Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

spruw

4 plaatsers

Ga naar beneden

spruw Empty spruw

Bericht  catgirl85 wo 6 jul 2011 - 23:05

Helaas hebben mijn dochter ik al een tijdje last van spruw. Via de huisarts kregen we nystatine en miconazol voorgeschreven. Helaas heeft dat niet geholpen. Nu ben ik begonnen met kokosolie. Heeft iemand daar ervaring mee? Het lijkt wel aan te slaan, maar ben benieuwd hoe lang het kan duren voor het weg is. En hoe gebruiken jullie het?
catgirl85
catgirl85
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 245
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

spruw Empty Re: spruw

Bericht  Gast wo 6 jul 2011 - 23:25

Geen ervaring mee, maar wat bij mij hielp was fluconazol-capsules. Ik had zelf een hele hardnekkige schimmel in de mond, de kinderen hadden het gelukkig niet, maar ik kreeg het met Daktarin-gel na 6 tubes nog niet weg. Pas toen ik die Fluconazol-kuur kreeg was het weg. Misschien dat anders proberen? Het mag bij bv, ookal staat het anders in de bijsluiter. (ik geef ook bv)

Gast
Gast

Bericht  catgirl85 wo 6 jul 2011 - 23:28

_MamaRosa_ schreef:Geen ervaring mee, maar wat bij mij hielp was fluconazol-capsules. Ik had zelf een hele hardnekkige schimmel in de mond, de kinderen hadden het gelukkig niet, maar ik kreeg het met Daktarin-gel na 6 tubes nog niet weg. Pas toen ik die Fluconazol-kuur kreeg was het weg. Misschien dat anders proberen? Het mag bij bv, ookal staat het anders in de bijsluiter. (ik geef ook bv)

En dat heb je via de huisarts gekregen?
catgirl85
catgirl85
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast wo 6 jul 2011 - 23:29

catgirl85 schreef:
_MamaRosa_ schreef:Geen ervaring mee, maar wat bij mij hielp was fluconazol-capsules. Ik had zelf een hele hardnekkige schimmel in de mond, de kinderen hadden het gelukkig niet, maar ik kreeg het met Daktarin-gel na 6 tubes nog niet weg. Pas toen ik die Fluconazol-kuur kreeg was het weg. Misschien dat anders proberen? Het mag bij bv, ookal staat het anders in de bijsluiter. (ik geef ook bv)

En dat heb je via de huisarts gekregen?

Ja, eerst kreeg ik 1 capsule, wat niet hielp. Toen voor 7 dagen, en toen was het eindelijk over.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 6 jul 2011 - 23:34

Fluconazol is echt goed spul, werkt ook voor vagina schimmelinfecties...

Gast
Gast

Bericht  catgirl85 wo 6 jul 2011 - 23:51

Maar dat zou dan alleen voor mij zijn, neem aan dat het niet voor baby's is. Als het volgende week nog niet minder is (wat ik niet hoop) ga ik de HA maar bellen. Zou dat telefonisch voorgeschreven kunnen worden? We zijn al op consult geweest.
catgirl85
catgirl85
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Chelle do 7 jul 2011 - 0:01

catgirl85 schreef:Helaas hebben mijn dochter ik al een tijdje last van spruw. Via de huisarts kregen we nystatine en miconazol voorgeschreven. Helaas heeft dat niet geholpen. Nu ben ik begonnen met kokosolie. Heeft iemand daar ervaring mee? Het lijkt wel aan te slaan, maar ben benieuwd hoe lang het kan duren voor het weg is. En hoe gebruiken jullie het?

Mijn dochter had ook spruw toen ze nog maar een paar weekjes oud was. Wij hadden medicijnen gekregen. Weet even de naam niet, maar het was geel, plakte en rook naar amandel.
Wij hebben hier twee kuren van gedaan en het was nog niet helemaal weg. Het zat er nog een héél klein beetje. Wij hebben verder geen medicijnen meer gebruikt maar zijn echt heel hygienisch geworden:

- We waste vaak onze handen, en altijd voordat we met haar bezig waren.
- We kookte de speentjes en flessen elke dag uit en zodra een speen op de grond viel of we de speen met onze handen aanraakte werd gelijk een nieuwe gepakt.
- Ook elke keer bij het geven van de fles gebruikte we een nieuw spuuglapje.

Het is nu inmiddels weg en niet meer terug gekomen.
Ik denk dat hygiene echt het belangrijkste is.

Succes!!
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868

Bericht  Teddyaapje do 7 jul 2011 - 0:23

Mijn zoontje en ik hebben in 8 maanden tijd nu zo'n 3x spruw gehad. T. kreeg ook nystatine en miconazol voor op zn billetjes (het zat door zijn hele lichaam en had er uitslag van). Ik had ketamicozol (of zoiets...de tube is net leeg en weggegooid). Het is bij ons alle 3 de keren hierdoor weg gegaan.

Net wat Chelle zegt...hygiëne tijdens spruw is echt HEEEL belangrijk, anders raak je telkens opnieuw besmet.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast do 7 jul 2011 - 0:30

catgirl85 schreef:Maar dat zou dan alleen voor mij zijn, neem aan dat het niet voor baby's is. Als het volgende week nog niet minder is (wat ik niet hoop) ga ik de HA maar bellen. Zou dat telefonisch voorgeschreven kunnen worden? We zijn al op consult geweest.

Volgens mij krijgen ze dit dan ook binnen dmv de bv, maar dat weet ik niet zeker. Even navragen misschien.

Gast
Gast

Bericht  catgirl85 do 7 jul 2011 - 1:16

Ik geef borstvoeding dus hoef geen speentjes/flesjes uit te spoelen. En een gewone speen heeft ze ook niet. We zijn al erg hygienisch, alles wassen op 60graden, handen wassen, nieuwe spuugdoekjes. Wordt er soms een beetje gek van. Hoop echt zo dat het snel over gaat. Ben niet zo van de medicatie bij baby's maarja als het moet, dan moet het.
catgirl85
catgirl85
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  PapillonRose do 7 jul 2011 - 3:26

Hier heeft ze het nu ook voor de 2e keer, en we krijgen weer een kuurtje van het gele plakkerige spul waar Chelle het over heeft (ben de naam even vergeten).

Toch was ik altijd al hygiënisch bezig, vandaar dat ik het gek vind dat ze het nu weer een keer heeft (eerste keer was ze een paar weken oud en dan hebben baby's het al gauw volgens de KA). Dus ik vroeg het aan de huisarts hoe dat zou kunnen komen, en ze zei tegen mij dat het meestal niet met hygiëne te maken heeft. Aangezien je al gauw schoon bent als het om je baby gaat. En sommigen zijn er vatbaarder voor dan anderen en lopen het gewoon snel op. Ben benieuwd of dat ook echt zo is van die hygiëne, anders moet ik echt übersteriel gaan worden aangezien ik al erg schoon ben met alles.

Maar dat gele plakkerige spul heeft hier de vorige keer goed gewerkt. Kuurtje van 1ml per keer en 4x per dag en ik dacht 6 dagen lang. Zometeen ga ik het weer ophalen en dan kijken of het weer goed werkt.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud