Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe groot woon je? huurwoning

+23
Filoria
Mizz_S
Error
Ambivalence
Zonnetje
PapillonRose
VeryCherry
Atelier Madame
minoessepoes
Beachgirl
sonly
Lynn_
Suus
Flinder
Zwerver
RioolSpook
Phileine
Rovine
Snoes
Caroow
Susan
Curious
VanillaRose
27 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoe groot woon je? huurwoning Empty Hoe groot woon je? huurwoning

Bericht  VanillaRose ma 4 apr 2011 - 6:12

Op wat voor oppervlakte wonen jullie? En met hoeveel personen woon je er en huisdieren eventueel? En wat betaal je daarvoor aan huur? En in welke gemeente is dat? Ik kan op dit moment reageren op 2 huisjes die beiden maar rond de 38 a 40 m2 zijn. Mij lijkt het erg klein. De huiskamer zit rond de 17m2. Vraag me dus af of je tevreden woont op de oppervlakte die je hebt of zou je graag groter wonen en waarom?

VanillaRose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 487
Punten : 622
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot woon je? huurwoning Empty Re: Hoe groot woon je? huurwoning

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 6:17

Toen wij samenwoonden in Maastricht betaalden we 700 euro per maand inclusief voor 45m² in het centrum. Voor twee personen was dat eigenlijk iets te klein (wij hebben allebei behoefte aan een eigen plekje en met alleen een woonkamer en 1 slaapkamer lukt dat niet), maar in mijn eentje zou ik prima op zo'n oppervlak kunnen leven.

Wij huurden overigens particulier, vandaar de hoge huurprijs. Omdat wij 22 en 21 waren kregen we ook geen huurtoeslag, de overige bewoners kregen zo'n 230 euro huurtoeslag per maand. Mijn vriend was toen bijna 23 en zou dan dus in aanmerking komen voor huurtoeslag en onze studentenkamers kostten ook zo'n 350 euro per persoon per maand. Daarom hadden wij ervoor gekozen om toch dat appartement te huren, ondanks dat we het eigenlijk te duur vonden voor wat we er voor kregen.

Voor een appartement van de woningbouwvereniging hadden wij destijds nog zo'n 6 jaar moeten wachten, dat was dus ook geen optie, al is het maar omdat we allebei tegen die tijd al lang weg wilden zijn uit Maastricht Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot woon je? huurwoning Empty Re: Hoe groot woon je? huurwoning

Bericht  Curious ma 4 apr 2011 - 6:29

Ik woon nu samen met mijn vriend, hond en poes op zo'n 45 m2. Heb twee kamertjes en een woonkamer + tuin. Dat is te klein,veel te klein. Maar aangezien we wisten dat dit voor overbrugging naar onze nieuwe woning (welke we nu bouwen) was, is het voor ons wel uit te houden.
We huren via de woning stichting in een klein dorp. We betalen 286 euro per maand excl GWL.
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot woon je? huurwoning Empty Re: Hoe groot woon je? huurwoning

Bericht  Susan ma 4 apr 2011 - 6:35

Ik heb ooit samengewoond in zo'n klein appartement. Die relatie is weliswaar uitgegaan, maar dat had niets met de grootte van het huis te maken. Ik denk dat het prima kan, zeker als het maar voor een paar jaar is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot woon je? huurwoning Empty Re: Hoe groot woon je? huurwoning

Bericht  Caroow ma 4 apr 2011 - 6:44

Wij wonen in een appartement van 90m2 gok ik. We betalen 540 euro exclusief.
We hebben 2 slaapkamers, een badkamer met toilet en en apart toilet, een berghok/washok en een woonkamer met open keuken. Het balkon is ruim genoeg voor een tafel met vier stoelen en een groot wasrek en te bereiken via de schuifpui smile

Hiervoor woonde we op 25m2, dat was veel te klein, maar wel heel gezellig. Dat was in het centrum en kostte 500 euro inclusief.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot woon je? huurwoning Empty Re: Hoe groot woon je? huurwoning

Bericht  Snoes ma 4 apr 2011 - 6:45

Mijn vriend en ik huren momenteel een appartement van 120 m², maar we zouden het gemakkelijk met een stuk kleiner kunnen doen hoor. 38m² vind ik zelf wel erg klein, maar dat is denk ook maar wat je gewend bent hoor.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot woon je? huurwoning Empty Re: Hoe groot woon je? huurwoning

Bericht  Rovine ma 4 apr 2011 - 6:49

Let er even op of die oppervlakte in- of exclusief keuken, badkamer en toilet is. Sommigen geven alleen leefruimte aan. In dat geval zou het bij ons 65 m2 zijn. Hebben een stevige woonkamer (40 m2 ofzo) en 2 slaapkamers. Maar het totaaloppervlak zal dus rond de 80-85 m2 zijn en dat is best aardig. In de praktijk zitten we trouwens toch altijd bij elkaar, alleen als ik wil bellen en vriendje tv-kijken loop ik wel eens naar de slaapkamer. Terwijl ik vooraf altijd zei dat ik minimaal 1 eigen kamer wilde.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot woon je? huurwoning Empty Re: Hoe groot woon je? huurwoning

Bericht  Phileine ma 4 apr 2011 - 6:53

We wonen nu in een appartement van ongeveer 85 m2. Plus nog een afsluitbare, eigen bergruimte beneden van ongeveer 6 m2. Qua ruimte is dit echt perfect met zijn tweeën. We hebben een ruime woonkamer met open keuken, een grote slaapkamer en nog een aparte studeerkamer. De badkamer is groot en we hebben nog een aparte waskamer. Hiervoor woonden we in een appartementje van ongeveer 45 m2 en dat vond ik echt te krap met zijn tweeën. De ruimtes waren ook nog eens onhandig ingedeeld, waardoor we niet eens een afgesloten slaapkamer hadden. Als ik er alleen had gewoond, had ik het daarentegen wel groot genoeg gevonden.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot woon je? huurwoning Empty Re: Hoe groot woon je? huurwoning

Bericht  RioolSpook ma 4 apr 2011 - 7:06

Wij wonen in een kleine huurwoning van ongeveer 70m3. De woonkamer is voor ons best klein (25m3). En we hebben 2 slaapkamers en een zolder. Dus alles in totaal is het wel voldoende, al zou ik wel voor een grotere woning kiezen over een paar jaar.
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot woon je? huurwoning Empty Re: Hoe groot woon je? huurwoning

Bericht  Zwerver ma 4 apr 2011 - 7:06

wij wonen met ons 2-en op ongeveer 50 m² en betalen 390 inclusief
Wij wonen 2 straten van het centrum af en 1 straat van het station.


Laatst aangepast door wc-eend op ma 4 apr 2011 - 9:32; in totaal 1 keer bewerkt
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot woon je? huurwoning Empty Re: Hoe groot woon je? huurwoning

Bericht  Flinder ma 4 apr 2011 - 8:25

We wonen op ongeveer 80m2 en hebben beneden nog een berging. We hebben een ruime woonkamer, twee slaapkamers, een berg-/washok en een kleine badkamer. We betalen 600 euro en wonen heerlijk midden in de stad!
Flinder
Flinder
Prater
Prater

Aantal berichten : 641
Punten : 676
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot woon je? huurwoning Empty Re: Hoe groot woon je? huurwoning

Bericht  Suus ma 4 apr 2011 - 8:27

Wij wonen met zijn tweeen op ongeveer 100 m2, lekker ruim smile We betalen hier 650 euro exclusief per maand voor, in de stad. Hiervoor hebben we 4 jaar op 55 m2 gewoond. Was op zich ook ruim genoeg voor twee mensen, maar na al die jaren groeiden wij er gewoon uit.
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot woon je? huurwoning Empty Re: Hoe groot woon je? huurwoning

Bericht  Lynn_ ma 4 apr 2011 - 8:30

Mijn vriend woonde op ongeveer 40 vierkante meter. Ik vond het erg klein voor twee personen. Het ligt natuurlijk wel aan de indeling van de woning. Bij mijn vriend was de indeling ook verre van ideaal.
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot woon je? huurwoning Empty Re: Hoe groot woon je? huurwoning

Bericht  sonly ma 4 apr 2011 - 9:22

42 vierkante meter en betaal 333,- per maand (is wel aangepast op inkomen, boven de 21.000 per jaar wordt de huur iets meer)

Op zich is het goed te doen (woon er alleen), maar ik wil als ik klaar ben met school en een betere baan heb wel een huisje met meer ruimte. Een wat grotere keuken en iniedergeval 1 kamer extra (heb nu alleen woonkamer+slaapkamer) voor was, en andere rommel.
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot woon je? huurwoning Empty Re: Hoe groot woon je? huurwoning

Bericht  Beachgirl ma 4 apr 2011 - 9:40

Heb een studiootje van ongeveer 30m2. Betaal 350 euro inclusief, particulier gehuurd.

Voor nu echt prima te doen (ik woon alleen) als ik straks klaar ben met studeren wil ik wel graag groter.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot woon je? huurwoning Empty Re: Hoe groot woon je? huurwoning

Bericht  minoessepoes ma 4 apr 2011 - 18:32

Wij wonen met zijn tweeen op 45m2 en dat vind ik echt prima te doen.

Nou hebben wij geen wasmachine (die gebruiken we beneden) en geen halletje of echt gang. Dus dat scheelt al weer ruimte, verder hebben we een super gunstig ingedeelde ruimte, de keuken zit op de juiste plaats en de badkamer is heel klein maar wel functioneel, we hebben alleen een toilet op de badkamer.
In de slaapkamer hebben ipv een vensterbank over de hele breedte van de kamer een bureaublad, mijn vriend zijn laptop staat daar en daar zit hij vaak 's avonds een tijdje. Wij kunnen ons dus wel terug trekken als we dat willen.

In de woonkamer staat een draagmuur, daarachter zit een beetje loze ruimte, eerst vond ik het zonde maar nu ben ik er blij mee, het is onze opbergruimte, anders zouden we dingen zoals de stofzuiger en de strijkplank nergens kwijt kunnen.

Verder hebben wij keukenkastjes tot aan het plafond en ook ingebouwde kledingkasten tot aan het plafond, daardoor kunnen we nog best wel wat spullen kwijt.

Vaak als er mensen bij ons over de vloer komen zeggen ze ook dat het zo ruimtelijk oogt.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot woon je? huurwoning Empty Re: Hoe groot woon je? huurwoning

Bericht  Atelier Madame ma 4 apr 2011 - 19:33

Wij wonen samen op die oppervlakte. Nou ja, de woonkamer + slaapkamer zijn +- 40 m2.. daar komen de badkamer (4 m2), het wasmachine hok (1,5 m2), de hal (4 m2) en de berging (6m2) nog bij. Wij woonden allebei op een studentenkamer van 15 m2 dus we grappen dat we er allebei toch zon 10 m2 op vooruit zijn gegaan. We hebben we een tuin die even groot is als het huis, dus als het even kan gaan we naar buiten. Het scheelt ook ontzettend dat niet het hele huisje 40m2 maar alleen het leefgedeelte, en de complete woning dus een klein 50..
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot woon je? huurwoning Empty Re: Hoe groot woon je? huurwoning

Bericht  VeryCherry ma 4 apr 2011 - 19:58

Wij wonen met z'n drieën op 65m2 en dat is heel goed te doen smile Beneden hebben we ook nog een hele grote berging van zo'n 12m2, en daar kunnen we echt heel veel in kwijt.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot woon je? huurwoning Empty Re: Hoe groot woon je? huurwoning

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 21:02

onze woonopp is 80m2 en dan hebben we voor nog een tuintje en achter. Hier wonen we met 2 personen en een poes. We betalen 425 aan huur.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot woon je? huurwoning Empty Re: Hoe groot woon je? huurwoning

Bericht  PapillonRose ma 4 apr 2011 - 21:13

Ik woon in een vrij grote huurwoning vind ik zelf. Totale oppervlakte ruim 80m2!
De woonkamer is 24m2, de keuken 8m2, een slaapkamer van ruim 10m2 en twee slaapkamers van ruim 9m2. Dan nog de badkamer, hal en gang.. En twee balkons, een kleine en een wat grotere. En beneden een berging van ruim 10m2.Ik mag dus zeker niet klagen! Heb ruimte zat samen met mijn meisje. Ik betaal ruim 450 euro aan huur en krijg daarvan bijna de helft terug van de huurtoeslag.

Heb hiervoor in een studio gewoond en er waren ook stelletjes die er samen in woonden. Misschien niet groot, maar het was te doen voor hen. Zeker voor een paar jaar. De ruimte die jij omschrijft is denk ik ook goed te doen hoor, zeker als je goed gebruik maakt van de ruimte met een praktische inrichting.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot woon je? huurwoning Empty Re: Hoe groot woon je? huurwoning

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 21:22

Wij wonen op 65 m2 met twee mensen (en een hamster haha en binnenkort een kat). We vinden het wel genoeg qua oppervlakte maar zijn niet tevreden over de indeling en de bergruimte. Maar dat ligt meer aan ons appartement dan aan de grootte an sich.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot woon je? huurwoning Empty Re: Hoe groot woon je? huurwoning

Bericht  Zonnetje di 5 apr 2011 - 4:12

Wij wonen met z'n tweeen op 50 vierkante meter. We wonen er nu 2,5 jaar en zijn aan het rondkijken voor wat anders. Het gaat prima, maar we hebben niet echt ruimte over. Ook het wasrek moet bij ons in de woon- of slaapkamer staan.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot woon je? huurwoning Empty Re: Hoe groot woon je? huurwoning

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 6:43

Wij leven op 120m2 we hebben een eensgezinswoning heb de zolder er niet bij gerekend. de zolder is ongeveer 40m2 groot. we hebben een erg ruim huis dus en wonen er nu met zijn 2en en ons hondje.
We betalen hier 640,- voor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot woon je? huurwoning Empty Re: Hoe groot woon je? huurwoning

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 6:48

Wij hebben een appartement van ruim 100m2 en dat is exclusief badkamer, wc, muren en balkon. Hier wonen we met zn 4en. We hebben 3 slaapkamers, ruime woonkamer en ruime keuken. Beneden hebben we ook nog een berging. Het is voor ons groot genoeg. We betalen rond de 600 euro, dit is deels inclusief GWL.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot woon je? huurwoning Empty Re: Hoe groot woon je? huurwoning

Bericht  Ambivalence di 5 apr 2011 - 8:14

Ik woon (met mijn kat) in een appartementje met een woonkamer (incl keukenblokje) van 21 m2, een slaapkamer van 10 m2 en dan nog een balkonnetje, badkamer en ruime benedenberging en het is voor mij echt ruim genoeg. Ik kan alles kwijt wat ik wil en heb zelfs nog opbergruimte over. Ik betaal overigens €310,-
Ambivalence
Ambivalence
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 207
Punten : 255
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot woon je? huurwoning Empty Re: Hoe groot woon je? huurwoning

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum