Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Auto en baby

+20
Steep
Ayla
studiebol
Vancity_girl
SarahKey
Thunder
*Troela*
Flip Fluitketel
Lejow
MADDIE
Bruintje Beer
bolus26
Ugly Betty
Pandora
Puggle
Annemie
Roos
mickey
Pollewop
tweeling
24 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Auto en baby Empty Auto en baby

Bericht  tweeling ma 9 apr 2012 - 4:07

Hebben jullie een grotere auto gekocht toen er een baby kwam? Wij hebben nu een Citroen C1, best klein dus. Ik vraag me af of het wel gaat passen straks....
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto en baby Empty Re: Auto en baby

Bericht  Pollewop ma 9 apr 2012 - 4:11

Wij hadden aan Aygo bij de eerste, even groot als de C1 dus. En dat paste wel. Alleen voor de kinderwagen heb je weinig keuze. Wij hadden de bugaboo, en ik deed het onderstel achterin, en de wagenbak op de plek naast de maxicosi. Dus je kunt er dan echt maar met zijn drieën in.
Pollewop
Pollewop
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 68
Punten : 74
Registratiedatum : 10-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto en baby Empty Re: Auto en baby

Bericht  mickey ma 9 apr 2012 - 4:13

Ik heb zelf een Twingo, daar past flink wat in doordat ik de achterbank naar voren kan schuiven, en zo de kofferbak groter kan maken.
Mijn vriend had een V.olvo, op zich ook een ruime auto, maar hij heeft vorige week toch de keuze gemaakt voor een andere auto, een station. De kofferbak van de V.olvo was wel ruim, maar de opening niet. Daardoor konden we dus niet voldoende meenemen, zeker met het oog op de komende vakantie. Wat ik zelf ook een nadeel vond aan die auto, was dat de zitting van de achterbank vrij schuin naar beneden liep. Hierdoor zat onze zoon helemaal niet goed in zijn autostoeltje.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto en baby Empty Re: Auto en baby

Bericht  Gast ma 9 apr 2012 - 4:19

Wij hadden hiervoor een Clio, 3deurs.
Die was echt veel te klein geweest ondanks dat die toch best ruim was voor een 3deurs.
We hebben nu een Megane maar door de duowagen kunnen we verder nog maar weinig meenemen.
Een campingbedje past er al niet meer bij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Auto en baby Empty Re: Auto en baby

Bericht  Roos ma 9 apr 2012 - 4:20

Wij hadden een seat ibiza (vorige model) en een ford ka (ook vorig model).
De seat is een maand na de geboorte verruild voor een astra station en mijn auto gaat er van de zomer uit voor een maatje groter.

Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto en baby Empty Re: Auto en baby

Bericht  Annemie ma 9 apr 2012 - 4:28

Wij hebben onze seat ibiza ingeruild voor een peugeot 307 station en nu hebben we lekker veel ruimte. Zelf heb ik een fiat seicento en daar past de buggy net in,de kinderwagen paste daar niet in.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto en baby Empty Re: Auto en baby

Bericht  Puggle ma 9 apr 2012 - 4:33

Wij hebben ook een c1. Een 5 deurs. Wij gaan geen andere kopen, we hebben deze nog geen 2 jaar geleden nieuw gekocht dus houden hem nog even.

We hebben wel de bugaboo gekocht, deze past er in. Verder zie ik er niet echt problemen mee.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto en baby Empty Re: Auto en baby

Bericht  Pandora ma 9 apr 2012 - 4:35

Wij hadden een BMW 320D en hebben die vorig jaar ingeruild voor een Peugeot 407SW (Station), écht ideaal!
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto en baby Empty Re: Auto en baby

Bericht  Ugly Betty ma 9 apr 2012 - 4:35

Wij hadden een volkswagen golf 3 deurs. Wij hebben een passat station gekocht, konden we van een kennis overnemen voor een mooie prijs, anders hadden we nog wel gewacht tot het kindje er was.
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto en baby Empty Re: Auto en baby

Bericht  bolus26 ma 9 apr 2012 - 4:43

Ugly Betty schreef:Wij hebben een passat station gekocht, konden we van een kennis overnemen voor een mooie prijs, anders hadden we nog wel gewacht tot het kindje er was.

wij ook, onze auto kreeg mankementen en toen kwam deze auto in beeld!
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto en baby Empty Re: Auto en baby

Bericht  Bruintje Beer ma 9 apr 2012 - 4:45

Wij hadden een Peugeot 206 3drs. Hebben toen we zwanger waren van de oudste een Ford Focus station gekocht. Hadden ook nog een Fiat Punto 3drs maar toen de jongste er was hebben we een Chervolet Kalos 5drs gekocht. Daar paste mijn Maxicosi Mura ook in.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto en baby Empty Re: Auto en baby

Bericht  MADDIE ma 9 apr 2012 - 4:50

Ik heb net mijn opel corsa drie deurs verruild voor een nieuwere opel vectra vier deurs met een heerlijk grote kofferbak. Vindt het heerlijk dat de kinderwagen er dan ook gewoon goed in past!!

Je kunt het ook eerst aankijken. Als je het dan uiteindelijk toch te krap vindt, kun je altijd nog wat anders kopen.
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto en baby Empty Re: Auto en baby

Bericht  Lejow ma 9 apr 2012 - 5:00

Een van onze voorwaarden voor we voor een kindje gingen, was het hebben van een ruime, veilige auto.
We hadden een Citroen Xantia, maar die is in dec 10 van de weg gereden. Toen hebben we keihard gespaard en uiteindelijk een nieuwe Seat Ibiza ST gekocht. Ruim, veilig en zuinig!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto en baby Empty Re: Auto en baby

Bericht  Flip Fluitketel ma 9 apr 2012 - 5:18

Wij hadden 2 kleinere auto's. De auto van mijn man (VW Polo 3drs) hebben we gehouden en hier past de kinderwagen (MC Mura) als je er 2 banden af haal in de kofferbak. Zelf had ik een Citroen C2 VTR 3drs een sportieve leuke wagen, maar voldeed niet aan onze wensen voor als we een gezin kregen. Deze hebben we dus ingeruld voor Renault Megane station toen ik zwanger was van J..
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto en baby Empty Re: Auto en baby

Bericht  *Troela* ma 9 apr 2012 - 5:41

Wij hadden een golf 4, 3-deurs en vond het erg onhandig. Hebben nu een opel meriva en ben er super blij mee.

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto en baby Empty Re: Auto en baby

Bericht  Thunder ma 9 apr 2012 - 5:44

Nee, niet geruild. We hebben altijd een VW Golf gereden. Nu hebben we een VW Golf 5, een 5 deurs.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto en baby Empty Re: Auto en baby

Bericht  SarahKey ma 9 apr 2012 - 5:54

wij hebben ook geen andere gekocht, Wij rijden al jaren bmw en hebben deze auto bijna 5 jaar. Is een station, sta nooit stil en ruimte genoeg. Ook al issie aan de smalle kant. Als deze af is wil ik wel een ruimere auto.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto en baby Empty Re: Auto en baby

Bericht  Gast ma 9 apr 2012 - 6:05

Ja… Wij hadden een 3 deurs polo en met een tweeling is dat niet te doen. Hebben nu een Seat Cordoba, die heeft lekker veel laadruimte en past het onderstel makkelijk in.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Auto en baby Empty Re: Auto en baby

Bericht  Vancity_girl ma 9 apr 2012 - 6:11

Wij hebben niet speciaal een andere auto gekocht toen D kwam. Toen D 8 maanden was zijn we verhuisd van Canada naar Nederland en toen hebben we wel expres een grote ruime auto gekocht ook met het oog op eventuele volgende kids.
We hebben nu een Toyota Avensis station. Hier kan echt heel veel in heerlijk geen gezeur met wielen van de wagen halen etc. ( dat moest bij onze auto in Canada nl wel)

Ik zou zoals al eerder gezegd in dit topic gewoon even aankijken, je kan altijd nog een andere auto kopen als het toch heel onhandig blijkt. De meeste kinderwagen kan je klein opvouwen, wielen ervanaf etc. en je kan ook spulletjes op de achterbank zetten zolang je maar 1 kindje hebt.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto en baby Empty Re: Auto en baby

Bericht  studiebol ma 9 apr 2012 - 6:37

Ik had een nieuwe ford fiesta... als we hier gewoon een eenling wagen hadden kunnen kopen had het allemaal prima gepast. Maar ja we moesten voor een tweeling wagen gaan.. dus hebben we een station gekocht!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto en baby Empty Re: Auto en baby

Bericht  Ayla ma 9 apr 2012 - 6:48

Wij hadden een volvo s40 maar het paste niet, nu ook een station. We konden de hond niet meer meenemen, en opzich is dat niet erg maar als we een hele dag weggaan hebben we toch een probleem. Ik heb een fordje ka en daar passen, ik, E. en de kinderwagen in... En 1 bijrijder.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto en baby Empty Re: Auto en baby

Bericht  Gast ma 9 apr 2012 - 7:02

ik heb ook een C1. Ik krijg er geen kinderwagen in, met geen mogelijkheid. Mijn man heeft laatst de buggy gesloopt door 'm er verkeerd in te duwen (en dan doorduwen), dat paste nét, maar moest wel op een speciale manier. Nu scheelt het dat wij nooit een kinderwagen gebruiken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Auto en baby Empty Re: Auto en baby

Bericht  Steep ma 9 apr 2012 - 7:09

We hebben een volvo v70 (station). Ontzettend burgerlijk maar zo fijn! Kinderwagen (mutsy dus niet klein opklapbaar)! Campingbed en matras, eetstoel (ikea) hond (50 kilo) +toebehoren, alles voor R (dus zijn autosoel) en dekbedden+kussens voor ons past erin en dan kunnen we zelfs nog achteruit kijken. Hij heeft wel de draaicirkel van een tank maar ik zou 'm niet willen omruilen. Echt, ik vind het een aanrader!
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto en baby Empty Re: Auto en baby

Bericht  Happydobby ma 9 apr 2012 - 7:12

Ik had een Mazda mx5 Very Happy leuke auto voor erbij, maar hij had veel mankementen. Mijn vriend heeft een Honda prelude, ook niet handig. Mijn auto verkocht en een Honda civic 5 deurs gekocht.

Deze is perfect.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto en baby Empty Re: Auto en baby

Bericht  Annie24 ma 9 apr 2012 - 7:34

Hier een Citroen C3 5 deurs. Wat ik vooral fijn vind is dat hij klein is, maar wel een hoge instap heeft wat erg handig is als ik Y. in het autostoeltje moet zetten.

De wagen (Mutsy) past nét in de kofferbak, maar we nemen eigenlijk altijd de buggy mee.

Toen mijn auto in de garage stond had ik 1,5 week een C1 3 deurs te leen. Wat een onding vond ik dat zeg! De instap was een stuk lager dan mijn C3 en ik heb ontzettend staan kutten met de MC er in/uit doen elke keer. Onze Mutsy pastte er ook niet in.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto en baby Empty Re: Auto en baby

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum