Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Een eerste bod doen

+9
Snoes
Pien
Oasis
Live Laugh Love
Zora
rianne287
Lynn_
Zininzon
Sterre
13 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Een eerste bod doen Empty Een eerste bod doen

Bericht  Sterre za 26 maa 2011 - 23:09

We hebben drie hele leuke huisjes op het oog na de openhuizendag gisteren. Totaal verschillend, maar alle drie zouden we zo willen wonen. Nadeel is dat er nog wat van de prijs af moet, vraagprijs ligt iets boven budget.

Maar wat zou een reëel eerste bod zijn? Vraagprijs is rond de 275k. We willen er eigenlijk 15k van af, meer kunnen we niet financieren. Als we 250 bieden en ongeveer in het midden uitkomen zou het perfect zijn, maar het zou zo jammer zijn als ze het een belachelijk bod vinden en er niet op in willen gaan. Alle drie de huizen staan pas een paar weken tot 2 maanden te koop, best kort dus.

What to do? Sowieso bij alle drie een tweede bezichtiging aanvragen en misschien langs met een aankoopmakelaar. Hopelijk zijn we dan nog wel op tijd, het kan hard gaan na zo'n dag natuurlijk. Wat is jullie ervaring met bieden?

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een eerste bod doen Empty Re: Een eerste bod doen

Bericht  Zininzon za 26 maa 2011 - 23:13

Mijn ervaring is dat je niet te ambitieus moet beginnen.
Als ze het bod te laag vinden, kun je toch altijd een nieuw bod uitbrengen? Gewoon proberen...
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138

Bericht  Lynn_ zo 27 maa 2011 - 0:04

Je weet eigenlijk nooit op voorhand wat 'juist' is. Wij hebben bij ons huis direct een serieus bod gedaan omdat wij het heel graag wilden hebben en omdat er nog 4 andere geinteresseerden waren. Mijn advies is een serieus bod te doen en dus niet té veel onder de vraagprijs te gaan zitten. Natuurlijk wel wat maar als je echt interesse hebt moet je er voor zorgen dat het huis niet aan je neus voorbij gaat.
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  rianne287 zo 27 maa 2011 - 0:29

Ik vind dat je best wat lager mag bieden hoor.. gebeurd heel vaak dat er 15 tot 20 onder geboden wordt.
Let er wel op dat per 1 april de norm weer verlaagd wordt voor wat je kunt lenen.
Bij ons scheelde dit toch weer 10.000 euro helaas.. Dit kan dan net het verschil maken misschien voor je.
rianne287
rianne287
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 394
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Sterre zo 27 maa 2011 - 2:00

Bedankt voor de reacties! We hebben inderdaad deze week een gesprek gehad met een hypotheekadviseur, en we kunnen inderdaad minder dan een tijdje geleden. Jammer, maar minder lenen heeft ook wel weer voordelen natuurlijk.

Ik denk dat we morgen een makelaar gaan bellen dat we toch hulp willen met aankopen, en aan hem/haar tips gaan vragen. Met drie woningen in de running is er natuurlijk ook wat te kiezen, dus hopelijk wordt het wat smile

Sterre
Ratel
Ratel

Bericht  Zora zo 27 maa 2011 - 7:44

SPannend Sterre! Ben benieuwd!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289

Bericht  Live Laugh Love zo 27 maa 2011 - 20:40

succes! Laat even weten hoe het ging. Wij gaan vandaag ook weer een bod uitbrengen op een huis!! Mega spannend... smile
Live Laugh Love
Live Laugh Love
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 340
Punten : 504
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Sterre zo 27 maa 2011 - 21:18

Haha we weten het echt even niet meer, vandaag maar bellen met hypotheekadviseur/aankoopmakelaar en proberen snel afspraken te plannen voor tweede bezichtiging(en) en dan bieden maar! Ik word zo door iemand teruggebeld als het goed is.

Dit is zulk onbekend terrein... en ik heb deze week ook allemaal deadlines op mijn werk dus erg handig is het niet om dit ook nog even 'tussendoor' te regelen, terwijl het om zoiets belangrijks gaat. Aargh!

Spannend Live Laugh Love! Wij nog niet vandaag, hopelijk wel ergens deze week. Ik duim voor jullie! Laat je ook even weten hoe het loopt?

Sterre
Ratel
Ratel

Bericht  Sterre ma 28 maa 2011 - 2:49

We gaan nu misschien toch voor het vierde huisje, wat we sowieso kunnen financieren maar waarvan we twijfels hadden over de ruimte. Hij is verder zooo prachtig!

Zometeen hebben we een tweede bezichtiging. Het gaat allemaal heel snel, er ligt nu al een bod maar ze zijn nog niet in onderhandeling omdat er vandaag en morgen nog twee bezichtigingen zijn. Oftewel, als we hem willen moeten we vanmiddag een goed bod doen.... AAAH spannend! Hiervan kunnen we in elk geval tot de vraagprijs bieden, ook wel er over maar dat is niet wenselijk.

Het heeft een hele grote woonkamer, een meeega tuin, en dat toch vlakbij het centrum. Verder een mooie nieuwe keuken, maar wel twee kleinere slaapkamers en naast het schuurtje en twee gangkasten waar nu wasmachine/droger staan weinig bergruimte. Dat is het enige waar we mee zitten, verder is 'ie zoo mooi I love you .

Voorlopig (als in: zeker komende vier jaar) zijn we toch nog met z'n 2'en, en dan zou het prima kunnen en gaan we er ver op vooruit met wat we nu hebben. Zeker qua gunstige indeling en de tuin. Met een kindje er bij wordt het wel krap, maar is het voor een tijdje nog te doen. Zo goed checken waar er overal kasten passen, en dan beslissen...

Sterre
Ratel
Ratel

Bericht  Oasis ma 28 maa 2011 - 3:08

En, hoe was de bezichtiging? Verliefd geworden op het huis? Wink Of moet je nog gaan?
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662

Bericht  Sterre ma 28 maa 2011 - 3:15

Haha ja, om 17h is de bezichtiging. Ik zit me nu een beetje in te lezen over 'een bod doen', en me een beetje op te vreten smile.

Sterre
Ratel
Ratel

Bericht  Oasis ma 28 maa 2011 - 3:16

Kan ik me voorstellen! Spannend zeg, heel veel succes straks! Very Happy
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 3:37

Ben benieuwd, Sterre!

Gast
Gast

Bericht  Pien ma 28 maa 2011 - 4:47

Oew... spannend zeg!! Ben benieuwd naar het resultaat en wat jullie uiteindelijk doen enz!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861

Bericht  Live Laugh Love ma 28 maa 2011 - 5:00

En, en??
Begroijp ik nou goed dat je er al een bod ligt van andere mensen?
Wij zitten in afwachting, bod is gedaanl... nu wachten op een reactie terug... zenuwslopend is dit.. :S
Ik hoop dat je een goed gevoel hebt over het huis! smile
Live Laugh Love
Live Laugh Love
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Lynn_ ma 28 maa 2011 - 5:06

Spannend! Ik ben benieuwd :-).
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Zora ma 28 maa 2011 - 5:19

Wat spannend zeg! Was je vandaag gewoon aan het werk? Haha dat zou ik dus echt niet kunnen, zou vrij nemen volgens mij Very Happy
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 5:28

Leuk en spannend. Wij zijn nu klaar met al dat rondkijken en bieden. Dat is ook wel raar. Was ook wel leuk om te doen. Maar wij hebben nu een heel mooi huis.

Gast
Gast

Bericht  Snoes ma 28 maa 2011 - 8:18

Spannend Sterre, ik ben benieuwd!

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Sterre ma 28 maa 2011 - 8:28

Whaaa we hebben een bod gedaan, en nu zijn we in afwachting van hun reactie. De makelaar nam het wel serieus en zou het aan de verkopers doorgeven, dus ik ben heeell benieuwd. Ze zei dat ze nog terug zou bellen vanavond, maar dat hoeft natuurlijk niet. Afwachtennnnn!

Het is zooo mooi I love you . Waarschijnlijk duurt het nog even voordat we er in zouden kunnen, maar dat geeft niet. Dan kunnen we rustig onze spullen verminderen vanwege de bergruimte en dingen regelen. En mooie meubels uitzoeken en.... Maar eerst afwachten dus smile.

Sterre
Ratel
Ratel

Bericht  Sterre ma 28 maa 2011 - 8:29

Zora schreef:Wat spannend zeg! Was je vandaag gewoon aan het werk? Haha dat zou ik dus echt niet kunnen, zou vrij nemen volgens mij Very Happy

Ja, omdat we vanochtend ook nog niet wisten dat we vandaag die tweede bezichtiging hadden smile. Halverwege de dag heb ik het werken ook maar opgegeven hoor, gelukkig snapten m'n collega's dat ik hiermee bezig wat mentaal.

Sterre
Ratel
Ratel

Bericht  Live Laugh Love ma 28 maa 2011 - 8:38

Sterre schreef:Whaaa we hebben een bod gedaan, en nu zijn we in afwachting van hun reactie. De makelaar nam het wel serieus en zou het aan de verkopers doorgeven, dus ik ben heeell benieuwd. Ze zei dat ze nog terug zou bellen vanavond, maar dat hoeft natuurlijk niet. Afwachtennnnn!

Het is zooo mooi I love you . Waarschijnlijk duurt het nog even voordat we er in zouden kunnen, maar dat geeft niet. Dan kunnen we rustig onze spullen verminderen vanwege de bergruimte en dingen regelen. En mooie meubels uitzoeken en.... Maar eerst afwachten dus smile.

spannend hoor.. ik duim voor ons allebei hahaha! Very Happy
Live Laugh Love
Live Laugh Love
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Live Laugh Love ma 28 maa 2011 - 8:39

Wat kost is de vraagprijs en wat hebben jullie geboden? (beetje nieuwsgierig?! Wink)
Live Laugh Love
Live Laugh Love
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Zora ma 28 maa 2011 - 8:42

Sterre schreef:
Zora schreef:Wat spannend zeg! Was je vandaag gewoon aan het werk? Haha dat zou ik dus echt niet kunnen, zou vrij nemen volgens mij Very Happy

Ja, omdat we vanochtend ook nog niet wisten dat we vandaag die tweede bezichtiging hadden smile. Halverwege de dag heb ik het werken ook maar opgegeven hoor, gelukkig snapten m'n collega's dat ik hiermee bezig wat mentaal.

Hahah gelukkig een beetje begrip Very Happy ik zou echt als een kip zonder kop rondrennen.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Bericht  Sterre ma 28 maa 2011 - 8:43

245 is de vraagprijs, we hebben 235 geboden. Er was al eerder een bod gedaan vandaag en die is afgewezen, en er waren vandaag en morgen nog meer tweede bezichtigingen dus we wilden niet te laag gaan zitten. We hopen eigenlijk max op 238 uit te komen... We'll see!

Sterre
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende