ik suck.

Gast
Gast

Bericht  Sjaantje wo 13 apr 2011 - 11:01

En ook daarvoor is die therapie. Zodat je over een tijdje niet meer suck't.
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Merai wo 13 apr 2011 - 11:02

Geef het een beetje tijd meisje, je komt er wel! En voor nu een hug
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 11:03

Jij suckt helemaal niet, Alex!

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 11:07

Jullie zijn echt zo lief. Ik hoop ook echt dat ik over een aantal maanden mezelf kan zien zoals jullie mij nu zien.

Gast
Gast

Bericht  Sjaantje wo 13 apr 2011 - 11:09

Alex schreef:Jullie zijn echt zo lief. Ik hoop ook echt dat ik over een aantal maanden mezelf kan zien zoals jullie mij nu zien.

Dat weet ik wel zeker. Daar gaan we voor!
hug
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 11:09

Je moet helemaal niet denken 'Ik suck'. Jij bent juist het tegenovergestelde, want je bent ontzettend knap bezig door hulp te accepteren en eraan te gaan werken. Zodat je ook straks gewoon een super voorbeeld kunt zijn voor A. en blij kunt zijn met jezelf en je uiterlijk en niet meer overal ontevreden over bent en een meer realistisch beeld hebt. Dat is je doel.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 11:09

Ow en je bent vast heel mooi in je jurk Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 11:10

Eens met Reva.

Maar ik ga eens met bed zoeken. Hij riep al een paar uur en nu moet ik echt. smile Slaap lekker!

Gast
Gast

Bericht  Sjaantje wo 13 apr 2011 - 11:11

Mijn bed roept ook. Maar ik heb de slaapkamerdeur dichtgedaan en nou hoor ik hem niet meer Very Happy

Slaap lekker ABE! Binnenkort kom ik je rolgordijntjes keuren en pizza eten. Weet alleen nog niet wanneer :P
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  ExpressoB wo 13 apr 2011 - 11:12

Sjaantje schreef:

Ben eens in aanraking gekomen met iemand die hetzelfde probleem had als ik. Die heeft me op verkeerde gedachten/daden gezet!
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 11:14

Sjaantje schreef:Mijn bed roept ook. Maar ik heb de slaapkamerdeur dichtgedaan en nou hoor ik hem niet meer Very Happy

Whahahaha

Gast
Gast

Bericht  Merai wo 13 apr 2011 - 11:15

ExpressoB schreef:
Sjaantje schreef:

Ben eens in aanraking gekomen met iemand die hetzelfde probleem had als ik. Die heeft me op verkeerde gedachten/daden gezet!

Dat gevaar hou je natuurlijk altijd, maar ik kan me uit mijn therapie herinneren dat daar heel erg voor gewaakt werd. Je mocht ook geen contact hebben met de rest buiten therapietijd.
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Bericht  Sjaantje wo 13 apr 2011 - 11:16

ExpressoB, dan kan ik het me voorstellen na zo'n negatieve ervaring.
Mijn ervaring was juist positief, dat verklaart waarom we er op dit moment beide verschillend over denken. Het zal ook aan het 'onderwerp' of soort probleem liggen hoe groepstherapie ervaren wordt, daar ben ik nog steeds van overtuigd. Wederom zeg ik daarom dat mijn 'probleem' maar licht was vergeleken bij mogelijke andere problemen!
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud