Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs

+22
ExpressoB
Jerry
Tyrael
Lynn_
Kqip
Lejow
Elin
Vanillivi
Monte
Moezie
Mint
Baby
Susan
SoezieQ
VeryCherry
Melis_je
Sarah1985
Caro
Atelier Madame
klavertje
silly-one
Burn
26 plaatsers

Pagina 1 van 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs Empty Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs

Bericht  Burn zo 3 apr 2011 - 21:41

Meisjes verdwenen tijdens schoolreisje naar Parijs
Twee leerlingen van het Sint Maartenscollege in Maastricht zijn tijdens een schoolreisje naar Parijs verdwenen. De meisjes hebben zich vrijdag niet gemeld.
- Twee leerlingen van het Sint Maartenscollege in Maastricht zijn tijdens een schoolreisje naar Parijs verdwenen. De meisjes hebben zich vrijdag niet gemeld bij de afgesproken verzamelplaats in de Franse hoofdstad, meldt de school op de website. Het gaat om twee meisjes die op het vmbo zitten.

Vierdejaars leerlingen van de school zijn donderdag en vrijdag voor een reisje naar Parijs en Eurodisney geweest. Nadat de meisjes niet op de afgesproken verzamelplaats opdoken, is volgens de school een zoektocht gestart en is aangifte gedaan van vermissing. De politie in Parijs heeft een opsporingsbevel uitgezonden voor het duo. Tot nu toe is geen bericht meer ontvangen van de twee leerlingen, aldus de school.

De school stelt erg mee te leven met de families van de meisjes en hun bezorgdheid en verdriet te delen. "We hopen snel een bericht van ze te ontvangen", zegt sectordirecteur Johan Moes.


Wat vinden jullie? Wie is hiervoor aansprakelijk?

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs Empty Re: Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs

Bericht  Gast zo 3 apr 2011 - 21:44

De school is toch sowieso verantwoordelijk voor ze op zulke uitjes..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs Empty Re: Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs

Bericht  silly-one zo 3 apr 2011 - 21:46

Moeilijk, want je gaat ook op eigen risico mee met zo een tripje. En de school zit ook met het punt dat ze te oud zijn om aan het handje mee te nemen, dus krijgen de leerlingen een stukje vrijheid die ze op zich ook wel aan kunnen.
Ik vind het moeilijk om te zeggen of de school nu aansprakelijk is of niet.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs Empty Re: Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs

Bericht  klavertje zo 3 apr 2011 - 21:50

silly-one schreef:Moeilijk, want je gaat ook op eigen risico mee met zo een tripje. En de school zit ook met het punt dat ze te oud zijn om aan het handje mee te nemen, dus krijgen de leerlingen een stukje vrijheid die ze op zich ook wel aan kunnen.
Ik vind het moeilijk om te zeggen of de school nu aansprakelijk is of niet.

mee eens..
wel heftig zeg.. pff
klavertje
klavertje
Prater
Prater

Aantal berichten : 646
Punten : 693
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs Empty Re: Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs

Bericht  Atelier Madame zo 3 apr 2011 - 21:51

Als ze minderjarig zijn en ze zijn mee op een trip met de school lijkt het mij dat de school verantwoordelijk is.

Ik kan me nog herinneren dat wij op ons 16e in parijs met een schooltripje helemaal zonder begeleiding op pad mochten.. paar mensen zijn toen weggesneakt naar rolan garos, en waren niet op de afgesproken tijd aanwezig maar pas 2 uur later. De docenten waren toen compleet over de zeik!

Hopen dat ze snel boven water komen.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs Empty Re: Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs

Bericht  Gast zo 3 apr 2011 - 21:54

silly-one schreef:Moeilijk, want je gaat ook op eigen risico mee met zo een tripje. En de school zit ook met het punt dat ze te oud zijn om aan het handje mee te nemen, dus krijgen de leerlingen een stukje vrijheid die ze op zich ook wel aan kunnen.
Ik vind het moeilijk om te zeggen of de school nu aansprakelijk is of niet.

Eens. Wettelijk zullen ze wel aansprakelijk zijn, maar ik denk niet dat het voor de school was te voorkomen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs Empty Re: Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs

Bericht  Gast zo 3 apr 2011 - 21:56

Atelier Madame schreef:De docenten waren toen compleet over de zeik!


En terecht, die verantwoordelijkheid drukt constant op je. En als er dan iemand kwijt raakt/langer weg blijft. Gatver!

Ik ben twee keer met een groep tieners in London geweest, en het vraagt best wel veel van je om steeds op te moeten letten. En heerlijk als de kinderen dan even zelf hun gang kunnen gaan, maar altijd eng om te kijken of ze er weer zijn.

Hoop dat de meiden nog terecht komen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs Empty Re: Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs

Bericht  Caro zo 3 apr 2011 - 22:23

Dat is mijn oude middelbare school. De school heeft volgens mij altijd de eindverantwoording. Alleen kun je dus geen 16jarige meisjes continue aan de hand houden.. Die laat je hun gang gaan, binnen een gecontroleerde omgeving: oftewel tijden meegeven en dat soort dingen. Maar er kan dus altijd iets gebeuren.

Maar mochten de meisjes zijn meegenomen door iemand, kan dat natuurlijk ook in een groep gebeuren. Je hoeft maar achterop te raken, een verkeerde straat in te lopen en poef: weg kunnen ze zijn.

Ik vind het wel heel erg angstig voor die ouders. Ik vermoed toch eerder dat er iets ernstigs is gebeurd dan dat die meisjes het leuk vinden om zo vier dagen door Parijs (zonder veel gled, schone kleren etc) te hobbelen..
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs Empty Re: Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs

Bericht  Sarah1985 zo 3 apr 2011 - 22:51

heftig zeg, vraag me af waar die meisjes zijn. Als ze verdwaald ofzo zouden zijn kunnen ze wel ergens bellen ofzo ze weten vast hun thuis nummer wel uit het hoofd

Wij gingen toen ik 17 was met school naar duitsland toe en toen kwam er ook 1 meisje niet. Hebben de leeraren uren gezocht en wij moesten in de bus blijven. Uiteindelijk is er 1 leeraar daar gebleven en heeft nog gezocht. De volgende dag vonden ze dat meisje in de cel ze was opgepakt voor diefstal. Ze kreeg een dikke boete toen en is met die leeraar in een taksi naar NL gegaan op kosten van haar ouders
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs Empty Re: Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs

Bericht  Gast zo 3 apr 2011 - 22:57

Paris, niet om je meteen af te kraken ofzo, maar 't is leraar en taxi Wink

Ik vind het moeilijk om aan te geven wie de verantwoording zou moeten hebben. Natuurlijk ben je daar onder leiding van een aantal leraren, maar je verwacht van de leerlingen ook een stukje eigen verantwoordelijkheid. Realistisch gezien mag je dat stukje verantwoordleijkheid op die leeftijd ook gewoon van ze verwachten. Niet dat ik er direct van uitga dat deze meisjes daar misbruik van maken, hoor, maar meer om aan te geven dat je niet alles maar als verantwoordleijkheid van de school moet zien.

Hopelijk zijn ze snel weer terecht en zijn ze ongedeerd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs Empty Re: Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs

Bericht  Gast zo 3 apr 2011 - 22:59

Mij zou t eigenlijk niet zoveel uitmaken wie er aansprakelijk is, maar dat die meisjes gevonden worden. Je kunt als ouders niet verwachten dat de leerlingen allemaal hand in hand achter je aanlopen op zo'n reis.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs Empty Re: Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs

Bericht  Gast zo 3 apr 2011 - 23:02

Nou hoop ik maar dat dit 2 op avontuur beluste meisjes zijn die uit rebelsheid dachten van kom laten we er nog een weekendje parijs achteraan plakken.. Maar ik hoop dat ze nu toch wel ieder moment opduiken. LIjkt me voor de ouders verschrikkelijk. Volgens mij gaat er van alles door je hoofd.
Wie weet wat ze kan zijn overkomen, je moet er niet aan denken.
Ik denk dat je als school dit niet kunt voorkomen. Je kunt de kinderen moeilijk aan de pols vastketenen aan een lange ketting en dan iedereen (letterlijk) op sleeptouw nemen, maar je kunt wel duidelijke afspraken maken en telefoonnummers uitwisselen etc.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs Empty Re: Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs

Bericht  Gast zo 3 apr 2011 - 23:04

Fauve schreef:Mij zou t eigenlijk niet zoveel uitmaken wie er aansprakelijk is, maar dat die meisjes gevonden worden. Je kunt als ouders niet verwachten dat de leerlingen allemaal hand in hand achter je aanlopen op zo'n reis.

Inderdaad. Op de momenten dat je samen activiteiten doet, gebeurt dat wel natuurlijk en let je als team docenten constant op. Maar op die leeftijd, geef je ze vaak ook momentjes waarop ze zelf de stad in mogen. Dan geef je de leerlingen dus de verantwoordelijkheid en vertrouwen dat ze afspraken met de docenten kunnen maken en weer op tijd terug zijn. Er is er altijd een aantal waarop je dan moet wachten, die wat later zijn.

Maar zoiets is wel heel erg. Volgens mij schrik je je als docent echt rot, weet je niet meer waar je 't zoeken moet uit ongerustheid. Hoop dus echt dat die meiden gevonden worden. Ik vraag me af hoe lang ze nu vermist zijn, of dat al meerdere dagen is. Want dan is er waarschijnlijk wel meer aan de hand.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs Empty Re: Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs

Bericht  Gast zo 3 apr 2011 - 23:07

Ja het lijkt mij ook dat de leraren zich erg schuldig zullen voelen. Maar ik vond het gewoon een aparte vraag, dat was helemaal nog niet in mij opgekomen wie er aansprakelijk zou zijn. Nu in ieder geval nog niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs Empty Re: Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs

Bericht  Melis_je zo 3 apr 2011 - 23:08

Fauve schreef:Mij zou t eigenlijk niet zoveel uitmaken wie er aansprakelijk is, maar dat die meisjes gevonden worden. Je kunt als ouders niet verwachten dat de leerlingen allemaal hand in hand achter je aanlopen op zo'n reis.
Helemaal mee eens.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs Empty Re: Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs

Bericht  Gast zo 3 apr 2011 - 23:08

Marin schreef:

Maar zoiets is wel heel erg. Volgens mij schrik je je als docent echt rot, weet je niet meer waar je 't zoeken moet uit ongerustheid. Hoop dus echt dat die meiden gevonden worden. Ik vraag me af hoe lang ze nu vermist zijn, of dat al meerdere dagen is. Want dan is er waarschijnlijk wel meer aan de hand.
Dit is dag 4 toch? Ze waren er vrijdag geloof ik..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs Empty Re: Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs

Bericht  Gast zo 3 apr 2011 - 23:09

Caro schreef:Dat is mijn oude middelbare school. De school heeft volgens mij altijd de eindverantwoording. Alleen kun je dus geen 16jarige meisjes continue aan de hand houden.. Die laat je hun gang gaan, binnen een gecontroleerde omgeving: oftewel tijden meegeven en dat soort dingen. Maar er kan dus altijd iets gebeuren.

Maar mochten de meisjes zijn meegenomen door iemand, kan dat natuurlijk ook in een groep gebeuren. Je hoeft maar achterop te raken, een verkeerde straat in te lopen en poef: weg kunnen ze zijn.

Ik vind het wel heel erg angstig voor die ouders. Ik vermoed toch eerder dat er iets ernstigs is gebeurd dan dat die meisjes het leuk vinden om zo vier dagen door Parijs (zonder veel gled, schone kleren etc) te hobbelen..
Grappig, mijn schoonvader heeft daar jarenlang wiskunde gegeven, dus die ken je dan misschien wel smile

Verder eens met de rest van je post.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs Empty Re: Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs

Bericht  VeryCherry zo 3 apr 2011 - 23:09

Vanaf vrijdag zijn ze al weg inderdaad.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs Empty Re: Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs

Bericht  Gast zo 3 apr 2011 - 23:11

Oeh dat is al lang. Wat vreselijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs Empty Re: Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs

Bericht  VeryCherry zo 3 apr 2011 - 23:12

Mijn oude buurmeisje is twee weken geleden in Parijs geweest, en ze vertelde heel stoer dat ze het hele hostel hadden getrashed en dat ze daar niet meer welkom zijn en nooit op tijd terug waren...
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs Empty Re: Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs

Bericht  Gast zo 3 apr 2011 - 23:13

VeryCherry schreef:Mijn oude buurmeisje is twee weken geleden in Parijs geweest, en ze vertelde heel stoer dat ze het hele hostel hadden getrashed en dat ze daar niet meer welkom zijn en nooit op tijd terug waren...

:shock: Not my idea of fun..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs Empty Re: Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs

Bericht  VeryCherry zo 3 apr 2011 - 23:15

Nee, die van mij ook niet. Maar dat kind spoort niet hoor, die doet zo'n beetje alles wat God verboden heeft om d'r moeder dwars te zitten. En het ergste is nog dat ze denkt dat het heel stoer is en dat ik het ook stoer vind.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs Empty Re: Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs

Bericht  Caro zo 3 apr 2011 - 23:17

Vergeet-me-nietje schreef:
Caro schreef:Dat is mijn oude middelbare school. De school heeft volgens mij altijd de eindverantwoording. Alleen kun je dus geen 16jarige meisjes continue aan de hand houden.. Die laat je hun gang gaan, binnen een gecontroleerde omgeving: oftewel tijden meegeven en dat soort dingen. Maar er kan dus altijd iets gebeuren.

Maar mochten de meisjes zijn meegenomen door iemand, kan dat natuurlijk ook in een groep gebeuren. Je hoeft maar achterop te raken, een verkeerde straat in te lopen en poef: weg kunnen ze zijn.

Ik vind het wel heel erg angstig voor die ouders. Ik vermoed toch eerder dat er iets ernstigs is gebeurd dan dat die meisjes het leuk vinden om zo vier dagen door Parijs (zonder veel gled, schone kleren etc) te hobbelen..
Grappig, mijn schoonvader heeft daar jarenlang wiskunde gegeven, dus die ken je dan misschien wel smile

Verder eens met de rest van je post.

Heeft jouw schoonvader een heel normale, nederlandse achternaam? Zo ja: dan heb ik hem wel gehad denk ik :-)
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs Empty Re: Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs

Bericht  Gast zo 3 apr 2011 - 23:33

Hey ik werk wel eens op die school, en collega's van mij ook...had er nog niks van gehoord!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs Empty Re: Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs

Bericht  Gast zo 3 apr 2011 - 23:45

Break Of Day schreef:
VeryCherry schreef:Mijn oude buurmeisje is twee weken geleden in Parijs geweest, en ze vertelde heel stoer dat ze het hele hostel hadden getrashed en dat ze daar niet meer welkom zijn en nooit op tijd terug waren...

:shock: Not my idea of fun..

Dat heeft een deel van de MBO klas van mijn broertje ook een keer gedaan. Uiteindelijk zijn ze het hostel uitgezet en er werd gevraagd of ze nooit meer terug wilden komen, twee jongens lagen met alcoholvergiftiging in het ziekenhuis :shock: Mijn broertje is ook niet heilig maar dat vond hij zelfs extreem.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs Empty Re: Meisjes verdwenen tijdens schoolreis Parijs

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum