Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Buren en kinderen

+5
Minx
Fiwen
Moon
loesje
L!ND@
9 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Buren en kinderen - Pagina 2 Empty Re: Buren en kinderen

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 19:03

AngelNyn schreef:
Marin schreef:Ik vind kinderen wel het minst erge geluidsoverlast wat je kunt hebben. Ook al kunnen ze krijsen.
Ik word 's ochtends ook vaak wakker van de kindjes naast mij, maar dat vind ik vele malen minder erg dan muziek oid.

Ik denk als je smorgens om 7 uur wakker wordt op een zaterdag ochtend, dat het je niet veel uitmaakt door wát je wakker gemaakt wordt, maar dat is mijn mening. Kan me best voorstellen dat iemand geïrriteerd raakt als hij of zij wilt uitslapen (wie weet werkt iemand wel 60 uur per week, of draait iemand wisseldiensten, zodat uitslapen ook echt noodzakelijk is of noem maar op)

Vind de reactie overigs wel erg overdreven, had het zelf anders aangepakt, maarja je weet ook niet in wat voor situatie de buurman zat. Zou het gewoon proberen bespreekbaar te maken zodra je de buurman weer ziet maar verder niet teveel een probleem van maken.

Wij hebben onder ons een gezin wonen met twee dames. De jongste schreeuwt ook regelmatig. En ik vind het ook echt niet fijn om daar door wakker te worden. Maar ja, er zitten geen aan en uit knopjes op kinderen. Dus wij hebben het er maar mee te doen. Maar zij heeft al vaker aangegeven, als wij er last van hebben moeten wij het zeggen. Maar ja, je kunt het wel zeggen maar wat dan? Nog even dan zijn wij hier weg.

Ik was persoonlijk wel even naar de buurman toe gegaan. Niet wachten tot dat jij hem een keer tegen komt. Maar gewoon uit jezelf. Zijn reactie is ook niet netjes. Maar ik kan het mij wel voorstellen als je zo wakker wordt gemaakt. Als mensen mij uit mijn slaap halen ben ik ook altijd boos.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Buren en kinderen - Pagina 2 Empty Re: Buren en kinderen

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 21:06

Mensen die niet tegen andermans geluiden denken te kunnen moeten niet in een flat gaan wonen. Wat een zeikerd zeg. Kijk als het ieder dag zo raak zou zijn zou ik het enigzins snappen maar zo af en toe moet kunnen toch. Daar zijn het kinderen voor !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Buren en kinderen - Pagina 2 Empty Re: Buren en kinderen

Bericht  moepie za 26 maa 2011 - 21:15

Wat een actie van je buurman!
Net of jij er wat aan kan doen dat ze zo verdrietig was! Tjee, er zit geen knopje op ofzo! Rolling Eyes
Ik had me waarschijnlijk net zo als jou gevoeld en ook getwijfeld wat ik moest doen. Ik zou het inderdaad nog wel een keer bespreken.
Laat die buurman maar gelukkig zijn dat hij ons niet als buren heeft Wink E. kan er ook wat van s'nachts en dan niet 1x in de week.... maar minstens 5x...

Hoe is het nu met je meisje?
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buren en kinderen - Pagina 2 Empty Re: Buren en kinderen

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 21:30

Om verdere (eventuele) problemen te voorkomen zou ik dus wél een gesprek aangaan met die buurman. Ik zou de situatie nog een keer uitleggen en daarbij meteen vertellen dat jullie nooit laten huilen maar meteen proberen te troosten. Dan weet die man dat en zitten jullie bij een volgende huil/krijsbui niet met klotsoksels te luisteren of de buurman weer gaat stampen. De reden dat jullie dochter huilde was omdat ze ziek is. Je weet de reden niet waarom die buurman stampte, misschien snap je zijn reactie wat meer als je weet waarom. Wie weet irriteert die man zich al tijden aan de geluiden van jullie kinderen en was dit de druppel. Om ruzie of onbegrip te voorkomen zou ik de stoute schoenen aantrekken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Buren en kinderen - Pagina 2 Empty Re: Buren en kinderen

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 22:25

Lieskuh schreef:Om verdere (eventuele) problemen te voorkomen zou ik dus wél een gesprek aangaan met die buurman. Ik zou de situatie nog een keer uitleggen en daarbij meteen vertellen dat jullie nooit laten huilen maar meteen proberen te troosten. Dan weet die man dat en zitten jullie bij een volgende huil/krijsbui niet met klotsoksels te luisteren of de buurman weer gaat stampen. De reden dat jullie dochter huilde was omdat ze ziek is. Je weet de reden niet waarom die buurman stampte, misschien snap je zijn reactie wat meer als je weet waarom. Wie weet irriteert die man zich al tijden aan de geluiden van jullie kinderen en was dit de druppel. Om ruzie of onbegrip te voorkomen zou ik de stoute schoenen aantrekken.

Ben ik het eigenlijk wel mee eens. Het staat ook wel zo netjes en wie weet kan je dan allebei meer begrip opbrengen voor de situatie. Misschien weet die man echt helemaal niets van kinderen en denkt hij dat je ze zodra je bij ze bent, ze direct weer stil krijgt. Hij zal toch wel echt gefrustreerd zijn als hij zo reageerde. Zou het voor je eigen gemoedsrust gewoon netjes uitleggen. Als hij dan nog zo overtrokken reageert, heb jij in elk geval je goede aandeel gedaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Buren en kinderen - Pagina 2 Empty Re: Buren en kinderen

Bericht  Annie24 za 26 maa 2011 - 23:18

Is maar goed dat die buurman niet naast ons woont: Y. huilt/krijst van 's morgens tot 's avonds angel

Wel erg vervelend dat je dochter ziek is. Hoe is ze de nacht doorgekomen?
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buren en kinderen - Pagina 2 Empty Re: Buren en kinderen

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 23:38

Fairytale schreef:eens met fiwen, wel raar ook dat hij dan gaat roepen. Ga dan even langs als je er last van hebt. Bij mijn vriend heeft zijn onderbuurman laatst ook geklaagd omdat wij "in bed" te veel herrie zouden hebben en hij daar al twee weken niet van geslapen had, ik weet niet wat die man gehoord heeft maar mensen zijn soms over gevoelig. En inderdaad als je er geen last van wil hebben moet je lekker in een hutje op de hei gaan wonen.
Dan kan je net zo goed stellen dat mensen met kleine kinderen niet in een flat moeten gaan wonen, omdat ze er niks aan kunnen doen als hun kinderen krijsen en dus automatisch veel overlast veroorzaken. Dan zou je kunnen zeggen dat als ze dan toch in een flat gaan wonen ze daar maling aan hebben (dat ze anderen veel overlast bezorgen) oftewel egoistisch zijn.

Wat ik hiermee wil zeggen: ik vind je reactie nergens op slaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Buren en kinderen - Pagina 2 Empty Re: Buren en kinderen

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 23:51

Odilia schreef:
Fairytale schreef:eens met fiwen, wel raar ook dat hij dan gaat roepen. Ga dan even langs als je er last van hebt. Bij mijn vriend heeft zijn onderbuurman laatst ook geklaagd omdat wij "in bed" te veel herrie zouden hebben en hij daar al twee weken niet van geslapen had, ik weet niet wat die man gehoord heeft maar mensen zijn soms over gevoelig. En inderdaad als je er geen last van wil hebben moet je lekker in een hutje op de hei gaan wonen.
Dan kan je net zo goed stellen dat mensen met kleine kinderen niet in een flat moeten gaan wonen, omdat ze er niks aan kunnen doen als hun kinderen krijsen en dus automatisch veel overlast veroorzaken. Dan zou je kunnen zeggen dat als ze dan toch in een flat gaan wonen ze daar maling aan hebben (dat ze anderen veel overlast bezorgen) oftewel egoistisch zijn.

Wat ik hiermee wil zeggen: ik vind je reactie nergens op slaan.
Ik denk dat je het andersom moet lezen, als je geen overlast van je onderburen wilt hebben, dat je dan maar niet in een flat moet gaan wonen. En zo beredeneer ik eigenlijk ook. Je wéét dat je in en flat woont, je wéét dat het er wat gehoriger is dan in een rijtjeshuis en als je weet dat je onderburen kinderne hebben, weet je ook dat die wel eens overstuur kunnen raken. En als je daar niet tegen kunt, moet je maar niet in een flat gaan wonen.


Laatst aangepast door Maple op za 26 maa 2011 - 23:52; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Buren en kinderen - Pagina 2 Empty Re: Buren en kinderen

Bericht  Susan za 26 maa 2011 - 23:52

Ik moet zeggen dat ik het er wel mee eens bent dat als je helemaal niets van anderen wil merken, je maar gewoon ergens afgelegen kunt gaan wonen. Natuurlijk zijn er grenzen, maar als je op een plek woont waar veel andere mensen wonen dan is het niet te vermijden dat je die andere mensen wel eens hoort. Een kind dat af en toe flink huilt hoort daar dan ook bij, net als dat je wel eens een telefoon hoort overgaan die niet meteen wordt opgenomen, een radio die voor jou hoorbare muziek speelt, buren die 's avonds in de tuin aan het lachen zijn, een deur die net iets te hard wordt dichtgeslagen, et cetera. Dat zijn gewoon normale leefgeluiden die er nou eenmaal zijn als je dicht op elkaar woont. En ja, dat is dan misschien heel oneerlijk, maar mensen die een vrijstaand huis kunnen betalen, kunnen ervoor kiezen daar minder last van te hebben. Dat is nou eenmaal zo met geld, hoe meer je er van hebt, hoe meer luxe je je kunt permitteren.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buren en kinderen - Pagina 2 Empty Re: Buren en kinderen

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 23:54

Susan schreef:Ik moet zeggen dat ik het er wel mee eens bent dat als je helemaal niets van anderen wil merken, je maar gewoon ergens afgelegen kunt gaan wonen. Natuurlijk zijn er grenzen, maar als je op een plek woont waar veel andere mensen wonen dan is het niet te vermijden dat je die andere mensen wel eens hoort. Een kind dat af en toe flink huilt hoort daar dan ook bij, net als dat je wel eens een telefoon hoort overgaan die niet meteen wordt opgenomen, een radio die voor jou hoorbare muziek speelt, buren die 's avonds in de tuin aan het lachen zijn, een deur die net iets te hard wordt dichtgeslagen, et cetera. Dat zijn gewoon normale leefgeluiden die er nou eenmaal zijn als je dicht op elkaar woont. En ja, dat is dan misschien heel oneerlijk, maar mensen die een vrijstaand huis kunnen betalen, kunnen ervoor kiezen daar minder last van te hebben. Dat is nou eenmaal zo met geld, hoe meer je er van hebt, hoe meer luxe je je kunt permitteren.

Precies. En grote kans dat je zelf ook wel eens vergelijkbare geluiden maakt. Is het geen kind, dan is het misschien wel seks, of een boor, of muziek, of tv, of een feestje. Iedereen maakt wel eens lawaai waar een ander last van kan hebben. In een flat ontkom je daar gewoon eigenlijk niet aan. Pas als het structureel is, kan ik me voorstellen dat je je er aan kunt ergeren, maar verder weet je gewoon dat het er wel bij hoort.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Buren en kinderen - Pagina 2 Empty Re: Buren en kinderen

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 23:59

De kinderen van mijn onderburen kunnen het hele huis terroriseren. Volgens mij hebben hun ouders de regel dat ze soms echt een uurtje mogen gillen en doen, rennen, springen, hun energie kwijtraken of dansen (dan staat er Arabische muziek keihard, klinkt altijd zo gezellig, vind ik), en daarna is het ook klaar. En ja, natuurlijk denk ik wel eens: 'Goh, kan het wat minder?' Maar ik bedenk me altijd maar dat de herrie vást veel erger moet zijn als je er middenin zit, en dat het voor mij als bovenbuurvrouw allemaal wel meevalt.

Het enige geluid waar ik wel 'agressief' van word, is een boor. Daar kan ik écht niet tegen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Buren en kinderen - Pagina 2 Empty Re: Buren en kinderen

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 4:16

Maple dan moet je niet hier komen wonen haha. Hier wordt de komende 7 maanden projectmatig onderhoud uitgevoerd dus 7 maanden lang boren/timmeren/zagen etc.

Bedankt voor alle antwoorden. Ik ben er niet meer naartoe gegaan, heb het er nog even met mijn vriend over gehad maar hij vond het niet nodig. Ik eigenlijk toch wel maar het is nu ook alweer twee dagen geleden, raar om er dan nu nog naartoe te gaan. Dus ik kijk nu of ik hem tegenkom en anders ga ik de volgende keer mocht het nog eens gebeuren, wat ik niet hoop.

Mijn dochter is nog steeds ziek maar wel aan de beterende hand, ze heeft niet meer zo gekrijst iig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Buren en kinderen - Pagina 2 Empty Re: Buren en kinderen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum