Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

En dan staat er in je 'achtertuin' opeens een...

+11
Beachgirl
Phileine
Verde
Monte
Sweety
Milamber
Pien
Lady4
Jezzie
VeryCherry
Sarah1985
15 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

En dan staat er in je 'achtertuin' opeens een...  - Pagina 2 Empty Re: En dan staat er in je 'achtertuin' opeens een...

Bericht  Vlinderrr ma 11 apr 2011 - 7:48

Was gemakkelijk na te kijken dat er om 12.51u een melding was in Z.
Vlinderrr
Vlinderrr
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 23
Punten : 27
Registratiedatum : 11-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

En dan staat er in je 'achtertuin' opeens een...  - Pagina 2 Empty Re: En dan staat er in je 'achtertuin' opeens een...

Bericht  Milamber ma 11 apr 2011 - 8:02

Beachgirl_24 schreef:
Milamber schreef:Weten jullie toevallig waarom in zulke gevallen een traumaheli komt en niet een gewone ambulance? Heeft dat te maken met de afstand tot het ziekenhuis? In de meeste gevallen lijkt mij een ambulance sneller. Vroeg me dat ineens af.

Als er een traumaheli landt is dat vaak geen goed teken (een ambu ook niet natuurlijk, maar je snapt wat ik bedoel). Betekent vaak dat de patient zwaargewond en onstabiel is, en dat een rit naar het ziekenhuis nog te lang duurt.

Oke, ook dit wist ik niet. Dank je.
Milamber
Milamber
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 90
Punten : 115
Registratiedatum : 08-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

En dan staat er in je 'achtertuin' opeens een...  - Pagina 2 Empty Re: En dan staat er in je 'achtertuin' opeens een...

Bericht  Lady4 ma 11 apr 2011 - 8:35

Milamber schreef:
Beachgirl_24 schreef:
Milamber schreef:Weten jullie toevallig waarom in zulke gevallen een traumaheli komt en niet een gewone ambulance? Heeft dat te maken met de afstand tot het ziekenhuis? In de meeste gevallen lijkt mij een ambulance sneller. Vroeg me dat ineens af.

Als er een traumaheli landt is dat vaak geen goed teken (een ambu ook niet natuurlijk, maar je snapt wat ik bedoel). Betekent vaak dat de patient zwaargewond en onstabiel is, en dat een rit naar het ziekenhuis nog te lang duurt.

Oke, ook dit wist ik niet. Dank je.

Klopt, maar vaak worden de patiënten toch over weg naar het ziekenhuis vervoert en niet via de lucht. Met de ambu gaat dan blijkbaar toch sneller, tenzij de patiënt echt naar een academisch ziekenhuis moet. De MMT arts gaat dan trouwens mee in de ambu en de heli vliegt naar het desbetreffende ziekenhuis om de MMT arts weer op te halen.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

En dan staat er in je 'achtertuin' opeens een...  - Pagina 2 Empty Re: En dan staat er in je 'achtertuin' opeens een...

Bericht  Zininzon ma 11 apr 2011 - 9:04

Zag op het nieuws dat er in Twente ook een traumaheli is gebruikt vandaag, maar daar woon je zeker ook niet?
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

En dan staat er in je 'achtertuin' opeens een...  - Pagina 2 Empty Re: En dan staat er in je 'achtertuin' opeens een...

Bericht  Jeanette ma 11 apr 2011 - 10:50

Vilein schreef:Ik heb er nog nooit een van dichtbij zien landen, maar de traumahelicopter vliegt wel altijd over ons huis. Lijkt mij best schrikken als ie ineens landt!

+1
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

En dan staat er in je 'achtertuin' opeens een...  - Pagina 2 Empty Re: En dan staat er in je 'achtertuin' opeens een...

Bericht  Gast ma 11 apr 2011 - 22:23

Ja recht voor m'n oude huisje. Er was toen een ongeluk met een motorrijder die het uiteindelijk niet heeft overleefd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

En dan staat er in je 'achtertuin' opeens een...  - Pagina 2 Empty Re: En dan staat er in je 'achtertuin' opeens een...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum