Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Spruw?

+2
Usje
Dora
6 plaatsers

Ga naar beneden

Spruw? Empty Spruw?

Bericht  Gast za 7 jan 2012 - 9:06

De tong van mijn jongste dochter is wit uitgeslagen en tijdens het drinken laat ze vaak los en moppert dan ook wat tussendoor. Ik heb wel de indruk dat ze een normale hoeveelheid voeding binnen krijgt. Ik heb zelf helemaal nergens last, zou dit spruw kunnen zijn?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Spruw? Empty Re: Spruw?

Bericht  Dora za 7 jan 2012 - 9:20

Ja, want ook ik had ook nergens geen last van.
En toch heeft M.aaike 2x spruw gehad. Wit uitgeslagen tong, en ook d'r wangzakken hadden witte vlekjes
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Usje za 7 jan 2012 - 9:21

Kan je de witte uitslag weg vegen?
Usje
Usje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 33
Punten : 37
Registratiedatum : 17-12-11

Bericht  maiadebij za 7 jan 2012 - 10:48

J heeft ook spruw gehad een half jaar geleden en ik had zelf ook nergens last van. Bij haar zag ik het ook heel duidelijk in haar wangen, op haar tong heeft ze namelijk altijd wel een witte waas zitten door de melk (vooral toen ik volledige bv gaf en nog geen bijvoeding). Het zou spruw kunnen zijn, maar J drinkt ook onrustig als ze tanden krijgt dus daar zou je ook naar kunnen kijken?

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Ayla za 7 jan 2012 - 11:17

Tanden lijkt me sterk als ze net een paar weken oud is Spruw? 394967
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  PapillonRose za 7 jan 2012 - 11:41

De kans is aanwezig dat het spruw is. Het enige symptoom wat hier aanwezig was bij A. was een wit uitgeslagen tong. Verder leek ze nergens last van te hebben, en het was toch spruw. Als je de witte aanslag kunt wegvegen (of voorzichtig wegschrapen met je nagel zei de kinderarts tegen mij) dan is het meestal geen spruw. Blijft het zitten, dan is de kans groot dat het wel spruw is. Hier heeft ze het 2x gehad en beide keren alleen witte aanslag op de tong.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast za 7 jan 2012 - 11:58

Het is niet weg te vegen, dus ik denk dat toch spruw is. Ik twijfel nu alleen of ik ervoor naar de huisarts moet, ze heeft er sowieso niet veel last van en het gaat ook vanzelf weer over toch?

Gast
Gast

Bericht  PapillonRose za 7 jan 2012 - 12:24

Misschien kan je voor de zekerheid de huisarts bellen om even te overleggen? Hier heeft ze beide keren een kuurtje Nystatine gekregen, ondanks dat de aanslag het enige symptoom was. Ik heb ook geen idee of het vanzelf over gaat normaal gesproken. Ik kreeg meteen een receptje mee laughcry
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Teddyaapje za 7 jan 2012 - 14:59

PapillonRose schreef:Misschien kan je voor de zekerheid de huisarts bellen om even te overleggen? Hier heeft ze beide keren een kuurtje Nystatine gekregen, ondanks dat de aanslag het enige symptoom was. Ik heb ook geen idee of het vanzelf over gaat normaal gesproken. Ik kreeg meteen een receptje mee laughcry

Ik zou ook even bellen om te overleggen. T. (en ik) hebben 2x spruw gehad, ik voelde het trouwens wel goed en bij T. zat het niet alleen in zijn mond maar door het hele verteringsstelsel. Hij had ook zijn hele billetjes kapot...echt zielig!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud