Kindje minder voelen
+9
Pien
Darius
Filoria
Annemie
Silver
Aagje!
Lejow
Slakje
Tummy
13 plaatsers
Pagina 1 van 1
Kindje minder voelen
Ik ben bijna 26 weken en voel kleine frummel al een tijdje dagelijks duidelijk bewegen, meerdere keren op een dag.
Gisteren heb ik haar de hele dag niet gevoeld. Gisteravond eindelijk heel licht. Vannacht en vanochtend niks. En hoewel ik gerustgesteld ben door de zachte schopjes van gisteravond, toch ook nog wat ongerust.
Is het herkenbaar? Morgenochtend heb ik trouwens een afspraak bij de vk.
Gisteren heb ik haar de hele dag niet gevoeld. Gisteravond eindelijk heel licht. Vannacht en vanochtend niks. En hoewel ik gerustgesteld ben door de zachte schopjes van gisteravond, toch ook nog wat ongerust.
Is het herkenbaar? Morgenochtend heb ik trouwens een afspraak bij de vk.
Tummy- Fluisteraar
- Aantal berichten : 309
Punten : 360
Registratiedatum : 02-07-12
Re: Kindje minder voelen
Misschien even wat 'opwekken'? Als ik ze hier even niet heb gevoeld en ik maal me ongrust ga ik schudden met mijn buik en er een beetje in duwen, meestal krijg ik dan wel reactie terug.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Bellen, en wel nu.
Voor mij is het herkenbaar. De dag erna was mijn dochter geboren, met 29+5
Voor mij is het herkenbaar. De dag erna was mijn dochter geboren, met 29+5
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zou ook eerst even reactie proberen op te wekken zoals slakje zegt, en daarna als je die niet krijgt, gelijk de vk bellen.
Hun zijn hier voor en kunnen je dan weer gerust stellen.
Hun zijn hier voor en kunnen je dan weer gerust stellen.
Aagje!- Kletskop
- Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11
Ik herken het wel, ik maakte me toen ook behoorlijk ongerust. Mijn vriend was toen buiten bezig en legde even zijn (ijs)koude oor op mijn buik en die kreeg me toen toch een trap. Dus even wat warmte of kou erop leggen, nog geen reactie? Dan wel bellen!
Silver- Ratel
- Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Slakje schreef:Misschien even wat 'opwekken'? Als ik ze hier even niet heb gevoeld en ik maal me ongrust ga ik schudden met mijn buik en er een beetje in duwen, meestal krijg ik dan wel reactie terug.
+1 en anders even bellen.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Wat heb je gisteren gedaan? Als ik veel beweeg voel ik de baby ook heel weinig.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Gisteren wel druk bezig geweest, maar na het avondeten rustig op de bank gezeten. ik voelde haar toen echt pas rond middernacht, terwijl ik wel een reactie probeerde op te wekken.
Net wat dingen geprobeerd. Beetje duwen, koud/warm, stukje lopen etc. Kreeg gelukkig een reactie op het muziekdoosje, maar wel zachtjes. Normaal voel ik het echt heel duidelijk. Ik kijk het nog even aan, maar anders bel ik zo toch maar even. (Dat vind ik zo moeilijk, voel me dan echt een aansteller of overbezorgde muts. Ik weet dat het hun werk is, maar toch...zeker omdat ik morgenochtend een afspraak heb)
Of is dit teken van leven voldoende? Zou ze mss anders in de buik liggen. Ik voel haar trouwens altijd links, mss is ze wat gedraaid?
Net wat dingen geprobeerd. Beetje duwen, koud/warm, stukje lopen etc. Kreeg gelukkig een reactie op het muziekdoosje, maar wel zachtjes. Normaal voel ik het echt heel duidelijk. Ik kijk het nog even aan, maar anders bel ik zo toch maar even. (Dat vind ik zo moeilijk, voel me dan echt een aansteller of overbezorgde muts. Ik weet dat het hun werk is, maar toch...zeker omdat ik morgenochtend een afspraak heb)
Of is dit teken van leven voldoende? Zou ze mss anders in de buik liggen. Ik voel haar trouwens altijd links, mss is ze wat gedraaid?
Tummy- Fluisteraar
Ik zou ook even proberen rustig te gaan liggen en een reactie proberen te krijgen. Volgens mij hoef je pas met 28 weken je baby elke dag te voelen.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Darius schreef:Ik zou ook even proberen rustig te gaan liggen en een reactie proberen te krijgen. Volgens mij hoef je pas met 28 weken je baby elke dag te voelen.
Ik zou inderdaad bovenstaande doen.... Vanaf 28 weken hoef je pas elke dag je baby te voelen....
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Tummy schreef:Gisteren wel druk bezig geweest, maar na het avondeten rustig op de bank gezeten. ik voelde haar toen echt pas rond middernacht, terwijl ik wel een reactie probeerde op te wekken.
Als je twijfelt, BELLEN!!
Ze zijn er niet voor niets, het is hun werk!
Beter een keer teveel bellen en gerustgesteld worden, dan te laat bellen met alle gevolgen van dien.
Leg het gewoon uit: Ik heb morgen een afspraak, maar ik maak me zorgen. Punt. Dan is het aan hen om te beslissen wat er gaat gebeuren.
Lejow- Lady Post-a-lot
Mijn verloskundige zei toen dat je je kindje minimaal 1 keer per dag moet voelen en.dat het idd kan zijn dat hij/zij anders is gaan liggen, waardoor je hem/haar minder voelt.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Rond die periode gaan ze nog heel vaak anders liggen. En na een paar dagen kunnen ze weer anders liggen.
En je hebt de baby wel gevoeld dat is een positief teken.
Maar als je erg twijfelt, sowieso even bellen.
En je hebt de baby wel gevoeld dat is een positief teken.
Maar als je erg twijfelt, sowieso even bellen.
Gewoon bellen. Bij een verandering in leven voelen wordt bij de praktijk waar ik zit in elk geval geadviseerd om contact op te nemen. Ook als er de volgende dag een afspraak staat of het weekend is.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Ik heb dit ook gehad, was toen al wel met verlof, dus gok met 36 weken ofzo. Vk kwam meteen, en vond het helemaal niet erg dat ik gebelt had. Aangekomen in het ziekenhuis (dat is protocol, ze moeten je altijd even laten controleren d.m.v ctg en echo), begon meneer heel hard te schoppen ofzo.
Zij gaf me ook mee, altijd bellen bij zoiets!
Zij gaf me ook mee, altijd bellen bij zoiets!
Bluestar- Prater
- Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12
Heb toch maar gebeld en mocht langskomen. Hartje geluisterd en gelukkig was alles goed. Pffff
Tummy- Fluisteraar
Fijn, Tummy!
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Goed zo!!! Voortaan niet meer twijfelen hoor!!
Fijn dat alles goed was.
Fijn dat alles goed was.
Lejow- Lady Post-a-lot
Fijn dat alles goed was!
Bluestar- Prater
Uiteindelijk heb ik haar tot vanmorgen zo goed als niet gevoeld, dus heel blij dat ik zondag toch naar de vk geweest ben.
Sinds vanochtend is ze weer super super actief. Zo druk heb ik haar nog niet meegemaakt. Links, rechts, boven, onder. Ze buitelt volgens mij mijn hele buik rond haha
Sinds vanochtend is ze weer super super actief. Zo druk heb ik haar nog niet meegemaakt. Links, rechts, boven, onder. Ze buitelt volgens mij mijn hele buik rond haha
Tummy- Fluisteraar
Fijn dat ze nu zo actief is! Stelt je toch gerust, en ik vond het een heel bijzonder gevoel.
Bluestar- Prater
Fijn dat je de kleine weer vaak voelt.
Moest je ook voor een ctg dan?
Ik had het rond de 30 wkn gehad,vk geweest,hartje geluisterd en nog naar z'n voor ctg.
Ik had het rond de 30 wkn gehad,vk geweest,hartje geluisterd en nog naar z'n voor ctg.
peach- Prater
- Aantal berichten : 524
Punten : 828
Registratiedatum : 04-01-11
peach schreef:Fijn dat je de kleine weer vaak voelt.
Alleen het hartje geluisterd, geen ctg. Ook geen echo (daar twijfelde ze nog wel even over)
Tummy- Fluisteraar
Soortgelijke onderwerpen
» baby minder voelen bewegen
» Kindje voelen
» Tweede kindje later voelen?
» wanneer kindje voelen?
» Zwanger en kindje aan 1 kant voelen?
» Kindje voelen
» Tweede kindje later voelen?