creme fraiche
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
creme fraiche
ik vind het wel eens lekker om cremefraiche door het eten te roeren, maar gebruik dan vaak niet het hele bakje. hoe lang kun je dat open nog bewaren? of zou het evt in te vriezen zijn?
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10
Re: creme fraiche
Die zijn vaak even duur als grote bekertjes.
Erg slank is het niet maar als je wat bieslook en peper en zout er doorheen roert is dat echt heerlijk op een broodje met wat sla eronder (lijkt een beetje qua smaak op het broodje roomkaas van de V&D).
Op een pizzabodem smeren, daarna beleggen met ui en spek en dan afbakken. Als hij uit de oven komt rucola erop en opeten maar! http://www.ah.nl/recepten/recept?id=669590&rq=elzasserpizza
Of door de pasta doen met pesto, dan heb je al een heerlijke saus!
Op die manier komt het hier altijd wel op eigenlijk! Of je het kan invriezen weet ik eigenlijk niet, lijkt me niet, maar pin me er niet op vast!
Erg slank is het niet maar als je wat bieslook en peper en zout er doorheen roert is dat echt heerlijk op een broodje met wat sla eronder (lijkt een beetje qua smaak op het broodje roomkaas van de V&D).
Op een pizzabodem smeren, daarna beleggen met ui en spek en dan afbakken. Als hij uit de oven komt rucola erop en opeten maar! http://www.ah.nl/recepten/recept?id=669590&rq=elzasserpizza
Of door de pasta doen met pesto, dan heb je al een heerlijke saus!
Op die manier komt het hier altijd wel op eigenlijk! Of je het kan invriezen weet ik eigenlijk niet, lijkt me niet, maar pin me er niet op vast!
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
haha ofwel, als je 1 gerecht hebt met creme fraiche, moet je de 2 dagen daarna ook gerechten met creme fraiche eten;)
je ideeen zijn wel lekker, maar idd is het niet erg slank, en aangezien ik daar wel een beetje op wil letten.. 1x ok, maar 3 dagen..:S dan toch maar weggooien..
je ideeen zijn wel lekker, maar idd is het niet erg slank, en aangezien ik daar wel een beetje op wil letten.. 1x ok, maar 3 dagen..:S dan toch maar weggooien..
sanne-84- Ratel
Je kunt het best 2 dagen bewaren. Langer dan dat zou ik niet doen. Of maak gewoon wat meer saus door het hele bakkie er in te doen
Gast- Gast
sanne-84 schreef:haha ofwel, als je 1 gerecht hebt met creme fraiche, moet je de 2 dagen daarna ook gerechten met creme fraiche eten;)
Hahah ja zo doe ik het wel! (nou ja geen 3 dagen maar we eten er wel 2 keer van)
Vaak eten wij in het weekend dan een lekker broodje bij de lunch met dat als beleg, of als dip bij de chips op dezelfde manier. Maar slank is het inderdaad niet nee haha.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
ja als broodje lijkt me dat idd wel lekker. alleen hoeft daar niet zoveel sla bij, zodat ik dat weer van een zak overhou;)
sanne-84- Ratel
Bij de AH heb je kleine bekertjes creme fraiche light, maar die zijn in verhouding wel duur!
Gast- Gast
Als ik het over heb gebruik ik het altijd voor de tortilla chips met kaas uit de oven! Heerlijk.
Gast- Gast
Eline schreef:Bij de AH heb je kleine bekertjes creme fraiche light, maar die zijn in verhouding wel duur!
ja da maakt idd nie uit..
sanne-84- Ratel
Purple schreef:Als ik het over heb gebruik ik het altijd voor de tortilla chips met kaas uit de oven! Heerlijk.
oe da klinkt lekker.. heb je recept??
(ook wel nie gezond, maja..)
sanne-84- Ratel
Ik bewaar het altijd een aantal dagen in de koelkast, blijft best lang goed vind ik zelf. Ik gebruik het heel vaak, niet alleen door gerechten maar ook als een soort 'saus' over bijvoorbeeld een curry of chilli con carne, ik mix er dan verse kruiden door heen en gooi een klodder op mijn bord.
TNMN- Kletskop
- Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Wanneer ik het in een gerecht heb gemengd en er is nog wat van over vries ik het wel in. Dat gaat goed! Of je het ook los kunt invriezen weet ik niet, het lijkt mij zo vreemd terwijl het in een gerecht wel kan..
Dennenappel- Kletskop
- Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10
Oh lol ik heb laatst creme fraiche gebruikt in mn pasta die al 2 weken (wel dicht) in de koelkast stond
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
maar ik denk dat dicht ook wel een ander verhaal is dan wanneer het al open is geweest (en dus over is)
sanne-84- Ratel
Ik had laatst het bekertje op woensdag opengemaakt. Daarna direct in de koeling gezet en zondags nog gebruikt. Was niets mis mee.
Gast- Gast
sanne-84 schreef:maar ik denk dat dicht ook wel een ander verhaal is dan wanneer het al open is geweest (en dus over is)
Oh ik heb het eigenlijk verkeerd geformuleerd: hij stond 2 weken in de koelkast, half bekertje, maar was afgedekt.. nou heb er niets van gekregen
Atelier Madame- Ratel
mss dak dan ook eens moet proberen. gewoon in een tupperware bakje ofzo, of folie erover.
sanne-84- Ratel
gewoon folie idd..sanne-84 schreef:mss dak dan ook eens moet proberen. gewoon in een tupperware bakje ofzo, of folie erover.
Atelier Madame- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» creme fraiche mag dat?
» creme fraiche ook koud te gebruiken??
» Crème fraîche, waar voor gebruiken jullie dat?
» creme decolletee
» Welke creme?
» creme fraiche ook koud te gebruiken??
» Crème fraîche, waar voor gebruiken jullie dat?
» creme decolletee
» Welke creme?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: