Waterpokken? (+foto)
+7
Pien
knets
liesje
Susan
Mamsie
moepie
-Ieniemienie-
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Waterpokken? (+foto)
Mijn dochter werd vanmorgen wakker helemaal van top tot teen onder de rode vlekjes. (gisteravond was er nog niks)
Het zijn geen blaasjes, maar wel vlekjes. Ze voelen wel ietsjes dikker dan dr eigen huid.
Er heerst wel waterpokken op het kdv, maar omdat het geen blaasjes zijn twijfel ik toch of het waterpokken zijn.
Of kan het zijn dat de blaasjes pas later op de vlekjes komen?
Als het nu wel de waterpokken blijken te zijn.
Wat hielp bij jullie kindje goed tegen de jeuk?
Weet dat er allerlei middeltjes zijn bij de apotheek, maar wat nou echt goed werkt?
Het zijn geen blaasjes, maar wel vlekjes. Ze voelen wel ietsjes dikker dan dr eigen huid.
Er heerst wel waterpokken op het kdv, maar omdat het geen blaasjes zijn twijfel ik toch of het waterpokken zijn.
Of kan het zijn dat de blaasjes pas later op de vlekjes komen?
Als het nu wel de waterpokken blijken te zijn.
Wat hielp bij jullie kindje goed tegen de jeuk?
Weet dat er allerlei middeltjes zijn bij de apotheek, maar wat nou echt goed werkt?
Laatst aangepast door -Ieniemienie- op do 7 apr 2011 - 3:28; in totaal 1 keer bewerkt
-Ieniemienie-- Kletskop
- Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Waterpokken? (+foto)
Hoi Hoi,
Is het geen 5e of 6e ziekte?
Bij waterpokken zie je inderdaad vaak blaasjes, maar volgens mij ontstaan die geleidelijk. Als het op het dagverblijf heerst is de kans natuurlijk wel groot.
Toen E. de waterpokken had heb ik haar in een badje met havermout gedaan. Dit hielp heel goed, daar drogen de blaasjes heel gauw van in. Het badje is daarna wel een giga smeer bende want dat spul wordt heel klef! Dit adviseren wij ouders op m'n werk ook vaak en dit helpt vaak goed.
Suc6 hopelijk krijgt ze er niet al te veel last van, is altijd zo sneu!
Is het geen 5e of 6e ziekte?
Bij waterpokken zie je inderdaad vaak blaasjes, maar volgens mij ontstaan die geleidelijk. Als het op het dagverblijf heerst is de kans natuurlijk wel groot.
Toen E. de waterpokken had heb ik haar in een badje met havermout gedaan. Dit hielp heel goed, daar drogen de blaasjes heel gauw van in. Het badje is daarna wel een giga smeer bende want dat spul wordt heel klef! Dit adviseren wij ouders op m'n werk ook vaak en dit helpt vaak goed.
Suc6 hopelijk krijgt ze er niet al te veel last van, is altijd zo sneu!
moepie- Kletskop
- Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10
Klinkt idd als de 6e of 5e ziekte.
Moepie. volgende keer de havermoud in een washand doen!
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Mamsie schreef:Klinkt idd als de 6e of 5e ziekte.
Ja, ik had al begrepen dat dat ook kon
moepie- Kletskop
Gezien je zwangerschap zou ik voor de zekerheid even contact opnemen met de huisarts.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Dank jullie wel!
Alleen heeft ze de 5de ziekte al gehad, en dat kun je volgens mij niet nog eens krijgen??
Ze heeft ook sinds vanmorgen twee hele rode wangen, dus las op inet dat het dan of gewoon wel waterpokken, of rode hond kon zijn.
Nu is ze daar voor ingeent, dus lijkt me niet dat dat het dan kan zijn?
Zelf ben ik er ook voor ingeend,. dus dan is t ook niet gevaarlijk voor mij.
Heb de HA gebeld, die zegt dat ik moet wachten tot morgen. Waterpokken beginnen als vlekjes, en worden dan binnen 24u blaasjes. Als t morgen geen blaasjes zijn moet ik langskomen.
Alleen heeft ze de 5de ziekte al gehad, en dat kun je volgens mij niet nog eens krijgen??
Ze heeft ook sinds vanmorgen twee hele rode wangen, dus las op inet dat het dan of gewoon wel waterpokken, of rode hond kon zijn.
Nu is ze daar voor ingeent, dus lijkt me niet dat dat het dan kan zijn?
Zelf ben ik er ook voor ingeend,. dus dan is t ook niet gevaarlijk voor mij.
Heb de HA gebeld, die zegt dat ik moet wachten tot morgen. Waterpokken beginnen als vlekjes, en worden dan binnen 24u blaasjes. Als t morgen geen blaasjes zijn moet ik langskomen.
-Ieniemienie-- Kletskop
kan het niet de mazelen zijn??? anders de huisarts ernaar laten kijken?
liefs liesje
liefs liesje
liesje- Prater
- Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Bij Jordan zag het er toen ook zo uit toen hij waterpokken had. De dag daarna werden het pas blaasjes..
knets- Fluisteraar
- Aantal berichten : 246
Punten : 265
Registratiedatum : 30-11-10
hmm ik denk niet dat dit waterpokken zijn.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
een zoontje van iemand die ik ken heeft wel 2 keer vijfde ziekte gehad!!
als ik de foto zie is dat ook het eerste waar ik aan denk!
edit: zie nu net dat jij zelf zwanger bent, ik weet niet of je zelf ooit de vijfde ziekte hebt gehad, maar dit kan heel erg slecht voor je ongeboren baby zijn. ik heb dat dus zelf nooit gehad, uit mijn bloedproef die ik bij de intake van de verloskundige gehad heb, bleek dat ik geen anti stoffen had, en dat ik dus echt niet in aanraking mocht komen met kinderen die het hebben!! ik zou in jou geval dus morgen echt naar de huisarts gaan en ook even nakijken of je anti stoffen hebt ja of nee!
als ik de foto zie is dat ook het eerste waar ik aan denk!
edit: zie nu net dat jij zelf zwanger bent, ik weet niet of je zelf ooit de vijfde ziekte hebt gehad, maar dit kan heel erg slecht voor je ongeboren baby zijn. ik heb dat dus zelf nooit gehad, uit mijn bloedproef die ik bij de intake van de verloskundige gehad heb, bleek dat ik geen anti stoffen had, en dat ik dus echt niet in aanraking mocht komen met kinderen die het hebben!! ik zou in jou geval dus morgen echt naar de huisarts gaan en ook even nakijken of je anti stoffen hebt ja of nee!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Mijn dochter had vorig maand de waterpokken, dit zag er ook zo uit!
Ik heb calendulan kinderemulsie gehaald bij de apotheek, dit werkte voor haar goed tegen de jeuk!
Ik heb calendulan kinderemulsie gehaald bij de apotheek, dit werkte voor haar goed tegen de jeuk!
pindaatje- Prater
- Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10
Ik vind dit eerlijk gezegd niet op waterpokken lijken.
Ik neig toch ook naar 5e of 6e ziekte. Morgen zou ik even langs de huisarts gaan voor de zekerheid.
Ik neig toch ook naar 5e of 6e ziekte. Morgen zou ik even langs de huisarts gaan voor de zekerheid.
moepie- Kletskop
Het lijkt toch wel heel erg op de 5e ziekte. Die heeft mijn neefje laatst ook gehad, zag er ook zo uit. Omdat ik zo kort zwanger ben, heb ik toen het zekere voor het onzekere genomen en even geen contact gehad, maar dat gaat bij jou natuurlijk niet! Liadan van het forum vertelde mij dat je via bloedonderzoek erachter kunt komen of je al antistoffen hebt tegen de 5e ziekte, dus daar zou ik echt even achter aan gaan. Ik vind de vlekjes echt niet uitzien als waterpokken. Beterschap in ieder geval met je meisje!
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
ook ik gok eerder op 5e of 6e ziekte...blaasjes van waterpokken zijn vaak ook nog roder van kleur zeg maar... maar misschien weet je meer als ze morgen wakker wordt. zijn het dan nog geen blaasjes, dan is het zeker geen waterpokken
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
ik denk ook niet dat het waterpokken zijn. eerder de 5e of 6e ziekte. heeft ze hoge koorts gehad? 6e ziekte begint met hoge koorts nl. en ik heb begrepen (we hebben dit eens helemaal uitgezocht op mijn werk, omdat ik toen zwanger was en er het vermoeden 5e ziekte was) via de ggd dat 6e ziekte al op jonge leeftijd voorkomt maar 5e ziekte vanaf 4 jaar dus basisschoolleeftijd. ik zou naar de huisarts gaan en jezelf laten testen. heb ik toen ook gedaan en ik bleek geen antistoffen te hebben.
rode wangen erbij zijn trouwens wel een symptoom van de 5e ziekte!
rode wangen erbij zijn trouwens wel een symptoom van de 5e ziekte!
mirrie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 149
Punten : 159
ik gok ook op de 5e of 6de ziekte, hebben mijn kinderen ook gehad en zag er ook zo uit ( weet zo ff niet meer welke van de 2 het was...zou ik moeten opzoeken )
maar anders even langs je huisarts
maar anders even langs je huisarts
Gast- Gast
Ben terug van de HA en het is toch de 5de ziekte.
Kon ook bijna niet anders aangezioen dr vanmorgen nogsteeds geen blaasjes op zaten.
En die rode wangen ook echt bij de 5de ziekte horen.
Voor M.ila geen probleem. Voor haar broertje of zusje misschien wel.
Ik moest meteen erna bloedprikken en krijg ik over 10 dgn de uitslag pas.
Als ik anti stoffen er al voor heb, is er niks aan de hand.
Anders kan het gevaarlijk zijn voor het kindje in mn buik. Duimen dus maar!
Kon ook bijna niet anders aangezioen dr vanmorgen nogsteeds geen blaasjes op zaten.
En die rode wangen ook echt bij de 5de ziekte horen.
Voor M.ila geen probleem. Voor haar broertje of zusje misschien wel.
Ik moest meteen erna bloedprikken en krijg ik over 10 dgn de uitslag pas.
Als ik anti stoffen er al voor heb, is er niks aan de hand.
Anders kan het gevaarlijk zijn voor het kindje in mn buik. Duimen dus maar!
-Ieniemienie-- Kletskop
Ik antwoord even voor Ieniemienie: het kan in de eerste helft van de zwangerschap leiden tot miskraam. Mijn huisarts en verloskundige zeiden echter beide dat je als volwassene goed je best moet doen om de 5 ziekte te kunnen oplopen. Toch verstandig dat je je bloed laat controleren! Alleen zo jammer dat je de uitslag pas over 10 dagen krijgt. Dan is ze er waarschijnlijk alweer vanaf!
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: