Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

waarom trouwen?

+14
Le Chat Noir
Pien
minoessepoes
Snoes
Laquisia
Merai
knets
Mamasapje
Niekske
Miss G
Jelin
Effie_O
TGR
Jerry
18 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

waarom trouwen? Empty waarom trouwen?

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 23:32

Ik hoor steeds meer mensen die afhaken wanneer het om trouwen gaat....grootste reden: te duur.

Zelf zijn we voor nog geen 35 euro geloof ik, op een maandagochtend GP aangegaan. Geen feestje gegeven, oid, maar dat zou wel kunnen.

Willen jullie wel/niet trouwen, en waarom wel/niet?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waarom trouwen? Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  Jerry wo 30 maa 2011 - 23:34

als ik ga trouwen, wil ik wel een feetje erbij.


Weet niet waarom ik zou willen trouwen, daarom doe ik 't nu ook nog niet smile
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waarom trouwen? Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 23:35

Jaaaa I love you

Maar wij gaan het iig niet te duur maken, heb het al helemaal bedacht haha.
(ook al gaan we voorlopig nog niet te trouwen)


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waarom trouwen? Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 23:35

Ik zou wel willen trouwen, maar niet om de 'mooiste dag' van mijn leven te hebben. Maar meer om de relatie die ik met mijn vriend heb te 'bezegelen' met een huwelijk of geregistreerd partnerschap. Dat maakt mij niet zo veel uit eigenlijk.
Ik zou het dan ook prima vinden om tussen koffietijd en de lunch op maandagochtend te trouwen met alleen maar 2 getuigen er bij..
Maar het hoeft niet persé voor mij. Mijn vriend en ik zijn nu ruim 8 jaar bij elkaar waarvan 6 jaar samenwonend. Ik heb niet de illusie dat onze relatie verandert als we zouden trouwen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waarom trouwen? Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 23:36

Ik zou alleen willen trouwen om een gigantisch groot feest te geven..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waarom trouwen? Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 23:37

Ik zou willen trouwen om de liefde te vieren met de familie er bij. Dus een klein feestje. Omdat het toch wel een beetje zo hoort.
Een GP zou ik te zakelijk vinden en jammer dat je dan nog niet echt man en vrouw bent, het voelt als 'net niet'. Als ik het dan doe, doe ik het liever romantisch.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waarom trouwen? Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 23:39

wij gaan dit jaar trouwen en ja het kost inderdaad wel wat maar je kan het zo duur maken als je zelf wil. En persoonlijk vind ik het wel sonde dat je het dan op zo`n maandagochtend gratis gaat doen. Ik heb zoiets van als het goed is trouw je maar een keer dus doe het dan goed smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waarom trouwen? Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  TGR wo 30 maa 2011 - 23:40

Ik wil een gigantisch feest geven, zonder te trouwen.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waarom trouwen? Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 23:42

* ik wil zijn achternaam
* wij kiezen op deze manier echt voor elkaar
* ik wil bij nader inzien toch liever eerst trouwen voordat er kinderen komen
* als we het doen, doen we het goed (dus ja, het gaat flink wat kosten)
* ik sta niet graag in het middelpunt, maar 1x lijkt me dat gewoon helemaal geweldig

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waarom trouwen? Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  Jerry wo 30 maa 2011 - 23:44

Lily schreef:wij gaan dit jaar trouwen en ja het kost inderdaad wel wat maar je kan het zo duur maken als je zelf wil. En persoonlijk vind ik het wel sonde dat je het dan op zo`n maandagochtend gratis gaat doen. Ik heb zoiets van als het goed is trouw je maar een keer dus doe het dan goed smile

er zal toch wel een minimum aan zitten...
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waarom trouwen? Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  Effie_O wo 30 maa 2011 - 23:45

TGR schreef:Ik wil een gigantisch feest geven, zonder te trouwen.

+1!
Gigantisch niet, maar wel eens een bijzonder feest (niet de standaard verjaardag dingen).

Trouwen heeft voor mij geen meerwaarde, er verandert voor mij niks door. Ik heb daarbij het gevoel dat je op die manier moet 'bewijzen' dat je van je vriend/man houdt. Snap ook wel dat anderen het wel willen hoor, maar dit is mijn gevoel erbij.
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waarom trouwen? Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 23:48

Voor ons hoorde trouwen er gewoon bij.
We wilde het beide erg graag maar het hoefde van ons niet enorm!

We hebben alles gedaan en gehad wat we voor ogen hadden maar hebben ons daar geen ongeluk voor hoeven te sparen.
Wij waren, ik meen, 7000.- kwijt. Inclusief alles: jurk, pak, ringen, auto, trouwlocatie, fotograaf, diner, feest, live band, bloemen etc etc.

Je kunt het duur en zo goedkoop maken als je zelf wilt.
Ik ken ook mensen die 25.000 kwijt waren en ik vond hun dag echt niet specialer dan de onze.

Oh, wat ik trouwens een beetje afgezaagd vind is: Als we het doen, doen we het goed dus het gaat wat kosten.
Net alsog je daarmee wil zeggen dat een goedkopere bruiloft niet goed is. Dat is onzin. Jij wil het graag anders maar wij hebben voor relatief weinig geld echt een geweldige dag gehad. Het is maar net wat jij belangrijk vind. Ik hoef geen crew aan fotografen en mensen met camera's voor 2000.- Wij hadden liever een goede cover band voor 800.- dan een "bekende" dj van 1200.- die heel de avond herrie draait... (dit is even een voorbeeld wat ik pas van dichtbij heb meegemaakt...)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waarom trouwen? Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 23:53

nah je kan het zo duur maken als je zelf wilt, je kan gratis trouwen maar in het weekend toch een feest of iets geven. Wij trouwen vrijdags en dan kost het hier 390 euro. En voor de rest ligt er maar net aan hoe groot je feest is, hoe duur je ringen zijn, je kan in een dure trouwjurk en pak trouwen maar ook in nette kleren, ... soms hoor ik bedragen waar ik van verschiet maar wij zijn met 6000 euro klaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waarom trouwen? Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 23:53

ivax schreef:Ik hoor steeds meer mensen die afhaken wanneer het om trouwen gaat....grootste reden: te duur.

Zelf zijn we voor nog geen 35 euro geloof ik, op een maandagochtend GP aangegaan. Geen feestje gegeven, oid, maar dat zou wel kunnen.

Willen jullie wel/niet trouwen, en waarom wel/niet?

Ik wil wel trouwen, ik heb mijn vriend vorig jaar gevraagd en hij heeft ja gezegd. Dus hij wil ook trouwen haha. Maar voorlopig kunnen we er niet voor sparen en gaan we eerst als het kan voor IVF ( met hopelijk tot gevolg eindelijk een kindje :P )

Waarom? Omdat we van elkaar houden, we altijd samen willen blijven en samen een bijzondere dag willen beleven die om onze liefde draait.
Plus als er eindelijk een kindje is, is dat ook handig. We hebben verder namelijk geen enkele vorm van verbintenis momenteel, geen samenlevingscontract, geen GP.. We wonen wel samen, al dik 4 jaar.

Het punt is wel dat ik het trouwen relatief goedkoop wil houden ( laten we zeggen rond de 3000/3500 euro van A tot Z en als het nog goedkoper kan, helemaal prima ) en hij het groter wil.



Laatst aangepast door Tea-Leaf op wo 30 maa 2011 - 23:56; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waarom trouwen? Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 23:53

Hazeltje schreef:

Oh, wat ik trouwens een beetje afgezaagd vind is: Als we het doen, doen we het goed dus het gaat wat kosten.
Net alsog je daarmee wil zeggen dat een goedkopere bruiloft niet goed is. Dat is onzin.

Dat bedoel ik er niet mee te zeggen.
Voor ons is 'als we het doen dan doen we het goed' meer dat we echt dingen uit kunnen zoeken die we het leukst vinden, mensen uit kunnen zoeken waarmee het klikt zonder naar de prijs te hoeven te kijken.

Natuurlijk kun je het zo goedkoop maken als je het zelf wilt en daar ben ik nog steeds van overtuigd, maar nu ik alles aan het uitzoeken ben kom ik toch veel dingen tegen die ik leuk vind en dat zijn vaak de duurdere dingen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waarom trouwen? Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 23:58

Birgit schreef:
Hazeltje schreef:

Oh, wat ik trouwens een beetje afgezaagd vind is: Als we het doen, doen we het goed dus het gaat wat kosten.
Net alsog je daarmee wil zeggen dat een goedkopere bruiloft niet goed is. Dat is onzin.

Dat bedoel ik er niet mee te zeggen.
Voor ons is 'als we het doen dan doen we het goed' meer dat we echt dingen uit kunnen zoeken die we het leukst vinden, mensen uit kunnen zoeken waarmee het klikt zonder naar de prijs te hoeven te kijken.

Natuurlijk kun je het zo goedkoop maken als je het zelf wilt en daar ben ik nog steeds van overtuigd, maar nu ik alles aan het uitzoeken ben kom ik toch veel dingen tegen die ik leuk vind en dat zijn vaak de duurdere dingen.

Dat snap ik ook wel hoor, dat jij dat bedoelde.
Maar sommige vinden of zijn er van overtuigd dat je geen fatsoenlijke bruiloft hebt voor bijvoorbeeld onder de 10.000.-
Vrienden van ons zeiden tegen ons: Een live band?? Oh nee!!!! Dat zou ik ECHT niet willen! Nee, leuk een DJ waar je een klap meer voor betaald maar waarbij iedereen op hun kont blijft zitten. Deze DJ draaide zo ongeveer enkel trance muziek (zij zijn zelf helemaaaaal niet van de trance muziek maar de naam van de DJ stond zo stoer...) en ALS er al een top 40 nummer gedraaid werd dan draaide hij het nummer na een minuut weg.

Ik bedoel dus te zeggen dat sommige denken dat je alleen met heel veel geld een prachtige dag kunt hebben...


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waarom trouwen? Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 0:02

Wij zijn op een woensdag ochtend getrouwd, gratis, moesten alleen iets van 60 euro betalen voor het papier werk, er waren paar mensen ( ouders / broer / zussen en opa's en oma's ) bij en we hebben erna thuis nog lekker taart gegeten met wat hapjes en drinken.

Daarbij was ik toen we trouwden ruim 30 weken zwanger, kon ik niet veel meer en was ik blij toen ik s'avonds op de bank kon liggen

Voor ons hoefde het geen groot feest te zijn, vooral niet als je je bedenkt dat de helft van mijn man z'n familie dan puur en alleen gekomen zou zijn voor het 'gratis eten en drinken ' nee bedankt, zo zie ik de helft van de familie ook niet

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waarom trouwen? Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 0:56

Ik ben getrouwd omdat ik samen met hem een gezin wil stichten en oud wil worden. Voor mijn gevoel hoort trouwen daar dan absoluut bij, wilde gewoon graag dat hij mijn man zou worden en ik zijn vrouw.

Wij hebben niet zo veel geld uitgegeven (ongeveer 3000 euro), maar als we nog veel krapper hadden gezeten, had ik nog steeds niet van het trouwen afgezien of het langdurig uitgesteld en was ik met alle liefde op maandagochtend naar het gemeentehuis gegaan met twee getuigen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waarom trouwen? Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 1:02

Ik wil trouwen om onze liefde te bevestigen én vanwege dat het qua papieren gemakkelijk wordt als we straks kinderen mogen krijgen...

Helaas wil mijn vriend het heel groot houden en ik juist minimaal (alleen met select groepje vrienden en familie), dus we zijn er nog niet over uit. Tot die tijd dus ook absoluut geen kinderen Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waarom trouwen? Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  Jelin do 31 maa 2011 - 1:21

Wij zijn 2,5 jaar terug getrouwd op dinsdagochtend. Wij zijn ongeveer € 100,- voor kwijt geweest. Mijn man wilde sowieso niet trouwen, uiteindelijk heeft hij me toch ten huwelijk gevraagd. Maar hij wilde het graag klein houden en als zichzelf zonder trouwjurk enz.

Na het ja-woord hebben we een klein feestje thuis gehouden. Ik vond het prima zo.

Wij zijn getrouwd nadat onze dochter geboren is. Ook wij willen graag samen oud worden en onze liefde bezegelen. Maar wat ook telt is dat alles voor onze dochter goed geregeld is en ik wilde heel graag zijn achternaam Wink.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waarom trouwen? Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 1:27

.


Laatst aangepast door Tesita op ma 6 jun 2011 - 3:11; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waarom trouwen? Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  Miss G do 31 maa 2011 - 2:02

Birgit schreef:* ik wil zijn achternaam
* wij kiezen op deze manier echt voor elkaar
* ik wil bij nader inzien toch liever eerst trouwen voordat er kinderen komen
* als we het doen, doen we het goed (dus ja, het gaat flink wat kosten)
* ik sta niet graag in het middelpunt, maar 1x lijkt me dat gewoon helemaal geweldig

+1!! Zou het zo zelf gezegd kunnen hebben. Alleen wilde ik altijd al trouwen voordat er kinderen komen.
Vanaf toen ik klein was riep ik dat ik wilde trouwen met een mooie jurk, groot feest etc etc. Dat wil ik nu nog steeds, en volgend jaar is het zover Very Happy
Miss G
Miss G
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 367
Punten : 376
Registratiedatum : 29-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

waarom trouwen? Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 2:38

Ik wilde altijd een feest op mijn trouwdag, maar ik zit steeds vaker te denken om gewoon te trouwen. Gewoon naar het stadhuis en het jawoord geven en er samen een feestje van maken. Ik weet niet, ik wilde het altijd vieren met al mijn vrienden en familie. Maar de laatste tijd heb ik niet echt het idee dat de vrienden waarmee ik het zou willen vieren echt mijn vrienden zijn. En wat heeft het dan allemaal nog voor nut eigenlijk? Plus dat het gewoon een enorme klap geld kost, waar we te lang voor moeten sparen. Dus ik weet het allemaal niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waarom trouwen? Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  Niekske do 31 maa 2011 - 2:45

Tea-Leaf schreef:Ik wil wel trouwen, ik heb mijn vriend vorig jaar gevraagd en hij heeft ja gezegd. Dus hij wil ook trouwen haha. Maar voorlopig kunnen we er niet voor sparen en gaan we eerst als het kan voor IVF ( met hopelijk tot gevolg eindelijk een kindje :P )


Stoer dat jij je vriend hebt gevraagd!

Voor mij zal trouwen nog wel even duren, maar ooit wil ik het wel. Maar wat er hier ook al gezegd werd, het zou geen meerwaarde moeten zijn voor je relatie. Je moet het niet doen om ineens veel zekerder van je relatie te zijn ofzo. Dus de reden voor mij om te trouwen is vooral het feest en de jurk smile allemaal mensen om je heen waar je om geeft en een hele dag vieren dat je van elkaar houdt.


Laatst aangepast door Niekske op do 31 maa 2011 - 3:29; in totaal 2 keer bewerkt
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waarom trouwen? Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  Mamasapje do 31 maa 2011 - 3:10

Tea-Leaf schreef:
ivax schreef:Ik hoor steeds meer mensen die afhaken wanneer het om trouwen gaat....grootste reden: te duur.

Zelf zijn we voor nog geen 35 euro geloof ik, op een maandagochtend GP aangegaan. Geen feestje gegeven, oid, maar dat zou wel kunnen.

Willen jullie wel/niet trouwen, en waarom wel/niet?

Ik wil wel trouwen, ik heb mijn vriend vorig jaar gevraagd en hij heeft ja gezegd. Dus hij wil ook trouwen haha. Maar voorlopig kunnen we er niet voor sparen en gaan we eerst als het kan voor IVF ( met hopelijk tot gevolg eindelijk een kindje :P )

Waarom? Omdat we van elkaar houden, we altijd samen willen blijven en samen een bijzondere dag willen beleven die om onze liefde draait.
Plus als er eindelijk een kindje is, is dat ook handig. We hebben verder namelijk geen enkele vorm van verbintenis momenteel, geen samenlevingscontract, geen GP.. We wonen wel samen, al dik 4 jaar.

Het punt is wel dat ik het trouwen relatief goedkoop wil houden ( laten we zeggen rond de 3000/3500 euro van A tot Z en als het nog goedkoper kan, helemaal prima ) en hij het groter wil.


als je dan een jurk wil kan ik je deze site tippen: www.peridress.com.. gewoon merkjurken waar je hier bij de honeymoonshop 2300 euro voor betaalt is daar 150 euro! ( je past m gewoon eerst in de bruidszaak en alssie mooi staat bestel je m via die site en geef je je maten door, wordt ie op maat gemaakt! Via via heb ik deze site gekregen en als ik voor een jurk ga, ga ik ook daar bestellen denk ik!

ontopic: Ik wil wel trouwen ( niet dat het mijn meisjesdroom is ofzo - maar puur omdat ik van hem hou). Mijn vriend wil absoluut niet trouwen , niet omdat hij niet van mij houdt maar omdat hij trouwen door ervaringen van vroeger als iets heel negatiefs ziet. Ik kan me vinden in zijn persoonlijke verhaal en zou hem ook nooit pushen om toch te trouwen. Ik vind dat nl helemaal niet belangrijk. Onze liefde voor elkaar zien we al terug in onze kinderen.
Wel willen we voor later alles goed geregeld hebben en kiezen we voor GP. Onze datum wordt 1-11-11, gratis op een dinsdagochtend maar voor ons een speciale dag.. Doordaat ik een GP ook altijd al wat zakelijk aan vond doen ( mensen doen dat toch even snel tussen door voor alleen het kopen van een huis oid), wil ik het wel anders hebben...
Wij gaan voor GP maar wel met accenten van een bruiloft erin verwerkt. We hebben al ringen gekocht en waarsch ga ik sowieso in een mooie jurk .. Ons ja woord geven we rond 9.30 en daarna willen we met de selecte groep familie en vrienden genieten van kleine hapjes, zalm/kipwraps, verse jus etc. in ons net nieuwe huis ( die hopelijk dan af is en dat we de sleutel hebben! anders moeten we uitwijken naar het dorp hier.. We willen nog wat nakletsen en omdat we samen hier zijn opgegroeid en altijd hebben gewoond willen we wat mooie foto's op mooie locaties binnen de stad. Hoe en wat precies voor het vervolg van de dag weten we (nog) niet. Mijn vriend werkt in een concertzaal waar een leuk gezellig bruin cafe bij zit, erg stijlvol en misschien dat we dat gebruiken voor een feestje in de avond of dat we ervoor kiezen om te gaan dineren met ouders en zusjes+aanhang... We willen dat nog even uitzoeken qua budget want we willen niet meer dan 1000/1500 euro uitgeven aan de rest van de invulling van de dag.
Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waarom trouwen? Empty Re: waarom trouwen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum