Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Keuken kopen

5 plaatsers

Ga naar beneden

Keuken kopen Empty Keuken kopen

Bericht  Live Laugh Love vr 8 apr 2011 - 20:54

Voor ons nieuwe huis zijn we op zoek naar een nieuwe keuken. We zijn bij superkeukens en de keukenconcurent geweest. Superkeukens geeft aan vaste prijzen te hebben, keukenconcurent niet.
Op internet lees ik dat je zo 60% van een keuken af kan praten. Is dat echt zo?
Waar hebben jullie je keuken gekocht? Hoe duur was dat ongeveer en waar moeten we op letten??
Live Laugh Love
Live Laugh Love
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 340
Punten : 504
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken kopen Empty Re: Keuken kopen

Bericht  Gast vr 8 apr 2011 - 21:05

Naar de keukenconcurrent zou ik persoonlijk nooit meer gaan, wat een opdringerige, oplichterige kuttent is dat. Je kunt inderdaad heel veel van de prijs afpraten, maar de verkopers zijn getraind om klanten te pushen, pushen en nog eens pushen, en dat merken wij direct toen we daar voor het eerst binnenstapten. We gaven meerdere keren duidelijk aan oriënterend te zijn, maar toen we alleen wat meer info wilden over een opstelling in de showroom, moesten we direct beslissen, want ja, de aanbieding liep die dag af.
Ik zou even googelen op 'ervaringen keukenconcurrent', dan lees je wel meer van dergelijke klachten.

Onze keuken komt uiteindelijk van de Ikea vandaan. We hebben 'm thuis ontworpen met de keukenplanner die je van de site kunt downloaden, erg leuk om te doen en om verschillende opstellingen te proberen en in 3D te bekijken. Vervolgens zijn we naar de winkel gegaan, en daar zijn we heel goed geholpen. Keuken is bezorgd, netjes afgeleverd. En dan kun je ervoor kiezen om 'm zelf te plaatsen (of door een paar handige mensen in je omgeving), maar Ikea heeft ook connecties met bedrijven die d ekeuken voor je kunnen plaatsen, tegen vergoeding. Al met al totaal denk ik dat je alsnog goedkoper uit bent dan bij een andere keukenverkoper.

Enige nadeel van Ikea is dat ze geen stelruimte achter de kastjes hebben, de kastjes hangen direct tegen de muur. Daardoor kun je geen leidingen achter de kastjes wegwerken. Die moet je dus in de muur frezen, of, wat wij gedaan hebben: wij hebben met een houten constructie en gipsplaten een extra wandje gemaakt voor onze bestaande wand, en daarachter zijn de leidingen weggewerkt.
En ja, ander nadeel is natuurlijk dat je elk kastje stuk voor stuk in elkaar moet bouwen, maarja, da's nou eenmaal Ikea, die bouwpaketten Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken kopen Empty Re: Keuken kopen

Bericht  Gast vr 8 apr 2011 - 21:11

Volledig eens met Maple war betreft keukenconcurrent.

Wij zijn bij keukenhal geweest. Onze keuken kostte oorspronkelijk 13.000 euro en wij hebben er 6.000 voor betaald.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken kopen Empty Re: Keuken kopen

Bericht  Live Laugh Love vr 8 apr 2011 - 23:25

Ik lees idd veel nare ervaringen. We zijn daar gister geweest en het viel ons mee.. maar wel wat opdringerig idd.
Zijn er ook nog mensen die ervaringen hebben met KVIK en de keukenkampioen?
Live Laugh Love
Live Laugh Love
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 340
Punten : 504
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken kopen Empty Re: Keuken kopen

Bericht  rapa nui vr 8 apr 2011 - 23:42

Kijk ook eens bij wat kleinere keukenzaken in je omgeving die geen onderdeel van een keten zijn. Die kunnen soms nog verrassend goedkoop zijn en betere service verlenen. Ik heb bij een zaak gekocht die met vaste prijzen werkt. Ik heb nadat ik hun offete had nog wel verder gekeken bij zaken die ook de keuken verkocht die ik wilde en ook daar een prijs laten maken met precies dezelfde inbouwapparatuur e.d. maar kwam overal veel duurder uit.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken kopen Empty Re: Keuken kopen

Bericht  Océane za 9 apr 2011 - 0:28

Eens met Maple betreft de vreselijke opdringerigheid van Keukenconcurrent en alle ketens die daaraan vast zitten.

En eens met rapa nui betreft keukenzaken die niet bij de grotere ketens zijn aangesloten. Hebben wij ook gedaan.

Ik denk dat 60% van een keuken afpraten misschien wat veel is, maar onze keuken kostte bijvoorbeeld in de eerst offerte ruim 15.000,- en hij is uiteindelijk geplaatst voor bijna 10.000,- Dat is ook al een groot verschil. Er zit dus wel veel marge op de verkoop van keukens.
Ze spelen gewoon een soort spelletje betreft de prijs, speel het spelletje mee, maar zorg dat jij aan zet blijft (verkopers bij keukenconcurrent willen dat uit je handen nemen, wij zijn daar uiteindelijk met ruzie weg gegaan omdat we zijn keuken niet wilden kopen scratch ) uiteindelijk hebben we om 5 minuten voor sluitingstijd onze keuken gekocht voor dus 10.000,- inclusief plaatsen. Want ja, ze willen dolgraag nog een keuken verkopen zo vlak voor het weekend. Succes ermee...!
Océane
Océane
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 891
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken kopen Empty Re: Keuken kopen

Bericht  Gast za 9 apr 2011 - 1:07

Zelf heb ik een keuken van de Keukenconcurrent en ik ben wel tevreden met de geboden service. Van opdringerigheid heb ik niets gemerkt, ware het niet dat ik het te spelen spelletje (arme sloeber wil keuken, Keukenconcurrent kan hem leveren. Bellen, korting. Nogmaals bellen, weer korting. Ow, het kan eigenlijk echt niet; Korting. En zo kwam ik uit op mijn prijs die ik wilde uitgeven voor de keuken en zij maar denken dat ik overtuigd was van het feit dat ze me die korting echt niet konden bieden. :P Tuurlijk! Very Happy) iets was wat ik graag wilde doen. (Soms heb ik van die buien.... Very Happy)

Maar ik ben het eens met degene die vertelde dat als je een goede keuken wilt, je misschien ook kunt kijken bij de kleinere keukenbedrijven. Daar staat de klant nog centraal en is het niet enkel het verkopen waarom het draait, maar daar draait het nog om de klant. De kleine dingen die je extra krijgt, waaronder service, is toch echt heel erg belangrijk. Althans, dat is mijn mening.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken kopen Empty Re: Keuken kopen

Bericht  blondje1313 za 9 apr 2011 - 4:19

Wij hebben onze keuken gekocht bij een eenmanszaak. We hebben meteen een 'eerlijke' offerte gehad, waar niets meer af te halen viel (alleen door voor goedkopere apparatuur te kiezen). Wij voelden ons hier juist prettig bij, we hebben het idee dat we nu niet bekocht zijn door te weinig af te dingen, wat dat kan gewoon niet. Als er nu nog iets is kunnen we altijd bellen, een deurtje hing na een jaar toch niet helemaal goed, dat is hij snel recht komen zetten.
We waren eerst bij Piet Klerkx geweest, die hebben ons goed geholpen bij het bedenken van een opstelling e.d., waren gelukkig niet super pusherig (maar we gaven aan dat de bouwtekening nog niet eens klaar was, dus dat we toch nog niets konden bestellen). Wel schreven zij prijzen op van apparatuur die veel hoger waren dan de prijzen die in hun boekje stonden, maar die haalden ze er dan later bij wijze van afdingen vanaf. Beetje krom systeem dus.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken kopen Empty Re: Keuken kopen

Bericht  Live Laugh Love za 9 apr 2011 - 6:55

ik google op deze zaken bij mij in de omgeving, maar kan gewoon niets vinden behalve die grote keten..
Live Laugh Love
Live Laugh Love
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 340
Punten : 504
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken kopen Empty Re: Keuken kopen

Bericht  Océane za 9 apr 2011 - 8:19

http://www.keukensites.nl/ Hier kan je alle keukenleveranciers in de buurt zien, grote ketens maar ook eenmanszaken...
Océane
Océane
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 891
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken kopen Empty Re: Keuken kopen

Bericht  lente za 9 apr 2011 - 8:36

Hier staat ook een keuken van de Keukenconcurrent en ben er wel tevreden over.
Ja, het is een grote keten en ik hoor idd ook veel slechte verhalen. Toen we een keuken lieten tekenen hebben ze van tevoren niet gevraagd naar ons budget (doen ze nogmaal schijnbaar wel?). Tekening af... 14.000 euro. Toen zijn we opgestaan, hebben vriendelijk bedankt en zijn weggelopen. Teruggeroepen, praten, weer weggelopen. Nog een keer terug en weer gepraat en toen werd ie voor 6.000 euro geplaatst.
lente
lente
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 554
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken kopen Empty Re: Keuken kopen

Bericht  Gast za 9 apr 2011 - 8:44

Het is hun tactiek, Lente. Maar ik kan die tactiek wel waarderen. Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken kopen Empty Re: Keuken kopen

Bericht  Océane za 9 apr 2011 - 8:55

Nou toen wij tegen 'meneer' zeiden dat we er nog even over na wilden denken na twee prijsverlagingen ging 'meneer' door het lint en verscheurde de offerte... scratch Dat vind ik toch een hele rare tactiek silent Alsof je zomaar 'even' beslist om 10.000 euro voor een keuken uit te geven...
Océane
Océane
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 891
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken kopen Empty Re: Keuken kopen

Bericht  Gast za 9 apr 2011 - 8:58

Aquala schreef:Nou toen wij tegen 'meneer' zeiden dat we er nog even over na wilden denken na twee prijsverlagingen ging 'meneer' door het lint en verscheurde de offerte... scratch Dat vind ik toch een hele rare tactiek silent Alsof je zomaar 'even' beslist om 10.000 euro voor een keuken uit te geven...

Ow, maar dan was ik ook weggelopen. Het spelletje kan op een normale manier gespeeld worden of helemaal niet, natuurlijk!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken kopen Empty Re: Keuken kopen

Bericht  Océane za 9 apr 2011 - 9:04

Zijn we ook, maar hij schreeuwde ons letterlijk na 'zit ik hier een uur lang moeite te doen voor niks! Jullie verdienen geen keuken die door mij getekend is!'
Toen heb ik gevraagd of hij z'n baas erbij wilde halen, dat wilde hij niet. Toen maar gewoon weggegaan en de eer aan onszelf gehouden, maar we zetten er nóóit één stap meer binnen en raden het ook niemand aan...
Océane
Océane
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 891
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken kopen Empty Re: Keuken kopen

Bericht  Gast za 9 apr 2011 - 9:12

Het enige wat ik weet van KC is dat ze een target moeten halen per week. Het klinkt alsof deze man lichtelijk overspannen is geraakt door zijn target. Hoe dan ook, zulke mensen moeten thuis blijven als ze het werk niet aankunnen. Mad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken kopen Empty Re: Keuken kopen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum