Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs

+22
ExpressoB
Jerry
Tyrael
Lynn_
Kqip
Lejow
Elin
Vanillivi
Monte
Moezie
Mint
Baby
Susan
SoezieQ
VeryCherry
Melis_je
Sarah1985
Caro
Atelier Madame
klavertje
silly-one
Burn
26 plaatsers

Pagina 5 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs - Pagina 5 Empty Re: Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 22:28

_Donnaa schreef:Ik geloof er geen zak van.. Ga naar een restaurant, winkel, of whatever om te bellen..

En als madame geen beltegoed had, hoe kon ze dan berichten ontvangen in het buitenland?

Ontvangen kan tegenwoordig bij bijna elke provider zonder beltegoed.

Ik vind het ook erg dom verder.. daar niet van. En ik geloof het niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs - Pagina 5 Empty Re: Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs

Bericht  Jeanette ma 4 apr 2011 - 22:31

Melis_je schreef:Je weet niet hoe zelfstandig ze zijn. Misschien hebben ze wel nooit een treinkaartje gekocht, niet alle 16-jarigen hebben de trein al nodig gehad. Juist niet in die regio met voldoende mbo-scholen met open dagen. Ik geloof het niet per se niet. Ik denk dat je vooral kan hopen dat je kind nooit zulke keuzes hoeft te maken en ik denk ook niet dat veel pubers vrijwillig een paar dagen van de aardbodem verdwijnen. Waarom zouden ze dat willen?

Sorry hoor, maar als 16-jarige weet je toch wel wat je met je geld moet doen als je de rest kwijt bent?
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs - Pagina 5 Empty Re: Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 22:33

Maar laten we een beetje realistisch zijn....
Waarom komen ze dan op dag drie wél op het lumineuze idee om naar de politie te gaan?
En waarom hebben ze zo ontzettend veel geld meegenomen en allemaal uitgegeven aan kleding?
En waarom zijn ze niet naar een telefooncel gegaan om een van de nummers in de nog werkende gsm te bellen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs - Pagina 5 Empty Re: Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs

Bericht  Melis_je ma 4 apr 2011 - 22:36

Jeanette schreef:

Sorry hoor, maar als 16-jarige weet je toch wel wat je met je geld moet doen als je de rest kwijt bent?

De meesten wel, hoop ik. Ik zou het heel raar vinden als ze dachten: "Wat gaan we vandaag eens doen? Goh, laten we drie dagen van de aardbodem verdwijnen en doen alsof we verdwaald waren. Onze ouders komen daar wel overheen en wij boeken wel een paar nachten een hotel van ons kassabaantje". Dat vind ik veel minder waarschijnlijk dan echt verdwalen in het buitenland.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs - Pagina 5 Empty Re: Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs

Bericht  Inge ma 4 apr 2011 - 22:37

Geloof er ook helemaal niks van.
Wat eerder ook al gezegd werd; je gaat toch niet 3 dagen in Parijs bivakkeren en je geld aan andere dingen uitgeven dan aan een telefoontje naar huis (via telefooncel of via een winkel / restaurant), waarom stap je niet eerder naar de politie?
geloof er niks van
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs - Pagina 5 Empty Re: Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 22:40

Vooral niet als je bang bent. Als je de tijd van je leven hebt, a la, maar als je bang bent ga je toch naar de politie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs - Pagina 5 Empty Re: Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs

Bericht  Susan ma 4 apr 2011 - 22:45

Ik geloof er ook niks van.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs - Pagina 5 Empty Re: Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 22:57

Als ze smsjes kunnen ontvangen, dan kunnen ze ook telefoontjes ontvangen en hun telefoon opnemen lijkt me...?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs - Pagina 5 Empty Re: Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs

Bericht  Melis_je ma 4 apr 2011 - 22:58

SunnyScience schreef:Als ze smsjes kunnen ontvangen, dan kunnen ze ook telefoontjes ontvangen en hun telefoon opnemen lijkt me...?
Nee, daar moet je dan weer wel voor betalen.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs - Pagina 5 Empty Re: Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs

Bericht  VeryCherry ma 4 apr 2011 - 22:58

En dan nog, Nederlanders zat daar, dan schiet je toch iemand aan?!
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs - Pagina 5 Empty Re: Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 23:00

VeryCherry schreef:En dan nog, Nederlanders zat daar, dan schiet je toch iemand aan?!

Een van de twee sprak goed Frans.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs - Pagina 5 Empty Re: Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs

Bericht  Jeanette ma 4 apr 2011 - 23:01

Fauve schreef:
VeryCherry schreef:En dan nog, Nederlanders zat daar, dan schiet je toch iemand aan?!

Een van de twee sprak goed Frans.

Dan is het nog waziger. Geloof er echt geen bal van.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs - Pagina 5 Empty Re: Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 23:02

De ene had geen beltegoed en de andere had een lege accu... ehm, switchen? Gezien ze prepaid hebben, is hun telefoon (hoogstewaarschijnlijk) simlock vrij? Wat een stomme wijven zeg. Ik geloof er echt geen klap van.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs - Pagina 5 Empty Re: Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs

Bericht  VeryCherry ma 4 apr 2011 - 23:02

Fauve schreef:
VeryCherry schreef:En dan nog, Nederlanders zat daar, dan schiet je toch iemand aan?!

Een van de twee sprak goed Frans.

Ja, dat heb ik wel gelezen, maar ze waren toch zo bang? Dan ga je denk ik sneller naar iemand die je eigen taal spreekt.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs - Pagina 5 Empty Re: Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 23:03

Ik zou het in drie talen proberen geloof ik :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs - Pagina 5 Empty Re: Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 23:04

16 & 17 jaar, ruim 200 euro op zak, 2 mobieltjes bij je hebben, redelijk Frans sprekend, wél kleding kopen - en niet gewoon 1 jas, nee, 200 euro aan kleding - en pas als je geld op is, aankloppen bij de politie die dan opeens wel iets doet, terwijl ze eerder in de steek werden gelaten door de leraar die achterbleef in Parijs om 't tweetal te zoeken, die pizza aan't eten was? Of zo?

Achja, als die ouders erin trappen...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs - Pagina 5 Empty Re: Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs

Bericht  VeryCherry ma 4 apr 2011 - 23:06

Zouden er ouders zijn die daar intrappen?
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs - Pagina 5 Empty Re: Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs

Bericht  Melis_je ma 4 apr 2011 - 23:06

Maar stel dat ze baldadig waren en vrijwillig op straat hebben geslapen, waarom dan niet bij zinnen komen op moment dat de bezorgde smsjes binnenstromen? Het is harteloos zijn om dan nog twee dagen te gaan feestvieren. Ik kan me niet voorstellen dat iemand dat kan - gelukkig. Mocht het zo zijn, dan ben ik heel benieuwd wat er nog meer bovenkomt want dat doet toch geen normaal sociaal mens uit zichzelf.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs - Pagina 5 Empty Re: Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 23:08

Wooow wat een bizar verhaal. Weet nou echt niet meer wat we moeten geloven.
Maar vergeet niet dat dat krantenknipsel wat geplaatst werd, ook heel erg aangedikt of maar voor een deel verzonnen kan zijn. Met een interview er al bij? Weet niet of dat wel echt gebeurd is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs - Pagina 5 Empty Re: Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 23:10

Melis_je schreef:Maar stel dat ze baldadig waren en vrijwillig op straat hebben geslapen, waarom dan niet bij zinnen komen op moment dat de bezorgde smsjes binnenstromen? Het is harteloos zijn om dan nog twee dagen te gaan feestvieren. Ik kan me niet voorstellen dat iemand dat kan - gelukkig. Mocht het zo zijn, dan ben ik heel benieuwd wat er nog meer bovenkomt want dat doet toch geen normaal sociaal mens uit zichzelf.

Daarom zeg ik: Pure naiviteit. Samen het avontuur opzoeken in de grote stad, lekker veel geld meegenomen om te gaan shoppen. Zich van de groep afgezonderd en lol hebben. Maar dan valt de nacht, zijn ze misschien verdwaalt (en het IQ van een ui waardoor ze zich niet melden in een hotel/politiebureau oid), en moeten ze op straat overnachten. Ineens is het avontuur dan niet zo grappig meer. Waarom ze het dan nog drie dagen volhouden snap ik ook niet..maar ik vermoed dat het zoiets is; wat als avontuurtje begon is door hun dommige naiviteit veranderd in een hel, en uiteindelijk als hun geld op is, melden ze zich bij het politiebureau.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs - Pagina 5 Empty Re: Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 23:11

Klasgenoten hebben gezegd dat het tweetal voor het vertrek al hebben aangekondigd langs vrienden te willen gaan in Parijs, ze zijn dagen voor hun 'vermissing' al steeds later teruggekomen dan de rest etc.

De ouders van de meiden waar aan de telefoon bij Hart van Nederland; zij lieten weten de meisjes te geloven, vonden het vreselijk wat ze hebben meegemaakt en waren blij dat ze weer thuis zijn.

Als mijn dochter zo'n stunt uit zou halen in haar examenjaar (er vanuit gaande dat een meisje van 17 van het vmbo bezig is met haar examenjaar) met zoveel geld op zak, een telefoon, enige kennis van de buitenlandse taal én een vriendin bij zich zou hebben, dan zou ze volgens mij beter weg kunnen blijven en nog genieten van de vrijheid, want bij mij zou ze 't huis voorlopig niet uitkomen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs - Pagina 5 Empty Re: Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 23:45

Melis_je schreef:
SunnyScience schreef:Als ze smsjes kunnen ontvangen, dan kunnen ze ook telefoontjes ontvangen en hun telefoon opnemen lijkt me...?
Nee, daar moet je dan weer wel voor betalen.

Owja natuurlijk niet aan gedacht, de beller weet natuurlijk niet waar je bent! Dat lijkt me trouwens echt gruwelijk irritant, weten dat je niemand kan bereiken! Ik blijf het een vreemd verhaal vinden, want overal kan je toch wel een telefoon oid zoeken..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs - Pagina 5 Empty Re: Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs

Bericht  Butterfly78 ma 4 apr 2011 - 23:54

Raar verhaal inderdaad.

Snap er niks van. Wel veel geld uitgeven, maar niet om hulp vragen??

Na een half uur niemand van je klas te hebben gezien zou ik gaan zoeken en naar de politie gaan. Of ik nu wel of niet de taal spreek.

Wat ik ook raar vond was de bericht geving gister op de radio. Er werd verteld dat de meisjes vermist waren en dat de klas nog ingelicht moest worden.
De andere kinderen hebben toch wel gemerkt dat er twee weg zijn? Zoiets word heus wel opgemerkt lijkt mij
.
Butterfly78
Butterfly78
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 163
Punten : 200
Registratiedatum : 01-01-11
Woonplaats : Veenendaal

Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs - Pagina 5 Empty Re: Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs

Bericht  Susan di 5 apr 2011 - 0:07

Ik ben ook wel benieuwd wat voor kleding het is die ze hebben gekocht om de koude nachten mee door te komen. Als het er wat al te modieus uitziet dan zou ik dat ook meteen met een korreltje zout nemen. Eerlijk gezegd vermoed ik dat ze niet van die fleecedekens met mouwen hebben gekocht.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs - Pagina 5 Empty Re: Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 0:07

Susan schreef:Ik ben ook wel benieuwd wat voor kleding het is die ze hebben gekocht om de koude nachten mee door te komen. Als het er wat al te modieus uitziet dan zou ik dat ook meteen met een korreltje zout nemen. Eerlijk gezegd vermoed ik dat ze niet van die fleecedekens met mouwen hebben gekocht.

Proest, een snuggie!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs - Pagina 5 Empty Re: Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 5 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum