Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

waarom trouwen?

+14
Le Chat Noir
Pien
minoessepoes
Snoes
Laquisia
Merai
knets
Mamasapje
Niekske
Miss G
Jelin
Effie_O
TGR
Jerry
18 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

waarom trouwen? - Pagina 2 Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 3:14

Leuke site, maar waar pas je de jurk dan? Dat snap ik niet zo goed?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waarom trouwen? - Pagina 2 Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  Mamasapje do 31 maa 2011 - 3:17

Giacomo schreef:Leuke site, maar waar pas je de jurk dan? Dat snap ik niet zo goed?

Gewoon bijvoorbeeld bij de bruidsmodezaak bij jou in de buurt... Merken als Maggie Sottero kan je bij de meeste wel passen, dan noteer je het model of je neemt de modelnummers mee daarheen en kan je passen en kijken hoe het staat!
Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waarom trouwen? - Pagina 2 Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  Mamasapje do 31 maa 2011 - 3:20

wij gaan trouwens mede GP-en omdat we de achternamen van de kinderen willen aanpassen...
Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waarom trouwen? - Pagina 2 Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 5:01

Mamasapje schreef:
Giacomo schreef:Leuke site, maar waar pas je de jurk dan? Dat snap ik niet zo goed?

Gewoon bijvoorbeeld bij de bruidsmodezaak bij jou in de buurt... Merken als Maggie Sottero kan je bij de meeste wel passen, dan noteer je het model of je neemt de modelnummers mee daarheen en kan je passen en kijken hoe het staat!

Maar ik neem aan dat je hem daarna ook nog wilt passen?
Je bestelt toch niet zomaar een jurk om hem daarna alleen op te gaan halen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waarom trouwen? - Pagina 2 Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 5:03

Ik wil heel graag trouwen, omdat ik het een extra mooie stap vind in een relatie. Hier denkt mijn vriend hetzelfde over. Maar we willen beide niet groots trouwen en alleen met onze beste vrienden & familie, een kleine, knusse bruiloft dus. Het is voor mij een gevoel, net een beetje meer dan houden van, dan een gewone relatie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waarom trouwen? - Pagina 2 Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 5:04

Ik wil trouwen omdat ik het gewoon een romantisch idee vind, dat vind ik reden genoeg smile Onze (eh nou ja wat we nu weten dan want het duurt nog wel even haha) bruiloft wordt niet low-budget maar ook niet duur.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waarom trouwen? - Pagina 2 Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  knets do 31 maa 2011 - 9:51

Ik wilde graag trouwen en ook officieel uit huis (dus zonder eerst samenwonen) Ik vond het gewoon romantisch om onze trouwdag als afsluiting van thuiswonen en eerste dag van ons leven samen en onze huwelijksnacht voor het eerst in ons huisje.. M'n man maakte het niet uit...
knets
knets
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 246
Punten : 265
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waarom trouwen? - Pagina 2 Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  Merai do 31 maa 2011 - 10:16

Wij willen graag trouwen omdat we het mooi vinden om ons liefde op die manier te bezegelen en zoals iemand anders ook al zei, het lijkt me zo fijn om samen met hem een gezin te zijn. En als het ons gegund is ook met kindjes later!

We wonen nu al ruim twee jaar samen en voor we gaan trouwen zijn we nog wel minimaal twee jaar verder gok ik dus feitelijk zal er niet veel aan onze relatie veranderen maar ik vind het een grote eer om zijn naam te mogen dragen.
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

waarom trouwen? - Pagina 2 Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  Laquisia do 31 maa 2011 - 10:31

Marin schreef:Ik zou willen trouwen om de liefde te vieren met de familie er bij. Dus een klein feestje. Omdat het toch wel een beetje zo hoort.
Een GP zou ik te zakelijk vinden en jammer dat je dan nog niet echt man en vrouw bent, het voelt als 'net niet'. Als ik het dan doe, doe ik het liever romantisch.

Eens. Wel wil ik alleen trouwen als ik voor 100% het gevoel heb dat hij de ware is.
Laquisia
Laquisia
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1531
Registratiedatum : 05-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

waarom trouwen? - Pagina 2 Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 10:36

_Leah_ schreef:
Marin schreef:Ik zou willen trouwen om de liefde te vieren met de familie er bij. Dus een klein feestje. Omdat het toch wel een beetje zo hoort.
Een GP zou ik te zakelijk vinden en jammer dat je dan nog niet echt man en vrouw bent, het voelt als 'net niet'. Als ik het dan doe, doe ik het liever romantisch.

Eens. Wel wil ik alleen trouwen als ik voor 100% het gevoel heb dat hij de ware is.

Stomme vraag, maar hoe weet je dat dan? Ik zou er altijd realistisch gezien van uit gaan dat het kapot kan, al hoop je dat natuurlijk niet. Daar ga je niet vanuit als je trouwt, maar realistisch gezien kan het wel. Al kan hij dan alsnog de 'ware' zijn natuurlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waarom trouwen? - Pagina 2 Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  Laquisia do 31 maa 2011 - 10:42

Marin schreef:
_Leah_ schreef:
Marin schreef:Ik zou willen trouwen om de liefde te vieren met de familie er bij. Dus een klein feestje. Omdat het toch wel een beetje zo hoort.
Een GP zou ik te zakelijk vinden en jammer dat je dan nog niet echt man en vrouw bent, het voelt als 'net niet'. Als ik het dan doe, doe ik het liever romantisch.

Eens. Wel wil ik alleen trouwen als ik voor 100% het gevoel heb dat hij de ware is.

Stomme vraag, maar hoe weet je dat dan? Ik zou er altijd realistisch gezien van uit gaan dat het kapot kan, al hoop je dat natuurlijk niet. Daar ga je niet vanuit als je trouwt, maar realistisch gezien kan het wel. Al kan hij dan alsnog de 'ware' zijn natuurlijk.

Ik heb het iets verkeerd geformuleerd. Want ik ben het met je eens dat je nooit weet of een relatie voor altijd in stand blijft. Maar ik bedoel er mee mee, dat ik weet dat ik oud wil worden met diegene. Dat ik helemaal weg van hem ben en ons in gedachten al een gezin zie stichten en alles wat bij mijn cliche- beeld van een mooie relatie hoort.
Laquisia
Laquisia
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1531
Registratiedatum : 05-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

waarom trouwen? - Pagina 2 Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 10:47

Ah ja, ik snap je. Ja dat heb ik ook. Dat moet in elk geval wel de intentie zijn. Maar ik denk dat dat voor veel / alle mensen die gaan trouwen wel de intentie is :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waarom trouwen? - Pagina 2 Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  Laquisia do 31 maa 2011 - 10:52

Ja, dat denk ik ook Marin. Maar ik maak momenteel van dichtbij mee, dat het ook anders kan zijn. Ik weet dat ik niet mijn eigen ideen over een relatie mag interpeteren. Maar ik weet van dat stel dat zij niet dolgelukkig met elkaar zijn. O.a. uit gesprekken die ik met de bruid in spé heb gehad. Bij hun is het meer een kwestie van, ik wil niet alleen achterblijven en wij hebben het wel goed samen. Daardoor ben ik er nog meer over na gaan denken hoe ik het huwelijk zie. En word ik mijzelf er nog bewuster van dat ik het niet op zo'n manier zou willen doen en ervaren.
Laquisia
Laquisia
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1531
Registratiedatum : 05-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

waarom trouwen? - Pagina 2 Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 10:58

Ja, zo'n soort situatie ken ik ook goed, alleen zijn zij al getrouwd. Lastig is dat. Ik zou dat zelf inderdaad niet willen, maar ja, misschien is het ook lastig om dat in te zien als je er zelf midden in zit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waarom trouwen? - Pagina 2 Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  Snoes do 31 maa 2011 - 11:00

Fauve schreef:Ik wil trouwen omdat ik het gewoon een romantisch idee vind, dat vind ik reden genoeg smile Onze (eh nou ja wat we nu weten dan want het duurt nog wel even haha) bruiloft wordt niet low-budget maar ook niet duur.
+ 1

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waarom trouwen? - Pagina 2 Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  Laquisia do 31 maa 2011 - 11:01

Marin schreef:Ja, zo'n soort situatie ken ik ook goed, alleen zijn zij al getrouwd. Lastig is dat. Ik zou dat zelf inderdaad niet willen, maar ja, misschien is het ook lastig om dat in te zien als je er zelf midden in zit.

Inderdaad. Nou wij gaan gewoon voor een man waar wij helemaal ondersteboven van raken. smile
Laquisia
Laquisia
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1531
Registratiedatum : 05-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

waarom trouwen? - Pagina 2 Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 11:44

_Leah_ schreef:Ja, dat denk ik ook Marin. Maar ik maak momenteel van dichtbij mee, dat het ook anders kan zijn. Ik weet dat ik niet mijn eigen ideen over een relatie mag interpeteren. Maar ik weet van dat stel dat zij niet dolgelukkig met elkaar zijn. O.a. uit gesprekken die ik met de bruid in spé heb gehad. Bij hun is het meer een kwestie van, ik wil niet alleen achterblijven en wij hebben het wel goed samen. Daardoor ben ik er nog meer over na gaan denken hoe ik het huwelijk zie. En word ik mijzelf er nog bewuster van dat ik het niet op zo'n manier zou willen doen en ervaren.
Ik denk dat je nooit voldoende inzicht kan hebben in een relatie om dit zo stellig te verkondigen, alleen de twee mensen in de relatie kunnen dat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waarom trouwen? - Pagina 2 Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  minoessepoes do 31 maa 2011 - 18:42

Ik hoef niet te trouwen, voor mij persoonlijk zit er niet veel meerwaarde aan, voor mij zit het gevoel van een bezegeling van de liefde er ook niet bij. De grootste verbintenis die je met elkaar aan kan gaan is in mijn ogen het krijgen van kinderen.

Mijn vriend en ik hebben het er laatst over gehad dat we over een tijdje wel alles willen regelen, mocht er iets met 1 van ons gebeuren dan willen we wel dat de ander goed achterblijft, als we een huis gaan kopen moet het natuurlijk ook goed geregeld worden en laat staan bij kinderen. Wij zijn er dus al over uit dat we dan een keer of gratis gaan trouwen of een GP doen, maar dan dus uit praktische overwegingen. Misschien dat we daarna onze ouders en broers en zusje mee uiteten nemen maar dat is het dan ook wel. Ik zou ook niet zijn achternaam aan nemen, dat voelt heel vreemd voor mij.

Trouwen om een groot feest te kunnen geven vind ik persoonlijk onzin. Als ik een groot feest wil geven dan kan dat altijd wel, daar hoef ik niet voor te trouwen. Een groot feest geven omdat je bent getrouwd en je de liefde wil vieren vind ik dan een logischere beredenatie.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waarom trouwen? - Pagina 2 Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  Laquisia vr 1 apr 2011 - 0:02

Noa schreef:
_Leah_ schreef:Ja, dat denk ik ook Marin. Maar ik maak momenteel van dichtbij mee, dat het ook anders kan zijn. Ik weet dat ik niet mijn eigen ideen over een relatie mag interpeteren. Maar ik weet van dat stel dat zij niet dolgelukkig met elkaar zijn. O.a. uit gesprekken die ik met de bruid in spé heb gehad. Bij hun is het meer een kwestie van, ik wil niet alleen achterblijven en wij hebben het wel goed samen. Daardoor ben ik er nog meer over na gaan denken hoe ik het huwelijk zie. En word ik mijzelf er nog bewuster van dat ik het niet op zo'n manier zou willen doen en ervaren.
Ik denk dat je nooit voldoende inzicht kan hebben in een relatie om dit zo stellig te verkondigen, alleen de twee mensen in de relatie kunnen dat.

Daarom staat er ook in mijn post dat ik deze inzichten heb verkregen via de bruid in spé. Wink
Laquisia
Laquisia
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1531
Registratiedatum : 05-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

waarom trouwen? - Pagina 2 Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 0:09

_Leah_ schreef:
Noa schreef:
_Leah_ schreef:Ja, dat denk ik ook Marin. Maar ik maak momenteel van dichtbij mee, dat het ook anders kan zijn. Ik weet dat ik niet mijn eigen ideen over een relatie mag interpeteren. Maar ik weet van dat stel dat zij niet dolgelukkig met elkaar zijn. O.a. uit gesprekken die ik met de bruid in spé heb gehad. Bij hun is het meer een kwestie van, ik wil niet alleen achterblijven en wij hebben het wel goed samen. Daardoor ben ik er nog meer over na gaan denken hoe ik het huwelijk zie. En word ik mijzelf er nog bewuster van dat ik het niet op zo'n manier zou willen doen en ervaren.
Ik denk dat je nooit voldoende inzicht kan hebben in een relatie om dit zo stellig te verkondigen, alleen de twee mensen in de relatie kunnen dat.

Daarom staat er ook in mijn post dat ik deze inzichten heb verkregen via de bruid in spé. Wink
:shock:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waarom trouwen? - Pagina 2 Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  Pien vr 1 apr 2011 - 0:40

Marin schreef:
Een GP zou ik te zakelijk vinden en jammer dat je dan nog niet echt man en vrouw bent, het voelt als 'net niet'.
ik vind het altijd zo raar dat mensen dit denken. een gp is echt exact hetzelfde als trouwen, je bent echt man en vrouw, kunt elkaars achternamen aannemen en moet ook officieel scheiden als je de GP wilt verbreken/ beëindigen.

wel ben ik het eens met het feit dat een GP anders is, het is wat simpeler juist door de kosten die je bespaard. wij hebben vorig jaar juni een GP gedaan omdat we dolgraag willen trouwen maar het geld gewoon er niet voor hebben. op deze manier zijn we toch man en vrouw, dragen we toch dezelfde achternaam (dat was voor mij de belangrijkste reden, ik zou niet willen dat mijn dochter jansen heet en ik bijv petersen. ) Wel willen wij ooit ons GP om laten zetten in trouwen, en dan met alles erop en eraan. ik in een mooie jurk (hoeft niet perse een jurk te zijn van 1000euro), manlief in een mooi pak, ons/ onze kind/ kindjes in mooie kleding.... gewoon echt een feest er van maken!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waarom trouwen? - Pagina 2 Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 0:49

Pien schreef:
Marin schreef:
Een GP zou ik te zakelijk vinden en jammer dat je dan nog niet echt man en vrouw bent, het voelt als 'net niet'.
ik vind het altijd zo raar dat mensen dit denken. een gp is echt exact hetzelfde als trouwen, je bent echt man en vrouw, kunt elkaars achternamen aannemen en moet ook officieel scheiden als je de GP wilt verbreken/ beëindigen.

wel ben ik het eens met het feit dat een GP anders is, het is wat simpeler juist door de kosten die je bespaard. wij hebben vorig jaar juni een GP gedaan omdat we dolgraag willen trouwen maar het geld gewoon er niet voor hebben. op deze manier zijn we toch man en vrouw, dragen we toch dezelfde achternaam (dat was voor mij de belangrijkste reden, ik zou niet willen dat mijn dochter jansen heet en ik bijv petersen. ) Wel willen wij ooit ons GP om laten zetten in trouwen, en dan met alles erop en eraan. ik in een mooie jurk (hoeft niet perse een jurk te zijn van 1000euro), manlief in een mooi pak, ons/ onze kind/ kindjes in mooie kleding.... gewoon echt een feest er van maken!


waarom trouw je dan niet gewoon? Dan ben je echt wettelijk verbonden tot man en vrouw. Vind het zelf beetje stom als je een GP beschouwt als hetzelfde als trouwen, immers: Anders zouden niet beiden bestaan. Ik vind het inderdaad een 'net niet' situatie, met name gevoelsmatig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waarom trouwen? - Pagina 2 Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  Le Chat Noir vr 1 apr 2011 - 1:23

Birgit schreef:* ik wil zijn achternaam
* wij kiezen op deze manier echt voor elkaar
* ik wil bij nader inzien toch liever eerst trouwen voordat er kinderen komen
* als we het doen, doen we het goed (dus ja, het gaat flink wat kosten)
* ik sta niet graag in het middelpunt, maar 1x lijkt me dat gewoon helemaal geweldig

+1

Wij zijn vorig jaar mei getrouwd, was een supermooie dag!
Onze relatie op zich is niet veranderd, maar het geeft wel een extra verbonden gevoel.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waarom trouwen? - Pagina 2 Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 1:24

Marin schreef:
Pien schreef:
Marin schreef:
Een GP zou ik te zakelijk vinden en jammer dat je dan nog niet echt man en vrouw bent, het voelt als 'net niet'.
ik vind het altijd zo raar dat mensen dit denken. een gp is echt exact hetzelfde als trouwen, je bent echt man en vrouw, kunt elkaars achternamen aannemen en moet ook officieel scheiden als je de GP wilt verbreken/ beëindigen.

wel ben ik het eens met het feit dat een GP anders is, het is wat simpeler juist door de kosten die je bespaard. wij hebben vorig jaar juni een GP gedaan omdat we dolgraag willen trouwen maar het geld gewoon er niet voor hebben. op deze manier zijn we toch man en vrouw, dragen we toch dezelfde achternaam (dat was voor mij de belangrijkste reden, ik zou niet willen dat mijn dochter jansen heet en ik bijv petersen. ) Wel willen wij ooit ons GP om laten zetten in trouwen, en dan met alles erop en eraan. ik in een mooie jurk (hoeft niet perse een jurk te zijn van 1000euro), manlief in een mooi pak, ons/ onze kind/ kindjes in mooie kleding.... gewoon echt een feest er van maken!


waarom trouw je dan niet gewoon? Dan ben je echt wettelijk verbonden tot man en vrouw. Vind het zelf beetje stom als je een GP beschouwt als hetzelfde als trouwen, immers: Anders zouden niet beiden bestaan. Ik vind het inderdaad een 'net niet' situatie, met name gevoelsmatig.
Ze zegt toch dat ze financiële redenen hebben? Zelf weet ik niet zo goed de verschillen, maar als degene die een GP doet het net zo belangrijk maakt als trouwen, dan ís het in dat geval toch even belangrijk?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waarom trouwen? - Pagina 2 Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 1:25

Ja dat snap ik wel, en dat is dan haar eigen, logische keuze. Maar gevoelsmatig is een GP toch anders dan een huwelijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waarom trouwen? - Pagina 2 Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum