auto en baby....?
+16
VeryCherry
Barbabella
Roos
Mamsie
Fiebje
Flip Fluitketel
Darius
Susan
PiP
Fiwen
Annie24
maiadebij
Sjonno
Catwoman79
bella
JD
20 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: auto en baby....?
Doedell schreef:_MamaRosa_ schreef:Fiebje schreef:Wij hebben een opel zafira. En als tweede auto een corsa. Dit vanwege mijn gezondheid en onze hobby, paarden. Deze auto kan met gemak de trailer trekken en alle spullen passen in de kofferbak. Dus een kinderwagen zal er vast wel in passen!
Dan aan jou een vraagje. Wij moeten nu ook een 7-persoons hebben, omdat het anders niet meer past met 3 kinderen. Wij moeten dan een extra stoel achterin plaatsen. Denk jij dat er dan nog een fikse duowagen bij past, die je evt rechtop zet?? Normaal kun je 2 stoelen op de 3e rij plaatsen, maar wij doen dus eerst 1, omdat we anders niks meer mee kunnen nemen. We horen al van meerdere mensen dat een duowagen sowieso niet gaat passen als er 1 stoel inzit.
Ik zou dan kijken voor een 7 pers Verso, die zijn ruimer dan een Zafira. Eventueel zels een Toyota Avensis Verso die is nog groter.
Die zijn denk ik ook meteen wat zwaarder? Wij willen nl niet een al te zware auto, dat is ook meteen weer erg duur in de belasting, en zeker als je diesel hebt. Vandaar dat we naar een Zafira kijken, al zit daar ook nog best wat verschil in qua gewicht.
Gast- Gast
Heb even gekeken, die zijn zelfs nog wat lichter. Maar daar zit dan een 3e rij stoelen in, die je evt weg kunt klappen? Op de site waar ik keek stond er nl. niet bij dat het 7-persoons is.
Gast- Gast
Hier ook een Ford Ka. Het gaat inderdaad net als bij sjonno.
Ik krijg ook alleen het onderstel erin, moet 1 bankje klappen wil de bak ook mee kunnen. Dan maxi-cosi achterin en dan kan er nog iemand meerijden.
Gelukkig hebben we ook nog een ruime station, maar daar rijdt mijn man mee .
Ik krijg ook alleen het onderstel erin, moet 1 bankje klappen wil de bak ook mee kunnen. Dan maxi-cosi achterin en dan kan er nog iemand meerijden.
Gelukkig hebben we ook nog een ruime station, maar daar rijdt mijn man mee .
Roos- Prater
- Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10
Wij hebben toevallig vorige week een nieuwe auto gekocht. Mijn vriend en ik hebben beide een kleine 3 deurs
en opzich past alles er wel (net) in. Maar straks krijg S. een vaste autostoel en dan vinden we het wel fijn om een
5 deurs te hebben (wat we nu ook hebben gekocht) en we gaan over een tijdje een midweekje weg en dan waren
onze kleine 3 deurtjes wel te klein !
en opzich past alles er wel (net) in. Maar straks krijg S. een vaste autostoel en dan vinden we het wel fijn om een
5 deurs te hebben (wat we nu ook hebben gekocht) en we gaan over een tijdje een midweekje weg en dan waren
onze kleine 3 deurtjes wel te klein !
Gast- Gast
Ze zijn idd niet zo zwaar, wij hebben dan gewoon een benzine. Maar alle stoelen zijn los van elkaar._MamaRosa_ schreef:Heb even gekeken, die zijn zelfs nog wat lichter. Maar daar zit dan een 3e rij stoelen in, die je evt weg kunt klappen? Op de site waar ik keek stond er nl. niet bij dat het 7-persoons is.
Gast- Gast
Ik heb een Audi A6 avant en moet er niet aan denken om een kleine auto te hebben.Ik kan alle spullen makkelijk kwijt en met de maxi cosi op de achterbank heb je voorin ook nog voldoende ruimte. Mijn vriend is 1,96 en kan niet in de auto zitten als de maxi cosi achter zijn stoel staat, behalve in mijn auto. Als ik met mijn moeders auto ( corsa ) ergens heen moet dan moet de kinderwagen op de achterbank, maxi cosi voor in en oma achterin en dan nog evt boodschappen en luiertas e.d erbij. Ik ben dan al sjagrijnig voordat ik uberhaubt aangereden ben.
Barbabella- Prater
- Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10
Ik hoef al jaren niet meer met buggy's en maxi cosi's te slepen gelukkig. Ik heb een Golf en we hebben nu weer een lease auto. Een Fiat Grande Punto, heerlijke auto en mijn zoontje heeft genoeg ruimte voor zijn benen. En mocht er nog een kleine komen past daar met gemak een maxi cosi in. We hadden een Passat en die auto was echt briljant, je kon alles er in meenemen. Toen kregen we een voorloop auto en dat was een Twingo, mán wat een afknapper als je zo'n grote auto gewend bent. Ik kon wel redelijk zitten, maar mijn zoontje zat onderhand met zijn benen in zijn nek.
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
Was laatst op pad met mijn vriendin en haar kindje. Zij heeft een BugaBoo (nog met de bak) en ik een fiat punto..
Nou, een ellende hoor. We moesten eerst bak eraf halen, baby in de maxicosi naast mij.. het onderstel in de kofferbak, zo kofferbak vol! en de wagenbak achterin naast vriendin op de achterbank. Ik zou echt niet weten waar ik nog de boodschappen moest laten als ik een baby heb.. Ja, waar vriendin zat maar dan kan ik ook niet een keer flink op de remmen staan want dan vliegt de stokbrood je om de oren, hoor!
Later toen ik ze naar huis ging brengen, heb ik de auto van mijn man gepakt, die heeft een seat leon, ook niet een hele ruime auto ofzo. maar ging wel iets beter.. Als wij straks ons kindje hebben, dan wil ik een graag grotere auto. Maar ik heb dan ook geen nieuwe auto op dit moment.
Ps. toen ik mijn mini nog had,ben ik ook wel eens op pad gegaan met een andere vriendin en baby, dat was toch iets ruimer..
Nou, een ellende hoor. We moesten eerst bak eraf halen, baby in de maxicosi naast mij.. het onderstel in de kofferbak, zo kofferbak vol! en de wagenbak achterin naast vriendin op de achterbank. Ik zou echt niet weten waar ik nog de boodschappen moest laten als ik een baby heb.. Ja, waar vriendin zat maar dan kan ik ook niet een keer flink op de remmen staan want dan vliegt de stokbrood je om de oren, hoor!
Later toen ik ze naar huis ging brengen, heb ik de auto van mijn man gepakt, die heeft een seat leon, ook niet een hele ruime auto ofzo. maar ging wel iets beter.. Als wij straks ons kindje hebben, dan wil ik een graag grotere auto. Maar ik heb dan ook geen nieuwe auto op dit moment.
Ps. toen ik mijn mini nog had,ben ik ook wel eens op pad gegaan met een andere vriendin en baby, dat was toch iets ruimer..
Gast- Gast
Wij hadden een fiat bravo en deze was toch echt wel aan de kleine kant en 3 deurs.
Wij zaten ook iedere keer te kl*ten met het wiel van de kinderwagen en de wagenbak op de achterbank.
En hebben vorige week een kia rio gekocht, 5 deurs en veel meer ruimte in de kofferbak, zijn er nu al erg blij mee!
Wij zaten ook iedere keer te kl*ten met het wiel van de kinderwagen en de wagenbak op de achterbank.
En hebben vorige week een kia rio gekocht, 5 deurs en veel meer ruimte in de kofferbak, zijn er nu al erg blij mee!
Gast- Gast
Wij hadden tot vorige week een klein auto'tje een mazda 323 van 19 jaar oud. We pasten er wel met zn alle in en de kinderwagen ook. Het ligt dus ook een beetje aan de achterbak. Als daar een kinderwagen in kan en de achterbank is een beetje normaal dan kan het best. Oke fijn is anders.
Maar een Kia Picanto gaat niet werken.
Wij hebben nu een mazda Premecy gekocht en dat is heerlijk ruim!
Maar een Kia Picanto gaat niet werken.
Wij hebben nu een mazda Premecy gekocht en dat is heerlijk ruim!
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Wij hadden voor S. peugeot 206 3drs maar hebben toen ik zwanger was een stationwagen gekocht. Heerlijk die grote kofferbak. Had zelf een Fiat Punto 3drs en hier ging makkelijk mijn kinderwagen helemaal in. Nu zijn we voor de 2e auto ook voor een 5drs aan het kijken
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
_MamaRosa_ schreef:Fiebje schreef:Wij hebben een opel zafira. En als tweede auto een corsa. Dit vanwege mijn gezondheid en onze hobby, paarden. Deze auto kan met gemak de trailer trekken en alle spullen passen in de kofferbak. Dus een kinderwagen zal er vast wel in passen!
Dan aan jou een vraagje. Wij moeten nu ook een 7-persoons hebben, omdat het anders niet meer past met 3 kinderen. Wij moeten dan een extra stoel achterin plaatsen. Denk jij dat er dan nog een fikse duowagen bij past, die je evt rechtop zet?? Normaal kun je 2 stoelen op de 3e rij plaatsen, maar wij doen dus eerst 1, omdat we anders niks meer mee kunnen nemen. We horen al van meerdere mensen dat een duowagen sowieso niet gaat passen als er 1 stoel inzit.
Hoi MamaRosa,
Ik heb eerlijk waar geen idee. Er is nog wel ruimte achterin als de achterste stoelen uitgeklapt zijn. Maar weet niet hoeveel. Dus als jij mij de maten kan geven van de kinderwagen, dan zal ik ff meten of het gaat!!
Fiebje- Prater
- Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Fiebje schreef:_MamaRosa_ schreef:Fiebje schreef:Wij hebben een opel zafira. En als tweede auto een corsa. Dit vanwege mijn gezondheid en onze hobby, paarden. Deze auto kan met gemak de trailer trekken en alle spullen passen in de kofferbak. Dus een kinderwagen zal er vast wel in passen!
Hoi MamaRosa,
Ik heb eerlijk waar geen idee. Er is nog wel ruimte achterin als de achterste stoelen uitgeklapt zijn. Maar weet niet hoeveel. Dus als jij mij de maten kan geven van de kinderwagen, dan zal ik ff meten of het gaat!!
Dit zijn de afmetingen, even van internet geplukt:
•afmetingen: lbh 110x75x100 cm, opgevouwen: lbh 105x75x35 cm met wielen, 105x75x24 cm zonder wielen
Het probleem is vooral de breedte denk ik. Dat is een behoorlijke afmeting.
Gast- Gast
Ik heb een Twingo en tot nu toe kan ik er alles mee wat ik ermee wil. Als ik echt veel boodschappen moet doen dan pak ik de auto van mn vriend (peugeot 307) en als we ooit een 2e kindje willen dan zal het wel aan de krappe kant worden maar voor nu is hij echt nog prima.
Ik zou het gewoon houden bij de auto die je hebt (vooral omdat jezelf vind dat ie nog prima is) en het bekijken als het eenmaal zover is. Mocht je nu gewoon een nieuwe auto nodig hebben dan zou ik er wel alvast rekening mee houden.
xx teddy
Ik zou het gewoon houden bij de auto die je hebt (vooral omdat jezelf vind dat ie nog prima is) en het bekijken als het eenmaal zover is. Mocht je nu gewoon een nieuwe auto nodig hebben dan zou ik er wel alvast rekening mee houden.
xx teddy
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Wij hadden ook geen auto, ging prima. Maar dat is natuurlijk wel afhankelijk van waar je woont. Hier is een hele goede busverbinding, en ik kon door de hele stad komen. Woon je in een dorp, dan is het al lastiger. En heel praktisch was het soms ook niet, als ik weer naar het ziekenhuis moest met kind en daarvoor 1,5 uur onderweg was en ik kon het met de auto in 20 minuten...Susan schreef:+1. Wij hebben pas sinds juni dit jaar een auto.Storm schreef:Ik vind niet dat je per sé een grotere auto móet hebben als er een kindje komt...ik vind dat altijd zo raar. Wij hadden geneens een auto toen we een kindje kregen.
Maar wij hebben nu een opel astra, met 2 kinderen en dat past prima.
Gast- Gast
Lilith schreef:Wij hadden ook geen auto, ging prima. Maar dat is natuurlijk wel afhankelijk van waar je woont. Hier is een hele goede busverbinding, en ik kon door de hele stad komen. Woon je in een dorp, dan is het al lastiger. En heel praktisch was het soms ook niet, als ik weer naar het ziekenhuis moest met kind en daarvoor 1,5 uur onderweg was en ik kon het met de auto in 20 minuten...Susan schreef:+1. Wij hebben pas sinds juni dit jaar een auto.Storm schreef:Ik vind niet dat je per sé een grotere auto móet hebben als er een kindje komt...ik vind dat altijd zo raar. Wij hadden geneens een auto toen we een kindje kregen.
Maar wij hebben nu een opel astra, met 2 kinderen en dat past prima.
Toen ik hier in het dorp nog geen auto had moest ik ook zo vaak iemand vragen of ze even wilde rijden als ik ergens naar toe moest. Het consultatiebureau was al een drama.
Dat was echt een nadeel, toen reden er nog bussen om het half uur, tegenwoordig is het elk uur. Dus amper te doen zonder auto.
Gast- Gast
Mamsie schreef:Kan best maar in een picanto kan achterin geen kinderwagen. Dat kun je echt vergeten of je moet banken plat leggen.
Dat kun je inderdaad vergeten. Ik heb een Picanto gehad en de kofferbak is echt heel klein, past nog geen krat bier in .
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Coccinelle schreef:Mamsie schreef:Kan best maar in een picanto kan achterin geen kinderwagen. Dat kun je echt vergeten of je moet banken plat leggen.
Dat kun je inderdaad vergeten. Ik heb een Picanto gehad en de kofferbak is echt heel klein, past nog geen krat bier in .
klopt....daarom had ik al zo;n idee dat t krapjes ging worden....ben tenslotte nog niet zwanger, dus heb ook nog geen kans gehad om er een kinderwagen in op te klappen en op te meten;).....hmmm....dan moeten we denk ik tch nog maar even wachten en eerst nog even doorsparen voor een grotere auto.....
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
*Marietje* schreef:Coccinelle schreef:Mamsie schreef:Kan best maar in een picanto kan achterin geen kinderwagen. Dat kun je echt vergeten of je moet banken plat leggen.
klopt....daarom had ik al zo;n idee dat t krapjes ging worden....ben tenslotte nog niet zwanger, dus heb ook nog geen kans gehad om er een kinderwagen in op te klappen en op te meten;).....hmmm....dan moeten we denk ik tch nog maar even wachten en eerst nog even doorsparen voor een grotere auto.....
Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar ja gaat toch niet wachten met het 'nemen' van een kind omdat je een te kleine auto hebt of begrijp ik het nu verkeerd ?
Gast- Gast
Mama_van2 schreef:*Marietje* schreef:Coccinelle schreef:Mamsie schreef:Kan best maar in een picanto kan achterin geen kinderwagen. Dat kun je echt vergeten of je moet banken plat leggen.
Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar ja gaat toch niet wachten met het 'nemen' van een kind omdat je een te kleine auto hebt of begrijp ik het nu verkeerd ?
Volgens mij bedoeld ze dat ja.
Misschien is het niet aardig dat ik dit nu zeg en bedoel het niet lullig, maar is het niet een goed idee om sowieso even te wachten met zwanger worden? Jij was toch degene waarbij er onlangs nog vervelende dingen in de relatie zijn gebeurd?
Gast- Gast
Ik vind het echt heel raar dat je wacht met zwanger worden totdat je een grotere auto hebt....ik bedoel, je hébt een auto, een kinderwagen past daar waarschijnlijk echt wel in hoor. Laat je dat je kinderwens echt belemmeren?
Gast- Gast
Storm schreef:Ik vind het echt heel raar dat je wacht met zwanger worden totdat je een grotere auto hebt....ik bedoel, je hébt een auto, een kinderwagen past daar waarschijnlijk echt wel in hoor. Laat je dat je kinderwens echt belemmeren?
+ 1
Ik vind dat ook erg raar. Er zijn ook heel veel mensen die kinderen hebben en geen auto of een rijbewijs, die hebben toch ook niet gewacht.
Lindsya- Kletskop
- Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Auto en baby
» Baby muziek hoe reageert jouw baby?
» Hoe doe ik dit nu (plaats in de auto)?
» hoe slaapt een baby/is een baby gekleed.
» Wat heb jij standaard in je auto?
» Baby muziek hoe reageert jouw baby?
» Hoe doe ik dit nu (plaats in de auto)?
» hoe slaapt een baby/is een baby gekleed.
» Wat heb jij standaard in je auto?
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: