Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Rondkomen van parttime werken, iemand?

+2
Rovine
Rouxxxe
6 plaatsers

Ga naar beneden

Rondkomen van parttime werken, iemand? Empty Rondkomen van parttime werken, iemand?

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 8:03

Zijn hier mensen die rondkomen (onafhankelijk dus van een ander) van parttime werken? En van minder dan 32 uur?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Rondkomen van parttime werken, iemand? Empty Re: Rondkomen van parttime werken, iemand?

Bericht  Rouxxxe ma 28 maa 2011 - 8:22

Ik werk 30 uur in de week en kom hier van rond in m'n eentje. Moet hierbij wel zeggen dat ik nog op een studentenkamer woon (dus lage huur en inclusief), goedkoop autootje heb en andere lage vaste lasten. Weet niet of ik ook daadwerkelijk nog van zou kunnen rondkomen als ik echt een eigen appartementje met bijbehorende kosten zou hebben.
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Rondkomen van parttime werken, iemand? Empty Re: Rondkomen van parttime werken, iemand?

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 9:13

Ik werk(te) 80% dus niet volledig full time (euh parttime dus), en ben afhankelijk van m'n eigen inkomen alleen. Ik kom er net van rond. Maar meer werken is geen optie gezien gezondheid, en minder werken ook niet gezien financieen. Dus hoop op een baan met beter salaris :P

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 9:14

Dat ligt er wel aan hoeveel uren je onder parttime rekent denk ik. Ik werk parttime 24 uur, maar zou daar niet alleen mee rond kunnen komen, denk ik.

Gast
Gast

Bericht  Rovine ma 28 maa 2011 - 9:14

Ligt er sterk aan wat je verdient. :P

Ik denk wel dat het mij gelukt zou zijn bij mijn vorige woonsituatie en laatste werk.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 9:16

Ja in mijn geval gaat het om 25 uur. Ik wil gaan kijken of ik het daarmee red en vroeg me dus af of er meer mensen zijn die dat doen Rondkomen van parttime werken, iemand? 561177.

@ Marin, ben je op zoek naar ander werk dan?

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 9:18

Zusje van Bert schreef:Ja in mijn geval gaat het om 25 uur. Ik wil gaan kijken of ik het daarmee red en vroeg me dus af of er meer mensen zijn die dat doen Rondkomen van parttime werken, iemand? 561177.

@ Marin, ben je op zoek naar ander werk dan?

Voor augustus, nu nog niet.

Gast
Gast

Bericht  Zininzon ma 28 maa 2011 - 9:20

Ik werk 32 uur, dus niet minder dan 32 uur Wink
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 29 maa 2011 - 0:51

Ik heb ooit 24 uur gewerkt toen ik mijn vriend nog niet kende, ik woonde op mezelf en kwam er net wel/net niet van rond, verschilde per maand. Soms maakte ik ook 32 uur, en zelden wel eens 40 uur. Maar ik had wel een hele lage huur.

Nu werkt vriend 40 uur en zoek ik werk voor 24 uur. Dat is wel prima te doen. Maar die 24u heb ik helaas nog niet dus we hebben het zwaar. Maar goed, over jou.

Het ligt wel aan wat je bruto uurloon is, ik zou voor mezelf even berekenen wat je nodig hebt om van rond te komen. Daarna berekenen wat je dan minimaal wil verdienen met die 25 uur.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 29 maa 2011 - 0:59

Ja, daar moet ik ook nog voor gaan zitten maar ik werk nu zo veel uur dat ik nergens aan toe kom haha! Sowieso moet ik mijn voorlopige teruggave gaan aanvragen bij de BD als ik van 25 uur werk wil rondkomen. Nu vraag ik dat 1 keer per jaar terug nl. Technisch gezien denk ik dat ik het zou moeten kunnen redden. Wellicht kan ik nog wat schrappen qua kosten, daar moet ik dan ook nog naar kijken.

Wat is jouw overweging TL, om voor 24 uur te zoeken? Denk je niet dat je meer kans op slagen hebt als je je voor meer uur beschikbaar stelt? Ik wil zelf graag ook iets voor mezelf beginnen en daar tijd en energie in kunnen steken. Nu komt deze baan hopelijk op mijn pad en dat zou dus mooi combineren zijn. Het is dus eigenlijk puur dat het zo loopt dat ik dit nu overweeg. Normaal wilde ik altijd minimaal 32 uur werken. Maar eerlijk gezegd zie ik nu wat ik met minder uur overhoud en vraag ik me af waarom ik in hemelsnaam toch 40 uur heb gewerkt...

@ Marin, waarom wacht je tot augustus?

Gast
Gast

Bericht  *Rainbow do 31 maa 2011 - 0:30

Ik heb een contract voor 28 uur (dus dat krijg ik ook uitbetaald) maar werk de laatste tijd maar zo'n 20 a 24 uur ivm bezuinigingen op het werk. Ik werk in een branche die eigenlijk ook nog eens best slecht verdient. Ik red het wel met mijn inkomen, anders had ik wel wat anders gezocht. Soms werk ik nog wel eens in de thuiszorg ernaast maar dat is voor mij dan meer een leuk extra'tje (gaat toch veel belasting vanaf, wat ik binnenkort dan wel weer terug krijg). Ik woon op mezelf, betaal dus alles zelf en kan ook nog wat sparen. Mensen vragen zich vaak af hoe ik het allemaal red maar ik vind dat ik gewoon goed met geld om kan gaan. Het scheelt denk ik ook wel dat ik weinig uit ga en toch niet van alcohol houd, roken doe ik ook niet. Verder doe ik wel leuke dingen of koop kleding maar dat kan ook met een iets lager budget. Ik hoef nog steeds niet constant op mijn geld te letten of heel zuinig te leven.
*Rainbow
*Rainbow
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 75
Punten : 93
Registratiedatum : 23-01-11

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 0:48

Hey, wat een leuk bericht om te lezen smile. Ja, ik heb mijn financieen eens door de molen gehaald. Ik was er goed in maar sinds ik met mijn vriend ben, niet meer. Ik weet niet hoe dat kan. Het blijkt ook dat ik meer uitgeef dan wat er inkomt elke maand... Niet handig. Ik moet dus maar weer alles op papier gaan zetten thuis. Wel te horen gekregen dat de baan maar voor 20 uur is dus dat is wel heeeel weinig. Thuiszorg is schoonmaken toch? Mss zou ik dat er nog naast kunnen doen maar echt voordelig qua belasting is dat natuurlijk niet. Ja bij je teruggave aan het eind maar dat schiet maandelijks niet op...

Gast
Gast

Bericht  Rovine do 31 maa 2011 - 1:09

Bij mijn vriend is het juist andersom. Die verdient vrij normaal bij zijn 2e salaris (6 euro netto ofzo?), maar moet nu een hele bult terugbetalen. let daar dus op.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 1:13

Heeft hij mss bij zijn tweede loon ook arbeidskorting (zo heet dat toch?) gekregen?

Ik had er nog niet aan gedacht maar zou bij een lager salaris natuurlijk ook zorgtoeslag kunnen aanvragen.

Gast
Gast

Bericht  *Rainbow do 31 maa 2011 - 1:19

Alles op papier zetten is idd wel handig smile Dan heb je gewoon eens een goed overzicht van alles en kan je bekijken wat je eventueel kan schrappen of wat goedkoper kan. Ik ben de laatste weken wel iets meer kwijt aan boodschappen maar dat maakt me niet uit. Heb sinds kort een vriend en eet wat vaker samen met een vriendin en zulke dingen merk je wel met boodschappen maar dat heb ik er voor over. Als het mooie weer eraan komt zal ik ook wel vaker dingen doen met vriendje die geld kosten. Heb ook wel iets hogere benzine kosten omdat mn vriend 50 km verder woont maar met het mooie weer fiets ik de kleine stukjes wel weer wat vaker Wink Zo compenseren bepaalde dingen elkaar weer.
20 uur is idd wel erg weinig, tenzij je loon goed is. Thuiszorg is schoonmaken, kan vaak flexibel en is makkelijk verdient. Klopt dat je dan per jaar je belasting terug krijgt maar je moet natuurlijk per maand rond zien te komen... Dan zou je kunnen kijken naar zwart schoon maken, steek je zo 10 a 12 euro per uur in je zak Wink
*Rainbow
*Rainbow
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 75
Punten : 93
Registratiedatum : 23-01-11

Bericht  Winegum do 31 maa 2011 - 1:21

Let er wel op dat het inkomen van je vriend ook voor de zorgtoeslag telt. Hij staat nu nog niet bij je ingeschreven toch? Maar als dat wel het geval is, of in de toekomst gaat gebeuren wordt er naar beide inkomens gekregen.

Ik studeer nog en werk daarnaast een aantal uur per week, dus ik kan je verder niet helpen met je vraag.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 1:23

Nee, mijn vriend woont verder niet bij mij idd dus dat is niet aan de orde. Ik zie dat ook niet gebeuren op korte termijn.

Gast
Gast

Bericht  Zonnetje do 31 maa 2011 - 4:47

Wat ook weer een klein beetje scheelt, is of het bedrijf waar je voor gaat werken voor een fulltimer uitgaat van 36 of van 40 uur. Ik werk nu namelijk 32 uur, maar krijg 89% van het fulltime-salaris uitbetaald, omdat in het bedrijf waar ik werk 36 uur fulltime is.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 4:52

Zusje van Bert schreef:Nee, mijn vriend woont verder niet bij mij idd dus dat is niet aan de orde. Ik zie dat ook niet gebeuren op korte termijn.

Echt? Ik was in de veronderstelling dat je samenwoonde eigenlijk

Gast
Gast

Bericht  Rovine do 31 maa 2011 - 5:45

Zusje van Bert schreef:Heeft hij mss bij zijn tweede loon ook arbeidskorting (zo heet dat toch?) gekregen?

Ik had er nog niet aan gedacht maar zou bij een lager salaris natuurlijk ook zorgtoeslag kunnen aanvragen.

Nee, dat is het niet, ik herinner me ineens weer hoe het zat. Zijn 2e salaris belandt in een hogere belastingsschaal, omdat hij de baan inneemt van iemand die het als 1e baan zou kunnen hebben. Hij heeft dus het normale percentage betaald, nu komen ze nog een aantal procentjes opstrijken.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 7:22

Giacomo schreef:
Zusje van Bert schreef:Nee, mijn vriend woont verder niet bij mij idd dus dat is niet aan de orde. Ik zie dat ook niet gebeuren op korte termijn.

Echt? Ik was in de veronderstelling dat je samenwoonde eigenlijk

In de praktijk is hij hier bijna altijd ja maar hij heeft nog een eigen appartement.

Hmmm Nobucta, daar begrijp ik weinig van haha smile

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: