Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoelaat de laatste voeding?

+17
Mikki
mauwmauw
Julia
Fiwen
loesje
Flip Fluitketel
Parisienne
Teddyaapje
ekjir@M
Bloem86
Mida4you
PapillonRose
Thunder
frolic
Printje
meisjesmama
Mamsie
21 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Hoelaat de laatste voeding? - Pagina 2 Empty Re: Hoelaat de laatste voeding?

Bericht  frolic di 22 maa 2011 - 11:17

Snap er ook gewoon niets van .. bij T.eun hingen ze me bij het cb bijna op toen ik begon over bijvoeden ( ben een week voor hij 6 mnd was begonnen laughcry ) Bij M.iek kreeg ik vorige maand dus met 4 mnd al folders mee voor te beginnen met groente .. oh nee dat maakt tegenwoordig ook niet meer uit of je nu begint met groente of fruit ..

T.eun kreeg 5 flessen tot hij 9 maand was , die laatste was dan pap .. nu vroegen ze ookal of M.iek niet al eens wat liet staan ???

Dan hoor ik van vriendin en lees ik hier dat zowat elke baby met een maand of 4 al op 4 flessen zit .. pppfffffff confused

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  meisjesmama di 22 maa 2011 - 11:28

Ja fijn hè er verandert zoveel in die korte tijd bij ons dan 3 jaar. E moet in de kraamtijd op haar zij. R. moest op haar rug. Bijvoeding mocht ik ook wel eerder mee beginnen overigens niet gedaan. Het blijft veranderen.

Maar niet elke baby zit met 4 maanden op 4 flessen hoor.... Mijn eigenwijsje is nu in 2 weken van 5 naar 3 flessen aan het veranderen.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Parisienne di 22 maa 2011 - 12:07

Ik zit ook nog steeds elke dag opnieuw te puzzelen. Het ligt er vaak aan hoe laat ze 's ochtends de fles krijgt, daar wordt de rest van de flessen op aangepast. N. heeft net (23.30 uur) haar laatste fles op, de vierde van vandaag. Er gaat steeds langer tussen de flessen zitten. Helaas kan ze nog niet doorslapen vanaf een uur of 7/8. Ik hoop dat als ze overdag genoeg voeding binnenkrijgt (flessen, groente, fruit, boterham, koekje, extra drinken) ze die vierde en dus laatste fles laat vallen en ze lekker vanaf een uur of 7/8 blijft slapen. Ik merk aan haar dat ze ontzettend moe is, maar toch wordt ze vaak om de zoveel uur wakker. Ik denk dus met de overgang van 4 naar 3 flessen, ze wat beter gaat slapen 's nachts.. maargoed, voorlopig gaat het redelijk zo.

Hier dus de laatste fles rond 23.00 of 23.30 uur.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Flip Fluitketel di 22 maa 2011 - 12:08

Hier krijgt ze de laatste fles meestal rond 22.30/23.00.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 19:11

Hier krijgt hij voor het slapen gaan rond 19.00 nog een flesje. Hij heeft al heel snel geen late voeding meer gehad.

Gast
Gast

Bericht  loesje di 22 maa 2011 - 19:15

om 19.00 krijgt hij hier de laatste voeding en gaat dan om 20.00 slapen.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 19:31

Hier doen we het sinds ze goed warm eet (en dat was met 6,5 maand, mevrouw is een eetmonster);

17.30 warm eten

spelen, pyama aan

19.00 150cc melk met rijstebloem

en dan slaapt ze tot half 8 in de morgen..

totaaaaaaaal anders dan bij Dylan want die heeft tot bijna 3 jaar altijd lopen klungelen met zijn voedingen, eet nog niet goed, moeten we nog steeds voor uit ect ect. Dus weet hoe je je voelt met zo'n slechte slaper Sad sterkte!

Gast
Gast

Bericht  Fiwen di 22 maa 2011 - 19:34

J. krijgt haar laatste fles in 2 delen. De eerste helft om half 8, daarna gaat ze naar bed en dan rond 10 a half 11 krijgt ze de tweede helft. Ze drinkt gewoon niet meer dan 100 cc per keer sinds ze pap krijgt dus lossen we het zo maar op.
Ze zit nu op 3 flessen waarvan 2 als pap en dus 1 in 2 delen.
Ze slaapt dan trouwens tot half 7-7 uur met 1 keer tussendoor wakker voor een speen.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 20:00

hier wisselt het, wij maken haar nooit wakker voor een voeding, soms wordt ze om 22.00 uur wakker, soms om 3.00 uur, maar soms slaapt ze ook heerlijk door tot 8.30 (helaas is dit dan weer vrij zeldzaam)

Gast
Gast

Bericht  Julia di 22 maa 2011 - 20:33

Geven jullie alleen die laatste voeding als ze wakker worden? Wij moeten onze dochter namelijk ook altijd wakker maken voor de voeding van 23.00 (5e fles). Deze drinkt ze ook niet altijd leeg. Misschien moeten wij haar dan ook maar eens niet wakker maken en kijken wat er gebeurd.
Ik herken het geklungel met die flessen :-)
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  mauwmauw di 22 maa 2011 - 21:03

wij hebben gister geprobeerd de laatste fles om 22.00uur te doen,rond 7 uur was meneer wakker.hij heeft nu 4 flessen van 190(180+6 en dan iets eruit gooien)bij 200 ging hij veel spugen.en hij krijgt een bakje fruit.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Fiwen di 22 maa 2011 - 21:05

Julia schreef:Geven jullie alleen die laatste voeding als ze wakker worden? Wij moeten onze dochter namelijk ook altijd wakker maken voor de voeding van 23.00 (5e fles). Deze drinkt ze ook niet altijd leeg. Misschien moeten wij haar dan ook maar eens niet wakker maken en kijken wat er gebeurd.
Ik herken het geklungel met die flessen :-)

J krijgt standaard haar laatste fles omdat ze anders te weinig voeding krijgt per dag maar we maken haar niet wakker, ze drinkt die halve fles gewoon in bed en ze slaapt dan half. En als het op is is ze ook meteen weer diep in slaap en slaapt ze door tot de volgende ochtend.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 21:21

Hier krijgt meneer 18.30 zijn laatste fles, en ligt dan tussen 19.00/19.30 in bed, hij slaapt dan door tot 7 a 8 uur s'ochtends. smile

Gast
Gast

Bericht  Mikki di 22 maa 2011 - 21:25

Toen mijn jongste 6 maanden was, kreeg ze de laatste voeding rond 9 uur.
Daar moesten we haar dan altijd voor wakker maken, maar anders kreeg ze te weinig voeding binnen. Toen ze echt goed vast voedsel at, is deze fles komen te vervallen.

Mikki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 263
Punten : 264
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 21:38

S. was 4,5 maand toen we de fles van 23.00 lieten vallen. We bouwde het eerste af tot 22.00 voor 2 weken en toen hebben we 'm helemaal laten vallen. Sindsdien heeft hij de laatste fles rond 19.00 en de volgende ochtend wordt hij tussen 6.30 en 8.00 weer wakker

Gast
Gast

Bericht  Flemy di 22 maa 2011 - 21:56

Om 19.00 krijgt ze de laatste fles, die van 23.00 heeft ze ongeveer een maand geleden geloof ik zelf laten vallen.
Daarvoor was het ook erg rommelig, ene keer wel en andere keer niet om 23.00, maar goed.. ze was toen ook nog erg jong om zo lang te slapen.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 21:58

F is nu 3 maanden krijgt de laatste voeding tussen 22.00u en 22.30 uur. Soms mag hij volgens het schema (voeding om de +/- 4,5 uur) pas om 23.15 uur of later, maar dat doen we niet.
Hij slaapt altijd de nachten door dus ik kijk niet zo nauw.

Gast
Gast

Bericht  Teddyaapje di 22 maa 2011 - 22:05

frolic schreef:Snap er ook gewoon niets van .. bij T.eun hingen ze me bij het cb bijna op toen ik begon over bijvoeden ( ben een week voor hij 6 mnd was begonnen laughcry ) Bij M.iek kreeg ik vorige maand dus met 4 mnd al folders mee voor te beginnen met groente .. oh nee dat maakt tegenwoordig ook niet meer uit of je nu begint met groente of fruit ..

T.eun kreeg 5 flessen tot hij 9 maand was , die laatste was dan pap .. nu vroegen ze ookal of M.iek niet al eens wat liet staan ???

Dan hoor ik van vriendin en lees ik hier dat zowat elke baby met een maand of 4 al op 4 flessen zit .. pppfffffff confused

Bij ons cb raadde ze af om naar 4 voedingen te gaan en tot 5,5/ 6 maand zowiezo op 5 voedingen te blijven omdat T anders misschien teweinig vocht zou binnenkrijgen. Wel begonnen ze over bijvoeding vanaf 4 maand. Maar omdat T borstvoeding krijgt ( meestal met de fles) en een verhoogde kans op allergieën heeft wachten we ermee tot hij 6maand is. Toen ik dat zei gaven ze me een foldertje mee wat ik maar eens moest lezen en dan moest ik zelf maar zien wat mij het beste leek, dus ik ging ervan uit dat er iets instond over beginnen met 4maanden....staat daar ook gewoon in dat je met 6 maanden moet beginnen! Vond het wel een beetje vreemd.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Flip Fluitketel di 22 maa 2011 - 22:23

Teddyaapje schreef:
frolic schreef:Snap er ook gewoon niets van .. bij T.eun hingen ze me bij het cb bijna op toen ik begon over bijvoeden ( ben een week voor hij 6 mnd was begonnen laughcry ) Bij M.iek kreeg ik vorige maand dus met 4 mnd al folders mee voor te beginnen met groente .. oh nee dat maakt tegenwoordig ook niet meer uit of je nu begint met groente of fruit ..

Bij ons cb raadde ze af om naar 4 voedingen te gaan en tot 5,5/ 6 maand zowiezo op 5 voedingen te blijven omdat T anders misschien teweinig vocht zou binnenkrijgen. Wel begonnen ze over bijvoeding vanaf 4 maand. Maar omdat T borstvoeding krijgt ( meestal met de fles) en een verhoogde kans op allergieën heeft wachten we ermee tot hij 6maand is. Toen ik dat zei gaven ze me een foldertje mee wat ik maar eens moest lezen en dan moest ik zelf maar zien wat mij het beste leek, dus ik ging ervan uit dat er iets instond over beginnen met 4maanden....staat daar ook gewoon in dat je met 6 maanden moet beginnen! Vond het wel een beetje vreemd.

Bij ons raadde ze het ook aan om nog door te gaan met 5 flessen (weliswaar BV maar goed). Zelfs als we gaan/gingen beginnen met fruit en groentehapjes mochten we haar gewoon nog 5flessen aanbieden aangezien ze niet 1 van de zwaarste is. Ik merk nu wel dat ze er af en toe wat overblijft van voeding in haar laatste fles. We zien het vanzelf wel wanneer ze er genoeg van heeft.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  Fiwen di 22 maa 2011 - 22:52

Wij mochten ook door gaan met 5 flessen zolang ze het dronk maar ze is toen we met bijvoeding begonnen vanzelf in nog geen maand tijd van 5 naar 3 flessen gegaan. Krijg er met geen mogelijkheid meer dan 3 flessen in dus dan vind ik het wel goed, als ze honger heeft vraagt ze er wel om.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 23:01

Het wisselt hier heel erg.
Wij houden eigenlijk uiterlijk om 00.00 uur aan.
Het hangt ook een beetje van de rest van de dag af.
De laatste 2 dagen heeft ze om 22.00 uur een papfles gehad en geslapen tot 5.30!
Maar het komt ook weleens voor dat ze om 23.00 een papfles krijgt en om 4.00 alweer komt.

Gast
Gast

Bericht  Printje wo 23 maa 2011 - 1:11

Minneke schreef:Laatste voeding? Welke laatste voeding? Meneer drinkt 's nachts nog steeds om de 2,5/3 uur.

En nu ga ik hem (weer) even voeden Wink

Pfff jeetje hoe hou je dat vol zeg? Ik zou dat volgens mij echt niet kunnen, werken en dan om de 3 uur wakker moeten worden voor een voeding. Ben je niet doodop na zo'n nachten?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 1:22

Printje schreef:
Minneke schreef:Laatste voeding? Welke laatste voeding? Meneer drinkt 's nachts nog steeds om de 2,5/3 uur.

En nu ga ik hem (weer) even voeden Wink

Pfff jeetje hoe hou je dat vol zeg? Ik zou dat volgens mij echt niet kunnen, werken en dan om de 3 uur wakker moeten worden voor een voeding. Ben je niet doodop na zo'n nachten?

Tja...het is natuurlijk niet echt een keuze of ik het volhou. Het moet, dus ik doe het. Maar ik kan het nu iig wel met mijn man verdelen, aangezien hij de fles krijgt.

Maar eerlijk gezegd vind ik het nu ook niet meer goed te doen en bovendien merk ik dat hem echt iets dwars zit. Dus we zijn gisteren bij een homeopaat geweest. Niet zozeer vanwege de nachten hoor. Maar hij zit echt niet lekker in zijn vel. Hij heeft constant honger/dorst en lijkt pijn te hebben aan zijn darmen.

Nu maar hopen dat het gaat helpen.

Gast
Gast

Bericht  Printje wo 23 maa 2011 - 1:26

Fijn dat je het nu met je man kunt delen. Ik snap idd dat het geen keuze is maar het lijkt me vreselijk zwaar zo iedere nacht.

Hopelijk gaat de behandeling vd homeopaat helpen, en dat je mannetje natuurlijk lekkerder in zijn vel gaat zitten.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 1:30

Uhhmm even hard terug gaan denken....

Eerst was de laatste fles om 23:00 uur. En vanaf 4 maanden de laatste om 20:00 uur.
En met 11 maanden was hij helemaal van de flessen af

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: