Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Huishoudtips-topic

+17
Dennenappel
Ugly Betty
Travelgurly
Parisienne
Olijfje
lyke
Kqip
minoessepoes
Mida4you
TukTuk
sonly
JD
Jerry
flower
nina
Elsje
Zininzon
21 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Huishoudtips-topic - Pagina 2 Empty Re: Huishoudtips-topic

Bericht  Parisienne ma 28 maa 2011 - 1:27

Ik zweer ook bij Dasty. Ik gebruik het voor alles, zelfs voor hardnekkige vlekken in kleding.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Travelgurly ma 28 maa 2011 - 1:32

bij je bloemen(zodra ze open staan) een druppeltje chloor (ja echt waar) en je bloemen staan langer.
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Ugly Betty ma 28 maa 2011 - 1:40

Heeft iemand een tip om kaarsvet uit een stoffen kussen te krijgen?
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Zininzon ma 28 maa 2011 - 1:42

Ugly Betty schreef:Heeft iemand een tip om kaarsvet uit een stoffen kussen te krijgen?

Keukenpapier op leggen en met de strijkbout erover gaan. Door de warmte smelt het kaarsvet weer en trekt het in het keukenpapier.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Ugly Betty ma 28 maa 2011 - 1:45

Zininzon schreef:
Ugly Betty schreef:Heeft iemand een tip om kaarsvet uit een stoffen kussen te krijgen?

Keukenpapier op leggen en met de strijkbout erover gaan. Door de warmte smelt het kaarsvet weer en trekt het in het keukenpapier.

Hey super, bedankt! Ik ga het vanavond doen smile
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762

Bericht  Dennenappel ma 28 maa 2011 - 2:24

Travelgurly schreef:bij je bloemen(zodra ze open staan) een druppeltje chloor (ja echt waar) en je bloemen staan langer.
En het water blijft helder.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  rianne287 ma 28 maa 2011 - 2:30

Dennenappel schreef:
Travelgurly schreef:bij je bloemen(zodra ze open staan) een druppeltje chloor (ja echt waar) en je bloemen staan langer.

Ik durf dat nooit zo goed, vind bloemen al zo duur.
Kan dit ook als er ''groen'' omheen zit? Dus zeg maar bij een boeket.
rianne287
rianne287
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 394
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Zininzon ma 28 maa 2011 - 2:37

Weet iemand misschien hoe je witte shirts ook wit houdt/krijgt? Dus zweet/deo-vlekken er uit krijgt?
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 2:54

Zininzon schreef:Weet iemand misschien hoe je witte shirts ook wit houdt/krijgt? Dus zweet/deo-vlekken er uit krijgt?

Ossegalzeep of nacht laten weken in glansspoel middel, of met bruistabletten.

Gast
Gast

Bericht  JD ma 28 maa 2011 - 6:15

zo hoorde ik laatst iemand die altyijd een asperine/bruistablet in het water van de tulpen gooit, schijnen de tulpen langer van rechtop te blijven staan. Heb het zelf nog nooit geprobeerd, dus ik weet niet zeker of het werkt
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  TukTuk ma 28 maa 2011 - 6:23

*Marietje* schreef:zo hoorde ik laatst iemand die altyijd een asperine/bruistablet in het water van de tulpen gooit, schijnen de tulpen langer van rechtop te blijven staan. Heb het zelf nog nooit geprobeerd, dus ik weet niet zeker of het werkt

Ik weet wel dat als je met een spelt een gaatje prikt net onder de bloed, dat ze dan niet gaan hangen
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Dennenappel ma 28 maa 2011 - 6:33

rianne287 schreef:
Dennenappel schreef:

Ik durf dat nooit zo goed, vind bloemen al zo duur.
Kan dit ook als er ''groen'' omheen zit? Dus zeg maar bij een boeket.

Zelfs met drijvende orchideeën kan het. Zelf vind ik het ook vrij eng, maar mijn vader vertelde mij dit. Hij heeft hierin een opleiding gedaan en weet erg veel van bloemen en planten, waardoor ik het wel vertrouw.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  Jerry ma 28 maa 2011 - 6:49

minoessepoes schreef:Ik blijf het roepen, Dasty, van de wibra!!!

Onze " glazen" douche deuren die maak ik wekelijks schoon door ze daarmee in te sprayen, dat even in te laten trekken en dan met een schuursponsje zachtjes over de deuren te gaan.
\

Met "glazen" bedoel je zeker dat 't niet echt van glas is? Dan hoop ik niet dat je er met een schuursponsje over heengaat met 'n groen schuurvlakje? Dan komen er allemaal krasjes in je wand en wordt ie veel sneller vies.

Voor verschillende oppervlakken zijn er verschillende schuursponzen, met bv wit schuurvlakje, dat krast niet op plastic geloof ik...

Zininzon schreef:Weet iemand misschien hoe je witte shirts ook wit houdt/krijgt? Dus zweet/deo-vlekken er uit krijgt?

Vlekkentovenaar! Bij de kruidvat hebben ze voor heel veel verschillende soorten vlekken, ook voor deo-vlekken, werkt wel goed!
(Datzelfde flesjes werkt ook voor bloed- en spermavlekken, mocht het nodig zijn :P )
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112

Bericht  rapa nui ma 28 maa 2011 - 7:57

minoessepoes schreef:Planten afstoffen daar begin ik niet aan, ik zet ze gewoon 1 keer in de zoveel tijd onder de douche. Helaas kan ik ze niet buiten zetten want regenwater is wel wat beter als kraan water geloof ik, mijn moeder zet haar planten af en toe in de regen buiten.

Ik las het laatst ook al ergens toen je het noemde in een ander huishoud topic en moest er zaterdag aan denken toen ik ramen aan het lappen was: verzuipen die planten dan niet? sproei je ze even af? of zet je ze echt een paar minuten onder de douche? Leek mij zo'n nat gedoe worden als ik ze dan weer naar beneden moet dragen. Dat buiten zetten is ook wel een idee, moet het niet te koud zijn natuurlijk.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  minoessepoes ma 28 maa 2011 - 8:00

rapa nui schreef:
minoessepoes schreef:Planten afstoffen daar begin ik niet aan, ik zet ze gewoon 1 keer in de zoveel tijd onder de douche. Helaas kan ik ze niet buiten zetten want regenwater is wel wat beter als kraan water geloof ik, mijn moeder zet haar planten af en toe in de regen buiten.

Ik las het laatst ook al ergens toen je het noemde in een ander huishoud topic en moest er zaterdag aan denken toen ik ramen aan het lappen was: verzuipen die planten dan niet? sproei je ze even af? of zet je ze echt een paar minuten onder de douche? Leek mij zo'n nat gedoe worden als ik ze dan weer naar beneden moet dragen. Dat buiten zetten is ook wel een idee, moet het niet te koud zijn natuurlijk.

Hahah wij hebben een appartementje met alleen een woonkamer en een slaapkamer waar de badkamer dan weer aan grenst, dus ik hoef de trap niet op en af met de planten. Ik zet ze in de douche pak de douchekop in mijn hand en spoel ze even af. Ik laat ze niet een kwartier douchen :P . Daarna laat ik ze nog een uurtje of zo staan en dan zijn ze wel uitgedrupt en zet ik ze zo weer terug.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868

Bericht  minoessepoes ma 28 maa 2011 - 8:03

Jerry schreef:
minoessepoes schreef:Ik blijf het roepen, Dasty, van de wibra!!!

Onze " glazen" douche deuren die maak ik wekelijks schoon door ze daarmee in te sprayen, dat even in te laten trekken en dan met een schuursponsje zachtjes over de deuren te gaan.
\

Met "glazen" bedoel je zeker dat 't niet echt van glas is? Dan hoop ik niet dat je er met een schuursponsje over heengaat met 'n groen schuurvlakje? Dan komen er allemaal krasjes in je wand en wordt ie veel sneller vies.

Voor verschillende oppervlakken zijn er verschillende schuursponzen, met bv wit schuurvlakje, dat krast niet op plastic geloof ik...

Ik weet niet wat voor een materiaal het is, het ziet er wel uit als glas, helemaal niet als kunststof, maar geen idee of het dat ook daadwerkelijk is. Het is wel heel erg hard en er komen zeker geen krasjes in want dan zou ik er uiteraard niet mee door gaan! Wij hebben juist echt totaal geen last van kalk op deze manier!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868

Bericht  Mida4you ma 28 maa 2011 - 9:23

Vanish oxi action Chrystal white poeder. Mijn moeder gebruikt het altijd voor mijn vader ivm zweet en deo vlekken en alle t-shirts zijn weer stralend wit!!!
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  Jerry ma 28 maa 2011 - 20:08

Mirjam4you schreef:

Vanish oxi action Chrystal white poeder. Mijn moeder gebruikt het altijd voor mijn vader ivm zweet en deo vlekken en alle t-shirts zijn weer stralend wit!!!

Ik heb een keer een klasgenootje gehad bij wie de vlekken daarmee roze werden en bij een ander kwamen er gaten onder de oksel (reactie van deo met vanish...)
Dus ik blijf bij m'n vlekkentovenaar :P
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112

Bericht  Novalee ma 28 maa 2011 - 20:34

Jerry schreef:Vlekkentovenaar! Bij de kruidvat hebben ze voor heel veel verschillende soorten vlekken, ook voor deo-vlekken, werkt wel goed!
(Datzelfde flesjes werkt ook voor bloed- en spermavlekken, mocht het nodig zijn :P )
Bloedvlekken kun je heel makkelijk uitspoelen met gewoon koud water. Door warm water treed er een reactie op waardoor de vlek er juist intrekt, maar met koud water heb je dit niet.

Die tip van planten in de regen zetten ga ik ook eens proberen. We hebben hier namelijk een ficus staan die aardig stoffig is, maar ik had niet zo'n zin om alle honderden blaadjes met de hand af te nemen.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611

Bericht  Xanna ma 28 maa 2011 - 21:50

Mirjam4you schreef:

Ik gebruik dan Dato in plaats van gewoon waspoeder. Als het echt flinke vlekken zijn dan doe ik een beetje Vanish (vloeibaar) in een wasbol erbij in de trommel. Hier geen vlekken meer en witte shirts!

Xanna
Prater
Prater

Aantal berichten : 504
Punten : 556

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 6:45

wij hebben leisteen in onze meubels, dressoir, eettafel, salontafel en doordit glazend te houden, doek die op een zachte doek met druppeltje GROENE zeep!

Gast
Gast

Bericht  Mida4you wo 13 apr 2011 - 0:00

*Marietje* schreef:leuke topic!

ik heb alleen zelf niet echt tips...
Wil alleen even melden dat ik gisteren deze heb gekocht:

Huishoudtips-topic - Pagina 2 011a5a5270

ideaal ding! niet meer elke keer een emmer en een sopje enzo, maar gewoon allesreiniger en water in het tankje doen, en sprayen maar, top! het dweilen werd opeens weer "leuk" smile

Ik heb deze ook vandaag gekocht. Ik moet hem nog testen!!!
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud