Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

waterpokken

2 plaatsers

Ga naar beneden

waterpokken Empty waterpokken

Bericht  Gast vr 11 feb 2011 - 1:07

Hier is c vorige week in aanraking geweest met een kindje met waterpokken. Dus nu is de kans groot dat hij het ook krijgt.
Nu is hij al een paar dagen jengelig en sinds vanmorgen heeft hij wat uitslag ofzo in zijn liezen. Merk ook dat het hem irriteert, hij gaat geregeld wijdbeens staan en trekken aan zijn luier. Nu had hij voordat ik het zag ook een flinke poepbroek, maar daar heeft hij eigenlijk nooit uitslag van.
Kunnen de plekjes van waterpokken daar beginnen? waar begint het meestal zich te openbaren?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waterpokken Empty Re: waterpokken

Bericht  meisjesmama vr 11 feb 2011 - 1:17

Als je er alert op bent en weet dat in de omgeving waterpokken voorkomen, is het makkelijk de symptomen van waterpokken te onderkennen. Vaak is een kind in eerste instantie hangerig, heeft het last van hoofdpijn en voelt zich gewoon niet lekker. Al gauw daarna zijn er vlekjes op de huid waar te nemen. De rug, borst en buik zijn dan vaak het eerst aan de beurt.

Edit even via google gevonden.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waterpokken Empty Re: waterpokken

Bericht  Susan vr 11 feb 2011 - 1:25

Het begint op warme plekjes, heb ik me laten vertellen. Dus in de liezen zou heel goed kunnen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waterpokken Empty Re: waterpokken

Bericht  Gast vr 11 feb 2011 - 1:29

Het begint niet met uitslag, maar met blaasjes. Vaak is dat er eerst 1, dan twee, enzovoorts. Dit klinkt niet als waterpokken. En dat hij in aanraking is geweest met een kindje met waterpokken zegt niet zoveel. Dat is namelijk besmettelijk vóórdat kindjes het zelf echt krijgen en daarna alleen door met het vocht uit de blaasjes in aanraking te komen (en dat gebeurt niet zo heel snel). Het kan wel natuurlijk, maar als hij alleen met een kindje heeft gespeeld met zichtbare waterpokken en daarvoor niet met dat kind heeft gespeeld is de kans niet zo groot dat hij het heeft.

Plus dat kindjes het binnen 2 tot 3 weken dan ook echt wel zelf krijgen. Van vorige week kan hij het bijna nog niet hebben. Maar goed, het kan altijd, want wie weet ben je ondertussen al veel meer kindjes tegengekomen die het virus bij zich dragen.

Maar bij mij waren het bij beiden echt heel duidelijke blaasjes of bultjes. Bij de één begon het in de hals, bij de ander op een bil.


Laatst aangepast door Lilith op vr 11 feb 2011 - 1:31; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waterpokken Empty Re: waterpokken

Bericht  Gast vr 11 feb 2011 - 1:30

woezel schreef:Hier is c vorige week in aanraking geweest met een kindje met waterpokken. Dus nu is de kans groot dat hij het ook krijgt.
Nu is hij al een paar dagen jengelig en sinds vanmorgen heeft hij wat uitslag ofzo in zijn liezen. Merk ook dat het hem irriteert, hij gaat geregeld wijdbeens staan en trekken aan zijn luier. Nu had hij voordat ik het zag ook een flinke poepbroek, maar daar heeft hij eigenlijk nooit uitslag van.
Kunnen de plekjes van waterpokken daar beginnen? waar begint het meestal zich te openbaren?

Bij mijn dochter begon het ook in de liezen. Ik zag het 's avonds, en de volgende morgen was het al helemaal uitgebreidt over de rug enz. Dat ging echt heel snel. Zij is er verder niet ziek van geweest, jeuk viel ook hard mee gelukkig. De dagen voor de uitbraak was ze wel wat jengelig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waterpokken Empty Re: waterpokken

Bericht  Gast vr 11 feb 2011 - 1:33

Het begint juist met rode uitslag/bultjes, waar dan later blaasjes opkomen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waterpokken Empty Re: waterpokken

Bericht  Gast vr 11 feb 2011 - 1:39

_MamaRosa_ schreef:Het begint juist met rode uitslag/bultjes, waar dan later blaasjes opkomen.
Hier niet dan. Bij beiden zag ik 1 bultje zitten, waarvan ik dacht 'goh, gek bultje'. Het was nog geen blaasje. Bij mijn dochter was het 1 dag later opeens wél een blaasje en zat er nog weer een nachtje later een bultje naast, en toen opeens een uur later overal bultjes.

Bij mijn zoon zag ik een bultje op zijn bil, dat ik nog dacht 'rare plek voor een bultje'. En een dag later zat het óveral. Maar geen uitslag of jengeligheid, gewoon 1 bultje dat later een blaasje werd. En toen opeens belachelijk veel blaasjes.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waterpokken Empty Re: waterpokken

Bericht  Gast vr 11 feb 2011 - 1:59

Lilith schreef:
_MamaRosa_ schreef:Het begint juist met rode uitslag/bultjes, waar dan later blaasjes opkomen.
Hier niet dan. Bij beiden zag ik 1 bultje zitten, waarvan ik dacht 'goh, gek bultje'. Het was nog geen blaasje. Bij mijn dochter was het 1 dag later opeens wél een blaasje en zat er nog weer een nachtje later een bultje naast, en toen opeens een uur later overal bultjes.

Bij mijn zoon zag ik een bultje op zijn bil, dat ik nog dacht 'rare plek voor een bultje'. En een dag later zat het óveral. Maar geen uitslag of jengeligheid, gewoon 1 bultje dat later een blaasje werd. En toen opeens belachelijk veel blaasjes.

Ok, dat kan ook natuurlijk. Ik reageerde hier even op, zat net op de site van rivm te kijken, en daar staat dat het met huiduitslag of bultjes begint. Vandaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waterpokken Empty Re: waterpokken

Bericht  Gast vr 11 feb 2011 - 2:26


Thije heeft de waterpokken twee weken geleden gehad. Nou ja, hij had er precies 4 haha. Voordat we iets zagen was hij wat warm en hangerig. De dag erna had hij een bultje en wat verhoging. Het eerste bultje zat trouwens op zijn hoofd. Hij heeft er verder geen last van gehad.

Fenne heeft er sinds zaterdag last van. Ze was die dag hangerig, dus ik vermoedde al iets. Maandagochtend had ze haar eerste bultje (in haar gezicht). 's avonds had ze er al wat meer, ook op haar buik. En sinds dinsdag zit ze helemaal onder. Zij is er trouwens wel flink ziek van. Bovendien heeft ze door het krabben in haar gezicht twee ontstoken oogjes. Ze is een hoopje ellende nu, heel sneu.

Ik hoop ook echt dat ze er geen littekens aan overhoudt. Met name haar gezicht zit onder, en sommige bultjes zijn flink ontstoken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waterpokken Empty Re: waterpokken

Bericht  Gast vr 11 feb 2011 - 3:55

Minneke schreef:
Thije heeft de waterpokken twee weken geleden gehad. Nou ja, hij had er precies 4 haha. Voordat we iets zagen was hij wat warm en hangerig. De dag erna had hij een bultje en wat verhoging. Het eerste bultje zat trouwens op zijn hoofd. Hij heeft er verder geen last van gehad.

Fenne heeft er sinds zaterdag last van. Ze was die dag hangerig, dus ik vermoedde al iets. Maandagochtend had ze haar eerste bultje (in haar gezicht). 's avonds had ze er al wat meer, ook op haar buik. En sinds dinsdag zit ze helemaal onder. Zij is er trouwens wel flink ziek van. Bovendien heeft ze door het krabben in haar gezicht twee ontstoken oogjes. Ze is een hoopje ellende nu, heel sneu.

Ik hoop ook echt dat ze er geen littekens aan overhoudt. Met name haar gezicht zit onder, en sommige bultjes zijn flink ontstoken.
Het is natuurlijk wel lastig omdat het zo in haar gezicht zit..maar toen mijn zoon ze had, kregen we van de dokter een fijn zalfje omdat er ook een paar ontstoken waren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waterpokken Empty Re: waterpokken

Bericht  Gast vr 11 feb 2011 - 4:39

Tot nu toe lijkt het nog niet uitgebreid.
Hij is met 1 in aanraking geweest die 1 dag later onder de waterpokken zat.
Ach we wachten het maar af. Hij moet ze toch een keer krijgen, net als zijn broer

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waterpokken Empty Re: waterpokken

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum