Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hypotheeklasten

+18
maiadebij
Atelier Madame
blondje1313
Snoes
Sterre
Verona
Parisienne
Winegum
Miss G
Gizmo
Zora
sanne-84
Mizzie
rianne287
Shisha
Zininzon
xxjojootjexx
Ellebel
22 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Hypotheeklasten - Pagina 2 Empty Re: Hypotheeklasten

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 19:34

Gizmo schreef:Tja Abe, maar dan kan je dus ook niet groter wonen. Volgens mij woon jij ook vrij klein.

47m2, maar dat vind ik echt groot genoeg voor één persoon. Wellicht als ik later groot ben, dat mijn woonwensen veranderen en ik anders tegen een hogere hypotheeklast aankijk. smile

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 19:49

ik vraag me dus ook af hoe iedereen aan die hoge bedragen komt, mijn man werkt fulltime, ik parttime ( 13,5 uur per week ) en wij hebben maar een jaar inkomen van 38000 dus kunnen ook niet veel....oke misschien als ik ook fulltime zou werken, dan zal het wel hoger zijn natuurlijk, maar dat zit er voorlopig nog niet in, ben al blij als ik een baan voor 24 uur per week heb gevonden

Gast
Gast

Bericht  Verona wo 30 maa 2011 - 21:58

Onze netto hypotheeklast is 320. Samen met de service kosten zijn wij 423 kwijt. Wij wonen op 70 m2 en zijn 22 en 21 jaar.
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 23:08

Parisienne schreef:Wat leuk Ellebel! Spannend! smile

Misschien een brutale vraag aan alle meiden, maar hoeveel verdienen jullie (alleen of samen met partner) ongeveer netto per maand (of bruto jaarsalarissen)? Nu hebben mijn vriend en ik nog geen vast contract, maar als ik op internet met onze bruto jaarsalarissen een berekening maak kom ik op een heel laag bedrag uit waar we een huis van kunnen kopen! Sad Ben als het goed is eind zomer afgestudeerd en heb een gok gemaakt voor een bruto jaarsalaris van mezelf (vrij laag overigens, kan het later altijd meevallen). Wij willen graag een huis kopen, maar ik snap niet waarom wij maar zo'n laag hypotheekbedrag kunnen krijgen. Ik gok dat wij samen rond de 35.000 euro bruto per jaar gaan verdienen over een tijdje, zoals het er nu naar uit ziet.

Ik kom nu met de berekening uit op een maximaal te lenen hypotheekbedrag van 161.000 euro. Maximale koopsom woning is overigens nog geen 150.000. Vind dat best laag, of ligt dat aan mij?!
Ik vind dat gezien jullie geschatte inkomen een heel reëel hypotheekbedrag. Vuistregel (voor een grove schatting) is dat je ongeveer 4,5x je bruto jaarinkomen kan lenen.

Gaan jullie allebei fulltime werken? Dan denk ik dat het door jou geschatte bruto inkomen misschien te laag ingeschat is. Als jullie samen 35000 euro bruto verdienen per jaar, komt dat neer op 17500 euro per persoon per jaar, oftewel 1458,33 euro per persoon per maand. Terwijl het wettelijk minimum loon voor 23-jarigen 1424,40 euro per maand is.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 23:12

Giacomo schreef:Hm, nou misschien ken ik dan de verkeerde mensen want ik ken niemand in mijn omgeving die een huis van 3 ton kan betalen (stellen zonder kinderen met fulltime baan en gezinnen) Ja, mijn ouders, maar die zijn dan ook al boven de 50. Dan mag het ook wel een keer. Al zal de meerderheid van de mensen dat nooit kunnen betalen.
Verkeerde mensen zou ik het niet willen noemen Wink Maar ik moet eerlijk zeggen dat het in mijn omgeving meer regel dan uitzondering is dat stellen een huis van 3 ton (of meer) kopen. De meesten zijn tussen de 26 en 30 jaar en werken allebei full-time. Zelf kan ik het me amper voorstellen, ik heb ben nog bezig met het laatste jaar van mijn studie en kom elke maand maar net rond.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 23:22

Giacomo schreef:Hm, nou misschien ken ik dan de verkeerde mensen want ik ken niemand in mijn omgeving die een huis van 3 ton kan betalen (stellen zonder kinderen met fulltime baan en gezinnen) Ja, mijn ouders, maar die zijn dan ook al boven de 50. Dan mag het ook wel een keer. Al zal de meerderheid van de mensen dat nooit kunnen betalen.

Eens. Daarbij heb ik het idee dat steeds meer jonge mensen niet beseffen dat je gewoon klein moet beginnen. Tegenwoordig MOET je een huis kopen en wel gelijk een huis waar je oud in kunt worden ook want anders moet je weer verhuizen. Oh, er moet ook een tuin bij zitten enzo. Hoe bedoel je hoge verwachtingen en eisen? Je komt net kijken op de markt, denk ik dan... Kun je het makkelijk betalen is het natuurlijk prima maar ga er niet voor krom liggen, dat is nergens voor nodig. Ik ken ook geen mensen die dit soort huizen kopen maar het komt best vaak voorbij hier op het forum en mijn ex had ook zulke vrienden die zo konden praten.

Overigens vind ik 35.000 voor 2 personen wel erg weinig. Bij mijn baan hiervoor verdiende ik vrij weinig naar mijn idee en dat was zo'n 25.000 per jaar.

Gast
Gast

Bericht  Sterre wo 30 maa 2011 - 23:42

Ik zou gewoon voor jezelf bepalen hoeveel je er maximaal per maand aan kwijt wilt zijn, en dan ingecalculeerd dat één van beiden een tijdje werkloos kan zijn, en andere risico's. Daarop kan je een maximale hypotheek voor jezelf bepalen. Ook de hypotheek vorm en welk percentage je aflost bepalen je maandlasten, dus daar kan je ook nog een beetje mee spelen om op een acceptabel bedrag uit te komen.

Onze max ligt ook op 900 euro netto hypotheek per maand. Vooral omdat ik geen vast contract heb is er wat onzekerheid over de komende tijd. Ik ga er van uit dat we dit wel kunnen opbrengen, ook als ik een paar maanden zonder werk zou zitten. Over een paar jaar verdienen we beide als het goed is meer, dan kun je ook meer sparen.

Mijn bruto jaarsalaris is ongeveer 29800 (32 uur) en die van mijn vriend +- 35000. Als je zou willen, zou je daar best een aardige hypotheek voor kunnen krijgen.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849

Bericht  Ellebel do 31 maa 2011 - 2:44

Wij verdienen samen iets minder 66.000. De hypotheek is uiteindelijk uitgekomen op 270.000 en een maandlast van € 930. Dit is net iets minder dan 1/3 van ons huidige netto inkomen. De vaste lasten zullen neerkomen op 1 salaris. Dan is er nog 1 salaris over voor boodschappen, leuke dingen en sparen. Mocht 1 van ons werkeloos worden dan hebben we beide langere tijd recht op een uitkering. Daarnaast is de vergrijzing in Zuid Limburg al flink op gang aan het komen, dus ik verwacht dat wij beide redelijk snel een nieuwe baan zullen vinden.

Daarnaast hebben wij er nu ook bewust rekening mee gehouden dat het huis pas over een jaar opgeleverd wordt (nieuwbouw) en onze salarissen nog gaan stijgen. Ik ga binnenkort nog een leuke stap maken en ook voor mijn vriend is het waarschijnlijk dat er nog een salarisverhoging in het verschiet ligt voordat we daadwerkelijk hypotheek gaan betalen.

En om terug te komen op ZvB: wij hebben er inderdaad bewust gekozen voor een huis waar we in zouden kunnen blijven als we dit willen. We kunnen het nu betalen en naar alle waarschijnlijkheid kunnen we het blijven betalen ook al ga ik over een paar jaar minder werken. Ik lig dus niet krom voor de hypotheek, ik zal wel iets minder kunnen uitgeven dan nu, maar ik doe wel meteen een investering in de zin van aflossing. Persoonlijk heb ik er gewoon weinig behoefte aan om nu een kleiner huis te kopen om dan over 5 jaar weer te verhuizen. Vandaar deze keuze, puur persoonlijk en niet om andere te laten zien wat wij wel niet kunnen betalen.
Ellebel
Ellebel
Prater
Prater

Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 3:01

Je hoeft je ook niet aangesproken te voelen dan toch? Dat zet ik er ook duidelijk bij dat als je het kunt betalen, het toch ook geen probleem is. Maar wat ik vaak lees en hoor is dat mensen het een tegenvaller vinden als ze zien wat ze kunnen lenen en zeggen dat ze daar niets van kunnen kopen maar dan doelen op een benedenwoning met grote achtertuin en mooie garage bijwijze van spreken.

Gewoon nieuwsgierig trouwens. Wat voor kosten zijn er bijgekomen als je van 220.000 naar 270.000 stijgt? Dat is behoorlijk veel geld.

Gast
Gast

Bericht  Parisienne do 31 maa 2011 - 3:10

Mijn vriend verdiend nu ongeveer 25.000 bruto per jaar. Ik ga straks parttime werken (i.v.m. de zorg voor ons kindje) en gok op 1000 bruto per maand. Heb straks een HBO opleiding Comm. Economie, dus verwacht op zich vrij redelijk te verdienen voor een parttime baan. Heb echter geen idee of dit een reële schatting is. Bij elkaar komen we dus uit op zo'n 37.000 bruto per jaar.

Wij wonen nu in een bovenwoning en hebben maar twee slaapkamers. We moeten gewoon echt verhuizen. Vinden het ook niet erg om nog even te huren hoor, maar op een gegeven moment willen we wel graag een huis kopen. We hebben zeker wel bepaalde wensen wat betreft een nieuw huis: een tuin en zo'n 4 slaapkamers (met het oog op gezinsuitbreiding). Ik vind dat je met kinderen deze wensen ook best mag hebben. Hier in de omgeving heb je zo'n huis pas rond de 250.000 euro. Voor ons zit kopen er dus voorlopig nog niet in. Maar als ik kijk naar bijvoorbeeld een hypotheekbedrag van 600 netto per maand.. dit zouden wij makkelijk kunnen betalen! Daarom snap ik het niet helemaal ... Sad
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Ellebel do 31 maa 2011 - 3:13

Zusje van Bert schreef:Je hoeft je ook niet aangesproken te voelen dan toch? Dat zet ik er ook duidelijk bij dat als je het kunt betalen, het toch ook geen probleem is. Maar wat ik vaak lees en hoor is dat mensen het een tegenvaller vinden als ze zien wat ze kunnen lenen en zeggen dat ze daar niets van kunnen kopen maar dan doelen op een benedenwoning met grote achtertuin en mooie garage bijwijze van spreken.

Gewoon nieuwsgierig trouwens. Wat voor kosten zijn er bijgekomen als je van 220.000 naar 270.000 stijgt? Dat is behoorlijk veel geld.

Een uitbouw, keuken, vloeren, tuin en bouwdepot
Ellebel
Ellebel
Prater
Prater

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 4:23

Parisienne schreef:Mijn vriend verdiend nu ongeveer 25.000 bruto per jaar. Ik ga straks parttime werken (i.v.m. de zorg voor ons kindje) en gok op 1000 bruto per maand. Heb straks een HBO opleiding Comm. Economie, dus verwacht op zich vrij redelijk te verdienen voor een parttime baan. Heb echter geen idee of dit een reële schatting is. Bij elkaar komen we dus uit op zo'n 37.000 bruto per jaar.

Wij wonen nu in een bovenwoning en hebben maar twee slaapkamers. We moeten gewoon echt verhuizen. Vinden het ook niet erg om nog even te huren hoor, maar op een gegeven moment willen we wel graag een huis kopen. We hebben zeker wel bepaalde wensen wat betreft een nieuw huis: een tuin en zo'n 4 slaapkamers (met het oog op gezinsuitbreiding). Ik vind dat je met kinderen deze wensen ook best mag hebben. Hier in de omgeving heb je zo'n huis pas rond de 250.000 euro. Voor ons zit kopen er dus voorlopig nog niet in. Maar als ik kijk naar bijvoorbeeld een hypotheekbedrag van 600 netto per maand.. dit zouden wij makkelijk kunnen betalen! Daarom snap ik het niet helemaal ... Sad

Ja, dat hebben wij ook. We kunnen ook een hypotheek van 600/700 euro betalen, maar toch kan je het niet lenen. En waarom niet? Geen idee. Gelukkig zitten wij hier wel goed in onze tussenwoning, maar willen inderdaad op den duur ook wel een huis kopen.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 4:24

Ava schreef:
Verkeerde mensen zou ik het niet willen noemen Wink Maar ik moet eerlijk zeggen dat het in mijn omgeving meer regel dan uitzondering is dat stellen een huis van 3 ton (of meer) kopen. De meesten zijn tussen de 26 en 30 jaar en werken allebei full-time. Zelf kan ik het me amper voorstellen, ik heb ben nog bezig met het laatste jaar van mijn studie en kom elke maand maar net rond.

Wat voor topbanen hebben die mensen dan wel niet? De gezinnen/mensen die ik ken hebben allemaal hbo gedaan. En toch kunnen ze nog steeds geen huis van 3 ton kopen hoor. Dat is écht veel geld, ik vraag me soms af of mensen dat wel beseffen?

Gast
Gast

Bericht  Winegum do 31 maa 2011 - 4:35

3 ton is ook erg veel ,zeker als het je eerste huis is. Er zijn uiteraard veel mensen die hun eerdere huis met flink wat winst hebben verkocht, zoals mijn ouders, waardoor ze daarna een duurder huis hebben kunnen kopen vanwege de overwaarde.
En je kunt ook spaargeld inleggen bij je hypotheek. Als wij ooit gaan verhuizen willen we ook een flink bedrag zelf in het huis stoppen, dan zullen we ook een stuk duurder huis kopen. Ook omdat we nu 'maar' met 1 inkomen hebben gekocht en ik over een paar jaar hopelijk ook een goede baan kan krijgen.
Maar daarnaast moet je inderdaad ook een flink goed salaris hebben, anders gaat het hem sowieso niet worden.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Snoes do 31 maa 2011 - 5:01

Wij hebben ook een huis gekocht dat nét geen 3 ton was (275), en we zaten nog niet eens aan ons maximum wat we konden lenen. Ik besef heel goed hoeveel geld dat is, en wij wilden als het kon ook graag een huis kopen waar we het grootste deel van ons leven zullen wonen (als in: tot onze evt kinderen later het huis uit zijn en het huis weer te groot wordt). Wij hebben wel veel spaargeld in kunnen brengen, waardoor we natuurlijk geen hypotheek aan moesten gaan voor de hele koopsom.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 5:08

Giacomo schreef:Wat voor topbanen hebben die mensen dan wel niet? De gezinnen/mensen die ik ken hebben allemaal hbo gedaan. En toch kunnen ze nog steeds geen huis van 3 ton kopen hoor. Dat is écht veel geld, ik vraag me soms af of mensen dat wel beseffen?
Wat voor banen ze hebben varieert natuurlijk, maar de meesten hebben geneeskunde, internationale bedrijfskunde of rechten gestudeerd en hebben nu banen die daarbij aansluiten.

En ik kom zelf uit een arm gezin dus ik weet maar al te goed dat 3 ton ontzettend veel geld is. Ik heb vroeger regelmatig meegemaakt dat we bij de kassa stonden en m'n moeder de boodschappen niet kon betalen bijvoorbeeld, ik mocht niet naar de post kijken van m'n ouders omdat ik bang zou worden van alle brieven van deurwaarders, m'n ouders zijn zakelijk en privé failliet gegaan en m'n vader is uiteindelijk zelfs een tijdje dakloos geweest. Nou is dat natuurlijk weer een ander uiterste, maar goed, het heeft me wel bewust gemaakt van de waarde van geld en de problemen die je kunt krijgen als je er niet goed mee om gaat.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 5:12

Giacomo schreef:
Ava schreef:

Wat voor topbanen hebben die mensen dan wel niet? De gezinnen/mensen die ik ken hebben allemaal hbo gedaan. En toch kunnen ze nog steeds geen huis van 3 ton kopen hoor. Dat is écht veel geld, ik vraag me soms af of mensen dat wel beseffen?

Wij hebben niet echt topbanen naar mijn idee. Mijn man werkt bij de politie en ik werk als senior bij een groot bedrijf. Ik realiseer me heel goed hoeveel geld 3 ton is, daarom hebben we bewust geen maximale hypotheek genomen. Ik realiseer me ook dat 63.000 euro per jaar voor sommige mensen ook behoorlijk wat is, ik vind het persoonlijk wel meevallen. We werken allebei fulltime.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 5:32

Giacomo schreef:

Als ik hetzelfde zou verdienen als mijn vriend (ik ben nu werkloos) dan zouden wij ook een huis van 3 ton kunnen kopen (dat willen we niet hoor, ook al zou het kunnen). En wij zijn starters (23 en 25). Ik vind het ook stuitend dat mensen dat meteen doen, maar ja, als ze het kunnen betalen, wie ben ik dan om te zeggen dat dat niet mag :P

Gast
Gast

Bericht  Ellebel do 31 maa 2011 - 9:35

Fauve schreef:
Giacomo schreef:

Als ik hetzelfde zou verdienen als mijn vriend (ik ben nu werkloos) dan zouden wij ook een huis van 3 ton kunnen kopen (dat willen we niet hoor, ook al zou het kunnen). En wij zijn starters (23 en 25). Ik vind het ook stuitend dat mensen dat meteen doen, maar ja, als ze het kunnen betalen, wie ben ik dan om te zeggen dat dat niet mag :P

Maar wat is dan 'meteen'? Om het even op mijn eigen situatie te betrekken; ik ben nu 26, mijn vriend is 'al' 31. Het is niet dat wij begin 20 zijn en net werken. Daarnaast betalen we nu ook 650 huur voor een klein appartementje en betalen daarnaast nog mijn studieschuld af. Dus ook nu hebben we al best hoge vaste lasten. Ik vind dat niet 'meteen' meer en voel me ook niet echt een starter, ondanks dat het mijn eerste koophuis is. Ben wel benieuwd wat jullie nu bedoelen met meteen.
Ellebel
Ellebel
Prater
Prater

Bericht  Gizmo do 31 maa 2011 - 18:30

Lijkt me niet meer dan logisch dat je wel de nodige eisen stelt aan je koophuis. Vooral als je wel de leeftijd begint te krijgen om een gezin te beginnen(25-30), niet dat je dan net 3 of 4 jaar in je koophuis zit, dat toch te klein is voor een kindje erbij. En dat je dan weer moet verkopen en verhuizen, terwijl nu de huizen nauwelijks meer waard worden en dus de vraag is of je wel je hypotheek uit te verkoop kunt halen.
Volgens mij zag ik dat hier van de week nog op het forum, leek mij persoonlijk niet zo'n slim plan.

Daarnaast, als je die eisen kan betalen, wat is daar dan mis mee?
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285

Bericht  blondje1313 do 31 maa 2011 - 19:20

Ons eerste koophuis kost ook ruim 3 ton, het eerste koophuis van vrienden van ons ook. Wel hebben we allebei eerst een jaar of 4/5 gehuurd.
Een andere vriendin van me is kleiner begonnen en heeft een paar jaar later (3 jaar ofzo) ook een huis van ruim 3 ton gekocht, maar heeft wel flink verlies geleden bij de verkoop van hun eerste huis. Ik vind het dus niet zo dom om meteen een groter huis te kopen als je dat op kunt brengen.
Wij hebben ons huis zelf gebouwd en zijn ook van plan om hier 30 jaar te blijven wonen (natuurlijk kun je niet in de toekomst kijken, maar het is in elk geval groot genoeg). Onze hypotheeklasten zijn hoog, 1800 euro bruto in de maand, maar hiermee is onze schuld straks ook grotendeels afbetaald.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 19:28

Ellebel schreef:
Fauve schreef:
Giacomo schreef:

Maar wat is dan 'meteen'? Om het even op mijn eigen situatie te betrekken; ik ben nu 26, mijn vriend is 'al' 31. Het is niet dat wij begin 20 zijn en net werken. Daarnaast betalen we nu ook 650 huur voor een klein appartementje en betalen daarnaast nog mijn studieschuld af. Dus ook nu hebben we al best hoge vaste lasten. Ik vind dat niet 'meteen' meer en voel me ook niet echt een starter, ondanks dat het mijn eerste koophuis is. Ben wel benieuwd wat jullie nu bedoelen met meteen.

Dat bedoel ik niet met meteen, ik denk dat je dat zelf ook wel weet. Officieel ben je misschien starter op de (koop)huizenmarkt, maar jouw situatie bedoel ik daar niet mee. Het gaat er ook niet om dat ik vind dat je geen eisen mag stellen aan een huis, of dat je per se in een krot moet gaan wonen. Ik bedoel meer dat ik het heel verrassend vind dat sommige mensen nét werken, nét een relatie hebben en meteen aan hun gezamenlijke top gaan zitten. Dat zou ik zelf gewoon niet willen. Wat als 1 van de 2 om wat voor reden dan ook wegvalt? Wat ik in mijn stukje ook zeg, ik vind het prima hoor dat mensen het WEL doen, wie ben ik om ze tegen te houden, maar ik vind het wel verrassend. Wij betalen trouwens nu ook zoiets voor een appartement en dat ben zijn we ook zat, dus ik herken je verhaal.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 19:29

blondje1313 schreef:Ons eerste koophuis kost ook ruim 3 ton, het eerste koophuis van vrienden van ons ook. Wel hebben we allebei eerst een jaar of 4/5 gehuurd.
Een andere vriendin van me is kleiner begonnen en heeft een paar jaar later (3 jaar ofzo) ook een huis van ruim 3 ton gekocht, maar heeft wel flink verlies geleden bij de verkoop van hun eerste huis. Ik vind het dus niet zo dom om meteen een groter huis te kopen als je dat op kunt brengen.Wij hebben ons huis zelf gebouwd en zijn ook van plan om hier 30 jaar te blijven wonen (natuurlijk kun je niet in de toekomst kijken, maar het is in elk geval groot genoeg). Onze hypotheeklasten zijn hoog, 1800 euro bruto in de maand, maar hiermee is onze schuld straks ook grotendeels afbetaald.

Dit ligt toch aan veel meer factoren dan alleen het feit dat zij geen huis van 300.000 heeft gekocht?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 19:38

Oh, ik moet even wat recht zetten. Ik bedoelde niet dat je geen huis van 3 ton moest kopen als je het kan betalen, maar ik bedoel eigenlijk dat 3 ton hier als normaal wordt gezien en of jullie wel doorhebben dat dat heel veel geld is en dat het toch best wel uitzonderlijk is als je dat als 23jarige al kan lenen.
Misschien ligt het aan mij, maar ik zie vooral op dit forum
zogenaamd veel 'rijke' mensen terwijl ik dat nergens in mijn omgeving zie. En dat zijn echt geen arme sloebers ofzo. Hebben ook allemaal hbo gedaan. Maar niemand die een huis van 3 ton kan betalen. Het is alsof hier op het forum het vaak als vanzelfsprekend wordt gezien dat je zoveel kan lenen terwijl dat helemaal niet vanzelfsprekend is.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 19:43

Waarom voelt iedereen zich hier nu aangesproken terwijl er duidelijk wordt aangegeven dat als je het kunt betalen je het vooral lekker moet doen? Het gaat om de mensen die roepen dat ze niks 'normaals' kunnen kopen of veels te weinig kunnen lenen terwijl ze dan ruim 1,5 ton kunnen lenen maar daar geen eengezinswoning met tuin en garage van kunnen betalen...

Ik heb overigens ook verlies geleden op mijn vorige huis maar dat had ik ook geleden als het een huis van 3 ton was geweest hoor. Was het verlies wellicht des te groter geweest. Nu was het 8.000 euro en dat was te overzien.

Giacomo schreef:Het is alsof hier op het forum het vaak als vanzelfsprekend wordt gezien dat je zoveel kan lenen terwijl dat helemaal niet vanzelfsprekend is.

Dit is wat ik bedoel en dit merk ik ook bij sommige mensen irl maar dan dat ze zelf vinden dat ze maar weinig kunnen lenen omdat het niet eens 3 ton is.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: