Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe doe ik dit nu (plaats in de auto)?

+2
Pineco
Twellie
6 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe doe ik dit nu (plaats in de auto)? Empty Hoe doe ik dit nu (plaats in de auto)?

Bericht  Twellie zo 19 mei 2013 - 12:11

Met de derde op komst willen we liever niet beide auto's vervangen door een grotere omdat dat nogal een kostenpost is. Ik heb een klein bakje als auto. Er staan nu twee autostoelen op de achterbank, qua ruimte kan daar ook niks meer tussen. De Maxi-Cosi zal dus op de passagiersstoel moeten. Daar moet ik dan eerst even voor naar de garage om de air-bag uit te laten schakelen.

Maar dan... na een maand of negen als de baby niet meer in de Maxi-Cosi past? Mag er dan een autostoel op de passagiersstoel? is dat veilig als het al mag? En dan lijkt me trouwens ook enorm onhandig want dan kan er nooit meer iemand mee in mijn auto omdat alledrie de plekken bezet zijn door een stoel. De oudste is tegen die tijd 4,5, die mag zeker nog niet gewoon op zo'n zitverhoger-ding?

Heb er echt 0,0 verstand van, hopelijk hier wat meer kennis van autostoelen.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doe ik dit nu (plaats in de auto)? Empty Re: Hoe doe ik dit nu (plaats in de auto)?

Bericht  Gast zo 19 mei 2013 - 12:22

Mijn neefje zat al vrij snel op de zitverhoger (met rugleuning). Volgens mij nog ruim voor zijn vierde, misschien nog wel derde.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doe ik dit nu (plaats in de auto)? Empty Re: Hoe doe ik dit nu (plaats in de auto)?

Bericht  Pineco zo 19 mei 2013 - 12:40

Ik denk inderdaad dat je oudste tegen die tijd in het midden kan, op een zitverhoger. Mijn oudste is nu bijna 4,5 en zit in/op een autostoel van groep 2/3 waar de rugleuning vanaf kan. Dat doen we nu al vaker als we met drie op de achterbank moeten. Dan gaat zij op de verhoger in het midden en de gordel past dan prima. Het is natuurlijk niet zo veilig als in een stoeltje, maar wel toegestaan.
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doe ik dit nu (plaats in de auto)? Empty Re: Hoe doe ik dit nu (plaats in de auto)?

Bericht  Pink! zo 19 mei 2013 - 19:18

Ja je oudste kan dan op een zitverhoger in het midden ( dat past ook bij onze auto, ook zo'n klein ding)
En anders kan je ook een autostoel op de voorstoel neerzetten. ( de oudste zou ik dan doen)
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doe ik dit nu (plaats in de auto)? Empty Re: Hoe doe ik dit nu (plaats in de auto)?

Bericht  PiP zo 19 mei 2013 - 19:56

Vanaf 15 kilo mogen ze op een zitverhoger, ik vind dit zelf niet veilig genoeg en daarom hebben wij er 1 met rugleuning die er later evt vanaf kan.
Deze: Hoe doe ik dit nu (plaats in de auto)? Kid_plus_crownblue_02_ro_2013
Alle stoeltjes mogen op de voorstoel. Bij een maxicosi moet je idd de airbag uitschakelen, maar bij de stoeltjes waarbij ze naar voren kijken (dacht ik) niet.
Volgens mij gaat de voorkeur wel naar de achterbank. Meen dit bij de aanschaf meegekregen te hebben van de verkoopster, maar als het mag lijkt het me niet gevaarlijk ofzo.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doe ik dit nu (plaats in de auto)? Empty Re: Hoe doe ik dit nu (plaats in de auto)?

Bericht  Annemie zo 19 mei 2013 - 20:10

Mijn neefje van 3 zit ook op een zitverhoger.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doe ik dit nu (plaats in de auto)? Empty Re: Hoe doe ik dit nu (plaats in de auto)?

Bericht  Thunder zo 19 mei 2013 - 21:58

Mijn oudste zat voor zijn derde nog op een verhoger met rugleuning.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doe ik dit nu (plaats in de auto)? Empty Re: Hoe doe ik dit nu (plaats in de auto)?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum