Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bijkomende kosten huurwoning

+2
Zwerver
Okidoki
6 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Bijkomende kosten huurwoning Empty Bijkomende kosten huurwoning

Bericht  Okidoki za 23 apr 2011 - 4:37

Vandaag ben ik wezen kijken naar een huurappartement. Nu vraag ik me af aan welke kosten ik nog meer moet denken naast de huur? G/W/L, Tv en internet zitten in de huurprijs inbegrepen.

Okidoki
Okidoki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 241
Punten : 257
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijkomende kosten huurwoning Empty Re: Bijkomende kosten huurwoning

Bericht  Zwerver za 23 apr 2011 - 4:38

Gemeentebelastingen
inboedelverzekering etc
Glas, boiler eventueel... Service kosten, maar niet alles valt daar onder
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijkomende kosten huurwoning Empty Re: Bijkomende kosten huurwoning

Bericht  Okidoki za 23 apr 2011 - 4:42

Kun je een schatting geven hoeveel je ongeveer betaald aan gemeentebelastingen? Ik heb echt geen idee aan wat voor bedrag ik moet denken.
Okidoki
Okidoki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 241
Punten : 257
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijkomende kosten huurwoning Empty Re: Bijkomende kosten huurwoning

Bericht  Gast za 23 apr 2011 - 4:47

Daar is niet echt wat van te zeggen, dat verschilt (nogal) per gemeente. Kun je opzoeken op de gemeentewebsite, denk ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijkomende kosten huurwoning Empty Re: Bijkomende kosten huurwoning

Bericht  Okidoki za 23 apr 2011 - 5:00

Er zijn daar drie appartementen. Ik neem aan je dat je sommige belastingen dan ook samen deelt of niet? Het afval wordt nl. in een gezamelijke klikobak gedaan. De verhuurder kon mij dit vanmiddag niet vertellen. Hij dacht nl. dat hij die kosten nu zelf allemaal opzich neemt dus hij moest dat nog even uit gaan zoeken.
Okidoki
Okidoki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 241
Punten : 257
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijkomende kosten huurwoning Empty Re: Bijkomende kosten huurwoning

Bericht  Gast za 23 apr 2011 - 5:00

De gemeentelijke belastingen deel je niet hoor. Tenzij je niet je eigen voordeur hebt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijkomende kosten huurwoning Empty Re: Bijkomende kosten huurwoning

Bericht  Okidoki za 23 apr 2011 - 5:17

Het is een gezamelijke ingang en dan zou ik op de bovenverdieping gaan wonen. De huisnummers zijn 2a, 2b, 2c.
Okidoki
Okidoki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 241
Punten : 257
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijkomende kosten huurwoning Empty Re: Bijkomende kosten huurwoning

Bericht  Gast za 23 apr 2011 - 5:42

Ja maar ik neem aan dat je behalve die gezamenlijke ingang, ook nog gewoon een voordeur hebt met een slot? Of niet? Is het een soort studentenhuis?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijkomende kosten huurwoning Empty Re: Bijkomende kosten huurwoning

Bericht  Okidoki za 23 apr 2011 - 5:48

Ja klopt. Het is geen studentenhuis maar wel een zelfde opzet met gedeelde badkamer/keuken.
Okidoki
Okidoki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 241
Punten : 257
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijkomende kosten huurwoning Empty Re: Bijkomende kosten huurwoning

Bericht  Gast za 23 apr 2011 - 5:51

Ah okee, dan denk ik wel dat je de gemeentelijke kosten deelt (of dat jullie huisbaas, als je die hebt, hebt betaald). In mijn studentenhuis heb ik nooit de gemeentelijke belastingen betaalt volgens mij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijkomende kosten huurwoning Empty Re: Bijkomende kosten huurwoning

Bericht  Atelier Madame wo 27 apr 2011 - 19:18

In mijn geval aan extra kosten:
- internet (20 euro)
-gemeentelijke heffingen (10 termijnen van 25 euro)
-voorschot eneco 70 euro
-voorschot water 15 euro in 10 termijnen
-inboedelverzekering 5 euro
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijkomende kosten huurwoning Empty Re: Bijkomende kosten huurwoning

Bericht  Cheesegirl za 11 jun 2011 - 6:30

Even dit topic omhoog gehaald. Ik ben namelijk samen met mijn vriend ook even op een rijtje aan het zetten wat onze vaste lasten ongeveer zullen zijn. Hierbij ik de volgende vragen:

- Wat betalen jullie per maand aan G/W/L?
- Wat betalen jullie gemiddeld per maand aan boodschappen? (2 personen)
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijkomende kosten huurwoning Empty Re: Bijkomende kosten huurwoning

Bericht  TukTuk za 11 jun 2011 - 6:37

- Wat betalen jullie per maand aan G/W/L? €160 aan Gas en electriciteit, €50 aan water (zitten allerlei gemeentelijke heffingen ook in verwerkt die je normaal nog apart aan de gemeente moet betalen)
- Wat betalen jullie gemiddeld per maand aan boodschappen? (2 personen) €250 euro

Moet er wel bij zeggen,d ie 160 van Gas en electra, die heb ik in de winter fors verhoogd, op advies van de verbruiksmanager (zijn hier in augustus komen wonen), sinds we de kachel niet meer aan hebben, geeft de verbruiksmanager aan dat we hem naar 102 kunnen verlagen, en zodoende op 0 uitkomen, maar ik laat het nu gewoon staan, zou lekker zijn als we straks een bedrag terug krijgen!


Laatst aangepast door AngelNyn op za 11 jun 2011 - 6:59; in totaal 1 keer bewerkt
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijkomende kosten huurwoning Empty Re: Bijkomende kosten huurwoning

Bericht  Cheesegirl za 11 jun 2011 - 6:43

AngelNyn schreef:
- Wat betalen jullie per maand aan G/W/L? €160 aan Gas en electriciteit, €50 aan water (zitten allerlei gemeentelijke heffingen ook in verwerkt die je normaal nog apart aan de gemeente moet betalen)
- Wat betalen jullie gemiddeld per maand aan boodschappen? (2 personen) €250 euro

Bedoel je met die gemeentelijke heffingen bijvoorbeeld de gemeentebelasting en waterschapsbelasting?
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijkomende kosten huurwoning Empty Re: Bijkomende kosten huurwoning

Bericht  flower za 11 jun 2011 - 6:53

Carola589 schreef:Even dit topic omhoog gehaald. Ik ben namelijk samen met mijn vriend ook even op een rijtje aan het zetten wat onze vaste lasten ongeveer zullen zijn. Hierbij ik de volgende vragen:

- Wat betalen jullie per maand aan G/W/L?
Gas en electra: 75
water: iets van 20 geloof ik

- Wat betalen jullie gemiddeld per maand aan boodschappen? (2 personen)
250-300 (kan goedkoper!!)
flower
flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 883
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijkomende kosten huurwoning Empty Re: Bijkomende kosten huurwoning

Bericht  TukTuk za 11 jun 2011 - 6:53

Carola589 schreef:
AngelNyn schreef:
- Wat betalen jullie per maand aan G/W/L? €160 aan Gas en electriciteit, €50 aan water (zitten allerlei gemeentelijke heffingen ook in verwerkt die je normaal nog apart aan de gemeente moet betalen)
- Wat betalen jullie gemiddeld per maand aan boodschappen? (2 personen) €250 euro

Bedoel je met die gemeentelijke heffingen bijvoorbeeld de gemeentebelasting en waterschapsbelasting?

Euhm ik zal eens de papieren er bij pakken:
Van de gemeente:
Diftar (Afval kosten, container, vast bedrag per maand, plus voor het legen plus per kilo)
Rioolrecht
En van het waterschap AA en Maas:
Water systeemheffing
Zuiveringsheffing

slechts 30% van het bedrag wat we betalen is puur voor het waterverbruik zelf en het vastrecht, de overigs kosten zijn dus bovenstaande smile

Schijnbaar is het dus bij iedere gemeente anders, mijn moeder snapte niet waarom ik zoveel voor het water betaalde (150 per kwartaal, zij iets van 70 per kwartaal en ons verbruik ligt stuk lager), tot ik dus nog eens goed keek en zag dat bij dat bedrag dus nog al die andere kosten bij kwamen, dat is bij hun niet. Die betalen dat nog eens apart
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijkomende kosten huurwoning Empty Re: Bijkomende kosten huurwoning

Bericht  Cheesegirl za 11 jun 2011 - 7:08

Aha ik begrijp het. Zal is kijken of ik op de gemeentesite er iets wijzer van word. Vind het allemaal best wel lastig in te schatten wat onze vaste lasten ongeveer zijn. Ik wil niet te hoog inschatten, maar ook niet te krap.
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijkomende kosten huurwoning Empty Re: Bijkomende kosten huurwoning

Bericht  TukTuk za 11 jun 2011 - 7:17

Carola589 schreef:Aha ik begrijp het. Zal is kijken of ik op de gemeentesite er iets wijzer van word. Vind het allemaal best wel lastig in te schatten wat onze vaste lasten ongeveer zijn. Ik wil niet te hoog inschatten, maar ook niet te krap.

Nee het is ook heel lastig hoor! Wij wonen in een slecht geïsoleerd huis, heb zelf nog wat kieren bij de ramen dicht lopen kitten, hebben boven enkel glas, dus wij hebben van de winter hard moeten stoken om het warm te houden hier. Woon overigs in een 1 gezinswoning, met aan beide kanten buren. Deze huizen staan op de slooplijst, en zijn dus ook al heel oud.
Als je een appartement hebt, of een redelijk nieuwe woning, zullen je kosten aan gas ook een stuk lager zijn.

En boodschappen is echt net wat je er zelf vaan maakt, ik haal alles bij de Aldi en Lidl en merk echt gewoon een verschil met een AH of een Plus bijvoorbeeld, maar als je voorkeur gaat naar A merk, dan ben je gewoon duurder uit.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijkomende kosten huurwoning Empty Re: Bijkomende kosten huurwoning

Bericht  Cheesegirl zo 12 jun 2011 - 3:24

Het huis waar wij vrijdag gaan kijken is niet nieuw, maar ook niet heel oud ofzo. Ik denk dat het qua isolatie daar wel goed zit. Boodschappen kun je inderdaad zelf bepalen. Heb nu wel een aardig lijstje opgesteld. Bedankt voor de hulp! smile
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijkomende kosten huurwoning Empty Re: Bijkomende kosten huurwoning

Bericht  Gast zo 12 jun 2011 - 3:45

- Wat betalen jullie per maand aan G/W/L? 40 euro.
- Wat betalen jullie gemiddeld per maand aan boodschappen? (2 personen) Ongeveer 160 euro, met verzorging spullen rond de 180.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijkomende kosten huurwoning Empty Re: Bijkomende kosten huurwoning

Bericht  TukTuk zo 12 jun 2011 - 8:34

Rain schreef:- Wat betalen jullie per maand aan G/W/L? 40 euro.
- Wat betalen jullie gemiddeld per maand aan boodschappen? (2 personen) Ongeveer 160 euro, met verzorging spullen rond de 180.

Zo weinig aan GWL? Hoe kan dat? :P
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijkomende kosten huurwoning Empty Re: Bijkomende kosten huurwoning

Bericht  Gast zo 12 jun 2011 - 9:12

AngelNyn schreef:
Rain schreef:- Wat betalen jullie per maand aan G/W/L? 40 euro.
- Wat betalen jullie gemiddeld per maand aan boodschappen? (2 personen) Ongeveer 160 euro, met verzorging spullen rond de 180.

Zo weinig aan GWL? Hoe kan dat? :P

Water zit hier in bij de huur, net als stookkosten smile en verder, geen idee;) we zijn gewoon elke maand 40 euro kwijt. Wij hebben het ook echt 5 keer nagekeken voor we het konden geloven hoor Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijkomende kosten huurwoning Empty Re: Bijkomende kosten huurwoning

Bericht  TukTuk zo 12 jun 2011 - 9:15

Ohh ja dan kom je inderdaad al een heel eind als dat al bij de huur er bij zit! Very Happy
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijkomende kosten huurwoning Empty Re: Bijkomende kosten huurwoning

Bericht  Gast zo 12 jun 2011 - 9:56

1 tip ; voor een gemiddeld huurappartement (3 kamers) bij ons was 115 euro pm voor gwl. Dit hebben we zelf op 125 gezet, zodat we nog wat terugkregen aan het einde van het jaar. Je kan beter te hoog zitten dan te laag! Wij waren nl. ingeschaald op 58 euro pm voor gwl door de Eneco, en hadden er totaal geen verstand van dus zo laten staan, moesten we (net toen we terugkwamen van vakantie!) 1800 euro bijbetalen! Das geen pretje Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijkomende kosten huurwoning Empty Re: Bijkomende kosten huurwoning

Bericht  Gast zo 12 jun 2011 - 10:05

Parels schreef:1 tip ; voor een gemiddeld huurappartement (3 kamers) bij ons was 115 euro pm voor gwl. Dit hebben we zelf op 125 gezet, zodat we nog wat terugkregen aan het einde van het jaar. Je kan beter te hoog zitten dan te laag! Wij waren nl. ingeschaald op 58 euro pm voor gwl door de Eneco, en hadden er totaal geen verstand van dus zo laten staan, moesten we (net toen we terugkwamen van vakantie!) 1800 euro bijbetalen! Das geen pretje Very Happy

Wij krijgen met de stookkosten elk jaar ongeveer 600 euro terug! Erg fijn ook, liever terug krijgen dan bijbetalen :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijkomende kosten huurwoning Empty Re: Bijkomende kosten huurwoning

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum