Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De persoonlijkheid van liefde

+2
Zora
CaptainSpectacular
6 plaatsers

Ga naar beneden

De persoonlijkheid van liefde Empty De persoonlijkheid van liefde

Bericht  CaptainSpectacular ma 21 maa 2011 - 11:36

Stelling: je liefde voor anderen is altijd een afspiegeling van je liefde voor jezelf.
CaptainSpectacular
CaptainSpectacular
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 279
Punten : 287
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De persoonlijkheid van liefde Empty Re: De persoonlijkheid van liefde

Bericht  Gast ma 21 maa 2011 - 11:39

Het enige wat in mezelf opkomt is; Nou nee...

Maar ehmz, dat is vast niet het antwoord wat je verwacht. Inhoudelijk heb ik 'm nu niet zitten, dus misschien morgen. Haha! :P

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 21 maa 2011 - 12:46

Het hoeft niet per se een perfecte afspiegeling te zijn, maar liefde voor jezelf (of niet) zal zeker meespelen in hoe je van anderen houdt (of niet).

Gast
Gast

Bericht  Zora ma 21 maa 2011 - 19:27

Nee niet echt nee.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Roze Roos ma 21 maa 2011 - 21:00

Twellie schreef:Het hoeft niet per se een perfecte afspiegeling te zijn, maar liefde voor jezelf (of niet) zal zeker meespelen in hoe je van anderen houdt (of niet).

Hier ben ik het wel mee eens, moest ook denken aan het liedje van Harry Jekkers "Ik hou van mij" waarin ie ook zingt dat je eerst van jezelf moet houden voordat je van een ander kan houden
Roze Roos
Roze Roos
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 0:19

.

Laatst aangepast door Tesita op zo 5 jun 2011 - 9:25; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  CaptainSpectacular di 22 maa 2011 - 1:12

Twellie schreef:Het hoeft niet per se een perfecte afspiegeling te zijn, maar liefde voor jezelf (of niet) zal zeker meespelen in hoe je van anderen houdt (of niet).
Daar doelde ik ook niet op. Mits je geen kluizenaar bent, ken je meerdere mensen (vrienden, familie, geliefden, collegae, etc.), en van die mensen kun je op verschillende manieren houden. Mijn stelling is dat al die verschillende manieren waarop je van die mensen houdt, uiteindelijk ook manieren zijn waarop je van jezelf houdt.

Een simpel voorbeeld: je kan van iemand houden omdat je (een deel van) jezelf in die persoon herkent. Dat kan iets triviaals zijn als gedeelde interesses of een overlap in humor, maar ook gebeurtenissen uit het verleden die iemand op een voor jou herkenbare manier hebben getekend.

Een lastiger voorbeeld: je kan van iemand houden omdat je je veilig voelt bij die persoon.
CaptainSpectacular
CaptainSpectacular
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 1:16

Als ik de stelling even op mijn eigen liefdesverleden los laat, dan kom ik tot de conclusie dat ik mn ex vriendjes en de relaties veel meer liefde heb gegeven waardoor ik mijzelf bijna voorbij was gelopen. Momenteel vind ik het belangrijk om even op mijzelf te richten en de relatie met mijzelf te onderhouden, omdat ik uit een vrij moeilijke periode kom.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 1:57

CaptainSpectacular schreef:
Daar doelde ik ook niet op. Mits je geen kluizenaar bent, ken je meerdere mensen (vrienden, familie, geliefden, collegae, etc.), en van die mensen kun je op verschillende manieren houden. Mijn stelling is dat al die verschillende manieren waarop je van die mensen houdt, uiteindelijk ook manieren zijn waarop je van jezelf houdt.

Een simpel voorbeeld: je kan van iemand houden omdat je (een deel van) jezelf in die persoon herkent. Dat kan iets triviaals zijn als gedeelde interesses of een overlap in humor, maar ook gebeurtenissen uit het verleden die iemand op een voor jou herkenbare manier hebben getekend.

Een lastiger voorbeeld: je kan van iemand houden omdat je je veilig voelt bij die persoon.

Mhm, ik begrijp dit niet helemaal. Vanaf het tweede voorbeeld ben je me echt kwijt. Je houdt van iemand omdat je je veilig voelt bij die persoon, maar wat heeft dat te maken met hoe je dan van jezelf houdt confused ?

Gast
Gast

Bericht  CaptainSpectacular di 22 maa 2011 - 2:24

Twellie schreef:[...]

Mhm, ik begrijp dit niet helemaal. Vanaf het tweede voorbeeld ben je me echt kwijt. Je houdt van iemand omdat je je veilig voelt bij die persoon, maar wat heeft dat te maken met hoe je dan van jezelf houdt confused ?
Ik vind 'm ook lastig om concreet uit te leggen, maar ergens vind ik 'm best logisch klinken. Een beetje in de zin van zelfbehoud. Dat die ander dat gevoel levert is dan wat lastiger in mijn stelling te passen, maar het gevoel zelf slaat uiteindelijk op jezelf: jij bent veilig.
CaptainSpectacular
CaptainSpectacular
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 10:34

CaptainSpectacular schreef:

Helemaal mee eens!

Gast
Gast

Bericht  Jeanette di 22 maa 2011 - 23:35

Roze Roos schreef:

Hier ben ik het wel mee eens, moest ook denken aan het liedje van Harry Jekkers "Ik hou van mij" waarin ie ook zingt dat je eerst van jezelf moet houden voordat je van een ander kan houden

+1 Daar dacht ik ook aan..
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 0:55

Jeanette schreef:
Roze Roos schreef:

Ik geloof daar nooit zo in. Toen ik depressief was hield ik niet tot weinig van mezelf, maar ik hield echter wel heel veel van mijn vriend. Voor mijn gevoel kan je heel veel van een ander houden zonder van jezelf te houden.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 1:45

In zekere mate denk ik van wel ja. Natuurlijk zullen er altijd uitzonderingen zijn.

Gast
Gast

Bericht  Merai wo 23 maa 2011 - 5:53

Giacomo schreef:
Jeanette schreef:
Roze Roos schreef:

Ik geloof daar nooit zo in. Toen ik depressief was hield ik niet tot weinig van mezelf, maar ik hield echter wel heel veel van mijn vriend. Voor mijn gevoel kan je heel veel van een ander houden zonder van jezelf te houden.

Ik ben ook geneigd tot dit antwoord, maar dat was wel een periode waarin we al wisten wat we aan elkaar hadden. Ik denk dat je in een depressie niet snel aan een relatie zou beginnen, wat dat betreft geloof ik wel dat je van jezelf moet houden/goed voor jezelf moet kunnen zorgen voor je voor een ander kunt gaan!
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  TGR wo 23 maa 2011 - 10:36

Kan allemaal smile Maar er zijn zoveel vormen van houden van en van verliefdheid dat ik het moeilijk vind om een duidelijk antwoord te geven.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven