Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

En dan staat er in je 'achtertuin' opeens een...

+11
Beachgirl
Phileine
Verde
Monte
Sweety
Milamber
Pien
Lady4
Jezzie
VeryCherry
Sarah1985
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

En dan staat er in je 'achtertuin' opeens een...  Empty En dan staat er in je 'achtertuin' opeens een...

Bericht  Gast ma 11 apr 2011 - 1:03

Traumahelicopter!

Ik zat rustig thuis op de bank toen ik opeens een behoorlijk kabaal hoorde wat steeds dichterbij kwam. Het klonk als een helicopter, maar dit was wel heel dichtbij. Toen ik naar buiten keek zag ik opeens allemaal mensen de lucht in kijken, dus ik snel naar de achterkant van mijn huis en ja hoor daar was een traumahelicopter bezig om te landen achterop het grasveld tussen de twee appartementencomplexen in. Wat een kabaal en een wind zeg jeetje, stond er wel een beetje van te shaken (dat verwacht je toch niet als je naar buiten kijkt). Daarna maar even een paar foto's geschoten (ja je hebt niet dagelijks een helicopter in de 'achtertuin'). Toen de helicopter weer na een half uur ging opstijgen dit gefilmd vanaf het balkon, wat een krachten komen er dan vrij. Je werd echt tegen de deur geduwd en aan het eind vloog er nog aarde en zand rond. Mijn balkon is nu ook echt een chaos (twee bakken met plantjes zijn omgevallen).

Waarvoor de traumahelicopter was uitgerukt weet ik niet, weet alleen dat ze een paar straten hier verderop zijn geweest, waar een molen zit (die af en toe in werking is). Dus of daar wat is gebeurt weet ik niet.

Hebben jullie wel eens een traumahelicopter zo dichtbij zien landen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

En dan staat er in je 'achtertuin' opeens een...  Empty Re: En dan staat er in je 'achtertuin' opeens een...

Bericht  Sarah1985 ma 11 apr 2011 - 1:09

schrikken is dat he, Ik had het 2 jaar geleden eens toen lande er ook 1 bij ons achter. erg appart om dat zo dichtbij te zien
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

En dan staat er in je 'achtertuin' opeens een...  Empty Re: En dan staat er in je 'achtertuin' opeens een...

Bericht  VeryCherry ma 11 apr 2011 - 1:11

Wow, das inderdaad schrikken!
Ik heb er nog nooit een van dichtbij zien landen. Heb wel een keer in Frankrijk gezien dat er een dode man uit de zee gevist werd.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

En dan staat er in je 'achtertuin' opeens een...  Empty Re: En dan staat er in je 'achtertuin' opeens een...

Bericht  Jezzie ma 11 apr 2011 - 1:16

Dat is wel bijzonder denk ik, zoiets van dichtbij zien...alleen de reden waarom die daar lande is waarschijnlijk niet leuk geweest.
Ik heb het nog nooit meegemaakt, maar kan met er wel wat bij voorstellen.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

En dan staat er in je 'achtertuin' opeens een...  Empty Re: En dan staat er in je 'achtertuin' opeens een...

Bericht  Gast ma 11 apr 2011 - 1:17

Ik heb ook wel eens een traumahelicopter van heel dichtbij zien landen, op de weg. Er was een ernstig ongeval geweest.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

En dan staat er in je 'achtertuin' opeens een...  Empty Re: En dan staat er in je 'achtertuin' opeens een...

Bericht  Lady4 ma 11 apr 2011 - 1:18

Ik werk op de S.EH en moet regelmatig het helidek op om patiënten uit de helikopter te halen. Meestal gaat het om de SAR, een enkele keer om de traumaheli. Maar ze landen dan op drie meter afstand van mij En dan staat er in je 'achtertuin' opeens een...  561177 Vind het nog altijd indrukwekkend.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

En dan staat er in je 'achtertuin' opeens een...  Empty Re: En dan staat er in je 'achtertuin' opeens een...

Bericht  Gast ma 11 apr 2011 - 1:19

Vroeger wel, toen woonde ik tegenover een veldje waar zo`n helikopter perfect kon landen.. Parachutisten gingen daar ook vaak oefenen enzo.. Erg stoer was dat altijd!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

En dan staat er in je 'achtertuin' opeens een...  Empty Re: En dan staat er in je 'achtertuin' opeens een...

Bericht  Gast ma 11 apr 2011 - 1:21

Ja, is een heel raar gevoel he? Bij het busongeluk waar ik in zat is ook een traumaheli geland naast ons. Die wind is inderdaad hard en ik vond het lang duren voordat ie aan de grond stond :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

En dan staat er in je 'achtertuin' opeens een...  Empty Re: En dan staat er in je 'achtertuin' opeens een...

Bericht  Gast ma 11 apr 2011 - 1:27

Ja was inderdaad wel even schrikken. Heb een keer eerder mee gemaakt dat er een traumahelicopter schuin voor mijn huis wilde landen (op een bouwterrein), maar toen ze geland waren bleek dat ze nergens door het hek konden :shock: dus moesten ze snel weer opstijgen en ergens anders landen. Toen bleek dat er een kind hier om de hoek was dood gereden door een vrachtwagen, erg triest! Ik hoop dat deze persoon(en) het er beter van af hebben gebracht. Ik heb de trauma arts niet terug zien stappen in de helicopter, dus denk dat die met de ambulance mee is gegaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

En dan staat er in je 'achtertuin' opeens een...  Empty Re: En dan staat er in je 'achtertuin' opeens een...

Bericht  Gast ma 11 apr 2011 - 2:04

Waar ik woon vliegt de SAR erg vaak over...
Dus eigenlijks reageren wij er niet meer op, alhoewel een tijdje geleden kwam hij langzaam en niet zo hoog voorbij vliegen dat vond ik wel wat vreemd.

En ook komen hier geregeld F16´s voorbij als ze weer eens gaan oefenen.
We weten nu sinds kort dat ze alleen ´s ochtend oefenen dus als we ze ´s middags horen dan vliegt er weer eens wat zonder zich te melden.
Gebeurt best nog wel vaak!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

En dan staat er in je 'achtertuin' opeens een...  Empty Re: En dan staat er in je 'achtertuin' opeens een...

Bericht  Pien ma 11 apr 2011 - 2:06

ik weet niet waar je ergens woont maar je kunt via internet best achter veel dingen komen waar er oproepen voor zijn zeg maar...

ik heb ongeveer 2 jaar terug hier in de wijk ook een trauma helikopter zien landen, ik stond met knikkende knieëen, ik wist ook niet wat er aan de hand was en ben toen hij geland was gelijk naar huis gegaan om internet te raadplegen. er bleek een fietser door een bus geschept te zijn... Cry

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

En dan staat er in je 'achtertuin' opeens een...  Empty Re: En dan staat er in je 'achtertuin' opeens een...

Bericht  Gast ma 11 apr 2011 - 2:12

...


Laatst aangepast door Tesita op ma 6 jun 2011 - 3:05; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

En dan staat er in je 'achtertuin' opeens een...  Empty Re: En dan staat er in je 'achtertuin' opeens een...

Bericht  Milamber ma 11 apr 2011 - 2:22

Weten jullie toevallig waarom in zulke gevallen een traumaheli komt en niet een gewone ambulance? Heeft dat te maken met de afstand tot het ziekenhuis? In de meeste gevallen lijkt mij een ambulance sneller. Vroeg me dat ineens af.


Laatst aangepast door Milamber op ma 11 apr 2011 - 2:23; in totaal 1 keer bewerkt
Milamber
Milamber
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 90
Punten : 115
Registratiedatum : 08-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

En dan staat er in je 'achtertuin' opeens een...  Empty Re: En dan staat er in je 'achtertuin' opeens een...

Bericht  Sweety ma 11 apr 2011 - 2:22

Heb het nog nooit mee gemaakt maar het lijkt me wel indrukwekkend.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

En dan staat er in je 'achtertuin' opeens een...  Empty Re: En dan staat er in je 'achtertuin' opeens een...

Bericht  Monte ma 11 apr 2011 - 2:24

Milamber schreef:Weten jullie toevallig waarom in zulke gevallen een traumaheli komt en niet een gewone ambulance? Vroeg me dat ineens af.

in de ambulance zit alleen een verpleegkundige en met de heli komt een trauma-arts mee. Die kan dan alle zorg en medicijnen geven die een verpleegkundige niet zo mogen.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

En dan staat er in je 'achtertuin' opeens een...  Empty Re: En dan staat er in je 'achtertuin' opeens een...

Bericht  Milamber ma 11 apr 2011 - 2:28

Monte schreef:
Milamber schreef:Weten jullie toevallig waarom in zulke gevallen een traumaheli komt en niet een gewone ambulance? Vroeg me dat ineens af.

in de ambulance zit alleen een verpleegkundige en met de heli komt een trauma-arts mee. Die kan dan alle zorg en medicijnen geven die een verpleegkundige niet zo mogen.

Oh dat wist ik niet, weer wat geleerd. Dank je.
Milamber
Milamber
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 90
Punten : 115
Registratiedatum : 08-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

En dan staat er in je 'achtertuin' opeens een...  Empty Re: En dan staat er in je 'achtertuin' opeens een...

Bericht  Verde ma 11 apr 2011 - 2:51

Oh dat lijkt me heftig om te zien in een woonwijk, inderdaad!
Ik was een keer op een gletsjer en hooggelegen skigebied waar een groep jongens aan het snowboarden was met een schans erbij. Wij zaten daar een tijdje naar te kijken toen opeens 1 van hen een foute sprong maakte en dus ook niet terug kwam boarden. Binnen 10 minuten was er toen ook een helikopter bij om hem op te halen, ben nog altijd benieuwd hoe ernstig het was.
Maar dat was ook wel indrukwekkend om alle sneeuw op te zien stuiven bij het landen en opstijgen.
Verde
Verde
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 381
Punten : 391
Registratiedatum : 02-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

En dan staat er in je 'achtertuin' opeens een...  Empty Re: En dan staat er in je 'achtertuin' opeens een...

Bericht  Gast ma 11 apr 2011 - 3:02

Pien schreef:ik weet niet waar je ergens woont maar je kunt via internet best achter veel dingen komen waar er oproepen voor zijn zeg maar...

Ik heb op internet gezocht, maar stond direct erna nog niets op natuurlijk. Inmiddels ben ik al achter enige informatie, maar ook daar stond de oorzaak nog niet beschreven. Het lijkt in ieder geval om 1 persoon te gaan en die is naar het ziekenhuis afgevoerd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

En dan staat er in je 'achtertuin' opeens een...  Empty Re: En dan staat er in je 'achtertuin' opeens een...

Bericht  Gast ma 11 apr 2011 - 4:21

Woon je in R'dam?

http://www.nu.nl/binnenland/2489609/dode-bij-schietpartij-in-speeltuin-rotterdam.html#

Ik zie hier op één van de foto's een traumaheli.

Ik heb ze afgelopen zaterdag volop horen vliegen, eigenlijk niet gezien, niet echt uitgebreid gekeken. Toen waren er twee ingezet, geloof ik. En twee politie-heli's. En vorig jaar is er eentje hier in de buurt geland (fietser lelijk ten val gekomen), en een paar jaar terug ook eentje hier in de buurt (eenzijdig auto-ongeluk).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

En dan staat er in je 'achtertuin' opeens een...  Empty Re: En dan staat er in je 'achtertuin' opeens een...

Bericht  Phileine ma 11 apr 2011 - 4:35

Ik heb er nog nooit een van dichtbij zien landen, maar de traumahelicopter vliegt wel altijd over ons huis. Lijkt mij best schrikken als ie ineens landt!
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

En dan staat er in je 'achtertuin' opeens een...  Empty Re: En dan staat er in je 'achtertuin' opeens een...

Bericht  Beachgirl ma 11 apr 2011 - 5:01

Milamber schreef:Weten jullie toevallig waarom in zulke gevallen een traumaheli komt en niet een gewone ambulance? Heeft dat te maken met de afstand tot het ziekenhuis? In de meeste gevallen lijkt mij een ambulance sneller. Vroeg me dat ineens af.

Als er een traumaheli landt is dat vaak geen goed teken (een ambu ook niet natuurlijk, maar je snapt wat ik bedoel). Betekent vaak dat de patient zwaargewond en onstabiel is, en dat een rit naar het ziekenhuis nog te lang duurt.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

En dan staat er in je 'achtertuin' opeens een...  Empty Re: En dan staat er in je 'achtertuin' opeens een...

Bericht  Summerlovin ma 11 apr 2011 - 5:03

Toen ik nog op de middelbare school zat landde er een op het schoolplein pal naast het lokaal waar ik zat. Had bijna het idee dat de ramen eruit gingen trillen! Best apart ja als dat ineens in je 'achtertuin' landt!
Summerlovin
Summerlovin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1700
Punten : 1803
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Het noorden van Noord-Holland.

Terug naar boven Ga naar beneden

En dan staat er in je 'achtertuin' opeens een...  Empty Re: En dan staat er in je 'achtertuin' opeens een...

Bericht  Gast ma 11 apr 2011 - 6:02

Dat is idd goed schrikken helemaal naar wat er dit weekend is gebeurd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

En dan staat er in je 'achtertuin' opeens een...  Empty Re: En dan staat er in je 'achtertuin' opeens een...

Bericht  Gast ma 11 apr 2011 - 7:32

Maple schreef:Woon je in R'dam?

http://www.nu.nl/binnenland/2489609/dode-bij-schietpartij-in-speeltuin-rotterdam.html#

Ik zie hier op één van de foto's een traumaheli.

Ik heb ze afgelopen zaterdag volop horen vliegen, eigenlijk niet gezien, niet echt uitgebreid gekeken. Toen waren er twee ingezet, geloof ik. En twee politie-heli's. En vorig jaar is er eentje hier in de buurt geland (fietser lelijk ten val gekomen), en een paar jaar terug ook eentje hier in de buurt (eenzijdig auto-ongeluk).

Nee hier woon ik niet. Het ging waarschijnlijk om een ongeval (eenzijdig leek het op de foto's). Ik denk dat de patiënt een neurologisch trauma heeft opgelopen. Maar de berichten zijn nog niet verder aangevuld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

En dan staat er in je 'achtertuin' opeens een...  Empty Re: En dan staat er in je 'achtertuin' opeens een...

Bericht  Gast ma 11 apr 2011 - 7:34

Ja 2 jaar geleden is er hier voor op het grasveld 1 geland.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

En dan staat er in je 'achtertuin' opeens een...  Empty Re: En dan staat er in je 'achtertuin' opeens een...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum