Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Buren en kinderen

+5
Minx
Fiwen
Moon
loesje
L!ND@
9 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Buren en kinderen Empty Buren en kinderen

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 3:44

Wij wonen in een flat en het is hier eigenlijk niet zo gehorig, we horen af en toe wel buren maar geen overlast en je hoort ze ook niet lopen bijvoorbeeld. Onze bovenbuurman is een man van in de 30, woont volgens mij alleen, ik heb hem nog niet vaak gezien maar laatst kwam hij een pakket brengen wat daar bezorgd was en toen leek hij me op zich wel vriendelijk.

Nu is onze dochter ziek en vanmorgen rond 7 uur begon ze met huilen. Wij waren snel bij haar, toen ze gedronken had ging het over in gillen (omdat ze dus ziek is). Na een minuut of tien hoorde ik iemand boven ons keihard roepen maar ik kon het niet verstaan. Wij waren ondertussen ook bezig met proberen om haar te troosten. Paar minuten later werd er keihard op de vloer gebonkt en nog weer een paar minuten later riep iemand "Godsamme hou eens op met krijsen", toen heb ik heel hard teruggeroepen "Ze is ziek!!" en ondanks dat ze nog 3 uur ongeveer heeft doorgehuild, hebben we niks meer gehoord dus ik denk wel dat hij me heeft gehoord.

Maar ik zit hierdoor al de hele dag met een vervelend gevoel. De kinderen maken wel vaker herrie en daar is nooit een probleem van gemaakt, je kan kinderen ten slotte ook niet uitzetten. En het ging vanmorgen ook wel echt hard maar dat vind ik nog geen reden om zo debiel te doen. Maar wat zal ik hier nou mee doen?? Zo laten zitten en wachten tot het misschien weer een keer gebeurt? Of straks er even naartoe gaan om het hierover te hebben? Ik ben absoluut niet van plan om excuses aan te bieden of iets, maar het zit me echt niet lekker. Wat zouden jullie doen??

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Buren en kinderen Empty Re: Buren en kinderen

Bericht  L!ND@ za 26 maa 2011 - 4:03

Ik denk eerlijk gezegd niet dat ik naar boven was gelopen, de buurman neemt toch immers ook geen moeite om naar jullie toe te komen? Misschien niet echt fatsoenlijk, maar als ze een "probleem" met je hebben kunnen ze toch op z'n minst even normaal aanbellen?
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buren en kinderen Empty Re: Buren en kinderen

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 4:12

Ik kan me wel voorstellen dat je als kinderloze buren het af en toe erg vervelend vind als de buur kinderen hard krijsen. Blijkbaar heeft de buurman gehoord dat ze ziek was en heeft hierna dus ook niks meer gezegd. Het lijkt me dus niet dat je hier nog over in gesprek moet gaan.
Misschien als je m toevallig tegenkomt op de gang nog even melden dat je kind ziek was en erg veel huilde. Dat het vervelend is dat zij daar ook overlast aan ondervinden. Maar ja, wat kan je er nou nog meer over zeggen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Buren en kinderen Empty Re: Buren en kinderen

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 4:17

Ik snap inderdaad wel dat het vervelend is, maar dan nog. Als het nou heel hard zingen is wat ze deed, of bonken oid, dan is dat nog iets waar wij iets aan kunnen doen. Maar krijsen niet, wij waren al druk bezig met haar.
Ik vind het lastig, wil niet dat dit bij hem nu ertoe leidt dat alles ineens irritant is (dat herken ik nl bij mezelf wel), dan zou ik liever hebben dat we het erover zouden hebben. Maar weet ook niet of dat zin heeft en of hij daarop zit te wachten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Buren en kinderen Empty Re: Buren en kinderen

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 4:19

Dat maakt t denk ik niet minder vervelend. Je weet natuurlijk ook de situatie van je buurman niet. Misschien heeft was hij zelf wel ziek, is ie net ontslagen of heeft ie net erg slecht nieuws gehad en reageerde hij dat dus even af.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Buren en kinderen Empty Re: Buren en kinderen

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 4:22

Ik zou het uitspreken omdat het anders zo blijft 'hangen'. Je hoeft geen sorry te zeggen maar kunt wel de situatie uitleggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Buren en kinderen Empty Re: Buren en kinderen

Bericht  loesje za 26 maa 2011 - 6:38

Wij hebben het hier anders onze buren hebben een net geboren zoontje die pal langs ons zoontje ligt (ja er zit natuurlijk een stenen muur tussen) maar toch als die gaat krijsen dan denkt mijn zoontje ik moet ook wakker worden en gaan huilen .......pfffff
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Buren en kinderen Empty Re: Buren en kinderen

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 6:59

Lastige situatie. Ik begrijp dat die man het vervelend vond om zo vroeg wakker gehuild te worden door zijn buurmeisje, maar aan de andere kant, daar kunnen jullie ook niks doen en I huilt ook niet voor haar lol uiteraard, en dat heb je in een flat, dan hoor je elkaar nou eenmaal, kan gebeuren.

Boven ons wonen 4 kinderen en die horen we ook echt wel en soms vind ik het vervelend omdat ik even geen zin heb in herrie, en ze hebben ook gezegd dat we er dan wat van moeten zeggen, maar dan denk ik, tja, het zijn kinderen en het is een appartement, dat gebeurd, andersom zullen ze ons ook wel eens horen met muziek oid.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Buren en kinderen Empty Re: Buren en kinderen

Bericht  Moon za 26 maa 2011 - 7:22

Oh.. serieus. Al die mensen die niet tegen andermans geluiden kunnen!! Grrr..
Tuurlijk baal je even als je net wilde slapen en je hoort geluiden, maar dat balen doe je maar lekker in jezelf.. En zeker in dit geval!!
Moon
Moon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 383
Punten : 445
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buren en kinderen Empty Re: Buren en kinderen

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 7:25

O bah dat is naar ja! Ik ben ook altijd bang dat andere mensen ons horen omdat we in een appartement wonen en mijn zoon soms krijsend wakker wordt. Ik snap heel goed dat je het een vervelend gevoel geeft ja, je kind is ziek en die man gaat zo lopen schreeuwen..dat klinkt echt als iemand met 0,0 inlevingsvermorgen. Ik snap ergens wel dat die man chagrijnig was omdat hij zo vroeg wakker geschreeuwd werd, maar dat is inderdaad geen reden om zo debiel te doen.

Ik zou niet aan zijn deur gaan denk ik. Wel zou ik, als ik hem tegen zou komen in de gang o.i.d, voorzichtig aan hem vragen of hij soms last heeft van jouw kinderen en dat je het vervelend vond dat hij zo schreeuwde. Zo hebben jullie de kans om het uit te praten.


Laatst aangepast door Storm op za 26 maa 2011 - 7:28; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Buren en kinderen Empty Re: Buren en kinderen

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 7:27

Buurman wist natuurlijk ook niet dat jullie al bezig waren met haar troosten he. Als je het vervelend vind dat ie zo reageerde kun je het misschien nog uitleggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Buren en kinderen Empty Re: Buren en kinderen

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 7:36

Ja dat is idd waar dat hij dat niet wist. Mijn vervelende gevoel is nu ook wel weer weg. Ik vind het alleen ook wel krom. Ik weet natuurlijk niet precies hoeveel hij van ons hoort maar wij draaien bijv nooit harde muziek en als de kinderen veel kabaal maken zorgen we ook dat we dat niet doen. Maar ik vind idd wat iemand hier zegt dat je dat gewoon voor jezelf moet houden! En andersom heeft hij bijv ook wel eens 's nachts zijn wasmachine aanstaan wat je hier ook aardig goed hoort en in de zomer draait hij hele harde muziek met zn balkondeuren en ramen open. Dus wij horen hem ook.

Maar ik heb besloten dat ik er niet meer naartoe ga, maar idd als ik hem tegenkom bespreek ik het wel even. Maar ik zie hem niet zo veel dus kan best even duren. Hij mag zich best ergeren en dat snap ik ook maar zo drie keer schreeuwen/bonken vind ik wel te ver gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Buren en kinderen Empty Re: Buren en kinderen

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 8:19

Dat is inderdaad een beetje een rare reactie Arden Sad

Hier hebben we onderburen die ook een klein kindje hebben, en haar laten ze soms savonds laat/snachts gewoon 3 kwartier achter elkaar huilen/krijsen. Dan heb ik toch wel zoiets van, hou een beetje rekening met je buren en probeer dr op zn minst te troosten, maar goed, dit zijn ook erg asociale mensen smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Buren en kinderen Empty Re: Buren en kinderen

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 8:20

Bazyle schreef:Buurman wist natuurlijk ook niet dat jullie al bezig waren met haar troosten he. Als je het vervelend vind dat ie zo reageerde kun je het misschien nog uitleggen.

Dat hoor je echt wel aan het huiltje van het kind hoor smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Buren en kinderen Empty Re: Buren en kinderen

Bericht  Fiwen za 26 maa 2011 - 8:31

Wat anderen ook al aangeven, als het om harde muziek of iets dergelijks zou gaan dan zou ik er inderdaad ook wat van zeggen (al zou ik dan netjes aanbellen en vragen of het wat zachter mag) maar een kind dat huilt... Alsof het voor jullie prettig is als je dochter zo huilt!
Ik vind het een behoorlijk overdreven reactie van je buurman, als hij niks wil horen en nergens 'last' van wil hebben had hij niet in een flat moeten gaan wonen maar in een vrijstaand huis.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buren en kinderen Empty Re: Buren en kinderen

Bericht  Minx za 26 maa 2011 - 9:22

eens met fiwen, wel raar ook dat hij dan gaat roepen. Ga dan even langs als je er last van hebt. Bij mijn vriend heeft zijn onderbuurman laatst ook geklaagd omdat wij "in bed" te veel herrie zouden hebben en hij daar al twee weken niet van geslapen had, ik weet niet wat die man gehoord heeft maar mensen zijn soms over gevoelig. En inderdaad als je er geen last van wil hebben moet je lekker in een hutje op de hei gaan wonen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buren en kinderen Empty Re: Buren en kinderen

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 9:35

Fiwen schreef:Wat anderen ook al aangeven, als het om harde muziek of iets dergelijks zou gaan dan zou ik er inderdaad ook wat van zeggen (al zou ik dan netjes aanbellen en vragen of het wat zachter mag) maar een kind dat huilt... Alsof het voor jullie prettig is als je dochter zo huilt!
Ik vind het een behoorlijk overdreven reactie van je buurman, als hij niks wil horen en nergens 'last' van wil hebben had hij niet in een flat moeten gaan wonen maar in een vrijstaand huis.

Maar dat is wel een beetje krom. Als je het niet kan betalen om vrijstaand te wonen, moet je het dus maar gewoon pikken als je je buren (te) veel hoort? Niet in deze situatie, maar in het algemeen bedoel ik het.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Buren en kinderen Empty Re: Buren en kinderen

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 10:19

FoolishSam schreef:
Bazyle schreef:Buurman wist natuurlijk ook niet dat jullie al bezig waren met haar troosten he. Als je het vervelend vind dat ie zo reageerde kun je het misschien nog uitleggen.

Dat hoor je echt wel aan het huiltje van het kind hoor smile

Hier was dat niet te horen want ze krijste echt keihard en heeft dat uren zo volgehouden tot we met haar naar de HApost zijn geweest en daarna begon ze weer. Maar inderdaad normaal gesproken hoor je dat wel.

Ja ik vind de reactie sowieso krom hoor. Hoop dat het eenmalig was ook.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Buren en kinderen Empty Re: Buren en kinderen

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 10:20

Arden, wat heeft ze? En gaat het een beetje met haar?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Buren en kinderen Empty Re: Buren en kinderen

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 10:24

Temperament Wink

Haha ik had gebeld naar de HApost omdat ze dus echt ontroostbaar was en ik dacht aan oorontsteking oid. Ze had trouwens ook koorts en al paar dagen niet gegeten dus ze is wel ziek maar ze konden niet echt iets vinden, ze had opgezette amandelen en dat maakt ze alleen maar erger met het huilen en ze had een virusje. Ze moet uitzieken!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Buren en kinderen Empty Re: Buren en kinderen

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 10:29

Beterschap voor je temperamentvolle dametje!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Buren en kinderen Empty Re: Buren en kinderen

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 10:46

Ik vind kinderen wel het minst erge geluidsoverlast wat je kunt hebben. Ook al kunnen ze krijsen.
Ik word 's ochtends ook vaak wakker van de kindjes naast mij, maar dat vind ik vele malen minder erg dan muziek oid.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Buren en kinderen Empty Re: Buren en kinderen

Bericht  TukTuk za 26 maa 2011 - 10:53

Marin schreef:Ik vind kinderen wel het minst erge geluidsoverlast wat je kunt hebben. Ook al kunnen ze krijsen.
Ik word 's ochtends ook vaak wakker van de kindjes naast mij, maar dat vind ik vele malen minder erg dan muziek oid.

Ik denk als je smorgens om 7 uur wakker wordt op een zaterdag ochtend, dat het je niet veel uitmaakt door wát je wakker gemaakt wordt, maar dat is mijn mening. Kan me best voorstellen dat iemand geïrriteerd raakt als hij of zij wilt uitslapen (wie weet werkt iemand wel 60 uur per week, of draait iemand wisseldiensten, zodat uitslapen ook echt noodzakelijk is of noem maar op)

Vind de reactie overigs wel erg overdreven, had het zelf anders aangepakt, maarja je weet ook niet in wat voor situatie de buurman zat. Zou het gewoon proberen bespreekbaar te maken zodra je de buurman weer ziet maar verder niet teveel een probleem van maken.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buren en kinderen Empty Re: Buren en kinderen

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 10:56

AngelNyn schreef:
Marin schreef:Ik vind kinderen wel het minst erge geluidsoverlast wat je kunt hebben. Ook al kunnen ze krijsen.
Ik word 's ochtends ook vaak wakker van de kindjes naast mij, maar dat vind ik vele malen minder erg dan muziek oid.

Ik denk als je smorgens om 7 uur wakker wordt op een zaterdag ochtend, dat het je niet veel uitmaakt door wát je wakker gemaakt wordt, maar dat is mijn mening.

Ik vind het zelf minder erg om door een kind wakker gemaakt te worden dan door harde muziek. Voor het kind kan ik begrip opbrengen, voor muziek niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Buren en kinderen Empty Re: Buren en kinderen

Bericht  Moon za 26 maa 2011 - 11:02

Isabella schreef:
Fiwen schreef:Wat anderen ook al aangeven, als het om harde muziek of iets dergelijks zou gaan dan zou ik er inderdaad ook wat van zeggen (al zou ik dan netjes aanbellen en vragen of het wat zachter mag) maar een kind dat huilt... Alsof het voor jullie prettig is als je dochter zo huilt!
Ik vind het een behoorlijk overdreven reactie van je buurman, als hij niks wil horen en nergens 'last' van wil hebben had hij niet in een flat moeten gaan wonen maar in een vrijstaand huis.

Maar dat is wel een beetje krom. Als je het niet kan betalen om vrijstaand te wonen, moet je het dus maar gewoon pikken als je je buren (te) veel hoort? Niet in deze situatie, maar in het algemeen bedoel ik het.

Nee zo niet.. als je het geld niet hebt om vrijstand te wonen (een hutje op de hei kost trouwens vrijwel niets) dan moet je dus dealen met je situatie in een appartement.
Moon
Moon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 383
Punten : 445
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buren en kinderen Empty Re: Buren en kinderen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum