Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Last van de buren

4 plaatsers

Ga naar beneden

Last van de buren Empty Last van de buren

Bericht  Sushi zo 28 aug 2011 - 6:44

Hebben jullie veel last van je buren? En als jullie echt overlast hebben, zeggen jullie er dan iets van?

Bij mij in 't gebouw heeft een jongen/man op dezelfde verdieping als ik een elektrische gitaar. Ik erger me nooit aan hem omdat hij altijd maximaal een halfuurtje bezig is. Hij zal nooit een hele middag op dat ding gaan spelen.

Maar mijn bovenbuurman heeft regelmatig een kind op bezoek dat dan heen en weer stampt en dat is soms heel irritant. Een paar weken geleden werd ik om acht uur 's ochtends wakker van geschreeuw en gestamp van dat kind en laatst hoorde ik gelach/geschreeuw en gestamp tot elf uur 's avonds. Ik heb er niks van gezegd omdat ik niet als een ouwe zeur wil overkomen, maar ik moet zeggen dat ik het nu toch wel vervelend vind te worden. Vandaag heeft de bovenbuurman bijna de hele dag muziek aan gehad en hoorde ik de hele tijd een bass dreunen door het plafond.

Wat zouden jullie doen in zo'n situatie? Ik zie het eigenlijk niet zitten om hem op het geschreeuw/gestamp van het kind aan te spreken omdat ik geen zin heb in gedoe en ongemakkelijke situaties als je elkaar tegenkomt. Ik ken hem verder namelijk helemaal niet en ik wil niet als een zeurpiet overkomen Wink
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11
Woonplaats : Leiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Last van de buren Empty Re: Last van de buren

Bericht  Gast zo 28 aug 2011 - 6:53

Mijn onderbuurman heeft meer dan een jaar harde muziek gedraaid tot midden in de nacht, de badkamer midden in de nacht verbouwd, zijn vrouw verbouwd, geschreeuwd, gehuild en hard gepraat. Gek werd ik ervan, maar ik durfde er niets van te zeggen. Want straks pakte hij het verkeerd op en dan was ik verder van huis.

Tot ik zwaar ziek thuis kwam en op bed wilde liggen. Ik lag er net twee seconden en de muziek ging keihard open. Niet zo heel erg netjes, maar ik heb hem een krabbel gestuurd. Ik kreeg een pm terug dat het niet netjes van me was om open en bloot op hyves te zetten. Ik heb hem toen uitgelegd waarom ik dat had gedaan. Ik kreeg een begripvol bericht terug en sindsdien *klopt wel even af* complete rust. Ik hoor hem nog wel lopen, maar dat is een leefgeluidje waar ik mee kan leven. smile

Mijn tip zal dan ook zijn om met hem te gaan praten (face to face, niet zoals ik heb gedaan. :P). Want mijn buurman had niet door dat hij voor zoveel overlast zorgde. Nu hij het doorheeft hoor ik hem in ieder geval nog amper.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Last van de buren Empty Re: Last van de buren

Bericht  Sushi zo 28 aug 2011 - 6:59

Maura schreef:Mijn onderbuurman heeft meer dan een jaar harde muziek gedraaid tot midden in de nacht, de badkamer midden in de nacht verbouwd, zijn vrouw verbouwd, geschreeuwd, gehuild en hard gepraat. Gek werd ik ervan, maar ik durfde er niets van te zeggen. Want straks pakte hij het verkeerd op en dan was ik verder van huis.

Tot ik zwaar ziek thuis kwam en op bed wilde liggen. Ik lag er net twee seconden en de muziek ging keihard open. Niet zo heel erg netjes, maar ik heb hem een krabbel gestuurd. Ik kreeg een pm terug dat het niet netjes van me was om open en bloot op hyves te zetten. Ik heb hem toen uitgelegd waarom ik dat had gedaan. Ik kreeg een begripvol bericht terug en sindsdien *klopt wel even af* complete rust. Ik hoor hem nog wel lopen, maar dat is een leefgeluidje waar ik mee kan leven. smile

Mijn tip zal dan ook zijn om met hem te gaan praten (face to face, niet zoals ik heb gedaan. :P). Want mijn buurman had niet door dat hij voor zoveel overlast zorgde. Nu hij het doorheeft hoor ik hem in ieder geval nog amper.
Haha ik kan mijn buurman er niet eens op Hyves of Facebook op aanspreken want ik heb hem daar niet als vriend Wink
Er komt trouwens ook nog eens bij dat ik hier nog niet heel lang woon (drie maanden) en dat dat het misschien ook moeilijker maakt om er iets van te zeggen.
Ik denk dat ik het misschien toch het beste nog eens kan aankijken en het een keer bij hem aankaarten op het moment dat er ook daadwerkelijk overlast is. Het lijkt me stom om het tegen hem te zeggen als ik hem toevallig op de gang tegenkom. Dat vind ik dan weer achterafgepraat.
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11
Woonplaats : Leiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Last van de buren Empty Re: Last van de buren

Bericht  Gast zo 28 aug 2011 - 7:10

Het is hier een soort ons-kent-ons-situatie. Omdat we allemaal weleens op een punt met elkaar in de kroeg hebben gestaan en een pilsje samen hebben gedronken. In dat opzicht was het misschien voor mij wat makkelijker om met hem te praten en dan vooral via hyves. En als hij mij niet had gemogen, wedden dat hij de muziek nog harder had gezet? Want zo'n type is het wel. Helaas. laughcry

Eigenlijk vroeg ik hem of hij rekening met mij kon houden. Niet door nooit meer muziek te draaien of om nooit meer te doen wat hij anders deed. Maar het verzoek van mijn kant was om, om 22.00u 's avonds stil te zijn. In het begin was hij elke avond om 22.00u netjes stil. Dus nog wel harde muziek, maar tot 22.00u. En nu hoor ik hem lopen, dus hij is thuis, maar muziek heeft hij al maanden niet meer aangehad. Althans, niet zo extreem hard.

Kijk naar je eigen wensen en pas die aan naar de leefbehoefte van een buur. En ga dan het gesprek aan. En ik had hetzelfde als jij hebt, na drie maanden vond ik dat ik nog geen recht van spreken had. Maar jezelf ergeren aan iets is ook niet bevorderlijk. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Last van de buren Empty Re: Last van de buren

Bericht  Rebecca zo 28 aug 2011 - 8:27

Wij hebben sinds 3 maanden nieuwe buren die 2 teckels hebben die heel veel (en lang en hard) blaffen/janken. Als de buren gaan werken duurt het een minuut of 10 voor ze stil zijn, en verder blaffen ze zodra er iemand bij hun aan de deur komt, iets bij hun in de brievenbus gooit, als er bij ons wordt aangebeld of als wij in de tuin lopen. Als mijn schoonouders de hond meenemen springen ze zelfs tegen de schutting aan, die dan heel erg heen en weer schud. Ik word er knettergek van, maar vind het ook erg lastig om er iets van te zeggen, omdat ik ook weet dat je honden niet uit kan zetten. Daarnaast heb ik ze ook nog nooit gesproken en vind ik het dan toch ook weer zoiets om dan bij de eerste kennismaking meteen te gaan klagen.
Rebecca
Rebecca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1272
Punten : 1340
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Scherpenzeel GLD

http://www.cakesbyrebecca.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Last van de buren Empty Re: Last van de buren

Bericht  Gast zo 28 aug 2011 - 9:17

Geen structurele overlast, we horen wel eens wat van een feestje, een huilende baby, een blaffende hond etcetera, maar niets dat echt stoort.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Last van de buren Empty Re: Last van de buren

Bericht  Sjirafje ma 7 nov 2011 - 0:13

Ik heb vreselijk buren! Rolling Eyes

- parkeren auto voor onze oprit. (ook na de vraag om dat niet te doen)
- gooien onkruid van voortuin in onze tuin.
- laten honden in tuin poepen. (stinkt ontzettend)
- hebben de tv keihard aanstaan omdat oma half doof is.
- dochter lacht als een paard en keihard, doet ook kindstemmetjes na. (spoort niet helemaal)
- oma wordt een paar x per dag over de tegels geschoven met de stoel. (klinkt alsof er een goederentrein langs komt)
- hebben elke dag het huis vol met visite en dat verplaatst zich 's avonds naar de tuin tot een uurtje of 2 in de nacht. (met veel gegil en lachen)
- hebben in de tuin een bloemenborder gemaakt zonder achterkant. Dus alle modder en grond komt door de schutting onze tuin binnen. Hebben er nu wat tegenaan moeten timmeren....

Sjirafje
Sjirafje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 233
Punten : 251
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Last van de buren Empty Re: Last van de buren

Bericht  Susan ma 7 nov 2011 - 0:18

Nee, maar dat heb ik niet zo snel. Onze buren draaien wel regelmatig muziek en zijn ook veel aan het klussen, maar zolang onze kinderen daar geen slaapproblemen door hebben vind ik het ook allemaal wel best.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Last van de buren Empty Re: Last van de buren

Bericht  Gast ma 7 nov 2011 - 0:20

Gelukkig hebben wij nooit last van de buren. Wat je wel hoort is getik van hakken, schuiven van stoelen, en als er dingen op de grond vallen bij de buren. Maar ik vind dat dit valt onder 'leefgeluiden', het stoort ons dan ook niet. We horen het, maar meer ook niet.

Wat ik soms wel vervelend vindt 's zomers is als één van onze buren 's avonds de vuurkorf aan heeft. Je zit al zo opeengepakt tussen de huizen, de rook kan dan ook nergens naartoe. En soms willen onze achterburen het nog wel eens té gezellig hebben. Hoe later het wordt, hoe meer drank er in de man is, hoe hysterischer ze beginnen te lachen en te gillen, en dat is soms wel irritant, vooral als ze om half 2 's nachts nog niet zijn opgerot naar binnen.

Maar dat komt gelukkig niet heel vaak voor en als het voorkomt, is het in het weekend.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Last van de buren Empty Re: Last van de buren

Bericht  Sjirafje ma 7 nov 2011 - 0:22

Break Of Day schreef:Wat ik soms wel vervelend vindt 's zomers is als één van onze buren 's avonds de vuurkorf aan heeft. Je zit al zo opeengepakt tussen de huizen, de rook kan dan ook nergens naartoe.
Jaaaaaa, hier ook! Heb je de hele dag je slaapkamerraam open, gaan je buren de vuurkorf aanzetten. Met het gevolg dat je hele slaapkamer stinkt naar verbrande zooi!
Sjirafje
Sjirafje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 233
Punten : 251
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Last van de buren Empty Re: Last van de buren

Bericht  Susan ma 7 nov 2011 - 0:24

Onze buren hebben wel zo'n tuinfakkel, maar dat ruik ik niet echt meer.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Last van de buren Empty Re: Last van de buren

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum