Een eerste bod doen
+9
Snoes
Pien
Oasis
Live Laugh Love
Zora
rianne287
Lynn_
Zininzon
Sterre
13 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Een eerste bod doen
De makelaar had gewoon niet moeten zeggen dat ze dan een reactie zouden geven. Het eerste bod hebben wij op vrijdagochtend gedaan en maandag hebben wij een tegenbod gehad. Dinsdag hebben wij weer een bod gedaan en daarop hebben wij woensdags antwoord op gehad.
En het is nou eenmaal zo, als jij geen reactie van de verkopers krijgt ben jij nog niet in onderhandeling.
En het is nou eenmaal zo, als jij geen reactie van de verkopers krijgt ben jij nog niet in onderhandeling.
Gast- Gast
Wat vervelend dat jullie nog niets gehoord hebben, Sterre.
Hopelijk weten jullie vandaag meer!
Hopelijk weten jullie vandaag meer!
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10
Nou, we hebben vanmiddag gebeld omdat wet nog steeds niks hadden gehoord. Blijkt het huis zo goed als verkocht. Bij ons weten was er maandag een eerste bod gedaan die was afgewezen (= geen onderhandeling) en daarna kwam ons bod. Ik weet niet hoe het precies is gelopen maar ze zijn in onderhandeling gegaan met de eerste bieder. Makelaar beweerde ook in de war te zijn door een naamgenoot van mij die ook potentiële koper was, en door de t-mobile storing.
Ik voel me er zo boos over! Ik had de collega aan de lijn van de makelaar die het huis verkoopt, en die zei dat ze het ook heel slordig vond dat we niet waren gebeld en dat ze dat aan haar gaat doorgeven.
Net wel een fijn gesprek gehad met een onafhankelijk financieel adviseur, die helpt ons goed! We kunnen meer dan we dachten, en ook op een veilige manier. Dus: opnieuw zoeken en misschien nog onderhandelen over de iets duurdere woningen die we zaterdag hebben gezien en ons bevielen. Nieuwe ronde!
Volgende keer ben ik NOG gehaaider en wil ik alles zwart op wit. En dat domme wicht wat zich makelaar noemt natuurlijk ook vermijden.
Ik voel me er zo boos over! Ik had de collega aan de lijn van de makelaar die het huis verkoopt, en die zei dat ze het ook heel slordig vond dat we niet waren gebeld en dat ze dat aan haar gaat doorgeven.
Net wel een fijn gesprek gehad met een onafhankelijk financieel adviseur, die helpt ons goed! We kunnen meer dan we dachten, en ook op een veilige manier. Dus: opnieuw zoeken en misschien nog onderhandelen over de iets duurdere woningen die we zaterdag hebben gezien en ons bevielen. Nieuwe ronde!
Volgende keer ben ik NOG gehaaider en wil ik alles zwart op wit. En dat domme wicht wat zich makelaar noemt natuurlijk ook vermijden.
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Ohh wat ontzéttend slordig zeg!! Ik kan me voorstellen dat je kwaad was! Wat jammer! Maar wel fijn dat jullie nu weten dat jullie meer kunnen betalen Daar moet je je maar op focussen op het moment.
Gast- Gast
Inderdaad heel slordig... Ik kan me voorstellen dat het je boos maakt. Helaas werkt het wel vaak zo in de 'huizenwereld'. Soms moet je er als de kippen bij zijn én er met je neus bovenop zitten. Ik hoop dat jullie snel jullie droomhuis vinden!
Lynn_- Kletskop
- Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10
Jeetje wat stom zeg! Zo iemand beseft zich dan echt niet wat je een ander 'aandoet'. Gelukkig hebben jullie nog meer op het oog, misschien wel betere huizen! En het lijkt alsof je in ieder geval niet helemaal hoteldebotel verliefd op deze was??
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Ohhh wat irritant zeg.. Hopelijk vinden jullie snel een prachtig huisje!
Live Laugh Love- Fluisteraar
- Aantal berichten : 340
Punten : 504
Registratiedatum : 20-11-10
We waren juist wel er behoorlijk verliefd op, dat we zelfs er voor wilden gaan met een beetje weinig bergruimte. Nu moet ik om de paar minuten (het wordt al minder dan vanmiddag ) even schelden op die $*#@($ van een makelaar, en verder zitten we al twee uur Funda te her-bekijken. Nutteloos, haha.
Nu leef ik minstens 5 jaar korter door alle onnodige stress, maar het was een goede generale repetitie..
Nu leef ik minstens 5 jaar korter door alle onnodige stress, maar het was een goede generale repetitie..
Sterre- Ratel
Haha ach ja, weet je in ieder geval ook weer hoe lekker zenuwachtig je hiervan kan worden, en ben je de volgende keer misschien ietsjepietsje rustiger
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Wat slordig zeg dat ze jullie niets hebben laten weten. Wanneer waren ze dat van plan dan?
Maar wel fijn om te horen dat jullie meer kunnen dan jullie hadden verwacht, misschien is één van die andere 3 huisjes alsnog een optie?
Maar wel fijn om te horen dat jullie meer kunnen dan jullie hadden verwacht, misschien is één van die andere 3 huisjes alsnog een optie?
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Oooh wat spannend Sterre en balen dat ze nu met de eerste bieder gaan onderhandelen! Ik ben ook huisjes aan t kijken en t lijkt me doodeng om een bod uit te brengen en dan maar af te wachten! Hopelijk gaan jullie snel op een ander huisje bieden. Weet je al waar jullie een hypotheek nemen? En heb je ook een aankoopmakelaar of doen jullie t zelf?
Mag ik heel ff je topic misbruiken? Ik ben vandaag bij een huis wezen kijken dat te koop staat voor € 129.500. Een adviseur van de Hypotheker heeft uitgerekend dat ik ongeveer € 135.000 hypotheek kan krijgen (ivm schuld IBG) en dus voor maximaal € 123.000 een huis kan kopen. Het liefst zit ik daar natuurlijk nog wat onder. Stel dat ik een bod zou uitbrengen, wat vinden jullie dan een redelijk eerste bod? (ik neem trouwens wel een aankoopmakelaar in de arm)
Mag ik heel ff je topic misbruiken? Ik ben vandaag bij een huis wezen kijken dat te koop staat voor € 129.500. Een adviseur van de Hypotheker heeft uitgerekend dat ik ongeveer € 135.000 hypotheek kan krijgen (ivm schuld IBG) en dus voor maximaal € 123.000 een huis kan kopen. Het liefst zit ik daar natuurlijk nog wat onder. Stel dat ik een bod zou uitbrengen, wat vinden jullie dan een redelijk eerste bod? (ik neem trouwens wel een aankoopmakelaar in de arm)
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Bliss schreef:Mag ik heel ff je topic misbruiken? Ik ben vandaag bij een huis wezen kijken dat te koop staat voor € 129.500. Een adviseur van de Hypotheker heeft uitgerekend dat ik ongeveer € 135.000 hypotheek kan krijgen (ivm schuld IBG) en dus voor maximaal € 123.000 een huis kan kopen. Het liefst zit ik daar natuurlijk nog wat onder. Stel dat ik een bod zou uitbrengen, wat vinden jullie dan een redelijk eerste bod? (ik neem trouwens wel een aankoopmakelaar in de arm)
ik als leek denk dat dat wel afhankelijk is van verschillende factoren,o.a. hoelang het huis al te koop staat en hoe de staat van het huis zelf is.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Oeh, ook spannend Bliss! Vandaag hadden we weer een gesprek met een hypotheek adviseur, die wel geheel onafhankelijk is. Hij gaf aan dat je je IBG schuld niet officieel hoeft op te geven wanneer je een hypotheek afsluit, dat staat in elk geval niet in de wet. Natuurlijk moet je wel bij het bepalen van je maximale netto maandlasten rekening houden met het geld wat je aan IBG moet betalen, maar in feite hoeft het voor het verkrijgen van de hypotheek niet uit te maken. Heb je met meerdere adviseurs gepraat? Wij hebben bij de Rabo, bij de Hypotheker en bij deze onafhankelijk adviseur een gesprek gehad en ik merk wel verschillen!
Volgens mij kan je dan best 110 bieden. Als je in het midden uitkomt dan zit je nog onder het bedrag wat je maximaal wilt uitgeven. Maar dat ligt er ook aan of er meer kopers zijn. Een aankoopmakelaar heeft daar vast meer zicht op
Wij hadden tot nu toe geen aankoopmakelaar, omdat dit opeens heel snel ging na de openhuizendag. Nu hebben we nog eigenlijk twee huizen op het oog n.a.v. vorige week, maar we gaan na dit weekend eens rustig kijken of we daarvoor 2e bezichtigingen willen. Misschien dan ook met aankoopmakelaar, daar denken we ook nog over na.
Veel succes met bieden! Het is super spannend, maar ook leuk :-)
Volgens mij kan je dan best 110 bieden. Als je in het midden uitkomt dan zit je nog onder het bedrag wat je maximaal wilt uitgeven. Maar dat ligt er ook aan of er meer kopers zijn. Een aankoopmakelaar heeft daar vast meer zicht op
Wij hadden tot nu toe geen aankoopmakelaar, omdat dit opeens heel snel ging na de openhuizendag. Nu hebben we nog eigenlijk twee huizen op het oog n.a.v. vorige week, maar we gaan na dit weekend eens rustig kijken of we daarvoor 2e bezichtigingen willen. Misschien dan ook met aankoopmakelaar, daar denken we ook nog over na.
Veel succes met bieden! Het is super spannend, maar ook leuk :-)
Sterre- Ratel
Ja is ook zo, maar ik ben benieuwd naar een richtlijn... Huis staat nog niet zo lang te koop, twee maanden ofzo, maar bewoonster gaat terug naar Frankrijk verhuizen en wil er op zich wel snel vanaf geloof ik. Het is een oud huis, uit 1930 ongeveer, maar ziet er op zich nog goed uit.
Edit: @ Sterre, ja mijn vader had het ook over € 110.000 om mee te beginnen. Nou ja, eerst maar eens de tweede bezichtiging afwachten, VH gaat mee Heb trouwens alleen bij de Hypotheker nu een gesprek gehad, maar ga denk ik ook nog naar ABN Amro (mijn eigen bank).
Veel succes en ik lees de updates wel weer!
Edit: @ Sterre, ja mijn vader had het ook over € 110.000 om mee te beginnen. Nou ja, eerst maar eens de tweede bezichtiging afwachten, VH gaat mee Heb trouwens alleen bij de Hypotheker nu een gesprek gehad, maar ga denk ik ook nog naar ABN Amro (mijn eigen bank).
Veel succes en ik lees de updates wel weer!
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Wat is het eerste wat je zo gaat doen?
» Wat doen jullie met de eerste schoentjes?
» Wat is het eerste wat je gaat doen als je zo van Yes gaat?
» wat is jullie eerste foto van de eerste ontmoeting met...
» Wat doen jullie met de eerste schoentjes?
» wat is jullie eerste foto van de eerste ontmoeting met...
Pagina 3 van 3
Permissies van dit forum: