Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

nutrilon 2 vraagje

+3
Mida4you
Tania
mauwmauw
7 plaatsers

Ga naar beneden

nutrilon 2 vraagje Empty nutrilon 2 vraagje

Bericht  mauwmauw do 24 maa 2011 - 0:34

mijn zoontje word op woensdag(13 april)6 maanden,alleen nu doe ik meestal een week met een pak nutrilon 1,en ik pak een nieuw pak op maandag,zat me nu af te vragen wat wijsheid is,gewoon nog een hele week de nummer 1 gebruiken,dus op maandag gewoon nog een nieuw pak beginnen,of op maandag,2 dagen voordat hij een half jaar word,al met de nummer 2 starten,ben een beetje vroeg ermee,maar zat me net te bedenken toen ik zijn fles aan maken was.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nutrilon 2 vraagje Empty Re: nutrilon 2 vraagje

Bericht  Tania do 24 maa 2011 - 0:39

Ik denk dat het niks uitmaakt.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nutrilon 2 vraagje Empty Re: nutrilon 2 vraagje

Bericht  Gast do 24 maa 2011 - 1:05

Het komt echt niet op een paar dagen aan hoor. Ik zou dus gewoon op maandag met nummer 2 starten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nutrilon 2 vraagje Empty Re: nutrilon 2 vraagje

Bericht  Mida4you do 24 maa 2011 - 1:07

Het komt idd echt niet op een paar dagen aan. 3 dagen voordat Z. een half jaar was kreeg ik van mijn moeder nog een pak nutrilon 1. Die heb ik eerst eens rustig op gemaakt en toen aan nummer 2 begonnen.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

nutrilon 2 vraagje Empty Re: nutrilon 2 vraagje

Bericht  mauwmauw do 24 maa 2011 - 1:23

oke dus ik kan ook gewoon 2 dagen voor een half jaar starten met nummer 2,dan wel gewoon aantal flessen aanhouden zoals hij nu krijgt toch,
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nutrilon 2 vraagje Empty Re: nutrilon 2 vraagje

Bericht  Gast do 24 maa 2011 - 1:35

Volgens mij staat op nr2 precies hetzelfde als nr1 zeg maar, dus dat is totaal geen probleem. En die 2 dagen.....serieus? Dat maakt echt geen verschil.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nutrilon 2 vraagje Empty Re: nutrilon 2 vraagje

Bericht  Mida4you do 24 maa 2011 - 1:38

Net zoals Liekuh zegt: Het maakt geen helemaal niets uit. Ook niet als je 1 week eerder of later begint. Ik zou me er totaal niet druk om maken....
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

nutrilon 2 vraagje Empty Re: nutrilon 2 vraagje

Bericht  Gast do 24 maa 2011 - 1:46

Lieskuh schreef:Volgens mij staat op nr2 precies hetzelfde als nr1 zeg maar, dus dat is totaal geen probleem. En die 2 dagen.....serieus? Dat maakt echt geen verschil.

Bedoel je qua inhoud? Dat namelijk niet volgens mij.
Als je kind meer dan 700ml opvolgmelk drinkt, adviseren ze om terug te gaan naar 1, omdat het anders een te hoge dosis vitamines en mineralen binnen krijgt.

Maar Mauwmauw kan natuurlijk gewoon beginnen als het pak met voeding1 leeg is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nutrilon 2 vraagje Empty Re: nutrilon 2 vraagje

Bericht  mauwmauw do 24 maa 2011 - 2:01

Coco schreef:
Lieskuh schreef:Volgens mij staat op nr2 precies hetzelfde als nr1 zeg maar, dus dat is totaal geen probleem. En die 2 dagen.....serieus? Dat maakt echt geen verschil.

Bedoel je qua inhoud? Dat namelijk niet volgens mij.
Als je kind meer dan 700ml opvolgmelk drinkt, adviseren ze om terug te gaan naar 1, omdat het anders een te hoge dosis vitamines en mineralen binnen krijgt.

Maar Mauwmauw kan natuurlijk gewoon beginnen als het pak met voeding1 leeg is.
oke bedankt allemaal,maar hij krijgt wel meer als 700ml hij krijgt 3x 190 en 1x200 in een fles.al denk ik dat hij nu naar de 3 flessen aan het gaan is.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nutrilon 2 vraagje Empty Re: nutrilon 2 vraagje

Bericht  Gast do 24 maa 2011 - 3:56

Volgens mij (wat ik me kan herinneren) blijft het zo dat bij 180cc water 6 schepjes voeding moeten. Dat bedoelde ik tenminste.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nutrilon 2 vraagje Empty Re: nutrilon 2 vraagje

Bericht  loesje do 24 maa 2011 - 4:54

en kun je ineen keer overstappen op nr2 of moet je elke dag een schepje meer erbij doen zodat ie went aan de nieuwe voeding??
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

nutrilon 2 vraagje Empty Re: nutrilon 2 vraagje

Bericht  Mida4you do 24 maa 2011 - 4:55

loesje schreef:en kun je ineen keer overstappen op nr2 of moet je elke dag een schepje meer erbij doen zodat ie went aan de nieuwe voeding??

Ik ben in 1 keer overgestapt. Ik geloof niet dat er zo heel veel verschil in zit, alleen meer voedingsstoffen....
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

nutrilon 2 vraagje Empty Re: nutrilon 2 vraagje

Bericht  Parisienne do 24 maa 2011 - 7:14

Ik ben in 1 keer overgestapt. Heb hier verder bij N. niks aan gemerkt. Over het wanneer te beginnen: je hoeft je er inderdaad niet druk om te maken. Die paar dagen maken echt niks uit. Ik heb bij N. het pak Nutrilon opgemaakt en zij kreeg nr. 2 pas 4 of 5 dagen nadat ze 6 maanden was.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nutrilon 2 vraagje Empty Re: nutrilon 2 vraagje

Bericht  Gast do 24 maa 2011 - 7:17

Ik heb een weekje gemengd. Ik hoorde van een collega dat haar zoontje het in het begin het niet wilde drinken en toen ze ging mengen dronk hij het wel op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nutrilon 2 vraagje Empty Re: nutrilon 2 vraagje

Bericht  Gast do 24 maa 2011 - 8:07

Zolang het van hetzelfde merk is hoef je niets te mengen. Het mág natuurlijk wel maar is niet nodig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nutrilon 2 vraagje Empty Re: nutrilon 2 vraagje

Bericht  Mikki do 24 maa 2011 - 8:10

Ik heb het hier wel gemengd. Mijn dochter had heel veel last van krampjes en harde ontlasting. Toen ik overging naar nr 2 werd het nog erger. Ik ben toen schepje voor schepje gaan mengen, en dat ging goed. Maar als je kind daar normaal al geen last van heeft kun je gewoon overstappen.

Mikki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 263
Punten : 264
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nutrilon 2 vraagje Empty Re: nutrilon 2 vraagje

Bericht  Gast do 24 maa 2011 - 22:12

Ik zou me ook niet druk maken om die 2 dagen hoor.. Je bent toch ook al met 4 maanden begonnen met bijvoeding (fruit)?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nutrilon 2 vraagje Empty Re: nutrilon 2 vraagje

Bericht  mauwmauw do 24 maa 2011 - 22:21

nera klopt,en ik maak me ook niet druk vroeg me alleen af of dit kon.ivm weet ik het.is ook maar de eerste hier.alles is nieuw.
en ik ben blij dat ik ben begonnen met zijn fruit,sindsdien is zijn ontlasting veel regelmatiger en beter.tenminste iedere dag en heeft hij er geen last meer van.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nutrilon 2 vraagje Empty Re: nutrilon 2 vraagje

Bericht  Roos do 24 maa 2011 - 23:18

Ik ben pas met 6,5 maand overgestapt op N2. Dit omdat mijn zoontje 4x180 (+6schepjes) voeding kreeg.
Dit is dus teveel om over te stappen naar N2. Na twee weken zat hij in het ritme van 3 voedingen en zijn we in 1x overgestapt op N2. Dit heeft verder geen problemen opgeleverd.

Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nutrilon 2 vraagje Empty Re: nutrilon 2 vraagje

Bericht  Gast do 24 maa 2011 - 23:29

Roos schreef:Ik ben pas met 6,5 maand overgestapt op N2. Dit omdat mijn zoontje 4x180 (+6schepjes) voeding kreeg.
Dit is dus teveel om over te stappen naar N2. Na twee weken zat hij in het ritme van 3 voedingen en zijn we in 1x overgestapt op N2. Dit heeft verder geen problemen opgeleverd.

Volgens mijn consultatiebureau-arts is het niet nodig dat iedereen zo moeilijk doet over die richtlijn van maximaal 800 ml/1 liter per dag van (opvolg)melk. Wat ze teveel krijgen aan bepaalde vitamines/mineralen plassen ze gewoon weer uit.

Door omstandigheden drinkt mijn zoon nu ruim 1,5 liter opvolgmelk per dag en ik hoef me daar volgens hun niet druk om te maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nutrilon 2 vraagje Empty Re: nutrilon 2 vraagje

Bericht  Gast vr 25 maa 2011 - 1:41

_Nera_ schreef:Ik zou me ook niet druk maken om die 2 dagen hoor.. Je bent toch ook al met 4 maanden begonnen met bijvoeding (fruit)?
Wat heeft dit er mee te maken dan? Het klinkt een beetje zo van daar was je ook (te) vroeg mee dus wat maken die 2 dagen uit!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nutrilon 2 vraagje Empty Re: nutrilon 2 vraagje

Bericht  Gast vr 25 maa 2011 - 4:47

Lieskuh schreef:
_Nera_ schreef:Ik zou me ook niet druk maken om die 2 dagen hoor.. Je bent toch ook al met 4 maanden begonnen met bijvoeding (fruit)?
Wat heeft dit er mee te maken dan? Het klinkt een beetje zo van daar was je ook (te) vroeg mee dus wat maken die 2 dagen uit!

Ik doelde meer op het feit dat ze dus idd eerder is begonnen met bijvoeding, terwijl de gemiddelde tijd om te starten met bijvoeden 6 maanden is (is mij verteld bij het cb). Daar maakte ze zich niet zo druk om, ze was in mijn ogen behoorlijk zeker van haar keus om eerder te starten met bijvoeding. Maar ze vraagt zich wel af of ze 2 dagen eerder met opvolgmelk kan/mag beginnen. Is toch niet zo'n rare vraag van mij? Gewoon interesse.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nutrilon 2 vraagje Empty Re: nutrilon 2 vraagje

Bericht  mauwmauw vr 25 maa 2011 - 6:25

ja ik was en ben inderdaad zeker van mijn keuze van beginnen met bijvoeding bij 4 maanden.maar wat het nou precies te maken heeft met het feit dat ik alleen vraag of ik de n2 ook eerder kan beginnen dan 6 maanden of dat het uitmaakt of ik n1 langer door gebruik,snap ik niet helemaal.
het schijnt nogal een schande te zijn dat ik mijn zoontje met 4 maanden al fruit gaf.even voor je informatie,het is ook alleen fruit wat hij krijgt,we zijn gister begonnen met een paar hapjes groente.ja we zijn misschien wat vroeger dan andere,maar kan het jouw wat uitmaken?ik geef het toch aan me eigen kind en niet die van jouw,en het cb weet dat we V met 4 maanden fruit zijn gaan geven en die zeiden niks.en sinds dat hij fruit krijgt is zijn ontlasting veeeeel beter.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nutrilon 2 vraagje Empty Re: nutrilon 2 vraagje

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 0:50

mauwmauw schreef:ja ik was en ben inderdaad zeker van mijn keuze van beginnen met bijvoeding bij 4 maanden.maar wat het nou precies te maken heeft met het feit dat ik alleen vraag of ik de n2 ook eerder kan beginnen dan 6 maanden of dat het uitmaakt of ik n1 langer door gebruik,snap ik niet helemaal.
het schijnt nogal een schande te zijn dat ik mijn zoontje met 4 maanden al fruit gaf.even voor je informatie,het is ook alleen fruit wat hij krijgt,we zijn gister begonnen met een paar hapjes groente.ja we zijn misschien wat vroeger dan andere,maar kan het jouw wat uitmaken?ik geef het toch aan me eigen kind en niet die van jouw,en het cb weet dat we V met 4 maanden fruit zijn gaan geven en die zeiden niks.en sinds dat hij fruit krijgt is zijn ontlasting veeeeel beter.

Mauwmauw, het is geen aanval hoor op jou. Ik vroeg het me gewoon af. Het maakt mij echt niet uit of je je zoontje al met 4 maanden fruithapjes gaf. Hij reageert er blijkbaar goed op, want zijn ontlasting is veel beter. Dat is toch fijn en mooi meegenomen? Ik ken iemand die haar zoontje zelfs al met 3 maanden fruit gaf.. Het viel me alleen op dat je met de keuze voor fruit er heel zeker en stellig in was/bent en nu ietsje minder (omdat je hier wat advies/tips vraagt). Maar dat geeft toch niet? En het is logisch dat als je iets niet zeker of goed weet bij een eerste kindje dat je dan bij anderen te rade gaat. Maar on topic smile.. Je zou ook bij het cb kunnen vragen of je eerder mag beginnen met N2.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nutrilon 2 vraagje Empty Re: nutrilon 2 vraagje

Bericht  Roos za 26 maa 2011 - 1:29

Minneke schreef:
Roos schreef:Ik ben pas met 6,5 maand overgestapt op N2. Dit omdat mijn zoontje 4x180 (+6schepjes) voeding kreeg.
Dit is dus teveel om over te stappen naar N2. Na twee weken zat hij in het ritme van 3 voedingen en zijn we in 1x overgestapt op N2. Dit heeft verder geen problemen opgeleverd.

Volgens mijn consultatiebureau-arts is het niet nodig dat iedereen zo moeilijk doet over die richtlijn van maximaal 800 ml/1 liter per dag van (opvolg)melk. Wat ze teveel krijgen aan bepaalde vitamines/mineralen plassen ze gewoon weer uit.

Door omstandigheden drinkt mijn zoon nu ruim 1,5 liter opvolgmelk per dag en ik hoef me daar volgens hun niet druk om te maken.

Goed om te weten! Soms heeft hij namelijk na zijn avondeten nog wat honger, maar door die richtlijn van 700cc kon dat niet.

Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nutrilon 2 vraagje Empty Re: nutrilon 2 vraagje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum