Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Duimen

+5
Filoria
PapillonRose
studiebol
Nana
Dille
9 plaatsers

Ga naar beneden

Duimen Empty Duimen

Bericht  Dille zo 8 jul 2012 - 22:17

Mijn dochter krijgt een speentje waar ze graag gebruik van maakt, maar de laatste dagen lijkt ze haar duim steeds lekkerder te vinden. Ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is om duimen weer af te leren, en als ik het enigszins kan voorkomen dan doe ik dat graag. Ik geef haar zoveel mogelijk haar speentje als ze aan het duimen is, maar ik heb het gevoel dat ze toch steeds liever haar duim gaat gebruiken.

Hebben jullie duimende kinderen? Hoe ga je er mee om? Kun je het überhaupt voorkomen/beperken? Hoe denk je het af te gaan leren (of hoe heb je het afgeleerd)?
Dille
Dille
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Duimen Empty Re: Duimen

Bericht  Dille ma 9 jul 2012 - 3:54

Niemand? Duimen 1270000679
Dille
Dille
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Duimen Empty Re: Duimen

Bericht  Gast ma 9 jul 2012 - 4:22

.


Laatst aangepast door Lotje op di 25 sep 2012 - 6:50; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Duimen Empty Re: Duimen

Bericht  Nana ma 9 jul 2012 - 7:26

Mijn dochtertje van 15 maanden duimt ook fanatiek al vanaf dag 1 ongeveer. Zij wilde ook niets weten van een speentje.
Zij heeft de eerste weken (toen 6 maanden) ook haar vaste voeding weggekregen door te duimen maar na een paar weken was dat afgelopen.
Hoe we het gaan afleren weet ik nog niet.
Ondanks de nadelen die er aan duimen zitten vind ik het soms ook wel handig, ze duimt zichzelf weer in slaap, altijd bijdehand hand.
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Duimen Empty Re: Duimen

Bericht  studiebol ma 9 jul 2012 - 7:29

Hier ook een die duimt. Ze is echt fan van haar duim. Geen idee hoe we het haar ooit gaan afleren. Heb zelf ook geduimd.
We halen haar duim wel is uit haar mond en als reactie gaat ze dan heel hard huilen dat vind ik zielig, ze zoekt er toch een soort van troost bij en ze valt er heerlijk rustig mee in slaap.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Duimen Empty Re: Duimen

Bericht  PapillonRose ma 9 jul 2012 - 7:33

Ik heb vroeger een paar jaar geduimd en mijn moeder heeft mij bij het afleren pleisters (van die stoffen) om mijn duimen geplakt. Dat vond ik niet lekker en toen was ik er zo vanaf! Misschien iets om te onthouden als je het wilt afwennen, het is in elk geval makkelijk te proberen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Duimen Empty Re: Duimen

Bericht  Filoria ma 9 jul 2012 - 7:33

Mijn zoontje mag alleen duimen om in slaap te komen. Overdag corrigeren we hem als we zien dat hij duimt. Het helpt ook om zijn knuffeltje uit de buurt te houden. Hij duimt sneller met dat knuffeltje erbij.

Verder heb ik gelezen dat duimen vooral heel slecht is als kinderen hun 'definitieve gebit' hebben (iemand hier enig idee of dat klopt?) Dus zolang Tomas alleen nog maar melktandjes heeft gedoog ik het een beetje, maar zodra hij gaat wisselen gaan we van die speciale nagellak gebruiken om het af te leren denk ik.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Duimen Empty Re: Duimen

Bericht  Tania ma 9 jul 2012 - 7:36

Ja M. heeft het ook. Ze krijgt wel een speentje maar vaak als ze die niet meer in haar mond heeft gaat ze duimen. Ik blijf wel haar speentje geven want dat lijkt me makkelijker af te leren dan duimen. Als ze echt gaat duimen kun je er denk ik weinig tegen doen verder.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Duimen Empty Re: Duimen

Bericht  Blue flower ma 9 jul 2012 - 8:58

Hier ook een fanatieke duimer vanaf dat hij geboren is, speentje heeft hij een paar weken gehad maar zodra hij zijn duimpje kom pakken deed hij dat. Ik wil het ook gaan afleren maar geen idee hoe, hebben jullie kindjes ook een slap nageltje bij hun 'duim' duim?
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Duimen Empty Re: Duimen

Bericht  Gast ma 9 jul 2012 - 9:00

.


Laatst aangepast door Lotje op di 25 sep 2012 - 6:50; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Duimen Empty Re: Duimen

Bericht  Gast ma 9 jul 2012 - 17:47

Mijn ventje heeft heel erg geduimd. Nu duimt hij alleen in bed en in de auto (omdat hij wagenziek is vinden we dit niet zo heel erg). Ik heb er nooit een probleem van gemaakt. Hij heeft het ook vrij makkelijk afgeleerd. Soms duimt hij nog uit gewoontje maar hij luistert meteen als we hem erop wijzen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Duimen Empty Re: Duimen

Bericht  Gast ma 9 jul 2012 - 18:26

Ik heb hier 4 duimers. (ok, zoontje zuigt op 2 vingers)

Hier is het meestal bij het slapen, maar ze slapen nooit met de duim in de mond. En als ze moe zijn.

De jongste 2 duimen nog erg veel, maar dat zal ook wel minder worden als ze ouder worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Duimen Empty Re: Duimen

Bericht  Gast ma 9 jul 2012 - 18:30

Mijn jongste is ook een duimer. Hij duimt vooral als hij moe is of onrustig is. Geen idee hoe we het hem ooit af gaan leren, voor nu vind ik het prima, hij vindt er rust in.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Duimen Empty Re: Duimen

Bericht  Makamba ma 9 jul 2012 - 20:22

Hier nog een duimer! Al vrij snel na de geboorte. Van haar speentje moest ze nooit iets hebben, maar haar duimpje wel. Begin dit jaar ben ik begonnen met het afleren van het duimen en dat ging een tijdje goed en daarna begon het weer. Kennelijk was ze er nog niet 'klaar' voor.

Het is ook zo moeilijk af te leren omdat je duim altijd aanwezig is. Ik heb ByteX geprobeerd en dat werkte eerst heel goed. Daarna stopte ze in haar slaap haar duim in haar mond met ByteX erop. :O Zo sterk is de drang om te duimen. De logopodiste heeft me aangeraden om een stukje rekverband bij haar elleboog om te doen. Niet heel strak natuurlijk, maar wel zo dat het vervelend wordt om haar armpje gebogen te houden. We hebben nu samen besloten om het nog even zo te laten omdat ze met haar spraak bezig was en over een tijdje gaan we weer beginnen met ByteX en het rekverbandje.

Het is dan wel zaak dat je echt stug volhoudt, want als je het een keer vergeet en ze hebben het duimpje weer te pakken, duurt het alsnog langer en kun je als het ware weer opnieuw beginnen.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Duimen Empty Re: Duimen

Bericht  Makamba ma 9 jul 2012 - 20:26

Filoria schreef:Mijn zoontje mag alleen duimen om in slaap te komen. Overdag corrigeren we hem als we zien dat hij duimt. Het helpt ook om zijn knuffeltje uit de buurt te houden. Hij duimt sneller met dat knuffeltje erbij.

Verder heb ik gelezen dat duimen vooral heel slecht is als kinderen hun 'definitieve gebit' hebben (iemand hier enig idee of dat klopt?) Dus zolang Tomas alleen nog maar melktandjes heeft gedoog ik het een beetje, maar zodra hij gaat wisselen gaan we van die speciale nagellak gebruiken om het af te leren denk ik.

Dat is ook zo! Het is nu al niet goed, niet alleen voor je definitieve gebit. De logopediste heeft me uitgelegd hoe dat zit, maar precies weet ik het niet meer. Rejoy weet hier overigens ook veel vanaf.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Duimen Empty Re: Duimen

Bericht  Dille ma 9 jul 2012 - 21:10

Bedankt voor jullie antwoorden! Ik denk dat ik me er dan ook maar minder druk om moet maken. Ik heb zelf héél lang geduimd (en heb nog steeds wel eens de neiging als ik echt heel moe ben, ben verdorie bijna 30), dus ik weet hoeveel troost je er uit kunt halen, maar ook hoe lastig het af is te leren. Al denk ik eerlijk gezegd dat mijn ouders nooit echt consequent zijn geweest daarin (waren ze bijvoorbeeld ook niet met tandenpoetsen), dus misschien is er nog hoop voor m'n dochter dat ze er op een normale leeftijd van af is Wink

Duimen vervormt toch ook al de kaak bij het melkgebit? Dat zeg maar je gehemelte (een klein beetje) in de vorm van je duim wordt gezogen en je grotemensentanden daardoor al bij voorbaat scheef kunnen komen te staan? Of heb ik dat zelf ooit eens verzonnen... scratch
Dille
Dille
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Duimen Empty Re: Duimen

Bericht  Gast ma 9 jul 2012 - 22:53

Mijn zoontje heeft geduimd, en dat is goed te zien helaas. De tandarts zag het ook meteen en hij zei ook dat je dat voor het 2de levensjaar beter kan afleren.
Mijn zoontje is toen gevallen en beide duimen waren kapot en toen kon hij niet meer duimen, heel sneu, maar nu is hij van het duimen af.
Ik zou duimen toch proberen af te leren en toch die speen maar te geven want duimen zelf kan je zo moeilijk afleren. En het gebit gaat idd naar voren staan inclusief kaak.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Duimen Empty Re: Duimen

Bericht  Makamba di 10 jul 2012 - 0:37

Dille schreef:Bedankt voor jullie antwoorden! Ik denk dat ik me er dan ook maar minder druk om moet maken. Ik heb zelf héél lang geduimd (en heb nog steeds wel eens de neiging als ik echt heel moe ben, ben verdorie bijna 30), dus ik weet hoeveel troost je er uit kunt halen, maar ook hoe lastig het af is te leren. Al denk ik eerlijk gezegd dat mijn ouders nooit echt consequent zijn geweest daarin (waren ze bijvoorbeeld ook niet met tandenpoetsen), dus misschien is er nog hoop voor m'n dochter dat ze er op een normale leeftijd van af is Wink

Duimen vervormt toch ook al de kaak bij het melkgebit? Dat zeg maar je gehemelte (een klein beetje) in de vorm van je duim wordt gezogen en je grotemensentanden daardoor al bij voorbaat scheef kunnen komen te staan? Of heb ik dat zelf ooit eens verzonnen... scratch

Dat is inderdaad zo!
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Duimen Empty Re: Duimen

Bericht  Blue flower di 10 jul 2012 - 0:54

Maar ook een speen is niet heel goed hoor, laatst was een vriendin bij de tandarts met haar zoontje en de tandarts vroeg direct heeft hij een speen? Dat heeft hij ook en de tandarts kon dat ook aan zijn gebit zien...

Kijk ik heb er verder geen verstand van maar wat is het verschil tussen duimen en een speen?
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Duimen Empty Re: Duimen

Bericht  Gast di 10 jul 2012 - 1:29

Hier ook een duimelotje, maar hoe leer je het af? Speen wil en wou ze absoluut NIET.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Duimen Empty Re: Duimen

Bericht  Gast di 10 jul 2012 - 1:41

Blue flower schreef:Maar ook een speen is niet heel goed hoor, laatst was een vriendin bij de tandarts met haar zoontje en de tandarts vroeg direct heeft hij een speen? Dat heeft hij ook en de tandarts kon dat ook aan zijn gebit zien...

Kijk ik heb er verder geen verstand van maar wat is het verschil tussen duimen en een speen?

Geen behalve dat je een speen makkelijker kan afleren want die geef je niet meer maar een duim hebben ze altijd bij zich.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Duimen Empty Re: Duimen

Bericht  Teddyaapje di 10 jul 2012 - 3:09

Ik heb tot mn 19e geduimd, toen was het niet meer fijn omdat ik een tongpiercing liet zetten...maarja...dat is wel heel erg drastisch he Duimen 394967 Ik heb nooit een beugel gehad en mijn tanden en kaken zijn helemaal in orde. Niks aan de hand. Wel denk ik, dat als ik geen tongpiercing had laten zetten dat ik nog steeds geduimd zou hebben en om die reden wilde ik ook absoluut niet dat T. zou gaan duimen. Hij vond de speen gelukkig prima en het is vorige week succesvol gelukt om deze achterwege te laten.

Maarja...daar schiet jij allemaal niks mee op he! Ik heb geen idee of het een oplossing zou kunnen zijn, maar misschien kun je sokjes aan dr handjes doen (weet niet of die blijven zitten) of iets van verband om dr duimpje wikkelen (maar dat is eigenlijk ook wel een beetje zielig misschien...)
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Duimen Empty Re: Duimen

Bericht  Dille di 10 jul 2012 - 3:12

Whaha, ik zal die tongpiercing hier thuis eens in de groep gooien! Laughing

Sokjes/verband vind ik echt zielig voor zo'n klein mupje. Ze pakt de speen ook (nog), dus ik denk dat ik voorlopig maar blijf duimen dat ze niet écht gaat duimen (muahaha).
Dille
Dille
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Duimen Empty Re: Duimen

Bericht  Teddyaapje di 10 jul 2012 - 3:34

Als ze de speen ook goed vindt zou ik, zodra je ziet dat ze de duim pakt die eruit halen en de speen geven.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Duimen Empty Re: Duimen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum