spruw
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
spruw
Hoi,
Volgens mij heb ik weer spruw, in de kraamweek hadden T en ik het ook en nu heb ik hetzelfde gevoel aan mn tepels (echt heel irritant). We hebben bij T nog niks gezien in zn mond maar ik kolf dan ook zo goed als alle voedingen. Weten jullie of hij het dan wel of niet kan krijgen? En ik heb nog zalf liggen van toen en die ben ik weer op mn tepels aant smeren...moet ik evengoed even langs de ha of is dit zo prima? Denk dat ik er toch niet meer aan kan doen.
Ik ga morgen T even wegen bij het cb dus ik zal het daar ook nog even vragen.
xx teddy
Volgens mij heb ik weer spruw, in de kraamweek hadden T en ik het ook en nu heb ik hetzelfde gevoel aan mn tepels (echt heel irritant). We hebben bij T nog niks gezien in zn mond maar ik kolf dan ook zo goed als alle voedingen. Weten jullie of hij het dan wel of niet kan krijgen? En ik heb nog zalf liggen van toen en die ben ik weer op mn tepels aant smeren...moet ik evengoed even langs de ha of is dit zo prima? Denk dat ik er toch niet meer aan kan doen.
Ik ga morgen T even wegen bij het cb dus ik zal het daar ook nog even vragen.
xx teddy
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Re: spruw
Ik zou morgen even de huisarts bellen. Die orale creme is super zoet en daar kunnen volgens mij erg snel bacteriën in groeien.
Of heb je een 'gewone' creme voor je tepels? Want die kun je naaer mijn idee gewoon gebruiken.
Succes ermee.
Of heb je een 'gewone' creme voor je tepels? Want die kun je naaer mijn idee gewoon gebruiken.
Succes ermee.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10
Het is creme die ik in het ziekenhuis heb gekregen toen T en ik in de kraamweek spruw hadden. Het is er speciaal voor bedoelt om het weg te krijgen. Ik heb het gistere de hele dag na het kolven gesmeerd en ik voel het nu al niet meer. Ik ga wel nog even door met smeren om er zeker van te zijn dat het weer weg is. Bij Tygo hebben we nog niks kunnen zien maar hij is soms wel onrustig met drinken (we geven hem alleen de fles met afgekolfde melk de komende dagen) dus ik vraag er bij het weeguurtje bij het cb zo nog even naar.
Teddyaapje- Ratel
Ik ben even bij het cb geweest en zij zagen ook nog niks in T's mondje. Wel adviseerden ze me om toch even nystatine te gebruiken voor T omdat baby's het soms wel al hebben maar dat het zich pas in een later stadium uit in witte puntjes/blaasjes in de mond. T. drinkt de laatste dagen ook moeilijk (niet alle voedingen) en dit is ook een symptoom van spruw...
Hopelijk gaat het na het kuurtje weg!
xx teddy
Hopelijk gaat het na het kuurtje weg!
xx teddy
Teddyaapje- Ratel
Inderdaad jezelf en de kleine behandelen, en nog een week nabehandelen als de klachten verdwenen zijn.. al je kolfspullen en flessen na elk gebruik uitkoken, en bh's, kleding, speeltjes ed alles wat met melk of mondje in contact komt op 60 graden wassen..
Succes!
Succes!
sandra- Fluisteraar
- Aantal berichten : 199
Punten : 213
Registratiedatum : 18-11-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: