Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe laat laatste voeding?

+3
Twellie
Papillio
Happy
7 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe laat laatste voeding? Empty Hoe laat laatste voeding?

Bericht  Happy do 9 aug 2012 - 7:18

Onze zoon is nu net 3 maanden en het ritme zit er lekker in. Hij heeft vanaf het begin snachts goed geslapen en slaapt sinds kort ook goed door. Hij gaat altijd rond 9 uur naar bed en sinds hij doorslaapt valt daarmee een voeding weg hij krijgt nu 3 x 180 en 1 x 210. Nu is hij steeds rond 7 uur wat jengelig en valt bij ons in slaap todat hij naar bed gaat en daarom wil ik zijn bedtijd wat vervroegen maar lees dingen over suikerspiegel es. Hij wordt aankomende week weer gewogen maar denk dat hij zon 6.5/7 kilo is en doet het hartstikke goed. Is 11 uur zonder voeding verantwoord als hij niet wakker wordt?

Happy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1027
Punten : 1085
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe laat laatste voeding? Empty Re: Hoe laat laatste voeding?

Bericht  Papillio do 9 aug 2012 - 7:24

Volgens mij is dat helemaal prima!

De laatste keer dat wij bij het CB waren, woog ons zoontje 6280 gram en hij kreeg op dat moment al vier flessen. CB vond het prima dat de vijfde fles eraf was.

Edit: B. krijgt rond 19.30 uur de laatste fles en tussen 6.30-7.30 uur de eerste.

Laatst aangepast door Papillio op do 9 aug 2012 - 7:25; in totaal 1 keer bewerkt
Papillio
Papillio
Prater
Prater

Aantal berichten : 543
Punten : 595
Registratiedatum : 16-01-11

Bericht  Gast do 9 aug 2012 - 7:25

als hij al 3 maanden is kun je dat gerust doen hoor! Met die suikerspiegel is echt de eerste weken, nu hoef je je daar geen zorgen meer om te maken als hij verder goed gezond is. Ik zou 't lekker proberen, als hij honger krijgt wordt hij vanzelf wel wakker!

Gast
Gast

Bericht  Twellie do 9 aug 2012 - 7:30

Persoonlijk zou ik het niet doen. Op het consultatiebureau vertelden ze me rond die tijd (toen mijn dochter eventjes deed alsof ze een doorslapende baby was), dat zolang laten slapen in heel erg zeldzame gevallen tot een hersenbeschadiging kon leiden door iets met suiker en insuline. Het heeft mij in elk geval zo afgeschrikt dat ik het niet zou doen.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Clapperdie do 9 aug 2012 - 7:32

Wij zaten toen ook op 4 flessen. Hij krijgt nu rond 19:00 uur zijn laatste fles en de volgende fles rond 07:00 uur. Ook 12 uur later dus. In het weekend krijgt hij zaak zijn fles rond 20:00/21:00 en dan in de ochtend ook later. Gaat prima.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  piene1983 do 9 aug 2012 - 7:48

Mijn zoontje is nu 9 weken. Laatste keer op het consultatiebureau vertelde ze dat hij ongeveer 8 uur zonder fles kan, daarna zou de suikerspiegel te laag kunnen worden. Dit zou kunnen resulteren in een suffe baby ( die wellicht dus niet wakker genoeg wordt) en als ze dan wakker zijn kunnen ze gaan "fladderen". Wat dit precies was weet ik niet. Het kon echter per kind verschillen, dus daar heb je ook weer lekker niets aan... Laatst is mijn vriend ons zoontje "vergeten", om 20 uur een fles gekregen en uiteindelijk om 6 uur weer. Hij werd prima wakker, was vrolijke en alert maar had wel honger. Persoonlijk zou ik het dus niet heel erg vinden om hem evt te laten doorslapen, ware het niet dat het doorslapen na die ene nacht nooit meer is gelukt en we dus nu een late fles om 23.00 uur geven. Kun je anders niet even het consultatiebureau of de huisarts bellen? Trouwens, als hij alle flessen op de dag al krijgt wat zou hij dan later nog moeten krijgen? Misschien 90 cc ofzo?
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Bericht  Sophiee do 9 aug 2012 - 7:57

Mijn dochter van 9 weken heeft de laatste voeding (van 5) tussen 21 en 21.30 uur en op ''mijn'' CB vertelden ze dat ze maximaal het gewicht in ponden aan uren tussen voedingen mogen laten zitten. L weegt nu 10 pond en mag dus 10 uur ertussen laten. Ze wordt uit zichzelf ook na ongeveer 10 uur wakker voor de ochtendvoeding, tussen 6.30 en 7 uur. De eerste keren heb ik mijn dochter goed in de gaten gehouden op die sufheid, maar ze wordt net zo alert wakker als daarvoor.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Bericht  Happy do 9 aug 2012 - 8:31

Ik moet dinsdag weer naar het cb, ga het zeker even vragen. En als hij wakker werd de afgelopen dagen was hij alleen wat aan het jammeren en zodra hij mij zag en ik hem uit zijn bed haalde lachte hij voluit en was het goed I love you niet eens huilen om een fles. Hij was vanavond zo langzaam aan het drinken dat het uiteindelijk nog 9 uur was voordat hij sliep en ik zie vanzelf hoe laat hij zich meldt.

Happy
Prater
Prater

Bericht  Lejow do 9 aug 2012 - 10:17

Ze mogen inderdaad hun gewicht in kilo's , 2 keer in uren slapen (dus 3,5 kilo = 7 uur, hetzelfde dus als dat ponden verhaal).
Dit heeft de kinderarts ons verteld.

Als hij dus jengelig wordt zou ik hem lekker de fles geven en hem op bed leggen en eens kijken wat hij doet.
B krijgt nu sinds een maandje denk ik de laatste fles tussen 19/20u en de fles 's morgens weer om 8/8.30u
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Happy do 9 aug 2012 - 18:58

Vannacht/vanmorgen om kwart voor 5 heeft hij een klein flesje van 120 gehad en het is muisstil boven.. :O en moeders zit opgetut en aangekleed aan de keukentafel iedere minuut op de klok te kijken.. Mijn kleine mannetje wat veel huilde is sinds een week omgetoverd in een droombaby..

Happy
Prater
Prater

Bericht  Lejow do 9 aug 2012 - 20:07

Wat fijn happy!
Geniet even van je tijd!!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: