Hoe werkt dat een hypotheek aanvragen?!
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Hoe werkt dat een hypotheek aanvragen?!
Oke, ik ben een beetje ongeduldig, maar vorige week (na de aankoop van ons huisje) hebben we de Rabobank gevraagd onze hypotheek te regelen. We hebben allerlei stukken aangeleverd en vorige week een mail gekregen of het plan wat hij had gestuurd goed was voor de offerte.
Wat gaat er nu verder gebeuren? Hoe werkt het allemaal? Moeten wij erachteraan zitten, of gewoon geduldig wachten?
Wat gaat er nu verder gebeuren? Hoe werkt het allemaal? Moeten wij erachteraan zitten, of gewoon geduldig wachten?
Live Laugh Love- Fluisteraar
- Aantal berichten : 340
Punten : 504
Registratiedatum : 20-11-10
Re: Hoe werkt dat een hypotheek aanvragen?!
Live Laugh Love schreef:Oke, ik ben een beetje ongeduldig, maar vorige week (na de aankoop van ons huisje) hebben we de Rabobank gevraagd onze hypotheek te regelen. We hebben allerlei stukken aangeleverd en vorige week een mail gekregen of het plan wat hij had gestuurd goed was voor de offerte.
Er moet nu eerst een offerte komen die jullie moeten tekenen. Daar zou ik persoonlijk wel even achteraan zitten. Wanneer je die kan verwachten enzo. het beoordelen van die offerte dat gaat uiteindelijk wel wat weken kosten. Dus hoe eerder het getekende en terug is hoe beter
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10
Weet iemand hoe lang het duurt voordat je de offerte binnen hebt?
Champagne- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10
Dat kan heel lang duren
Nee, maar in normale situaties (dus niet allemaal verschillende werkgevers enzo ) duurt het een paar weken denk ik. Meestal houdt een bank wel rekening met de data die worden gegeven voor het tekenen, de bankgarantie etc.
Nee, maar in normale situaties (dus niet allemaal verschillende werkgevers enzo ) duurt het een paar weken denk ik. Meestal houdt een bank wel rekening met de data die worden gegeven voor het tekenen, de bankgarantie etc.
Gast- Gast
Haha ik zat nog aan jullie te denken. Wat fijn dat het inmiddels geregelt is! Weet jij in welke fase ze je kredietwaardigheid checken?Jolicious schreef:Dat kan heel lang duren
Champagne- Prater
Bij ons hebben ze dat nog voor het opmaken van de offerte gedaan.
Gast- Gast
Live Laugh Love schreef:Oke, ik ben een beetje ongeduldig, maar vorige week (na de aankoop van ons huisje) hebben we de Rabobank gevraagd onze hypotheek te regelen. We hebben allerlei stukken aangeleverd en vorige week een mail gekregen of het plan wat hij had gestuurd goed was voor de offerte.
Ná de aankoop van jullie huis? Dat klopt dan toch niet?
Gast- Gast
Zo noemen ze dat hier ook Carrie. Je hebt het huis 'gekocht' totdat je een bewijs hebt dat je geen financiering rond kan krijgen en de overdracht dus niet door kan gaan. Vond ik ook raar klinken.
Gast- Gast
Jolicious schreef:Zo noemen ze dat hier ook Carrie. Je hebt het huis 'gekocht' totdat je een bewijs hebt dat je geen financiering rond kan krijgen en de overdracht dus niet door kan gaan. Vond ik ook raar klinken.
Oja joh? Dat wist ik niet Klopt ook niks van, vind ik. Helaas kan ik nog niet officieel zeggen dat wij een huis hebben gekocht. Bij ons is het een spoeddossier, maar het schiet nog niet echt op. We hebben al een keer uitstel gevraagd wat de verkopende partij niet leuk vond. Nu hebben we tot de 23e, hoop niet dat we wéér uitstel moeten vragen. Laat ze eens opschieten!
Gast- Gast
Oh echt, bij jullie ook al? Zoooo irritant is dat! De makelaar die bij ons de boel regelde, keek er niet eens van op toen we uitstel vroegen. Zei dat dat tegenwoordig zo vaak gebeurt... Maar irritant is het wel!
Gast- Gast
Jolicious schreef:Oh echt, bij jullie ook al? Zoooo irritant is dat! De makelaar die bij ons de boel regelde, keek er niet eens van op toen we uitstel vroegen. Zei dat dat tegenwoordig zo vaak gebeurt... Maar irritant is het wel!
Ja heel irritant! Zit al weken in spanning, ben er nu zo langzamerhand wel klaar mee.
Gast- Gast
Hebben jullie nog steeds geen offerte ontvangen?Carrie schreef:Jolicious schreef:Oh echt, bij jullie ook al? Zoooo irritant is dat! De makelaar die bij ons de boel regelde, keek er niet eens van op toen we uitstel vroegen. Zei dat dat tegenwoordig zo vaak gebeurt... Maar irritant is het wel!
Ja heel irritant! Zit al weken in spanning, ben er nu zo langzamerhand wel klaar mee.
Champagne- Prater
Champagne schreef:Hebben jullie nog steeds geen offerte ontvangen?Carrie schreef:Jolicious schreef:Oh echt, bij jullie ook al? Zoooo irritant is dat! De makelaar die bij ons de boel regelde, keek er niet eens van op toen we uitstel vroegen. Zei dat dat tegenwoordig zo vaak gebeurt... Maar irritant is het wel!
Ja dat gelukkig wel! Nu moet het definitief geaccordeerd worden door de bank.
Gast- Gast
Oh gelukkig! Hoe lamg wachten jullie nu al op het definitieve akkoord?Carrie schreef:Champagne schreef:Hebben jullie nog steeds geen offerte ontvangen?Carrie schreef:Jolicious schreef:Oh echt, bij jullie ook al? Zoooo irritant is dat! De makelaar die bij ons de boel regelde, keek er niet eens van op toen we uitstel vroegen. Zei dat dat tegenwoordig zo vaak gebeurt... Maar irritant is het wel!
Champagne- Prater
Champagne schreef:Oh gelukkig! Hoe lamg wachten jullie nu al op het definitieve akkoord?Carrie schreef:Champagne schreef:Hebben jullie nog steeds geen offerte ontvangen?Carrie schreef:Jolicious schreef:Oh echt, bij jullie ook al? Zoooo irritant is dat! De makelaar die bij ons de boel regelde, keek er niet eens van op toen we uitstel vroegen. Zei dat dat tegenwoordig zo vaak gebeurt... Maar irritant is het wel!
Ehm verwacht was dat het vrijdag rond zou zijn. Heb vanmorgen weer gebeld en het was nog niet in orde. Het moet voor de 23e geregeld zijn, anders moeten we weer uitstel vragen. En daar waren de 1e keer de verkopers al helemaal niet blij mee.
Gast- Gast
Nee dat snap ik.. Balen! Weet je ook waarom het zo lang duurt?Carrie schreef:Champagne schreef:Oh gelukkig! Hoe lamg wachten jullie nu al op het definitieve akkoord?Carrie schreef:Champagne schreef:Hebben jullie nog steeds geen offerte ontvangen?Carrie schreef:Jolicious schreef:Oh echt, bij jullie ook al? Zoooo irritant is dat! De makelaar die bij ons de boel regelde, keek er niet eens van op toen we uitstel vroegen. Zei dat dat tegenwoordig zo vaak gebeurt... Maar irritant is het wel!
Ehm verwacht was dat het vrijdag rond zou zijn. Heb vanmorgen weer gebeld en het was nog niet in orde. Het moet voor de 23e geregeld zijn, anders moeten we weer uitstel vragen. En daar waren de 1e keer de verkopers al helemaal niet blij mee.
Champagne- Prater
Bij ons zaten er 4 weken tussen het tekenen van de offerte en het bericht dat de hypotheek rond was. Na een week was alles rond, op de medische keuring na. Dit heeft nog 3 weken geduurd vanwege de drukte
Kqip- Prater
- Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11
Champagne schreef:Nee dat snap ik.. Balen! Weet je ook waarom het zo lang duurt?Carrie schreef:Champagne schreef:Oh gelukkig! Hoe lamg wachten jullie nu al op het definitieve akkoord?Carrie schreef:Champagne schreef:Hebben jullie nog steeds geen offerte ontvangen?Carrie schreef:Jolicious schreef:Oh echt, bij jullie ook al? Zoooo irritant is dat! De makelaar die bij ons de boel regelde, keek er niet eens van op toen we uitstel vroegen. Zei dat dat tegenwoordig zo vaak gebeurt... Maar irritant is het wel!
Er stond 1 woord verkeerd in de werkgeversverklaring van mijn vriend. Woensdagavond heeft hij meteen een nieuwe in de brievenbus gedaan bij de hypotheker. Donderdag is deze ingescand per e-mail en per post verzonden. Blijkbaar is het stuk met de post nog niet binnen. Het dossier pakken ze pas weer op zodra het originele stuk binnen is. Dan kan het zo zijn dat er weer iets niet goed is, en dan moeten we nog langer wachten. Ik denk dan, kijk alles meteen even na, en laat gelijk van alles weten wat niet goed is. Is toch niet efficiënt werken zo? We zijn nota bene een spoed dossier.
Gast- Gast
Oh dat meen je niet.. Dat is zuur! Snap inderdaad niet dat ze gewoon alles in 1x nakijken.. Zal voor jullie duimen dat jullie geen nieuwe verlening van de ontbindende voorwaarden hoeven aan te vragen.Carrie schreef:Champagne schreef:Nee dat snap ik.. Balen! Weet je ook waarom het zo lang duurt?Carrie schreef:Champagne schreef:Oh gelukkig! Hoe lamg wachten jullie nu al op het definitieve akkoord?Carrie schreef:Champagne schreef:Hebben jullie nog steeds geen offerte ontvangen?Carrie schreef:Jolicious schreef:Oh echt, bij jullie ook al? Zoooo irritant is dat! De makelaar die bij ons de boel regelde, keek er niet eens van op toen we uitstel vroegen. Zei dat dat tegenwoordig zo vaak gebeurt... Maar irritant is het wel!
Er stond 1 woord verkeerd in de werkgeversverklaring van mijn vriend. Woensdagavond heeft hij meteen een nieuwe in de brievenbus gedaan bij de hypotheker. Donderdag is deze ingescand per e-mail en per post verzonden. Blijkbaar is het stuk met de post nog niet binnen. Het dossier pakken ze pas weer op zodra het originele stuk binnen is. Dan kan het zo zijn dat er weer iets niet goed is, en dan moeten we nog langer wachten. Ik denk dan, kijk alles meteen even na, en laat gelijk van alles weten wat niet goed is. Is toch niet efficiënt werken zo? We zijn nota bene een spoed dossier.
Champagne- Prater
Hoorde je toen na die week dat alles behalve de medische keuring geaccepteerd was? Hoe snel hadden jullie de offerte?Kqip schreef:Bij ons zaten er 4 weken tussen het tekenen van de offerte en het bericht dat de hypotheek rond was. Na een week was alles rond, op de medische keuring na. Dit heeft nog 3 weken geduurd vanwege de drukte
Champagne- Prater
Champagne schreef:Hoorde je toen na die week dat alles behalve de medische keuring geaccepteerd was? Hoe snel hadden jullie de offerte?Kqip schreef:Bij ons zaten er 4 weken tussen het tekenen van de offerte en het bericht dat de hypotheek rond was. Na een week was alles rond, op de medische keuring na. Dit heeft nog 3 weken geduurd vanwege de drukte
De offerte hadden we 1,5 week na het tekenen van het voorlopige koopcontract. En na een week kregen we telefoon van de hypotheekadviseur dat alles op 1 ding na nog niet in orde was. Hij kon dat zien in zijn systeem.
Kqip- Prater
- Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11
Soortgelijke onderwerpen
» maximale hypotheek vs. afgesloten hypotheek
» Ouderschapsverlofkorting aanvragen??
» Hoe een second opinion aanvragen?
» Aanvragen renteaftrek
» Studiefinanciering aanvragen
» Ouderschapsverlofkorting aanvragen??
» Hoe een second opinion aanvragen?