Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mijn dochter weigert opeens avond eten

+8
loesje
Catwoman79
Lala
Monte
Lavendel
nina
mama van Mila
Mida4you
12 plaatsers

Ga naar beneden

Mijn dochter weigert opeens avond eten Empty Mijn dochter weigert opeens avond eten

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 3:16

Mijn dochter weigert sinds een paar dagen haar avond eten, haar fles gaat er goed in, brood, yoghurt, fruit enz ook eigenlijk alles behalve haar warm eten,

Ik vermoed zelf dat het komt omdat haar tandje aan het doorkomen is, dat het haar pijn doet in de mond, maargoed, kan het veel kwaad dat ze haar warme maaltijd nu niet krijgt ? ik bied het haar dagelijks wel aan, maar kan haar niet dwingen om het te eten natuurlijk...


Heb al vanalles geprobeerd, haar zelf laten eten, op een speelse manier het eten te geven enz enz maar niets wil lukken....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn dochter weigert opeens avond eten Empty Re: Mijn dochter weigert opeens avond eten

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 3:35

Nee dat maakt helemaal niks uit. Komt wel weer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn dochter weigert opeens avond eten Empty Re: Mijn dochter weigert opeens avond eten

Bericht  Mida4you do 7 apr 2011 - 3:39

Hey!

Hier is het ook herkenbaar. Sinds een dikke week wil ze hier ook absoluut geen warme hap. Fles, fruit, broodje en alles gaat er in, alleen het groente potje niet. Ook niet mijn zelfgemaakte hapjes. Ik maak me er eigenlijk niet zo druk om. Ik probeer het wel elke dag, het zal vanzelf wel een keen weer terugkomen.... Ik denk ook misschien dat het tandjes zijn.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn dochter weigert opeens avond eten Empty Re: Mijn dochter weigert opeens avond eten

Bericht  mama van Mila do 7 apr 2011 - 4:14

Ach mijn dochter eet sinds ze 10 maanden is geen warm eten meer....En is nu 5. Bijna nooit ziek, dus kwaad kan het niet....

mama van Mila
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 130
Punten : 176
Registratiedatum : 10-01-11
Woonplaats : Kaatsheuvel

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn dochter weigert opeens avond eten Empty Re: Mijn dochter weigert opeens avond eten

Bericht  nina do 7 apr 2011 - 4:28

mama van Mila schreef:Ach mijn dochter eet sinds ze 10 maanden is geen warm eten meer....En is nu 5. Bijna nooit ziek, dus kwaad kan het niet....
ik bedoel het niet verkeerd want kan het nergens op baseren (heb zelf geen kinderen)
maar moet ze niet ooit leren warm eten op te eten?
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn dochter weigert opeens avond eten Empty Re: Mijn dochter weigert opeens avond eten

Bericht  Lavendel do 7 apr 2011 - 4:34

kan het aan het tijdstip liggen? Misschien anders een proberen om 's middags de warme maaltijd te geven?
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn dochter weigert opeens avond eten Empty Re: Mijn dochter weigert opeens avond eten

Bericht  mama van Mila do 7 apr 2011 - 4:52

nina schreef:
mama van Mila schreef:Ach mijn dochter eet sinds ze 10 maanden is geen warm eten meer....En is nu 5. Bijna nooit ziek, dus kwaad kan het niet....
ik bedoel het niet verkeerd want kan het nergens op baseren (heb zelf geen kinderen)
maar moet ze niet ooit leren warm eten op te eten?

Ik hoop ook dat ze het ooit gaat eten, maar ja heb jij de tip?? Wij hebben echt alles al geprobereerd, belonen, straffen, naar een preverbale logopediste, negeren. Ik kan het er slechts inproppen. Wat dan krijgt ze helemaal een hekel aan eten.
Ze krijgt nu fruit en brood avonds. En een toetje als wij klaar zijn.

mama van Mila
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 130
Punten : 176
Registratiedatum : 10-01-11
Woonplaats : Kaatsheuvel

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn dochter weigert opeens avond eten Empty Re: Mijn dochter weigert opeens avond eten

Bericht  Monte do 7 apr 2011 - 4:57

mama van Mila schreef:
nina schreef:
mama van Mila schreef:Ach mijn dochter eet sinds ze 10 maanden is geen warm eten meer....En is nu 5. Bijna nooit ziek, dus kwaad kan het niet....
ik bedoel het niet verkeerd want kan het nergens op baseren (heb zelf geen kinderen)
maar moet ze niet ooit leren warm eten op te eten?

Ik hoop ook dat ze het ooit gaat eten, maar ja heb jij de tip?? Wij hebben echt alles al geprobereerd, belonen, straffen, naar een preverbale logopediste, negeren. Ik kan het er slechts inproppen. Wat dan krijgt ze helemaal een hekel aan eten.
Ze krijgt nu fruit en brood avonds. En een toetje als wij klaar zijn.

Dat lijkt me inderdaad heel moeilijk en je kunt er dan ook niets meer aan doen. Misschien dat als ze bij andere kindjes gaat eten(of bij haar) die wel het warme eten opeten, dat ze het dan eens wil proberen(omdat de andere kindjes het ook doen)?
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn dochter weigert opeens avond eten Empty Re: Mijn dochter weigert opeens avond eten

Bericht  nina do 7 apr 2011 - 5:58

mama van Mila schreef:
nina schreef:
mama van Mila schreef:Ach mijn dochter eet sinds ze 10 maanden is geen warm eten meer....En is nu 5. Bijna nooit ziek, dus kwaad kan het niet....
ik bedoel het niet verkeerd want kan het nergens op baseren (heb zelf geen kinderen)
maar moet ze niet ooit leren warm eten op te eten?

Ik hoop ook dat ze het ooit gaat eten, maar ja heb jij de tip?? Wij hebben echt alles al geprobereerd, belonen, straffen, naar een preverbale logopediste, negeren. Ik kan het er slechts inproppen. Wat dan krijgt ze helemaal een hekel aan eten.
Ze krijgt nu fruit en brood avonds. En een toetje als wij klaar zijn.
Nee sorry.. Jeetje, wat lijkt me dat lastig... Hopelijk draait ze snel bij en eet ze gewoon wat de pot schaft.
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn dochter weigert opeens avond eten Empty Re: Mijn dochter weigert opeens avond eten

Bericht  Lala do 7 apr 2011 - 7:00

Monte schreef:
mama van Mila schreef:
nina schreef:
mama van Mila schreef:Ach mijn dochter eet sinds ze 10 maanden is geen warm eten meer....En is nu 5. Bijna nooit ziek, dus kwaad kan het niet....
ik bedoel het niet verkeerd want kan het nergens op baseren (heb zelf geen kinderen)
maar moet ze niet ooit leren warm eten op te eten?

Ik hoop ook dat ze het ooit gaat eten, maar ja heb jij de tip?? Wij hebben echt alles al geprobereerd, belonen, straffen, naar een preverbale logopediste, negeren. Ik kan het er slechts inproppen. Wat dan krijgt ze helemaal een hekel aan eten.
Ze krijgt nu fruit en brood avonds. En een toetje als wij klaar zijn.

Dat lijkt me inderdaad heel moeilijk en je kunt er dan ook niets meer aan doen. Misschien dat als ze bij andere kindjes gaat eten(of bij haar) die wel het warme eten opeten, dat ze het dan eens wil proberen(omdat de andere kindjes het ook doen)?

Ja ik heb er ook zo een die absoluut geen avondeten eet. Hij is nu 3,5 jaar en eet ook liever boterhammen.
Wij hebben ook al vanalles geprobeerd. Hij is net als de dochter van mama van mila bijna nooit ziek.
Pas hebben we nog eens geprobeerd maar hij spuugt alles uit.
Had een stukje aardappel maar daar moest hij toen van overgeven.
Verder eet hij alles boterhammen en fruit gaat prima, maar warm eten gaat er echt niet in.
Ik ga het ook niet meer pushen en vind het prima zo. Ben blij dat hij in ieder geval wel de rest eet.
Lala
Lala
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 60
Punten : 63
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn dochter weigert opeens avond eten Empty Re: Mijn dochter weigert opeens avond eten

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 8:27

Het geeft niks.
De meeste kindjes hebben vanaf die leeftijd regelmatig periode's dat ze geen warm eten willen.
Bij H duurt het meestal een weekje tot 2 weken en daarna valt ze aan alsof ze al die tijd niks gehad heeft :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn dochter weigert opeens avond eten Empty Re: Mijn dochter weigert opeens avond eten

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 18:02

Lavendel schreef:kan het aan het tijdstip liggen? Misschien anders een proberen om 's middags de warme maaltijd te geven?
Helpt ook niet heb al paar keer geprobeerd, maar goed zie nu dat er meerdere zijn, blijf dus maar gewoon aanbieden en dan zien we wel wanneer ze weer wil eten,

@ ??? ( ben even de naam kwijt ) Zo hee dat met 5 jaar nog niet warm willen eten pfff moeilijk lijkt me dat...succes ermee

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn dochter weigert opeens avond eten Empty Re: Mijn dochter weigert opeens avond eten

Bericht  Catwoman79 do 7 apr 2011 - 19:58

Volgens mij was er met 9 maanden ook een "mentale sprong". Tijdens elke sprong was het eten hier drama.
Zo gauw de sprong weer achter de rug was dan at hij weer als de beste
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het noorden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn dochter weigert opeens avond eten Empty Re: Mijn dochter weigert opeens avond eten

Bericht  loesje do 7 apr 2011 - 20:58

en als je er appelmoes doorheen doet dat werkt hier als een terelier.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn dochter weigert opeens avond eten Empty Re: Mijn dochter weigert opeens avond eten

Bericht  Teddyaapje vr 8 apr 2011 - 4:37

loesje schreef:en als je er appelmoes doorheen doet dat werkt hier als een terelier.

maar echt gezond is dat ook niet...ik wilde vroeger op een gegeven moment niks meer eten waar geen appelmoes bij zat...maarja...waarschijnlijk wel beter als niks eten en misschien kun je de appelmoes wel weer afbouwen
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn dochter weigert opeens avond eten Empty Re: Mijn dochter weigert opeens avond eten

Bericht  loesje vr 8 apr 2011 - 4:44

[quote="Teddyaapje"][quote="loesje"]en als je er appelmoes doorheen doet dat werkt hier als een terelier.[/quote]

maar echt gezond is dat ook niet...ik wilde vroeger op een gegeven moment niks meer eten waar geen appelmoes bij zat...maarja...waarschijnlijk wel beter als niks eten en misschien kun je de appelmoes wel weer afbouwen[/quote]

je kunt ook zelf appelmoes maken van gewone appels en dan fijn pureren dan is het best gezond. en idd wel af gaan bouwen op een geven moment.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn dochter weigert opeens avond eten Empty Re: Mijn dochter weigert opeens avond eten

Bericht  mirrie vr 8 apr 2011 - 5:20

tygo weigerde ook ineens zijn avondeten. wel vlees maar verder niks. wij hadden het idee dat het te maken had met mega keelamandelen en dat hij bang was zich te verslikken wat nogal eens gebeurde. die zijn er inmiddels uit en hij eet weer goed. maar wij hebben nooit iets anders aangeboden dan de warme maaltijd 's avonds. als hij het niet wilde prima maar dan wachten tot het toetje. toetje op, nog honger, pech... nina eet ook al een tijd geen groente. is ook dol op vlees maar sinds we haar zelf laten eten gaat er toch soms wat groente naar binnen. en wij eten minimaal 1x per week spinazie en lasagne. daar zijn we allemaal dol op. ja dan maar wat minder variatie.
mirrie
mirrie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 149
Punten : 159
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn dochter weigert opeens avond eten Empty Re: Mijn dochter weigert opeens avond eten

Bericht  Gast vr 8 apr 2011 - 5:21

Ik zou vooral geen lekkere alternatieven aanbieden zoals appelmoes, persoonlijk vind ik dat geen slimme aanpak. Ik heb het eten gewoon altijd voor zijn neus gezet en er verder niet naar om gekeken. Eet hij, dan prima. Eet hij niet, dan niet. Ik ga het hem niet verplichten. Hij eet genoeg fruit en brood dus dat komt vast helemaal goed. Maak er geen spelletje van, want daar heb je uiteindelijk alleen jezelf maar mee. Je gaat het toch niet winnen en je kind krijgt een verkeerde associatie met eten. Je kind eet wel wat hij nodig heeft, probeer daar maar op te vertrouwen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn dochter weigert opeens avond eten Empty Re: Mijn dochter weigert opeens avond eten

Bericht  Gast vr 8 apr 2011 - 5:23

Ik geef hem trouwens ook altijd gewoon een toetje. Ook als hij niet eet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn dochter weigert opeens avond eten Empty Re: Mijn dochter weigert opeens avond eten

Bericht  PiP vr 8 apr 2011 - 5:56

Hier is het eten sinds 2 weken ook een probleem...
Vooral het ontbijt en het avondeten.
Fruit eet ze wel goed en tussen de middag 1a2broodjes, deze broodjes gaan wel moeilijker nu.
Eerst at ze alles en wou ze ook alles proeven, maar nu echt niet meer.
Koekjes luste ze eerst ook allemaal, maar nu moet ze niks meer weten van biscuit, soepstengels en lange vingers. Alleen Nijntje koekjes en Bumba cakjes zijn nog goed.

Toetje eet ze wel goed, deze geef ik ook als ze niet haar groente eet, ze moet wel voldoende zuivel krijgen.
Ze krijgt deze wel pas als wij ook aan het toetje toe zijn.

Hoop dat het een fase is.........

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn dochter weigert opeens avond eten Empty Re: Mijn dochter weigert opeens avond eten

Bericht  pantuf vr 8 apr 2011 - 7:10

Mijn dochtertje had dit rond 11 maanden geloof ik. Je kunt er weinig aan doen. Hier heeft het een aantal weken geduurd en ineens ging het weer goed.
Helaas begon toen de ellende met het brood tussen de middag Rolling Eyes
pantuf
pantuf
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 227
Punten : 233
Registratiedatum : 27-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn dochter weigert opeens avond eten Empty Re: Mijn dochter weigert opeens avond eten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum