Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

waarom trouwen?

+14
Le Chat Noir
Pien
minoessepoes
Snoes
Laquisia
Merai
knets
Mamasapje
Niekske
Miss G
Jelin
Effie_O
TGR
Jerry
18 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

waarom trouwen? - Pagina 3 Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 1:27

Marin schreef:Ja dat snap ik wel, en dat is dan haar eigen, logische keuze. Maar gevoelsmatig is een GP toch anders dan een huwelijk.
Voor jou misschien wel. Voor anderen niet en dat is het belangrijkste denk ik. Sommige stellen trouwen helemaal nooit, denk je dan ook anders/minder over hun verbintenis samen? Zelf ben ik niet getrouwd, maar toch hebben mijn vriend en ik echt voor elkaar gekozen, nu al drie jaar. Trouwen zou voor mij daarin nou juist geen verschil maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waarom trouwen? - Pagina 3 Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 1:28

Daarom zeg ik, gevoelsmatig voor mij is dat niet hetzelfde. Ik zou een GP te zakelijk vinden, ik vier liever de liefde met een feest op een bruiloft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waarom trouwen? - Pagina 3 Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 1:31

Marin schreef:Daarom zeg ik, gevoelsmatig voor mij is dat niet hetzelfde. Ik zou een GP te zakelijk vinden, ik vier liever de liefde met een feest op een bruiloft.
Tja, zo denkt iedereen weer anders. Ik vier liever iedere dag de liefde, samen met mijn vriend. Al willen we in de toekomst ook wel trouwen, maar geloof er niet zo in dat je relatie dan ineens heel ander wordt ofzo. Of je nu een GP hebt, getrouwd bent, of een relatie hebt, het gaat uiteindelijk om de liefde die er is tussen twee mensen, daar verandert een papiertje of een feestje niks aan.


Laatst aangepast door Noa op vr 1 apr 2011 - 1:32; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waarom trouwen? - Pagina 3 Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 1:31

Noa schreef:
Marin schreef:Daarom zeg ik, gevoelsmatig voor mij is dat niet hetzelfde. Ik zou een GP te zakelijk vinden, ik vier liever de liefde met een feest op een bruiloft.
Tja, zo denkt iedereen weer anders. Ik vier liever iedere dag de liefde, samen met mijn vriend. Al willen we in de toekomst ook wel trouwen, maar geloof er niet zo in dat je relatie dan ineens heel ander wordt ofzo.

Dat geloof ik ook niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waarom trouwen? - Pagina 3 Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  Le Chat Noir vr 1 apr 2011 - 1:33

Ben het helemaal met je eens Marin.
Vrienden van ons hadden ineens op Facebook staan dat ze 'verloofd' waren. Wij helemaal verbaasd en wilden ze feliciteren! Het bleek dat ze een GP aangingen. Wel heeft zij nu zijn naam aangenomen en wilde graag een trouwring (kortom het liefst wilde zij trouwen lijkt het dan..en weet dit ook van haar, hij wil alleen niet). Ik vind dat persoonlijk net een surrogaathuwelijk. Waarom dan niet gewoon trouwen?? Het lijkt net alsof mensen het niet helemaal aandurven dan ofzo, dat 'trouwen' iets te beladen/serieus is...en GP een iets formeler soort van samenwonen.
Dit dus puur even over een GP en niet over trouwen/niet trouwen.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waarom trouwen? - Pagina 3 Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 1:46

Beetje vreemd wel dat ze het verloven noemt, want dat is een term die toch echt alleen gevoerd kan worden in de periode voor een huwelijk. Ik heb ook een vriendin en haar vriend heeft haar gevraagd met hem te trouwen en ze zijn nu verloofd, alleen het huwelijk kan nog wel een paar jaar duren. Ze hebben geen plannen dit op korte termijn te gaan regelen. Dat vind ik ook best vreemd. Mijn vriendin zegt dat het erom gaat dat ze de intentie hebben om op een dag met elkaar te gaan trouwen en dat ze daarom verloofd is...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waarom trouwen? - Pagina 3 Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 1:53

Noa schreef:Beetje vreemd wel dat ze het verloven noemt, want dat is een term die toch echt alleen gevoerd kan worden in de periode voor een huwelijk. Ik heb ook een vriendin en haar vriend heeft haar gevraagd met hem te trouwen en ze zijn nu verloofd, alleen het huwelijk kan nog wel een paar jaar duren. Ze hebben geen plannen dit op korte termijn te gaan regelen. Dat vind ik ook best vreemd. Mijn vriendin zegt dat het erom gaat dat ze de intentie hebben om op een dag met elkaar te gaan trouwen en dat ze daarom verloofd is...

Dat laatste is volgens mij gewoon redelijk ouderwets, maar komt nog wel voor. Dat eerste snap ik ook niet echt. Ga dan dus wel trouwen, dat kan ook gratis op maandagochtend als je wilt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waarom trouwen? - Pagina 3 Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  Tania vr 1 apr 2011 - 2:07

Pien schreef:
Marin schreef:
Een GP zou ik te zakelijk vinden en jammer dat je dan nog niet echt man en vrouw bent, het voelt als 'net niet'.
ik vind het altijd zo raar dat mensen dit denken. een gp is echt exact hetzelfde als trouwen, je bent echt man en vrouw, kunt elkaars achternamen aannemen en moet ook officieel scheiden als je de GP wilt verbreken/ beëindigen.


Een GP is niet exact hetzelfde. Als je een kindje krijgt moet de vader het kindje nog erkennen, dat hoeft bij een huwelijk niet. Dan is de man automatisch de vader.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waarom trouwen? - Pagina 3 Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 2:33

Ik denk dat het voor de mensen die trouwen vooral een gevoel is.


Ik wilde ook graag trouwen, leek me zo mooi en dat was het uiteindelijk ook. Daarnaast ga je een behoorlijke belofte aan en wij vonden dat dat wel gevierd mocht worden. Ik had het in ieder geval niet willen missen, ik heb een geweldige dag gehad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waarom trouwen? - Pagina 3 Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 2:33

Marin schreef:
Noa schreef:Beetje vreemd wel dat ze het verloven noemt, want dat is een term die toch echt alleen gevoerd kan worden in de periode voor een huwelijk. Ik heb ook een vriendin en haar vriend heeft haar gevraagd met hem te trouwen en ze zijn nu verloofd, alleen het huwelijk kan nog wel een paar jaar duren. Ze hebben geen plannen dit op korte termijn te gaan regelen. Dat vind ik ook best vreemd. Mijn vriendin zegt dat het erom gaat dat ze de intentie hebben om op een dag met elkaar te gaan trouwen en dat ze daarom verloofd is...

Dat laatste is volgens mij gewoon redelijk ouderwets, maar komt nog wel voor. Dat eerste snap ik ook niet echt. Ga dan dus wel trouwen, dat kan ook gratis op maandagochtend als je wilt.

Ja hallo, dan ben ik ook verloofd :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waarom trouwen? - Pagina 3 Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 3:06

Fauve schreef:
Marin schreef:
Noa schreef:Beetje vreemd wel dat ze het verloven noemt, want dat is een term die toch echt alleen gevoerd kan worden in de periode voor een huwelijk. Ik heb ook een vriendin en haar vriend heeft haar gevraagd met hem te trouwen en ze zijn nu verloofd, alleen het huwelijk kan nog wel een paar jaar duren. Ze hebben geen plannen dit op korte termijn te gaan regelen. Dat vind ik ook best vreemd. Mijn vriendin zegt dat het erom gaat dat ze de intentie hebben om op een dag met elkaar te gaan trouwen en dat ze daarom verloofd is...

Dat laatste is volgens mij gewoon redelijk ouderwets, maar komt nog wel voor. Dat eerste snap ik ook niet echt. Ga dan dus wel trouwen, dat kan ook gratis op maandagochtend als je wilt.

Ja hallo, dan ben ik ook verloofd :P
Haha ja inderdaad, als ik niet de intentie heb om met iemand te trouwen (of eigenlijk: voor de rest van mijn leven bij diegene wil blijven) dan zou ik geen relatie met die persoon aangaan.
Volgens mij komt trouwen sowieso uit een tijd dat mensen verkering hadden om elkaar een beetje te leren kennen, dit stelde voor dat je veel met elkaar omging om te zien of je bij elkaar paste, zodra ze er zeker van waren met elkaar verder te willen gingen ze al vrij snel trouwen. Tegenwoordig is het gewoon heel anders. In mijn omgeving hebben de meeste stellen minimaal wel 4/5 jaar een relatie voordat ze aan trouwen gaan denken, dan ken je elkaar eigenlijk al door en door en heb je al seks met elkaar gehad, woon je samen etc.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waarom trouwen? - Pagina 3 Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  Mamasapje za 2 apr 2011 - 9:10

Le Chat Noir schreef:Ben het helemaal met je eens Marin.
Vrienden van ons hadden ineens op Facebook staan dat ze 'verloofd' waren. Wij helemaal verbaasd en wilden ze feliciteren! Het bleek dat ze een GP aangingen. Wel heeft zij nu zijn naam aangenomen en wilde graag een trouwring (kortom het liefst wilde zij trouwen lijkt het dan..en weet dit ook van haar, hij wil alleen niet). Ik vind dat persoonlijk net een surrogaathuwelijk. Waarom dan niet gewoon trouwen?? Het lijkt net alsof mensen het niet helemaal aandurven dan ofzo, dat 'trouwen' iets te beladen/serieus is...en GP een iets formeler soort van samenwonen.
Dit dus puur even over een GP en niet over trouwen/niet trouwen.

Ben ik vrienden met jou op fb Wink

Wij gaan ook GP aan, met ringen, reisje voor 2, jurkje, pak.... Ik neem ook de naam van mijn vriend aan en de kinderen krijgen die na die dag ook.

Waarom niet trouwen? Door persoonlijke omstandigheden in het verleden van mijn vriend... Ik heb daar respect voor en zou als ik om die reden niet zou willen trouwen ook graag serieus genomen willen worden.. Hij wil wel graag een verbintenis met mij aangaan en de dag zo speciaal mogelijk maken omdat het voor kan komen dat er nooit een bruiloft volgt. Ik zie daarom 1 november ook echt als "onze" dag. We worden dan ook voor de wet man en vrouw. Eindelijk een "echt" gezin. Qua liefde vind ik ook wat werd gezegd, de grootste verbintenis is het krijgen van kinderen, daar kan geen handtekening of ring tegenop. We houden het verder wel heel klein, geen groot feest oid. Gewoon een fijne dag met de mensen om ons heen.. hoe en wat weten we nog niet helemaal.

En over verloven.. verloofd ben je nadat je ten huwelijk bent gevraagd.. Mijn vriend heeft dat ook gedaan.. eind 2006 al, sindsdien zijn we dus ook verloofd.. we zouden gaan trouwen 20-08-2008, datum stond al vast bij de gemeente Wassenaar, aantal zaken waren al in onderhandeling/geregeld (zaal/eten).. Ik merkte dat mijn vriend er niet echt mee bezig was en het niet helemaal goed voelde voor hem. Het lag niet aan de liefde, maar aan dingen uit zijn verleden. We hebben toen alles afgeblazen.....

Inmiddels zijn we sinds 17 januari in ondertrouw...





Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waarom trouwen? - Pagina 3 Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  Gast za 2 apr 2011 - 9:40

Wij hebben ook een GP, omdat we het zakelijk goed geregeld wilden hebben. Omdat we natuurlijk een kindje kregen enzo. Maar we willen nog wel echt een keer trouwen. Voor mijn gevoel is dat ook anders, maar dat is puur mijn gevoel. Want op zich is er behalve de voogdij weinig anders. Ik noem mijn vriend ook mijn vriend en niet mijn man.
Ik vind alleen dat je ieder in zijn of haar waarde moet laten daarin. Voor de één voelt dit wel als een huwelijk en voor een ander niet. Voor de wet is het dat eigenlijk ook, alleen een GP was oorspronkelijk bedoeld voor mensen die met hetzelfde geslacht wilden trouwen.

@mamasapje: ik zou trouwens uitkijken met die website. Als je bij testimonials kijkt, zie je heel veel reacties van mensen die een jurk besteld hebben en nooit gekregen hebben. Misschien is het een beetje 'too good to be true'?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waarom trouwen? - Pagina 3 Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  Mamasapje za 2 apr 2011 - 9:43

Giacomo schreef:Wij hebben ook een GP, omdat we het zakelijk goed geregeld wilden hebben. Omdat we natuurlijk een kindje kregen enzo. Maar we willen nog wel echt een keer trouwen. Voor mijn gevoel is dat ook anders, maar dat is puur mijn gevoel. Want op zich is er behalve de voogdij weinig anders. Ik noem mijn vriend ook mijn vriend en niet mijn man.
Ik vind alleen dat je ieder in zijn of haar waarde moet laten daarin. Voor de één voelt dit wel als een huwelijk en voor een ander niet. Voor de wet is het dat eigenlijk ook, alleen een GP was oorspronkelijk bedoeld voor mensen die met hetzelfde geslacht wilden trouwen.

haha.. mijn vriend heeft langer haar als ik:P telt dat ook Wink Oh en over dat alsnog trouwen, je hoeft dan dat gedeelte in het stadhuis niet meer te doen, je moet alleen aangeven dat je het wilt omzetten, kan je gewoon tijdens de kantooruren van de publieksbalies van de burgerlijke stand langs en dan veranderen ze het gp in een huwelijk..

@mamasapje: ik zou trouwens uitkijken met die website. Als je bij testimonials kijkt, zie je heel veel reacties van mensen die een jurk besteld hebben en nooit gekregen hebben. Misschien is het een beetje 'too good to be true'?

Ik weet het niet!Zou kunnen.. ik kreeg alleen via via deze site.. Ik weet ook niet of ik er ga bestellen.. ik ga dinsdag naar Londen en hoop daar iets moois tegen te komen!
Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waarom trouwen? - Pagina 3 Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  Gast za 2 apr 2011 - 9:45

Ik snap wel dat het hetzelfde voelt, maar het ís niet zo. Daarom vind ik het wel apart als iemand met een GP zegt dat hij of zij getrouwd is, want dat is toch niet zo? Of zie ik dat nou verkeerd?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waarom trouwen? - Pagina 3 Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  Mamasapje za 2 apr 2011 - 9:47

Fauve schreef:Ik snap wel dat het hetzelfde voelt, maar het ís niet zo. Daarom vind ik het wel apart als iemand met een GP zegt dat hij of zij getrouwd is, want dat is toch niet zo? Of zie ik dat nou verkeerd?

Ik zou dat ook niet zeggen maar voor de wet ben je man en vrouw. Bij de belastingdienst etc. wordt gp hetzelfde gezien als een huwelijk.

Het enige wat anders is in een gp, is het erkennen van de ongeboren vrucht. Dat moet je nog regelen als je GP hebt.. wij hebben nu 3 kindjes, er komt er maximaal nog 1 bij, nou die ene keer loopt mn vriend nog maar even langs het gemeentehuis mee Wink
Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waarom trouwen? - Pagina 3 Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  Gast za 2 apr 2011 - 9:58

Toen wij een GP hadden getekend, werd er ook steeds gezegd door de gemeente dat het vrijwel hetzelfde is als trouwen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waarom trouwen? - Pagina 3 Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  Joli86 za 2 apr 2011 - 10:08

Ik zou graag willen trouwen om onze liefde te bezegelen en ook zou ik heel graag zijn achternaam willen.
Ook is het voor de toekomst als er kindjes komen alles goed geregeld.. Als wij gaan trouwen willen we wel met een mooi feest.

Nu hebben we wel GP op maandagochtend gedaan 1,5 jaar geleden, maar dat zagen we allebei als puur zakelijk zodat alles geregeld was voor ons koophuis. Stonden ook binnen 5 min weer buiten bij het gemeentehuis.
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Woonplaats : N Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

waarom trouwen? - Pagina 3 Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  Gast za 2 apr 2011 - 10:24

Dat snap ik ook wel hoor smile en ik snap ook wel dat het hetzelfde voelt. En toch vind ik t gek als iemand zegt: "ik ben getrouwd" en dat ze dan eigenlijk een GP hebben. Volgens mij hebben mijn ouders ook een GP (zijn nooit getrouwd) maar zij zeggen dat ook nooit (alhoewel ze het wel eens over "mijn man" en "mijn vrouw" hebben om verwarring te voorkomen, het lijkt me ook wel gek als mijn vader mijn moeder "mijn vriendin" gaat noemen Very Happy).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waarom trouwen? - Pagina 3 Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  Gast za 2 apr 2011 - 10:27

Fauve schreef:Dat snap ik ook wel hoor smile en ik snap ook wel dat het hetzelfde voelt. En toch vind ik t gek als iemand zegt: "ik ben getrouwd" en dat ze dan eigenlijk een GP hebben. Volgens mij hebben mijn ouders ook een GP (zijn nooit getrouwd) maar zij zeggen dat ook nooit (alhoewel ze het wel eens over "mijn man" en "mijn vrouw" hebben om verwarring te voorkomen, het lijkt me ook wel gek als mijn vader mijn moeder "mijn vriendin" gaat noemen Very Happy).

Haha mijn oom en tante hebben hetzelfde, en praten dan voor de grap over mijn verloofde. Al dertig jaar :P
Overigens hadden we 't er vandaag over en kregen m'n zus en haar vriend de tip om elkaar in Amerika als fiance en fiancee te gaan noemen, omdat dat daar toch net meer waarde heeft dan boyfriend/girlfriend. Stel dat er iets gebeurd ofzo. Niet dat ze zich echt gaan verloven, maar het klinkt ook wat minder ouderwets in 't Engels.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waarom trouwen? - Pagina 3 Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  Gast za 2 apr 2011 - 10:57

Ik heb mijn vriend ook nog eens een GP voorgesteld, maar hij trouwt liever meteen dan. Ik heb er toch ook een beetje hetzelfde gevoel bij als Fauve...

Hopelijk trouwen binnen een paar jaar, hij heeft al ja gezegd toen ik hem vroeg, en in juni zijn we 8 jaar samen. Marry me already dude! :P

Maar een baby heeft dan toch onze prioriteit, we zijn al dik 3,5 jaar bezig voor een mini Tea-Leaf.
Nou ja, helaas prioriteit twee, eerst de geldzaken op orde. Als ik een vaste baan van minimaal 20 uur heb of mijn toko enorm goed gaat lopen kunnen we eindelijk voor IVF gaan.




Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waarom trouwen? - Pagina 3 Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  TukTuk za 2 apr 2011 - 11:08

Mamasapje schreef:
Giacomo schreef:Wij hebben ook een GP, omdat we het zakelijk goed geregeld wilden hebben. Omdat we natuurlijk een kindje kregen enzo. Maar we willen nog wel echt een keer trouwen. Voor mijn gevoel is dat ook anders, maar dat is puur mijn gevoel. Want op zich is er behalve de voogdij weinig anders. Ik noem mijn vriend ook mijn vriend en niet mijn man.
Ik vind alleen dat je ieder in zijn of haar waarde moet laten daarin. Voor de één voelt dit wel als een huwelijk en voor een ander niet. Voor de wet is het dat eigenlijk ook, alleen een GP was oorspronkelijk bedoeld voor mensen die met hetzelfde geslacht wilden trouwen.

haha.. mijn vriend heeft langer haar als ik:P telt dat ook Wink Oh en over dat alsnog trouwen, je hoeft dan dat gedeelte in het stadhuis niet meer te doen, je moet alleen aangeven dat je het wilt omzetten, kan je gewoon tijdens de kantooruren van de publieksbalies van de burgerlijke stand langs en dan veranderen ze het gp in een huwelijk..

@mamasapje: ik zou trouwens uitkijken met die website. Als je bij testimonials kijkt, zie je heel veel reacties van mensen die een jurk besteld hebben en nooit gekregen hebben. Misschien is het een beetje 'too good to be true'?

Ik weet het niet!Zou kunnen.. ik kreeg alleen via via deze site.. Ik weet ook niet of ik er ga bestellen.. ik ga dinsdag naar Londen en hoop daar iets moois tegen te komen!

Ik zou die site niet vertrouwen, als je even googled kom je er achter dat de jurken allemaal in China gemaakt worden, het zijn dus ook niet de originele jurken! En ook lees je veel over mensen die de jurken niet ontvangen hebben..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waarom trouwen? - Pagina 3 Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  luisa zo 3 apr 2011 - 23:47

mwah ik vind een grote bruiloft zonde van het geld. Dan koop ik er liever wat anders voor. Maar goed, ik vind trouwen ook niet echt toegevoegde waarde hebben, mijn relatie wordt er niet anders van. Maar goed, ieder zijn ding.
Ik ben overigens wel getrouwd, om praktische redenen...
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

waarom trouwen? - Pagina 3 Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum