Vraag m.b.t. hypotheek
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Vraag m.b.t. hypotheek
Ik heb even wat ervaringen nodig m.b.t. het aanvragen van een hypotheek.
Man en ik zijn in oriënterende fase, willen binnekort wat gesprekken met hypotheekverstrekkers aangaan om te kijken wat de opties en onze mogelijkheden zijn.
Man heeft vast contract, salaris is cf. CAO, en gaat daardoor eind april 2013 cf. CAO nog aardig wat omhoog in salaris (paar honderd euro per maand). Naast het vaste contract, zou hij dan aan een hypotheekverstrekker bijv. ook een werkgeversverklaring moeten verstrekken om zijn salaris te bevestigen? Als wij rond april een huis zouden kopen, enig idee of ze dan met gegarandeerd salaris per eind april rekening zullen houden qua hoogte hypotheek of dat we dan echt later moeten kopen? Of zal dit per hypotheker verschillen denken jullie?
Ik heb een jaarcontract, kan wel een werkgeversverklaring krijgen maar geen intentieverklaring (werkgever geeft aan i.v.m. economische onzekerheid blablabla). Als een hypotheekverstrekker kijkt naar het gemiddelde inkomen van de laatste 3 jaar, moet ik daarvoor dan jaaropgaven kunnen overleggen of (definitieve) belastingaanslagen?
Sorry, een hoop vragen, maar heb hier nog geen ervaring mee. Dit soort vragen zal ik uiteraard ter sprake brengen bij de oriënterende gesprekken, maar vraag me gewoon af of mensen hier ervaring mee hebben en mij nu al wat wijzer kunnen maken
Man en ik zijn in oriënterende fase, willen binnekort wat gesprekken met hypotheekverstrekkers aangaan om te kijken wat de opties en onze mogelijkheden zijn.
Man heeft vast contract, salaris is cf. CAO, en gaat daardoor eind april 2013 cf. CAO nog aardig wat omhoog in salaris (paar honderd euro per maand). Naast het vaste contract, zou hij dan aan een hypotheekverstrekker bijv. ook een werkgeversverklaring moeten verstrekken om zijn salaris te bevestigen? Als wij rond april een huis zouden kopen, enig idee of ze dan met gegarandeerd salaris per eind april rekening zullen houden qua hoogte hypotheek of dat we dan echt later moeten kopen? Of zal dit per hypotheker verschillen denken jullie?
Ik heb een jaarcontract, kan wel een werkgeversverklaring krijgen maar geen intentieverklaring (werkgever geeft aan i.v.m. economische onzekerheid blablabla). Als een hypotheekverstrekker kijkt naar het gemiddelde inkomen van de laatste 3 jaar, moet ik daarvoor dan jaaropgaven kunnen overleggen of (definitieve) belastingaanslagen?
Sorry, een hoop vragen, maar heb hier nog geen ervaring mee. Dit soort vragen zal ik uiteraard ter sprake brengen bij de oriënterende gesprekken, maar vraag me gewoon af of mensen hier ervaring mee hebben en mij nu al wat wijzer kunnen maken
mezzoforte- Prater
- Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12
Re: Vraag m.b.t. hypotheek
Ja, de hypotheekverstrekker wil altijd nog een werkgeversverklaring. Wie weet heb jij wel gelogen op je salarisstrookje. Als jij rond april een huis koopt, dan lever je een heel boekwerk in. Een jaaropgaaf, vaak en een laatste salarisstrook. Ze zouden wel eens moeilijk kunnen doen als jij geen intentieverklaring kunt overhandigen.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Ok ik had eigenlijk begrepen dus dat gemiddeld inkomen over laatste 3 jaar ook afdoende zou zijn als je geen vast contract hebt. Dat zou anders wel lastig worden dan....
mezzoforte- Prater
mezzoforte schreef:Ok ik had eigenlijk begrepen dus dat gemiddeld inkomen over laatste 3 jaar ook afdoende zou zijn als je geen vast contract hebt. Dat zou anders wel lastig worden dan....
Heb ik wel eens gehoord dat dat genoeg is. Ik zou het bij de hypotheekverstrekker navragen.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Atelier Madame schreef:mezzoforte schreef:Ok ik had eigenlijk begrepen dus dat gemiddeld inkomen over laatste 3 jaar ook afdoende zou zijn als je geen vast contract hebt. Dat zou anders wel lastig worden dan....
Heb ik wel eens gehoord dat dat genoeg is. Ik zou het bij de hypotheekverstrekker navragen.
Ga ik sowieso doen! Ook bij meerdere het gesprek aangaan, dus in principe kom ik er vanzelf achter, maar ben een beetje ongeduldig dus was benieuwd naar andere ervaringen
mezzoforte- Prater
Zoals ik zei: moeilijk KUNNEN doen
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Paper Crown schreef:Zoals ik zei: moeilijk KUNNEN doen
Ach ja, goed lezen is ook een vak apart he. Was er vandaag sowieso niet helemaal bij met m'n hoofd
mezzoforte- Prater
Dit jaar is zo een adviesgesprek nog gratis bij de hypotheker, vanaf volgend jaar betaal je ervoor!
Wellicht handig om dit eind dit jaar te doen, als je het bij verschillende wil doen?
Wellicht handig om dit eind dit jaar te doen, als je het bij verschillende wil doen?
Dennenappel- Kletskop
- Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10
Ja heb nu voor 10 november al een 1e gesprek bij bank staan, moet nog even oriënteren waar ik verder nog een gesprek wil.
mezzoforte- Prater
Dennenappel schreef:Dit jaar is zo een adviesgesprek nog gratis bij de hypotheker, vanaf volgend jaar betaal je ervoor!
Adviesgesprekken blijven 9 vd 10 x gewoon zoals altijd al was, gratis hoor.
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» maximale hypotheek vs. afgesloten hypotheek
» Waar heb jij je hypotheek?
» Hypotheek
» Studieschuld en hypotheek
» Hypotheek vragen!
» Waar heb jij je hypotheek?
» Hypotheek