Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Levensverzekering bij hypotheek

3 plaatsers

Ga naar beneden

Levensverzekering bij hypotheek Empty Levensverzekering bij hypotheek

Bericht  Curious di 5 apr 2011 - 11:14

Hallo!
Zijn er hier misschien mensen die ervaring hebben met het feit dat ze hogere premie moeten/moesten betalen ivm de gezondheidsverklaring van de levensverzekering? Of zijn er mensen die verstand hebben van wanneer dat toegepast wordt?
Onze situatie is in het kort als volgt. Bij het afsluiten van onze hypotheek een jaar geleden kregen we te horen dat we hogere premie moesten betalen omdat mijn vriend maar 1 nier heeft. Nadat we onlangs te horen kregen van zijn behandeld arts dat dit niet terecht zou zijn hebben we bezwaar gemaakt. Dit bezwaar is nu toegekend, we hoeven de hogere premie niet te betalen. Echter, op mijn naam kwam er nog diezelfde dag een tweede brief binnen, dat we wel meer premie moeten betalen en nu dan wel om mijn gezondheid; omdat ik astma heb, en omdat ik in behandeling ben voor een depressie (dat was toen, nu niet meer).

Kan dit zomaar? Wat betreft de depressie kan ik het ver weg nog ergens begrijpen, want stel ik pleeg zelfmoord. Maar astma? Overigens is er nooit gevraagd naar de ernst van mijn astma of depressie en is er ook geen contact geweest met mijn arts of therapeut. Dat is toch ook vreemd?
In ieder geval gaan we wederom bezwaar aantekenen!

Iemand ervaringen? Ben erg benieuwd
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Levensverzekering bij hypotheek Empty Re: Levensverzekering bij hypotheek

Bericht  Pussycat di 5 apr 2011 - 21:20

Geen ervaring... maar ik weet wel dat het bij ons ook is gezegd dat we de test moeten doen.
Nou test gedaan en we zijn beiden gezond verklaart gelukkig. Maar stel dat je ''iets'' hebt wat jou gezondheid in de weg staat dan moet je meer betalen... grof gezegd omdat de kans groter is dat je dan eerder komt te overlijden of moet stoppen met werken of vaker ziek bent.... wat dus allemaal invloed kan hebben op jou inkomen.
Maar of dit verder wel of niet mag en bij wat wel en wat niet? heb ik geen idee van. Omdat wij dat dus niet nodig hadden heb ik er geen aandacht aan geschonken.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  TricTrac di 5 apr 2011 - 21:42

Toen wij de levensverzekering afsloten was ik onder behandeling bij de longarts omdat ze dachten dat ik astma had. Ze hebben toen wel contact gehad met de longarts, maar ik heb geen extra premie hoeven te betalen. Mijn longarts gaf toen ook aan dat ze vanwege astma eigenlijk nooit een hogere premie rekenen.
Vind het ook vreemd dat de verzekering nooit contact heeft gehad met je arts of therapeut, op die manier weten ze helemaal niet hoe ernstig de astma of depressie is.
Overigens keert de verzekering volgens mij niet uit bij zelfmoord, dus ik snap het ook niet dat je voor een depressie extra zou moeten betalen.
Ik zou inderdaad hier ook zeker bezwaar tegen maken.
TricTrac
TricTrac
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 34
Punten : 45
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  Curious wo 6 apr 2011 - 3:31

heb inmiddels meer informatie verkregen.
We hebben verkeerde voorlichting gehad van onze hypotheekadviseur (bemiddelaar). Het is nooit zo geweest dat de premie verhoogt werd ivm de nier van mijn vriend. De premieverhoging had altijd al met mijn gezondheid te maken.
En heel lullig maar wel waar, die verhoging heeft te maken met de depressie die ik toen had, en daar betaal ik nu 30 jaar lang voor. Zo werkt het systeem gewoon.
Ze keren inderdaad niet uit bij zelfmoord, maar aangezien een verzekeraar/hypotheker geen informatie mag vragen over de doodsoorzaak moeten ze toch vaak uitkeren.
Wat betreft de ernst van de depressie of de astma, dat maakt helemaal niet uit (alsdus die persoon van de hypotheek), het is het feit dat er een combinatie van gezondheidsfactoren is die risico met zich meebrengen... dus ja, bezwaar maken heeft geloof ik weinig zin.
Jammer maar helaas dus..
Wel bedankt voor jullie reacties!
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Bericht  Gesponsorde inhoud