"Ik stuur je een pm" in verkooptopics
+6
Kqip
Zwerver
Blond
PapillonRose
Jeanette
Melis_je
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
"Ik stuur je een pm" in verkooptopics
Als iemand vraagt hoe kleding valt, waarom wordt er dan vaak antwoord gegeven via pm? Andere lezers zijn misschien ook nieuwsgierig en dan moet je dezelfde vraag vaker beantwoorden. Misschien werkt het wel heel goed hoor, want mijn verkooptopics lopen nooit. Dus als iemand weet waarom het beter is, ga ik het ook doen .
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Re: "Ik stuur je een pm" in verkooptopics
Ik vind dat ook een beetje raar, evenals diezelfde reactie als men naar de prijs vraagt. Als de ene het kledingstuk niet wil dan weet de ander in ieder geval hoe de het valt en wat het kost.
Laatst aangepast door Alex op wo 30 maa 2011 - 2:52; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
ik zou het echt waar begod niet weten, misschien als de kleding groter valt dat ze zich schamen voor de maat ofzo :S
Gast- Gast
Dat is gemakkelijker om te onderhandelen over de prijs en je gegevens uit te wisselen. Die zet ik niet in een topic.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Jeanette schreef:Dat is gemakkelijker om te onderhandelen over de prijs en je gegevens uit te wisselen. Die zet ik niet in een topic.
+1
Ik stuur meestal een PM voor het uitwisselen van gegevens. Over de prijs en hoe het valt doe ik niet geheimzinnig, plaats ik gewoon in het topic. Maar niet iedereen hoeft verder mijn gegevens te zien.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
ja nee privegegevens dat kan ik nog snappen maar ik bedoel de maat of prijs waarom moet dan via PM :S
Gast- Gast
Dat van die gegevens vind ik logisch, ja. Maar bij de prijs vind ik het ook raar.
Melis_je- Kletskop
Geen idee. Mijn verkooptopic liep ook niet goed, misschien lag het daaraan
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Ik vind het wel irritant als iemnd vraagt naar de prijs of maten dat dat in PM gegeven wordt.
Zwerver- Ratel
- Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Ik snap sowieso niet waarom je er geen maat bij zet? Lijkt me toch een essentieel gegeven?
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Hoe het valt boeit toch idd niet en kun je beter in het topic zetten zodat anderen ook gelijk kunnen lezen hoe of wat. Prijs kan ik me nog iets bij voorstellen. Mss heeft de een er meer voor over dan de ander en door het niet in het topic te zetten hou je het in het midden wat je aan prijzen vraagt. Persoonlijke gegevens lijkt me logisch dat niemand dat in een topic zet.
Gast- Gast
Op marktplaats zet je toch ook de maat en de prijs neer? Waarom hier dan niet idd
Kqip- Prater
- Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11
Persoonlijke gegevens zet je inderdaad gewoon in een pm, dat gaat niemand wat aan en ik snap ook dat je dat in een pm zet. Maar ik vind het onzin om de prijs en de maat en hoe het valt te pm'en.
Gast- Gast
Misschien is het een verkooptrucje of zo. Als iemand in het topic antwoord geeft en je bent toch niet geïnteresseerd dan is de drempel niet zo hoog om gewoon niet meer te reageren, als iemand je speciaal een PM heeft gestuurd wel. Het is dan misschien ook wat moeilijker om te zeggen dat je het toch niet hoeft te hebben.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Ik bedoelde met maten ehm, maten die gemeten worden. Breedte etc
Zwerver- Ratel
Ja misschien wel. Maar ik word er ook een beetje wantrouwig van. Als gevraagd wordt hoe het valt, alsof iemand dan tegen de een zegt dat het groot valt en tegen de ander klein. Dat zal wel niet hoor, maar ik koop juist sneller van iemand die het er direct bij zegt.Susan schreef: Het is dan misschien ook wat moeilijker om te zeggen dat je het toch niet hoeft te hebben.
Melis_je- Kletskop
Misschien willen ze hun topic niet "vervuilen" met slowchat? Zoiets komt bij mij op, hoewel ik zelden verkooptopics bekijk en het me ook niet zoveel uitmaakt. Begrijp die ergernis wel overigens.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Beetje nutteloos voor dit topic, maar ik vind dat echt de leukste pijler. Alleen jammer dat er vaak mijn maat niet tussen zit. Maar ik kijk ook altijd bij dingen die ik niet nodig heb. He tot nu toe 2 keer iets gekocht, en dat is reuzegoed bevallen...
Bubbelicious- Prater
- Aantal berichten : 638
Punten : 766
wc-eend schreef:Ik bedoelde met maten ehm, maten die gemeten worden. Breedte etc
Dan nog.
Gast- Gast
Als ik zelf een prijs in gedachten heb zet ik het wel gewoon in het topic. Wel vind ik het soms lastig om prijzen te bedenken.. je wilt niet te hoog vragen, maar tegelijk ook weer niet te laag. Je hebt geen idee hoe de ander denkt over de prijs. Dit kan soms tot onderhandelen leiden, omdat je iets toch graag wilt verkopen en een ander er toch blij mee wilt maken, ook al is wordt de prijs dan wat lager. Onderhandelen zou ik dan dus wel weer liever via PM doen, evenals het uitwisselen van persoonlijke gegevens (logisch). Maten e.d. vind ik niet erg om in het topic te zetten.. is inderdaad wel handig voor andere geïnteresseerden. Maargoed, als anderen dat via een PM wil doen vind ik dat ook prima. Mocht ik iets graag willen hebben vraag ik er zelf ook wel naar.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Ja maar ik vind het logisch dat niet eerst alles wordt gemeten en dat erbij wordt gezet. Het is wel dom als ze geen gewone maten erbij zetten...Alleen als ik vraag hoe breedt zoiets is, krijg ik dat in een PM. Ik snap nooit echt waaromAlex schreef:wc-eend schreef:Ik bedoelde met maten ehm, maten die gemeten worden. Breedte etc
Dan nog.
Zwerver- Ratel
Zusje van Bert schreef:Hoe het valt boeit toch idd niet en kun je beter in het topic zetten zodat anderen ook gelijk kunnen lezen hoe of wat. Prijs kan ik me nog iets bij voorstellen. Mss heeft de een er meer voor over dan de ander en door het niet in het topic te zetten hou je het in het midden wat je aan prijzen vraagt. Persoonlijke gegevens lijkt me logisch dat niemand dat in een topic zet.
+1
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Stuur e-smile
» Kerstkaarten, stuur jij die?
» Vakantiekaart stuur topic
» Het-stuur-Joan-een-verjaardagkaartje-topic :D
» Kerstkaarten stuur topic! Opgeven kan tot maandag 12 dec.
» Kerstkaarten, stuur jij die?
» Vakantiekaart stuur topic
» Het-stuur-Joan-een-verjaardagkaartje-topic :D
» Kerstkaarten stuur topic! Opgeven kan tot maandag 12 dec.
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: