Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

baby (borstvoeding) en je sociale leven

+6
Darius
Spring
PapillonRose
Meeko
Happydobby
teletascha
10 plaatsers

Ga naar beneden

baby (borstvoeding) en je sociale leven Empty baby (borstvoeding) en je sociale leven

Bericht  teletascha di 9 aug 2011 - 21:19

Ik ben sinds kort moeder van een prachtdochter! Maar ik begin me wel een beetje af te vragen hoe/hoe vaak andere mensen dingen ondernemen in combinatie met het prille moederschap. Ik geef zelf dus nog borstvoeding (meestal om de 3 uur, en 's avonds om de 2 uur) en ik merk dat mijn leven momenteel bestaat uit blokjes van 3 uur Rolling Eyes Ik ga uiteraard weleens van huis, maar ik zit toch vast aan het kolven om de zoveel uur. Dus ik vind het momenteel echt lastig om echt eens ergens af te spreken met mensen, naar een borrel te gaan of ergens op visite te gaan (en dan stress te krijgen of je ergens kunt kolven) en heb dus al een aantal afspraken laten schieten hierdoor. We hebben onze uk ook weleens meegenomen op visite, maar ik merk dat ze best wel uit haar ritme is na afloop (ze slaapt bijv. een paar nachten dan niet meer door, wat ze normaal wel doet). Ik ga wel regelmatig op pad met de kinderwagen enzo en dat gaat prima, maar dan zorg ik er wel altijd voor dat de tripjes binnen 3 uur afgelopen zijn.
Hoe gaan jullie hier nu mee om? Want ik wil me niet helemaal afsluiten van de buitenwereld, maar ik wil onze uk ook lekker in haar ritme houden en borstvoeding blijven geven.
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

baby (borstvoeding) en je sociale leven Empty Re: baby (borstvoeding) en je sociale leven

Bericht  Happydobby di 9 aug 2011 - 21:41

Herkenbaar, dat heb ik dus ook. Onze zoon gaat lastig aan de borst, heb enorm last van kloven dus nu weer kolven en je leeft inderdaad van blokken van drie uur. Vorige week had ik visite die haar baby mee had en zij kan gewoon haar baby even snel aanleggen en niemand die het ziet. Handig maar ons gaat dat dus niet lukken.
Zit dus steeds te twijfelen om over te stappen naar kunstvoeding.
Nu maken wij nog geen uitstapjes maar die gaan wel komen en ik maak me daar ook zorgen over.
Gaat jou dochter ook niet aan de borst omdat je kolft.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

baby (borstvoeding) en je sociale leven Empty Re: baby (borstvoeding) en je sociale leven

Bericht  Meeko di 9 aug 2011 - 21:43

Herkenbaar hoor. Ik had het bij de 1e ook heel erg. Voeden deed ik dan altijd boven als ik visite had bijvoorbeeld. Sprak ook weinig af in het begin. Ik zorgde dan ook altijd dat ik niet ergens hoefde te kolven ofzo. Vaak kwamen vrienden ook hier naar toe, de rest had toen nog geen kids.
Uiteindelijk wordt het wel makkelijker hoor. Ze gaat meer tussen haar voedingen inlaten en je gaat er zelf ook wat makkelijker mee om.
Nu bij de 2e sprak ik al veel sneller weer af met vrienden. Ik voed haar nu ook gewoon waar iedereen bij is. Ook gewoon in restaurants en op vakantie gewoon op de camping. Als ik bij vrienden ben en ik moet kolven doe ik dat ook gerust in hun bij zijn.
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  teletascha di 9 aug 2011 - 21:49

Visite ontvangen vind ik zelf geen probleem. Dan ga ik wel even boven zitten om haar te voeden.
Ik geeft normaal gewoon de borst. Maar ik kan haar niet overal naar toe nemen (bijv. naar een borrel van het werk 's avonds of naar etentje), en dan moet ik toch kunnen kolven als het langer duurt dan 3-4 uurtjes anders wordt het dweilen Wink
Kolven waar andere mensen (=familie) bij zitten heb ik ook wel eens geprobeerd, maar die andere mensen vonden dat volgens mij toch niet zo heel prettig....
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 21:55

Heel herkenbaar!

Ik zit natuurlijk met 2 baby's, en om even te gaan wandelen moet ik 2 trappen af (1 binnen en 1 buiten) met 2 maxicosi's en het onderstel van de kinderwagen uit de auto halen.

Voeden, verschonen en kolven kost me snel een uurtje, dus blijft er 2 uur over om de deur uit te gaan.
En eer dat ik buiten sta en klaar ben om te wandelen...

Gast
Gast

Bericht  PapillonRose di 9 aug 2011 - 21:59

Ik gaf dan wel geen bv, maar ik herken het ook grotendeels! Het probleem qua kolven / aan de borst had ik dan wel niet gelukkig, dat was dan wel makkelijker als ik ergens anders was.

Maar ik merkte ook wel dat ik niet te lang achterelkaar op stap kon zijn, want ze sliep toch echt het best in haar eigen bedje. Gelukkig werkten de draagdoek en de wagenbak ook wel redelijk, maar thuis heb je toch meer rust.

Ik ging dus ook niet te lang weg, en probeerde mensen gewoon vaker bij mij thuis uit te nodigen. Dat ging best goed en inmiddels kan ik al weer langer op stap als ik dat wil. Wel slaapt ze in haar eigen bedje nog steeds het fijnst, dus afspraken moet ik nog steeds goed plannen en als het even kan heb ik liever visite hier dan dat ik bij iemand anders langsga. Gelukkig heeft mijn omgeving daar begrip voor.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  teletascha di 9 aug 2011 - 22:23

ProudMama schreef:Heel herkenbaar!

Ik zit natuurlijk met 2 baby's, en om even te gaan wandelen moet ik 2 trappen af (1 binnen en 1 buiten) met 2 maxicosi's en het onderstel van de kinderwagen uit de auto halen.

Voeden, verschonen en kolven kost me snel een uurtje, dus blijft er 2 uur over om de deur uit te gaan.
En eer dat ik buiten sta en klaar ben om te wandelen...

Oh, ik heb echt respect voor tweeling-mama's! Ik kan me er weinig bij voorstellen hoe de dagen (en nachten) er met 2 van die hummeltjes uit zouden zien. Dat is echt organiseren!
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Bericht  Spring di 9 aug 2011 - 22:35

Ik geef ook bv maar mijn dochter krijgt ook af en toe een fles kunstvoeding.
Ik heb het geluk dat ik dan niet hoef te kolven dus wij kunnen een dagje weg gaan zonder te kolven. Nu ik deze verhalen lees weet ik even weer hoe zo'n mazzel ik er mee heb.

Maar goed, daar heb jij niet zo veel aan. Misschien kun je het af en toe eens proberen om een voeding niet te kolven. Wie weet gaat het af en toe wel goed. Maar goed, daar kom je pas op het moment achter.

Ik vind in ieder geval dat je niet hierom de bv moet stoppen. Ook zonder de bv zit je kindje in het 3 uur ritme.

Mijn dochter sliep vooral in het begin overal. In de kinderwagen, in de maxi cosi etc.
Dat scheelt ook een hoop. Misschien moet je dat gewoon vaker proberen en dat je kindje dan vanzelf haar eigen ritme blijft houden, ook doorslapen etc.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Darius di 9 aug 2011 - 23:32

Ik geef gewoon live borstvoeding, maakt me niet uit waar ik dan ben. Als ik volgende maand weer aan het werk ga, weet ik nog niet of ik ga kolven of flesvoeding ga geven. Als ik ga werken wil ik graag daar mijn aandacht bij hebben, en niet de druk van het kolven hebben. Maar dat zien we nog wel, ga het iig eerst proberen.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  sheila123 wo 10 aug 2011 - 0:04

Ik herken het wel hoor. Ik ga nou ook alleen nog maar kleine tripjes maken zodat ik niet buitenshuis hoef te voeden. F. drinkt namelijk het liefst liggend en dat gaat niet zo lekker op een terrasje of in de dierentuin bv haha! Bij mijn oudste dochter ging het allemaal wat makkelijker en die voedde ik ook overal al moet ik zeggen dat ik het liefst voedde in een rustige vertrouwde omgeving...thuis dus...

Ik denk maar zo: Ik wil graag de borstvoeding volhouden totdat ze een jaar is (bij mijn dochter is het gelukt tot 11 maanden) en die tijd geef ik er wel voor op. T'is net de keuze die je er voor maakt. En voordeel is dat er steeds meer tijd tussen de voedingen gaat zitten en ze minder voedingen op een dag nodig hebben waardoor je steeds ietsje meer vrijheid krijgt.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Bericht  Gast wo 10 aug 2011 - 0:59

teletascha schreef:Ik ben sinds kort moeder van een prachtdochter! Maar ik begin me wel een beetje af te vragen hoe/hoe vaak andere mensen dingen ondernemen in combinatie met het prille moederschap. Ik geef zelf dus nog borstvoeding (meestal om de 3 uur, en 's avonds om de 2 uur) en ik merk dat mijn leven momenteel bestaat uit blokjes van 3 uur Rolling Eyes Ik ga uiteraard weleens van huis, maar ik zit toch vast aan het kolven om de zoveel uur. Dus ik vind het momenteel echt lastig om echt eens ergens af te spreken met mensen, naar een borrel te gaan of ergens op visite te gaan (en dan stress te krijgen of je ergens kunt kolven) en heb dus al een aantal afspraken laten schieten hierdoor. We hebben onze uk ook weleens meegenomen op visite, maar ik merk dat ze best wel uit haar ritme is na afloop (ze slaapt bijv. een paar nachten dan niet meer door, wat ze normaal wel doet). Ik ga wel regelmatig op pad met de kinderwagen enzo en dat gaat prima, maar dan zorg ik er wel altijd voor dat de tripjes binnen 3 uur afgelopen zijn.
Hoe gaan jullie hier nu mee om? Want ik wil me niet helemaal afsluiten van de buitenwereld, maar ik wil onze uk ook lekker in haar ritme houden en borstvoeding blijven geven.

Ik geef beide dames ook volledige bv, en doe dat dus ook overal. Als ze eens niet meekunnen, voed ik kort voor de tijd dat ik wegga, en dan heb ik toch wel ruim 3 uur om weg te blijven. Desnoods geeft mijn man ze vast wat als ze eerder komen, maar dat is eigenlijk nog niet voorgekomen.
Ik ben nooit zo lang weg zonder ze dat ik moet kolven, dus dat scheelt.
Er kan ook gerust een keer 6 uur tussen zitten, dat zit het nu 's nachts ook wel, en dan kolf ik dus ook niet. Pas als het een hele dag of halve dag is, ga ik kolven als ze niet meekunnen, maar dus niet voor een verjaardag ofzo. Ik heb echt heel veel voeding, maar dat gaat eigenlijk altijd wel goed. Ik heb dan wel stuwing tegen voedingstijd, maar dat drinken ze de eerste voeding zo weer weg.

Lukt het je niet om zonder kolven weg te kunnen, als het maximaal 6 uurtjes is bijv?

Gast
Gast

Bericht  Liadan wo 10 aug 2011 - 1:13

Ik geef ook borstvoeding en ik voed onze zoon ook gewoon overal als dat nodig is. Ik onderneem trouwens ook bijna niks zonder hem op dit moment. Ik ben nog niet langer dan 2 uur ergens zonder hem heen geweest. Ik mis dat ook eigenlijk niet. Als ik ergens heen ga, gaat hij mee.
Binnenkort ga ik een ochtend zwemmen met een vriendin, haar zoon en mijn dochter. Ik zorg dan dat ik binnen 4 uur terug ben of kolf daar in een kleedhokje.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Gast wo 10 aug 2011 - 1:27

In de tijd dat ik borstvoeding gaf, had ik nauwelijks een sociaal leven. Ik heb nooit in het openbaar gevoed, dus ik was redelijk aan huis gebonden. Dat was niet iets wat ik als negatief heb ervaren, ik had er heel veel behoefte aan om met mijn dochter in alle rust knus en gezellig thuis te zijn. Toen ze een half jaar was geweest was, ben ik wegens omstandigheden gestopt met het geven van borstvoeding en in die tijd groeide mijn behoefte aan een leven buitenshuis ook weer.

Gast
Gast

Bericht  Smaragdje wo 10 aug 2011 - 9:06

Mijn zoontje komt met zijn 5 voedingen op een dag vaak nog rond de 2,5 - 3 uur, aangezien hij lange nachten maakt. Als ik weg wil, dan zorg ik ervoor dat ik hem vlak voordat ik weg ga voed (Doe ik ook als moet werken. Dan ga ik om de 3 uur naar huis om drinken te geven. Gelukkig komt het op 2 dagen zo uit dat hij het dan precies met één voeding tussendoor redt).
Meestal ben ik binnen die tijd al weer wel terug en als wij aan het lopen zijn dan kan zijn voeding vaak ook nog uitgesteld worden. Anders geef ik hem gewoon overal drinken.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Bruintje Beer wo 10 aug 2011 - 9:47

Ik geef afgekolfde borstvoeding en op dit moment is mijn kolfapparaat mijn beste vriend. haha. Hij gaat overal mee. Kolf ook overal. Nou ja niet in het openbaar maar wel als we op visite zijn waar we langer zijn. Dagjes uit doe ik ook gewoon. Ik heb genoeg voorraad in de diepvriezer dus 1x niet kolven is geen ramp.
Tuurlijk heeft mijn sociaal leven eronder te lijden maar niet zo heel erg.
Ik probeer het zolang mogelijk vol te houden.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: