Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

1e dag kinderopvang zit er op, viel niet echt mee....

3 plaatsers

Ga naar beneden

1e dag kinderopvang zit er op, viel niet echt mee.... Empty 1e dag kinderopvang zit er op, viel niet echt mee....

Bericht  Mida4you di 5 apr 2011 - 6:15

Vandaag is ons dochtertje voor de 1e officiële dag naar de Kinderopvang gegaan. Ze heeft over de hele dag 1 fruitpotje gegeten, flesje wou ze niet, ze wou absoluut niet slapen vanwege alle geluidjes. Toen hebben ze haar buiten gelegd en ze was zo vertrokken en heeft 2 uurtjes geslapen. Daarna hebben ze nog een keer geprobeerd om de fles te geven maar wou ze ook niet ( ze moet vast wennen omdat ze de fles van een vreemd iemand krijgt ) en rond 15.45 had ze een gigantische poepluier ( wat diarree ) Ze is een poos ziek geweest maar gaat sinds een weekje weer goed. Toen gingen ze haar temperaturen en had ze 38,2. Toen hadden ze me gebeld ( want dat doen ze altijd ) en aangezien ik vandaag toch nog thuis was heb ik haar opgehaald... Toen ik kwam lag ze net in een hangmatje te slapen die lieverd I love you Poeh poeh dit is echt hééél erg wennen voor haar! En ook voor mij...... Hoop dat het morgen en overmorgen beter gaat.

Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1e dag kinderopvang zit er op, viel niet echt mee.... Empty Re: 1e dag kinderopvang zit er op, viel niet echt mee....

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 6:25

Vervelend is dat he? Ze heeft ook hara leeftijd niet echt mee, dit is één van de meest lastige periodes om te wennen aan een kdv. Maar daar heb jij niets aan Wink

De meeste kinderen, vrijwel alle kinderen vinden hun plekje op een kdv. Zo heb ik ooit ene kindje gehad die net even ene maandje ouder was dan jouw dochtertje toen hij voor het eerst kwam. had ook ontzettend veel moeite, maar ik zag het met de week beter worden, ookal bleef hij veel moeite houden. Uiteindelijk heb ik tegen die oduers gezegd dat ik ervan opvertuigd was dat dat jongetje zijn draai zou vinden, en dat ik óók nog verwachtte dat hij iederene om z'n vingertjes zou winden.

Ik kreeg die opmerking afgelopen week nog teruggekoppeld van ouders: Jongetje zit helemaal op z'n plek, wil elke dag bij 'Nina peele' (m'n voornaam beheerst hij nog niet altijd :P), speelt zelfs al hele dagen bij de peutergroep met nog geen 1,5 jaar, haalt kattenkwaad uit bij het leven, maar boos worden om 'm kan je niet, want met die stralende lach en blije ondeugende twinkeloogjes doet 'ie iedereen smelten Wink

Wat ik hiermee wil zeggen... Ook jouw dochterje gaat haar plekje vinden. Het heeft alleen op deze leeftijd wel even tijd nodig. En isschien vond ze het vandaag moeilijk omdat ze niet helemaal fit was.

Gast
Gast

1e dag kinderopvang zit er op, viel niet echt mee.... Empty Re: 1e dag kinderopvang zit er op, viel niet echt mee....

Bericht  Mida4you di 5 apr 2011 - 6:27

Ja dat zeiden ze op het kdv ook al dat ze haar leeftijd niet echt mee heeft. Maar goed, we wachten rustig af. En ik weet ook wel dat het goed komt alleen is het nu wel even doorbijten..... smile

Thanx Maple voor je oppep berichtje Wink

Laatst aangepast door Mirjam4you op di 5 apr 2011 - 6:56; in totaal 1 keer bewerkt
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 6:55

Maple bedoel je Wink

Onze zoon was net zo oud als jouw dochter en daar ging het een paar keer moeizaam, maar hij was toch nog vrij snel gewend gelukkig. Hopelijk je dochter ook!

Gast
Gast

Bericht  Mida4you di 5 apr 2011 - 6:56

Haha heb de naam ff veranderd. Ja ik hoop ook dat het snel beter wordt. Het is gewoon afwachten....
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Bericht  Vancity_girl di 5 apr 2011 - 7:02

Wat vervelend dat ze nog zo moet wennen. Dat komt vast wel goed, ze is er nog maar 1 dagje geweest.

@ Maple, waarom is 8 maanden een lastige leeftijd om te wennen? Onze dochter gaat waarschijnlijk ook rond de leeftijd naar het kinderdagverblijf, als ik dan een baan heb tenminste. Is het makkelijker als ze weer wat ouder zijn?
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 7:12

@ Vancity: dat is vaak de leeftijd dat kinderen eenkennig beginnen te worden. als ze dan voor het eerst gaan, is het dubbel zo moeilijk.
Hier was het vandaag ook drama bij de oppas, terwijl ze daar nu al 1.5 maand is en goed gewend is, ze begint nu ook vreselijk eenkennig te worden.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 7:22

't Is idd de eenkennigheid die rond die leeftijd komt wat het soms moeilijk kan maken. Hoeft niet altijd hoor, een vrijwel altijd komt het ook gewoon goed. Het heeft alleen vaak wat meer tijd nodig.

Gast
Gast

Bericht  Vancity_girl di 5 apr 2011 - 7:40

Ok, bedankt voor de antwoorden dat dacht ik al. Tegen die tijd maar even bekijken dan. Ach en wie weet hoe lang het duurt voor ik weer een baan heb.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 8:00

Vancity_girl schreef:Ok, bedankt voor de antwoorden dat dacht ik al. Tegen die tijd maar even bekijken dan. Ach en wie weet hoe lang het duurt voor ik weer een baan heb.

Ach, en niet alle kindjes worden eenkennig hoor smile

Gast
Gast

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 8:01

ik merk die eenkennigheid hier ook hoor....sinds 2 weken begint hij toch wat kritischer te kijken naar mensen.

Gast
Gast

Bericht  Vancity_girl di 5 apr 2011 - 8:17

FoolishSam schreef:
Vancity_girl schreef:Ok, bedankt voor de antwoorden dat dacht ik al. Tegen die tijd maar even bekijken dan. Ach en wie weet hoe lang het duurt voor ik weer een baan heb.

Ach, en niet alle kindjes worden eenkennig hoor smile

Daar heb je helemaal gelijk in. Alleen is het bij ons zo dat we rond die periode terug gaan verhuizen naar Nederland ( wonen nu in Canada) en onze dochter nu niet heel veel andere mensen ziet behalve ons. Haar opa's en oma's enz wonen allemaal in Nederland. We proberen haar wel zoveel mogelijk in contact te brengen met andere mensen ( vrienden etc) zodat ze daar wel aan went. Ik ben nl een beetje bang dat ze anders al helemaal eenkennig wordt. Maar goed we zullen het wel zien, heeft weinig zin me daar nu al zorgen over te maken.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 18:01

Vancity_girl schreef:Wat vervelend dat ze nog zo moet wennen. Dat komt vast wel goed, ze is er nog maar 1 dagje geweest.

@ Maple, waarom is 8 maanden een lastige leeftijd om te wennen? Onze dochter gaat waarschijnlijk ook rond de leeftijd naar het kinderdagverblijf, als ik dan een baan heb tenminste. Is het makkelijker als ze weer wat ouder zijn?

Het hoeft niet hoor, mijn kinderen zijn vorige week ook voor het eerst naar het kdv gegaan, en die 2 dagen wat ze zijn gegaan zijn hartstikke goed gegaan, dus ik denk dat het voor ieder kindje anders is, en het er misschien ook aan zou kunnen liggen ofdat je kindje wel vaker bij iemand is geweest als jij zelf er niet bent ??? Hier waren ze gewend dat ik sowieso al 2 dagen in de week er niet was ivm werken , zal wel gewoon per kindje verschillen en voor TO bij jou kindje komt dat ook wel goed, gewoon even wennen en het de tijd geven

Gast
Gast

Bericht  Annie24 di 5 apr 2011 - 18:05

Ons ventje gaat volgende week woensdag voor het eerst (wendagje) Kijk er ook ontzettend tegenop, al kijk ik er niet zo tegenop als vandaag, want we brengen hem zo voor vandaag en morgen naar het ziekenhuis ter observatie.

Heb het daar veel moeilijker mee Cry
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Mida4you di 5 apr 2011 - 18:08

Annie, succes mee. En waarom ter observatie?? :shock:
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Bericht  Annie24 di 5 apr 2011 - 18:15

Hij huilt/krijst van 's morgens vroeg tot 's avonds laat. Slaapt af en toe een halfuurtje, maar ligt verder heel de dag te krijsen. Heeft ook écht pijn wat wij kunnen zien. Omdat we verder alles goed doen: rust en regelmaat en écht alles hebben geprobeerd (van osteopaat tot andere voeding en van inbakeren tot draagdoek) en er niets helpt gaan ze hem van top tot teen onderzoeken in 2 dagen. Ook gaan ze kijken naar zijn drinktechniek, manier van (niet) inslapen e.d.

Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Mida4you di 5 apr 2011 - 18:52

Och wat naar Annie!! Onze kleine meid heeft ook een slechte start gemaakt, ook heeeel veel huilen. Wel 3 a 4 uur op een dag en 's nachts tot 12 keer wakker. Ben toen naar een Chiropractor geweest en Z. heeft meerdere behandelingen gehad maar hielp niets. Toen had de dokter een afspraak voor me gemaakt bij de Kinderarts en wij concludeerden allebei dat ze last van reflux had. Maar ik geloof echt niet dat dat met al dat huilen te maken had. Gelukkig gaat het nu een stuk beter en is ze een super vrolijk meisje geworden!!

Ik hoop dat het bij jou zoontje ook snel omdraait tot een vrolijke baby.

Succes!! Ik hoor graag je resultaten
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: