Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hypotheeklasten

+18
maiadebij
Atelier Madame
blondje1313
Snoes
Sterre
Verona
Parisienne
Winegum
Miss G
Gizmo
Zora
sanne-84
Mizzie
rianne287
Shisha
Zininzon
xxjojootjexx
Ellebel
22 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Hypotheeklasten Empty Hypotheeklasten

Bericht  Ellebel ma 21 maa 2011 - 21:12

Even een brutale vraag hoor... Maar wat zijn jullie hypotheeklasten?

Gisteren is de hypotheekadviseur langs geweest en bij een hypotheek van 260.000 gaan we rond de 900 (netto) betalen per maand. Ik krijg het helemaal benauwd van die bedragen en de paniek slaat toe haha. Help!
Ellebel
Ellebel
Prater
Prater

Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hypotheeklasten Empty Re: Hypotheeklasten

Bericht  Gast ma 21 maa 2011 - 21:23

Netto hypotheeklast hier is 560 euro.

Gast
Gast

Bericht  xxjojootjexx ma 21 maa 2011 - 22:55

Als de paniek toeslaat, dan is het blijkbaar te hoog voor je.
Waarom ga je niet minder lenen?

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Ellebel ma 21 maa 2011 - 23:56

@ Jojootje: ik weet ook nog niet zeker of we dit gaan doen hoor. Maar het zou zeker wel haalbaar moeten zijn, we zitten nog niet eens aan de top van wat krijgen kunnen. Het klinkt alleen allemaal zo veel en dat benauwd me een beetje. Ik denk dat ik moeite heb met het grote-mensen-leven Wink
En minder lenen is een optie, maar dat betekent ook een 'minder' huis. Dus op het moment ben ik heel erg in dubio van wat ik belangrijk vind. Vandaar dat ik me afvraag wat er nu door andere eigenlijk aan hypotheeklasten wordt betaald (en het liefst welke hypotheek erbij hoort), beetje vergelijken..
Ellebel
Ellebel
Prater
Prater

Bericht  Zininzon di 22 maa 2011 - 7:47

Netto 510,- (in mijn eentje).

Welke hypotheekvorm willen jullie?
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138

Bericht  Shisha di 22 maa 2011 - 7:51

Wij betalen netto 650,- euro en daarbij hebben we de helft aflossingsvrij en de andere helft spaarhypotheek.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  rianne287 di 22 maa 2011 - 7:55

Wij betalen netto 720 euro
rianne287
rianne287
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 394
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 7:59

Wij betalen 504 netto.

Gast
Gast

Bericht  Mizzie vr 25 maa 2011 - 10:27

Wij betalen netto ook 900 euro.
Mizzie
Mizzie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 416
Punten : 571

Bericht  sanne-84 vr 25 maa 2011 - 10:32

netto rond de 750 (precieze weet ik niet, aangezien we het op het einde van het jaar pas terugkrijgen)
maar waarom benauwd het je? als zelfs een hypotheekadviseur zegt dat het kan, dan zal da best meevallen. anders zeggen die dat niet hoor!
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214

Bericht  Zora vr 25 maa 2011 - 10:59

Ik vind dat eigenlijk een relatief laag maandbedrag voor het hypotheekbedrag dat je kunt krijgen. Wij komen steeds op hogere maandlasten uit bij berekeningen.

Morgen weer Open Huizendag Very Happy
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289

Bericht  Gast vr 25 maa 2011 - 20:57

Ik vind het ook best meevallen. Wij hebben 225.000 hypotheek en betalen 880 netto. Wel spaar.

Gast
Gast

Bericht  Gizmo vr 25 maa 2011 - 21:12

Je kan wel vragen wat een ander aan hypotheek betaald. Maar als je echt wil vergelijken zou je ook het gehele hypotheek bedrag en inkomen moeten weten. Je kan beter vragen hoeveel % van inkomen naar hypotheek/vaste lasten gaat.
Je hebt er nu namelijk niks aan als ik mijn maandelijkse hypotheekbedrag vertel, want ik heb een veel lagere hypotheek dan naar waar je zelf mee bezig bent.
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285

Bericht  Ellebel vr 25 maa 2011 - 21:36

Dan zitten we dus nog vrij gemiddeld. Ik voel me er ook al beter onder hoor, het overviel me gewoon toen ik die bedragen hoorde. Het huis is namelijk 220.000 vrij op naam, dus dacht met 230.000 wel klaar te zijn. Maar nadat alles bij elkaar opgeteld was werd het dus 260.000 en daar schrok ik toch wel van. Daarnaast komt dit huis eigenlijk iets te vroeg voor mijn gevoel, maar als ik het niet doe krijg ik spijt. Inmiddels zijn we er over uit om het gewoon te doen! Dinsdag komt de hypotheekadviseur met de definitieve berekeningen.

Gizmo: het gaat me niet zozeer om de maandlasten tov inkomen. Ik vroeg me meer af of er meerdere meiden van mijn leeftijd zijn met zo'n hypotheeklasten. Voor mijn gevoel ben ik er te jong voor. Dit blijkt wel mee te vallen volgens mij.
Ellebel
Ellebel
Prater
Prater

Bericht  Gizmo vr 25 maa 2011 - 21:39

Ellebel schreef:
Gizmo: het gaat me niet zozeer om de maandlasten tov inkomen. Ik vroeg me meer af of er meerdere meiden van mijn leeftijd zijn met zo'n hypotheeklasten. Voor mijn gevoel ben ik er te jong voor. Dit blijkt wel mee te vallen volgens mij.

Oowww, dat haalde ik echt niet uit je beginpost, sorry. Maar hoe oud ben je dan? Als je het kan betalen, en niet elke maand krap zit, en genoeg kan sparen, gewoon voor gaan!
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 2:45

Ellebel schreef:Dan zitten we dus nog vrij gemiddeld. Ik voel me er ook al beter onder hoor, het overviel me gewoon toen ik die bedragen hoorde. Het huis is namelijk 220.000 vrij op naam, dus dacht met 230.000 wel klaar te zijn. Maar nadat alles bij elkaar opgeteld was werd het dus 260.000 en daar schrok ik toch wel van. Daarnaast komt dit huis eigenlijk iets te vroeg voor mijn gevoel, maar als ik het niet doe krijg ik spijt. Inmiddels zijn we er over uit om het gewoon te doen! Dinsdag komt de hypotheekadviseur met de definitieve berekeningen.

Hoe oud ben je dan? Ik ben namelijk 30 en mijn man 37. Voor onze jonge ahum leeftijden vind ik het namelijk een normaal bedrag. Maar het ligt inderdaad ook aan je inkomen en al je andere lasten.

Gast
Gast

Bericht  Miss G za 26 maa 2011 - 6:01

Mijn vriend en ik hebben een hypotheek van 240.000 euro en een netto hypotheeklast van 819 per maand. Ik was 20 toen we dit huis hadden gekocht. Nu zijn we weer 2 jaar verder, en was ook bang dat ik te jong was, maar heb er nooit spijt van gehad, het bevalt me heel goed!
En ik schrok ook eerst van het bedrag, maar we kunnen het gelukkig makkelijk betalen.
Miss G
Miss G
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 367
Punten : 376
Registratiedatum : 29-01-11

Bericht  Winegum za 26 maa 2011 - 10:12

Ik begrijp niet zo goed wat je leeftijd er mee te maken heeft. Het gaat toch meer in de situatie waar je nu in verkeerd? Ik heb dan nog niet zo'n hoge hypotheek als waar jullie nu mee bezig zijn, maar ik vond mezelf ook best wel jong toen ik de hypotheek met mijn vriend afsloot. Dit komt omdat ik net begonnen was met een nieuwe studie, die op dat moment nog een jaar of 4 zou duren. Dat is iets anders als wanneer je al een vaste baan gevonden hebt, een tidjje samen bent met je vriend/man, en goed gesetteld bent.

Als je twijfelt zou ik het niet doen, het gaat om heel veel geld, wat je je hele leven kan blijven achtervolgen, dat is niet niks. Maar als je zeker bent van je positie, dat je de hypotheek zou kunnen betalen, dan heb je wellicht niet al te veel risico.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Ellebel di 29 maa 2011 - 18:27

Zo jong ben ik ook niet meer hoor, ik ben 26. Ik denk dat ik het allemaal nog moet laten bezinken omdat het zo ontzettend snel is gegaan. Maar na er nog eens goed over gesproken te hebben met verschillende mensen en de adviseur hebben we besloten om vrijdag de makelaar te vertellen dat hij het voorlopig koopcontract kan opstellen!
Ellebel
Ellebel
Prater
Prater

Bericht  Parisienne wo 30 maa 2011 - 11:06

Wat leuk Ellebel! Spannend! smile

Misschien een brutale vraag aan alle meiden, maar hoeveel verdienen jullie (alleen of samen met partner) ongeveer netto per maand (of bruto jaarsalarissen)? Nu hebben mijn vriend en ik nog geen vast contract, maar als ik op internet met onze bruto jaarsalarissen een berekening maak kom ik op een heel laag bedrag uit waar we een huis van kunnen kopen! Sad Ben als het goed is eind zomer afgestudeerd en heb een gok gemaakt voor een bruto jaarsalaris van mezelf (vrij laag overigens, kan het later altijd meevallen). Wij willen graag een huis kopen, maar ik snap niet waarom wij maar zo'n laag hypotheekbedrag kunnen krijgen. Ik gok dat wij samen rond de 35.000 euro bruto per jaar gaan verdienen over een tijdje, zoals het er nu naar uit ziet.

Ik kom nu met de berekening uit op een maximaal te lenen hypotheekbedrag van 161.000 euro. Maximale koopsom woning is overigens nog geen 150.000. Vind dat best laag, of ligt dat aan mij?!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 11:27

Parisienne - Ik verdien in mijn eentje hetgeen wat jullie met zijn tweeen zouden verdienen op jaarbasis. Reken je wel goed? Want het is echt vrij weinig voor twee personen samen.

Mijn hypotheeklast is slechts 330 euro en aangezien ik 70 euro servicekosten betaal komt het samen neer op 400 euro. Vind ik erg mooi en ik zou ook geen dubbeltje meer willen betalen of een ander huis, met hogere hypotheek, willen bekostigen. Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 12:09

ABE, ik denk dat jij juist vrij veel verdient. Want volgens mij is 35000 voor 1,5 inkomen niet heel weinig.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 18:14

Ik vind dat ook best weinig hoor. Wij zitten samen aan € 63.000 op jaarbasis bruto. We konden maximaal 310.000 lenen maar hebben aanzienlijk minder geleend € 225.000.

Gast
Gast

Bericht  Gizmo wo 30 maa 2011 - 18:31

Tja Abe, maar dan kan je dus ook niet groter wonen. Volgens mij woon jij ook vrij klein.
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 19:33

Hm, nou misschien ken ik dan de verkeerde mensen want ik ken niemand in mijn omgeving die een huis van 3 ton kan betalen (stellen zonder kinderen met fulltime baan en gezinnen) Ja, mijn ouders, maar die zijn dan ook al boven de 50. Dan mag het ook wel een keer. Al zal de meerderheid van de mensen dat nooit kunnen betalen.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: