Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

auto en baby....?

+16
VeryCherry
Barbabella
Roos
Mamsie
Fiebje
Flip Fluitketel
Darius
Susan
PiP
Fiwen
Annie24
maiadebij
Sjonno
Catwoman79
bella
JD
20 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

auto en baby....? Empty auto en baby....?

Bericht  JD za 4 dec 2010 - 13:01

Hoi!

Wij hebben het steeds vaker over kindjes....alleen is mijn vriend van mening dat we perse echt aan een grotere auto moeten voordat er een kleine komt....

ik heb nu een Kia Picanto (zie foto) en vroeg me af aan alle mama's hier, wat jullie ervaringen zijn met een kleine auto en een baby? is dat echt onmogelijk wat betreft een maxicosi, wagen etc?...
moét je echt een grotere auto als er een kindje komt?
Ik snap dat het wel handig is, maar ja....het kost een vermogen....en ik ben nog superblij met mn autootje....dus ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. alvast bedankt!!

auto en baby....? Kia%20Picanto%20Originale
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

auto en baby....? Empty Re: auto en baby....?

Bericht  bella za 4 dec 2010 - 20:02

Ik heb een fiat seicento,
en ben vaak genoeg met 2 kinderen onderweg!
Voor de langere afstanden, of weekendjes weg gebruiken we de auto van mijn vriend.
Maar dat is een Seat, ook niet een grote of een ruime, en wij redden ons prima!
bella
bella
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 196
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Catwoman79 za 4 dec 2010 - 20:09

Ik heb een Daihatsu Cuore, erg klein dus. Als ik alleen met mijn zoontje op pad ga lukt dat prima.
Voor de lange afstanden pakken we de andere auto, dat was een mazda 323f (zo'n sportauto achtig laag ding) en dat is nu een VW passat. Moet zeggen dat dat wel een stuk makkelijker is.

Maar laatst ben ik samen met de buurvrouw en haar dochtertje (2 volwassenen en 2 kids dus) in mijn kleine auto naar het zwembad geweest, was prima te doen.
Mijn broertje en schoonzusje gaan het doen met alleen een Suzuki Alto. Hoe dat gaat weet ik nog niet, want ze zijn nog zwanger. Maar zij zijn gewoon aan het "wandelwagen passen" geweest met de auto.
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051

Bericht  Gast za 4 dec 2010 - 20:13

Ik vind niet dat je per sé een grotere auto móet hebben als er een kindje komt...ik vind dat altijd zo raar. Wij hadden geneens een auto toen we een kindje kregen.

Nu hebben we een Mini Cooper en zelfs dat gaat best goed met een kleine.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 4 dec 2010 - 20:54

Wij hebben een driedeurs Mitsubishi Colt (uit '99, de huidige modellen zijn groter) en zijn echt niet van plan een nieuwe auto te kopen als er een kindje komt. Met mijn neefje en zijn buggy hebben we het ook prima gered, dus met een baby en een kinderwagen lukt het ook wel. Alleen jammer dat 't een driedeurs is... Maarja, daar word je weer lenig van.

Gast
Gast

Bericht  Sjonno za 4 dec 2010 - 21:03

Ik had een ford ka toen ik bevallen was van Rick. 1,5 maand geprobeerd met de kinderwagen en maxi-cosi en ik vond het 1 drama. Alleen het onderstel kon in de kofferbak, de wagenbak moest dan op de achterbank, als bv mijn moeder meeging moest zij achterin opgepropt en Rick dan voorin in de maxi-cosi. Ik vond het echt niet makkelijk maar Chris vond dat ik zeurde, totdat hij zelf een keer zo mee moest omdat z'n auto in de garage stond. Het eerste wat hij zij toen we weer uit de auto stapte was dat we voor mij een nieuwe auto gingen kopen. Dat hebben we dus gedaan en ik heb toen een Fiat Brava gekocht, niet de mooiste auto misschien maar wel lekker ruimte in de kofferbak en een 5 deurs. Als ik straks geen kinderwagen/bubby meer nodig heb dan ga ik wel weer voor een kleinere auto.
Sjonno
Sjonno
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 468
Punten : 487
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  maiadebij za 4 dec 2010 - 21:22

Sjonno schreef:Ik had een ford ka toen ik bevallen was van Rick. 1,5 maand geprobeerd met de kinderwagen en maxi-cosi en ik vond het 1 drama. Alleen het onderstel kon in de kofferbak, de wagenbak moest dan op de achterbank, als bv mijn moeder meeging moest zij achterin opgepropt en Rick dan voorin in de maxi-cosi. Ik vond het echt niet makkelijk maar Chris vond dat ik zeurde, totdat hij zelf een keer zo mee moest omdat z'n auto in de garage stond. Het eerste wat hij zij toen we weer uit de auto stapte was dat we voor mij een nieuwe auto gingen kopen. Dat hebben we dus gedaan en ik heb toen een Fiat Brava gekocht, niet de mooiste auto misschien maar wel lekker ruimte in de kofferbak en een 5 deurs. Als ik straks geen kinderwagen/bubby meer nodig heb dan ga ik wel weer voor een kleinere auto.

Gelukkig zijn mannen helemaal niet eigenwijs hè Sjonno . Ik heb een fiat punto uit 1996, wel een 5 Deurs dat vind ik wel echt een voordeel. Mijn broertje had een 3 deurs ( weet niet meer welk merk) en daar kregen we de maxi cosi niet eens achterin! Maar net als een cuore is een punto vrij vierkant, dus veel ruimte in de kofferbak. Volgens mij moet het prima te doen zijn hoor met je kia!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast za 4 dec 2010 - 21:57

Mijn ouders deden het vroeger zelfs met een Nissan Micra! En mn buurvrouw ook met zo;n kleine fiat siecento (weet niet of het ik het zo goed schrijf).

Gast
Gast

Bericht  Gast za 4 dec 2010 - 22:08

een auto met een fatsoenlijke kofferbak en 5 deuren is wel heel makkelijk met een baby. In onze vorige auto kon ook alleen het onderstel van de kinderwagen in de auto en dan moest de bak op de achterbank, daar moest de maxicosi naast gewurmd worden en we hadden een 3-deurs. Wij hebben toen we een andere auto gekocht waar de kinderwagen gewoon in de kofferbak kon en de 5-deuren waren ook ideaal. Het kan wel, een klein autootje, maar een wat grotere 5-deurs is gewoon handiger.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 4 dec 2010 - 22:15

Het is wat je zelf vind en wilt. Ik vond het onhandig om elke keer een wiel van het onderstel af te moeten halen (we hadden een Corsa), dus wij hebben een Skoda Fabia Combi gekocht. Ben er nog steeds onwijs blij mee. Het is niet zo'n mega station, maar wel meer dan ruim genoeg voor met een baby.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 4 dec 2010 - 22:51

auto en baby....? Opel-Agila-MPV-Benzine-Zwart-001--6980245-Medium

Ik heb deze auto, en deze gebruiken we ook voor alle lange afstanden, boodschappen enz. Mijn vriend rijdt een heel oud peugeotje, maar moet volgend jaar wel een nieuwe want de APK gaat ie denk ik niet meer halen! Ik heb geen idee of hier een kinderwagen in past, maar dat zal vast wel smile anders is het gewoon passen en meten! Wel vind ik het heerlijk dat ie nieuw is (dus geen zorgen over stil komen te staan, of iig zo weinig mogelijk!) en dat het een 5deurs is. Hij heeft ook een hoge instap, vind ik zelf ook heel prettig, als ik bij mijn vriend in de auto stap heb ik het idee dat ik op de grond zit!

Gast
Gast

Bericht  Annie24 za 4 dec 2010 - 22:59

Wij hebben een Citroen C3. Alleen het onderstel past in de kofferbak en de bak zal dus op de achterbank moeten naast de MC. Het is wel een 5 deurs en wij hebben dit tot nu toe nog niet als een probleem gezien.

Mochten er nog tassen ed meemoeten kunnen die wel gewoon in de kofferbak, want daar is nog genoeg ruimte voor.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Fiwen za 4 dec 2010 - 23:07

Wij hadden eerst alleen een Citroën C1 (wel een 5 deurs), maar dat paste dus echt niet voor het hele gezin. De hele achterbank moet plat en dan uk in maxi-cosi op de voorstoel dus er kan verder niemand meer mee. We wilde sowieso een 2e auto omdat wij onze kinderwagen in de auto moeten laten staan omdat we 3 hoog zonder lift wonen en ik niet de kinderwagen mee naar boven en beneden kan sjouwen elke keer.
We hebben nu een VW Polo blue motion erbij gekocht, ik wilde geen te grote auto en hier pas alles net in de kofferbak (wel de wielen eraf halen maar dat is vooral omdat wij een brede kinderwagen hebben, een 3-wieler zou er zonder problemen in passen). Ik rij nu vooral met de VW en mijn man met de Citroën, als het een keer voorkomt dat een van ons haar met de C1 op moet halen dan kan het wel gelukkig maar de VW is gewoon veel makkelijker.

Het is op zich dus op zich niet noodzakelijk, maar ik vind een grotere kofferbak en een 5-deurs wel heel handig.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992

Bericht  PiP zo 5 dec 2010 - 0:22

Wij hebben een Fiat Stilo, een ruime 3 persoonsauto.
Het is maar net wat je gewend bent. Een grotere auto zou fijn zijn, maar we redden ons prima!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Susan zo 5 dec 2010 - 0:33

Storm schreef:Ik vind niet dat je per sé een grotere auto móet hebben als er een kindje komt...ik vind dat altijd zo raar. Wij hadden geneens een auto toen we een kindje kregen.
+1. Wij hebben pas sinds juni dit jaar een auto.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast zo 5 dec 2010 - 1:03

Wij hadden een Golf 4 toen Mas geboren werd, nou dat was proppen met de kinderwagen.
Toen ik zwanger was van Amé hebben we een Toyota Corolla Verso gekocht, want we hadden ook nog het probleem dat we 3 autostoelen kwijt moesten. Nu kunnen we beide kinderwagens meenemen en nog normaal boodschappen kwijt.
Toen Lise was geboren had ik ook geen eens een auto, ook nog geen rijbewijs. Maar ik kan nu echt niet meer zonder die grote auto, maar dat komt ook doordat ik vaak 3 kinderen mee moet nemen.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 5 dec 2010 - 1:49

.

Laatst aangepast door Arden op wo 2 maa 2011 - 4:35; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Darius zo 5 dec 2010 - 2:01

Een kleine auto gaat prima, al zou ik wel je kinderwagen er op uit zoeken.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast zo 5 dec 2010 - 2:24

Wij hebben een Polo, 3 deurs. Maar dat moet wel lukken!

Waar ik me meer druk om maak is dat ik altijd de trap op moet, hoe ga ik dat doen met kinderwagen? Gelukkig kan ik die wel in de tuin laten staan en dan eerst baby boven in de box leggen en dan wagen de trap op. Niet ideaal, maar ons huis is verder lekker ruim en wil hier echt niet weg. En het is maar een jaar of 1,5 / 2, dan kan de kleine zelf naar boven en heb je een buggy die minder zwaar is.
Maar ja, als alles goed mag gaan duurt het nog wel even, komt tijd komt raad...

Gast
Gast

Bericht  Flip Fluitketel zo 5 dec 2010 - 3:16

Wij hebben afgelopen jaar wel een gotere (gezins) auto aangeschaft. Ik had eerst een 3deurs auto. Het was een Citroen c2, deze hebben echt een kleine achterbank en kofferbak. Verder hebben we nog een 2e auto, een VW Polo en hier rijdt mijn man merendeels mee. Ik ben blij dat we toendertijd een grotere auto hebben aangeschaft. De ruimte is ideaal!
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  Fiebje zo 5 dec 2010 - 4:15

Wij hebben een opel zafira. En als tweede auto een corsa. Dit vanwege mijn gezondheid en onze hobby, paarden. Deze auto kan met gemak de trailer trekken en alle spullen passen in de kofferbak. Dus een kinderwagen zal er vast wel in passen!

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552

Bericht  JD zo 5 dec 2010 - 5:28

meiden, bedankt voor alle reacties!! Mijn kleine kiaatje is gelukkig wel 5-deurs, dus dat scheelt, en als ik al jullie verhalen zo hoor moet het dus wel gaan lukken met de huidige auto.....is dus geen noodzakelijk iets om persé een grotere auto te kopen....kan dan met de tijd wel;)

JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Gast zo 5 dec 2010 - 5:38

Fiebje schreef:Wij hebben een opel zafira. En als tweede auto een corsa. Dit vanwege mijn gezondheid en onze hobby, paarden. Deze auto kan met gemak de trailer trekken en alle spullen passen in de kofferbak. Dus een kinderwagen zal er vast wel in passen!

Dan aan jou een vraagje. Wij moeten nu ook een 7-persoons hebben, omdat het anders niet meer past met 3 kinderen. Wij moeten dan een extra stoel achterin plaatsen. Denk jij dat er dan nog een fikse duowagen bij past, die je evt rechtop zet?? Normaal kun je 2 stoelen op de 3e rij plaatsen, maar wij doen dus eerst 1, omdat we anders niks meer mee kunnen nemen. We horen al van meerdere mensen dat een duowagen sowieso niet gaat passen als er 1 stoel inzit.

Gast
Gast

Bericht  Mamsie zo 5 dec 2010 - 5:42

Kan best maar in een picanto kan achterin geen kinderwagen. Dat kun je echt vergeten of je moet banken plat leggen.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast zo 5 dec 2010 - 6:01

_MamaRosa_ schreef:
Fiebje schreef:Wij hebben een opel zafira. En als tweede auto een corsa. Dit vanwege mijn gezondheid en onze hobby, paarden. Deze auto kan met gemak de trailer trekken en alle spullen passen in de kofferbak. Dus een kinderwagen zal er vast wel in passen!

Dan aan jou een vraagje. Wij moeten nu ook een 7-persoons hebben, omdat het anders niet meer past met 3 kinderen. Wij moeten dan een extra stoel achterin plaatsen. Denk jij dat er dan nog een fikse duowagen bij past, die je evt rechtop zet?? Normaal kun je 2 stoelen op de 3e rij plaatsen, maar wij doen dus eerst 1, omdat we anders niks meer mee kunnen nemen. We horen al van meerdere mensen dat een duowagen sowieso niet gaat passen als er 1 stoel inzit.

Ik zou dan kijken voor een 7 pers Verso, die zijn ruimer dan een Zafira. Eventueel zels een Toyota Avensis Verso die is nog groter.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: