Hoe is het ontvangst bij de psz van jouw kindje?
+7
Susan
Tania
Filoria
jill
LindaK
Jasmine
Coco
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Hoe is het ontvangst bij de psz van jouw kindje?
Worden ze ontvangen bij binnenkomst en hoe?
Ik geloof dat ik het zelf liever iets anders zie, dan hoe het hier op de psz gaat dus ben ik benieuwd hoe het bij een andere psz gaat en of mijn idee erbij terecht is of niet.
Ik geloof dat ik het zelf liever iets anders zie, dan hoe het hier op de psz gaat dus ben ik benieuwd hoe het bij een andere psz gaat en of mijn idee erbij terecht is of niet.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Re: Hoe is het ontvangst bij de psz van jouw kindje?
Bij ons liggen bij binnenkomst op de ene tafel altijd puzzels en dat soort dingen, op de andere tafel ligt duplo of iets dergelijks. De leidsters staan bij de deur, zitten bij het bureau of bij de kindjes aan tafel en begroeten de kindjes. Of ze zijn in gesprek met een ouder die iets wil weten/ vertellen.
De kinderen kunnen dan samen met degene die hen wegbrengt even spelen/puzzelen/lezen, net wat ze willen.
De kinderen kunnen dan samen met degene die hen wegbrengt even spelen/puzzelen/lezen, net wat ze willen.
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Bij D.aan zitten de leidsters op een stoel bij de deur. D.aan geeft de leidsters een hand, ze vragen of 'ie er zin in heeft en dan gaat D.aan spelen.
LindaK- Prater
- Aantal berichten : 853
Punten : 937
Registratiedatum : 18-11-10
Bij mijn zoontje op de psz doet de hoofdleidster zeg maar de deur open en blijft daar staan om iedereen persoonlijk gedag te zeggen . dan gaat hij naar zijn klasje en daar staan de andere leidster klaar om gedag te zeggen , wij mogen dan nog even mee naar binnen , nog even samen spelen ofzo en dan na 10 min. gaan we weg .
jill- Fluisteraar
- Aantal berichten : 70
Punten : 74
Registratiedatum : 26-05-11
Op de PSZ waar ik werkte ging het precies zo.Jasmine schreef:Bij ons liggen bij binnenkomst op de ene tafel altijd puzzels en dat soort dingen, op de andere tafel ligt duplo of iets dergelijks. De leidsters staan bij de deur, zitten bij het bureau of bij de kindjes aan tafel en begroeten de kindjes. Of ze zijn in gesprek met een ouder die iets wil weten/ vertellen.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Wij gaan naar binnen, even spelen en dan ga ik weg en dan hoop ik dat mn kind niet stiekem naar buiten gaat want zo goed letten ze niet altijd op voordat ze beginnen.
Maar wat vindt je vervelend dan?
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Nou dat ook dus. Ze spelen in de hal terwijl de deur nog niet op slot is. Maar ik vind dat de leidsters vooral druk met elkaar zijn. Ze hebben ze eigenlijk alleen de eerste keer echt begroet bij binnenkomst, verder zie ik ze vooral dingen met elkaar bespreken tot 9 uur en dan pas worden de kinderen begroet in de kring. Ik zou het logischer vinden dat ze met elkaar de dingen bespreken voordat de deur open gaat en ze dan de kinderen gewoon bij binnenkomst al begroeten.Tania schreef:Wij gaan naar binnen, even spelen en dan ga ik weg en dan hoop ik dat mn kind niet stiekem naar buiten gaat want zo goed letten ze niet altijd op voordat ze beginnen.
Maar ik ben vast een zeikerd daarin.
Ik vind het ook niet echt een probleem, alleen wat vreemd dat je als ouder eigenlijk nog moet oppassen tot 9 uur terwijl ze om 9.45 er moeten zijn.
Coco- Ratel
Hier mag je je kind brengen tussen half 9 en kwart voor 9.
Hier gaan ze eerst altijd wat zelf doen wat ik vaak met ze doe is een puzzel maken en daarna even kleien en dan ga ik naar huis. Hier word je als je binnenkomt gewoon begroet met goedemorgen/middag. En ik geloof dat ze rond 9 uur echt beginnen. Daarvoor mag iedereen gewoon doen waar die zin in heeft.
Hier gaan ze eerst altijd wat zelf doen wat ik vaak met ze doe is een puzzel maken en daarna even kleien en dan ga ik naar huis. Hier word je als je binnenkomt gewoon begroet met goedemorgen/middag. En ik geloof dat ze rond 9 uur echt beginnen. Daarvoor mag iedereen gewoon doen waar die zin in heeft.
Gast- Gast
Coco schreef:Nou dat ook dus. Ze spelen in de hal terwijl de deur nog niet op slot is. Maar ik vind dat de leidsters vooral druk met elkaar zijn. Ze hebben ze eigenlijk alleen de eerste keer echt begroet bij binnenkomst, verder zie ik ze vooral dingen met elkaar bespreken tot 9 uur en dan pas worden de kinderen begroet in de kring. Ik zou het logischer vinden dat ze met elkaar de dingen bespreken voordat de deur open gaat en ze dan de kinderen gewoon bij binnenkomst al begroeten.Tania schreef:Wij gaan naar binnen, even spelen en dan ga ik weg en dan hoop ik dat mn kind niet stiekem naar buiten gaat want zo goed letten ze niet altijd op voordat ze beginnen.
Maar ik ben vast een zeikerd daarin.
Ik vind het ook niet echt een probleem, alleen wat vreemd dat je als ouder eigenlijk nog moet oppassen tot 9 uur terwijl ze om 9.45 er moeten zijn.
Ja ze zijn er ook pas net als je binnenkomt, eigenlijk zouden ze eerder moeten beginnen. Want ik belde vorige keer iets over half negen om J ziek te melden en toen was er nog niemand.
Ik ben het wel met je eens hoor. Ik denk ook dat J. het niet zo leuk meer vindt omdat de juffen zo met mekaar bezig zijn in plaats van met de kinderen. Dat viel me toen ik er de eerste keer wat langer was ook al op en als ik hem ga halen zie ik ze ook vaak alleen met mekaar bezig voordat ze in de kring gaan.
Tania- Ratel
Het is hier brengen tussen 8.30 en 8.45uur, de ouders en kinderen worden persoonlijk begroet door de leidsters, samen met je kind zet de de beker drinken en het fruit op de daarvoor bestemde plek in het halletje.
Dan gaan we naar binnen en speel je even met je kind, het kind mag zelf kiezen wat te doen. Wat ik hier wel rommelig vind is het afscheid, voordat alle ouders weg zijn is het vaak al rond negen uur, ik zou liever zien dat bijv de juf in de handen klapt (en of een liedje zingt) om het zo duidelijk te maken dat het tijd is voor de ouders om te vertrekken en dat het zo duidelijk is voor de kinderen dat het tijd is om afscheid te nemen.
Dan gaan we naar binnen en speel je even met je kind, het kind mag zelf kiezen wat te doen. Wat ik hier wel rommelig vind is het afscheid, voordat alle ouders weg zijn is het vaak al rond negen uur, ik zou liever zien dat bijv de juf in de handen klapt (en of een liedje zingt) om het zo duidelijk te maken dat het tijd is voor de ouders om te vertrekken en dat het zo duidelijk is voor de kinderen dat het tijd is om afscheid te nemen.
Gast- Gast
De juffen verwelkomen de kinderen wel, maar Yrsa ziet altijd wel meteen vriendjes om mee te spelen, dus ze gaat vrijwel meteen haar eigen gang. Het maakt haar niet uit als de juf even geen tijd zou hebben omdat ze met een ouder staat te praten of zo.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Brengen is tussen half 9 en kwart voor 9.
Er staat bij binnenkomst een juf die de kindjes en hun ouder(s) begroet, op de tafels liggen puzzels/spelletjes/speelgoed klaar en ze mogen dan vrij spelen tot alle kindjes zijn gebracht en dan gaan ze in de kring.
De deur van de hal naar de ruimte is altijd dicht dus kindjes kunnen zelf niet weg.
Er staat bij binnenkomst een juf die de kindjes en hun ouder(s) begroet, op de tafels liggen puzzels/spelletjes/speelgoed klaar en ze mogen dan vrij spelen tot alle kindjes zijn gebracht en dan gaan ze in de kring.
De deur van de hal naar de ruimte is altijd dicht dus kindjes kunnen zelf niet weg.
Gast- Gast
Tania schreef:
Ja ze zijn er ook pas net als je binnenkomt, eigenlijk zouden ze eerder moeten beginnen. Want ik belde vorige keer iets over half negen om J ziek te melden en toen was er nog niemand.
Ik ben het wel met je eens hoor. Ik denk ook dat J. het niet zo leuk meer vindt omdat de juffen zo met mekaar bezig zijn in plaats van met de kinderen. Dat viel me toen ik er de eerste keer wat langer was ook al op en als ik hem ga halen zie ik ze ook vaak alleen met mekaar bezig voordat ze in de kring gaan.
Ik vind inderdaad dat ze eigenlijk 10 minuten eerder moeten beginnen om voor samen wat door te spreken. Ook wel raar dat er om half negen nog niemand is, ze klaagden bij mij dat veel ouders ze later dan 8.45 brengen omdat ze tot 9 uur kunnen blijven en de kinderen steeds later komen, maar dat zij vinden dat 8.45 ook echt 8.45 is, maar een goedemorgen horen ze niet eens als je binnenkomt, ze kijken niet op of om en dat vind ik zelf wat irritant en onvriendelijk. Gisteren waren ze ook weer zo druk met elkaar, terwijl ik eigenlijk nog even wat met ze wilde bespreken maar die kans krijg je vrijwel niet.
Maar soit, kids hebben het naar hun zin dus ik vind het wel best, maar vroeg me meer af of het normaal is en lees nu dus dat de meesten toch wel bij binnenkomst begroet worden.
Was hij gisteren ziek?
Coco- Ratel
Denk ook dat het mijn kinderen geen bal uitmaakt dat ze niet begroet worden, die hebben alleen maar oog voor het speelgoed en andere kinderen als ze binnen lopen. Ik vind het zelf alleen een beetje onvriendelijk overkomen dat er geen begroeting vanaf kan. Als ze met een ouder in gesprek zijn vind ik dat wel wat anders, maar ze zijn vrijwel altijd druk met elkaar, maar zolang de kinderen er geen hinder aan ondervinden doe ik ook niet moeilijk.Susan schreef:De juffen verwelkomen de kinderen wel, maar Yrsa ziet altijd wel meteen vriendjes om mee te spelen, dus ze gaat vrijwel meteen haar eigen gang. Het maakt haar niet uit als de juf even geen tijd zou hebben omdat ze met een ouder staat te praten of zo.
Coco- Ratel
Hier gaat het echt super vind ik. Tussen half 9 en 9 kunnen de kindjes gebracht worden. De juffies (zo worden ze genoemd) zitten aan de grote tafel en elk kindje gaat langs elke juffie om even te groeten en begroet te worden. Ze tonen dan echt interesse en zeggen dat ze het fijn vinden dat het kindje er weer is. Als alle juffies begroet zijn mag het kindje samen met de ouder uit een bepaalde kast speelgoed of een boekje uitzoeken en aan de grote tafel in de kring gaan zitten en even samen spelen. Na een paar minuten ga je als ouder weg, de kindjes mogen doorspelen aan tafel tot 9 uur. En dan wordt er gezamenlijk de dag geopend als het ware. Het gaat allemaal heel rustig, gemoedelijk en fijn vind ik.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Jasmine schreef:Bij ons liggen bij binnenkomst op de ene tafel altijd puzzels en dat soort dingen, op de andere tafel ligt duplo of iets dergelijks. De leidsters staan bij de deur,zitten bij het bureauof bij de kindjes aan tafel en begroeten de kindjes. Of ze zijn in gesprek met een ouder die iets wil weten/ vertellen.
Bij ons precies zo!
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Siep schreef:Het is hier brengen tussen 8.30 en 8.45uur, de ouders en kinderen worden persoonlijk begroet door de leidsters, samen met je kind zet de de beker drinken en het fruit op de daarvoor bestemde plek in het halletje.
Wat mij betreft kunnen ouders zelf op de klok kijken om te zien dat het tijd is om te gaan. Hoeft een juf ze niet op te attenderen toch? Soms maken ouders het afscheid voor de kinderen ook zo moeilijk. Ga dan toch denk ik dan. Maar volgens mij is dit op veel plekken een probleem. Zelfs op de basisschool!
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Coco schreef:Tania schreef:
Ik vind inderdaad dat ze eigenlijk 10 minuten eerder moeten beginnen om voor samen wat door te spreken. Ook wel raar dat er om half negen nog niemand is, ze klaagden bij mij dat veel ouders ze later dan 8.45 brengen omdat ze tot 9 uur kunnen blijven en de kinderen steeds later komen, maar dat zij vinden dat 8.45 ook echt 8.45 is, maar een goedemorgen horen ze niet eens als je binnenkomt, ze kijken niet op of om en dat vind ik zelf wat irritant en onvriendelijk. Gisteren waren ze ook weer zo druk met elkaar, terwijl ik eigenlijk nog even wat met ze wilde bespreken maar die kans krijg je vrijwel niet.
Maar soit, kids hebben het naar hun zin dus ik vind het wel best, maar vroeg me meer af of het normaal is en lees nu dus dat de meesten toch wel bij binnenkomst begroet worden.
Was hij gisteren ziek?
Ja ik heb ook wel is dat ik wat wil zeggen en dan amper de kans krijg, ze kijken ook wel is wat geirriteerd als je dan toch wat wil zeggen. Ik laat het J. vaak zeggen als het kan dan moeten ze wel luisteren
Hij was inderdaad ziek gister. Nogsteeds, hij heeft koorts en is heel erg aan het hoesten. Vorige week zijn we ook op vakantie geweest dus ik vond het beter om hem een keertje thuis te houden. Zaterdag gaat hij denk ik wel want hij is wel weer wat aan het beter worden gaan N. en I. dan ook?
Tania- Ratel
Wat starten jullie kdv's laat! Wij kunnen ons kind brengen vanaf 7.30. Dan staat niet het voltallige team klaar, maar een stuk of 3 leidsters, van alle drie de groepen 1. Ze verzamelen in de speelhal. Vanaf 9h gaan de groepen naar hun eigen lokaal.
Wij geven onze baby aan 1 van de leidsters en gaan dan al vrij snel weg.
De leidsters hebben gelukkig wel alle aandacht voor de kinderen.
Urban Naked- Prater
- Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Urban Naked schreef:Wat starten jullie kdv's laat! Wij kunnen ons kind brengen vanaf 7.30. Dan staat niet het voltallige team klaar, maar een stuk of 3 leidsters, van alle drie de groepen 1. Ze verzamelen in de speelhal. Vanaf 9h gaan de groepen naar hun eigen lokaal.
Maar het gaat over een peuterspeelzaal, die beginnen nooit zo vroeg.
Ons kdv gaat ook om 7.30 open.
Tania- Ratel
Ik vind hier de ontvangst ook niet altijd geweldig.
Hier groeten ze ook vrij vaak niet en zijn ze in gesprek. Met andere ouders dat dan weer wel, maar naar mijn idee wel altijd met dezelfde ouders. Misschien kunnen de leidsters daar wel niets aan doen en spreken dezelfde ouders hen ook altijd aan, om vanalles te vertellen. Zelf ben ik niet zo, waardoor ik er voor mijn gevoel nu ook nooit aan toe kom om eens tussendoor te horen hoe het nu met mijn kind gaat daar. Ze heeft het altijd erg leuk en wil er ook graag naar toe, waardoor ik er ook niet de absolute noodzaak van in zie, maar af en toe even bijgepraat worden, lijkt me toch wel prettig.
Maar bij wie ligt de bal dan hé. Bij mij, als ouder, om me daar dan tussen te dringen, of bij de leidster, om te proberen haar tijd te verdelen. Daar ben ik nog niet helemaal over uit.
Hier groeten ze ook vrij vaak niet en zijn ze in gesprek. Met andere ouders dat dan weer wel, maar naar mijn idee wel altijd met dezelfde ouders. Misschien kunnen de leidsters daar wel niets aan doen en spreken dezelfde ouders hen ook altijd aan, om vanalles te vertellen. Zelf ben ik niet zo, waardoor ik er voor mijn gevoel nu ook nooit aan toe kom om eens tussendoor te horen hoe het nu met mijn kind gaat daar. Ze heeft het altijd erg leuk en wil er ook graag naar toe, waardoor ik er ook niet de absolute noodzaak van in zie, maar af en toe even bijgepraat worden, lijkt me toch wel prettig.
Maar bij wie ligt de bal dan hé. Bij mij, als ouder, om me daar dan tussen te dringen, of bij de leidster, om te proberen haar tijd te verdelen. Daar ben ik nog niet helemaal over uit.
RiLiJu- Prater
- Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11
Soortgelijke onderwerpen
» peuterspeelzaal,hoe oud was jouw kindje?
» Wat vindt jouw kindje eng?
» Wat eet/at jouw kindje van 8 maanden?
» Is jouw kindje gezond?
» Hoe oud is jouw kindje en waarin.....
» Wat vindt jouw kindje eng?
» Wat eet/at jouw kindje van 8 maanden?
» Is jouw kindje gezond?
» Hoe oud is jouw kindje en waarin.....
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: