Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dingen aantrekken van het forum

+6
Lynn_
Chocolate Cookie
Susan
girli
Jeanette
SuperGrover
10 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Dingen aantrekken van het forum Empty Dingen aantrekken van het forum

Bericht  SuperGrover zo 10 apr 2011 - 0:33

Trekken jullie je aan wat er over/van je gezegd wordt op dit forum? Ik blijkbaar wel dus. Eigenlijk vind ik het best wel verdrietig dat ik zo weinig eigenwaarde heb, dat ik me zo van de kaart laat brengen door een reactie van iemand die ik helemaal niet ken.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dingen aantrekken van het forum Empty Re: Dingen aantrekken van het forum

Bericht  Jeanette zo 10 apr 2011 - 0:34

Tot nu toe nog geen last van gehad, maar als iets kwetsend naar me zal overkomen, zou ik het me waarschijnlijk wel wat aantrekken.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 0:34

Soms. Ligt eraan van wie het komt.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 0:35

Dat deed ik altijd wel en nu helemaal niet meer. Daar vind ik domweg de mensen hier niet belangrijk genoeg voor om het me zo aan te trekken. Het zou wat anders zijn als forummers dat deden met wie ik buiten het forum ook omga, maar dat is nog niet gebeurd.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 0:35

Jawel, als ik het gevoel heb de grond ingestampt te worden terwijl ik iets heel persoonlijks gepost heb bijvoorbeeld.

Gelukkig heb ik dat nog niet meegemaakt..

Gast
Gast

Bericht  girli zo 10 apr 2011 - 0:36

Ik snap niet waarom een reactie van een onbekend persoon minder pijn zou moeten doen. Het is lastig om via een forum emoties te tonen. Ik vind het niet raar dat je het jezelf aantrekt.

Waarom combineer je eigenwaarde met reacties op een forum?
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Susan zo 10 apr 2011 - 0:36

Ja, ik vind dat niks met weinig eigenwaarde te maken hebben. Sommige dingen doen gewoon pijn, of ze nou hier gezegd worden of in je gezicht.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  SuperGrover zo 10 apr 2011 - 0:36

Maar Guattari, hoe kun je er voor kiezen om het je niet meer te laten raken? Ik voel me daar namelijk best machteloos in. Ik kan wel heel stoer zeggen, joh mij raakt het niet, jullie zijn niet belangrijk voor mij... Maar dat voorkomt niet dat het er toch inhakt als er iets gezegd wordt.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  SuperGrover zo 10 apr 2011 - 0:37

Girli, Susan, jullie hebben wel gelijk. Ik weet niet, het voelt 'zwak' op de een of andere manier, dat iemand die ik totaal niet ken, waar ik niks mee te maken heb, die mij ook niet kent, dat die mij zo emotioneel kan krijgen.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 0:37

Susan schreef:Ja, ik vind dat niks met weinig eigenwaarde te maken hebben. Sommige dingen doen gewoon pijn, of ze nou hier gezegd worden of in je gezicht.

Precies..

Gast
Gast

Bericht  Susan zo 10 apr 2011 - 0:42

Oh, ik heb wel eens gehuild om dingen die hier geplaatst waren, die en niet vervelend bedoeld waren, en niet op mij persoonlijk gericht. Gewoon, omdat het om een voor mij gevoelig punt ging.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 0:46

Giacomo schreef:Soms. Ligt eraan van wie het komt.
Mij raakt het niet meer zoveel gelukkig, in het begin meer dan nu in ieder geval. Maar er zijn hier wel meiden die mij wél heel erg kunnen raken. Maar dat hoeft niet altijd negatief te zijn, kan ook heel erg positief zijn.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 0:55

Ja mij raakt het wel. Ik kan me soms best wel verdrietig voelen door een opmerking. Maar dat is niet alleen op het forum zo, irl ben ik ook wel makkelijk van m'n stuk te brengen.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 1:04

girli schreef:Ik snap niet waarom een reactie van een onbekend persoon minder pijn zou moeten doen.

Voor mij geldt iig dat ik geen persoonlijke band met diegene voel, waardoor ik het dus al snel gelul in de ruimte vind.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 1:07

SuperGrover schreef:Maar Guattari, hoe kun je er voor kiezen om het je niet meer te laten raken? Ik voel me daar namelijk best machteloos in. Ik kan wel heel stoer zeggen, joh mij raakt het niet, jullie zijn niet belangrijk voor mij... Maar dat voorkomt niet dat het er toch inhakt als er iets gezegd wordt.

Ik zou echt niet weten hoe ik dat voor elkaar heb gekregen bij mezelf. Kan het niet op de leeftijd gooien.;-) Denk dat het is gebeurd sinds ik werk en in een omgeving verkeer waar de mentaliteit sowieso vrij hard is. Loop de hele dag mensen soms te discussiëren over juridische procedures en wetten, waarbij het er een stuk 'harder' aan toegaat dan hier. Dat heeft denk ik wat aan mijn mentaliteit veranderd en krijg hierin ook heel goede begeleiding d.m.v. een cursus.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 1:34

Ja. Maar dit komt puur omdat ik zoekende ben naar mezelf. Soms heb ik trekjes die ik normaliter niet heb en ik vind het wel fijn dat ik erop gewezen word. Anderzijds kan het me ook verdrietig maken, omdat ik juist hetgeen ben geworden wat ik zelf verafschuw, maar vervolgens niet meer weet hoe ik het moet aanpassen. Beetje dubbel dus.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 1:36

Ik kan de laatste tijd dingen die op het forum gezegd worden weer moeilijker van me af laten glijden. Jammer, want het is een tijd echt minder geweest.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 1:43

Als iemand die mij 'echt' kent (door contact buiten 't forum bijv) iets zegt wat negatief is, dan kan ik het mij aantrekken. Ook nog niet overdreven veel eigenlijk want 't interesseert me gewoon vrij weinig wat andere van me vinden, ook in real life.

Wat me echter wel raakt, zijn de dingen die andere tegen elkáár zeggen, waarvan k weet dat de ander gevoelig is bijv. En 't raakt me op de positieve manier, hoe lief iedereen voor Leaf is bijv smile Daar moet ik stiekem wel beetje door huilen, dat ontroert me echt..

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 1:47

Het gebeurt hier niet zoveel meer. Nu ben ik ook een stuk minder intensief aan het forummen dan bijvoorbeeld 2 en 3 en 6 jaar geleden om maar wat te noemen. Ik heb zelf ook besloten om wat afstand te nemen van het forummen, mede omdat ik weet dat ik me erg kán laten meeslepen door wat mensen tegen/over me zeggen. Dus ik reageer bewust niet meer zoveel omdat ik het soms moeilijk vind om me af te sluiten van het forum (internet in het algemeen trouwens). En ik vind het tegenwoordig zonde om mijn energie daaraan te verspillen, terwijl ik dat vroeger niet had.

Maar goed, ik kan het me nog steeds wel eens aantrekken ja. Maar wel op een andere manier dan voorheen.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 2:50

Hmmmm nee, maar dat kan misschien ook komen doordat ik niet echt persoonlijke dingen plaats. Ik forum nogal luchtig, dus ik vermijd ook topics waarin men naar persoonlijkheid kan gaan uitvallen.

Gast
Gast

Bericht  Chocolate Cookie zo 10 apr 2011 - 2:50

Jeanette schreef:Tot nu toe nog geen last van gehad, maar als iets kwetsend naar me zal overkomen, zou ik het me waarschijnlijk wel wat aantrekken.

+1
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 3:13

Vroeger wel, nu wat minder.

Gast
Gast

Bericht  Lynn_ zo 10 apr 2011 - 3:16

Ik trek me over het algemeen zeer weinig aan van wat hier gezegd wordt. Als het echt tegen mij persoonlijk zou zijn (wat niet tot nauwelijks voorkomt) vind ik dat wel vervelend maar zodra ik de computer uit zet ben ik het vergeten.
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  TGR zo 10 apr 2011 - 3:17

Nee.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 4:41

Ja soms wel. Mate hangt af van hoe kwetsbaar ik me voel/opstel, welke situatie het is, en wat er gezegd wordt. Ene keer meer dan de andere keer. Maar lijkt me niet meer dan normaal, zeker gezien het aantal jaren wat ik hier kom, de persoonlijke band die ik met een aantal heb en de persoonlijke dingen die ik in die tijd heb verteld. Vind er ook niets 'mis mee' om je dingen aan te trekken, zie dat niet perse dat je dan maar een zwakkeling bent die zich aanstelt. Ben ook maar menselijk, en zie het forum vaak als een klankbord, dus dat kan zeker heel confronterend zijn. Lijkt me niet meer dan normaal dat je daar af en toe door geraakt wordt.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: