Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Help :shock: Motivatie is weg!

3 plaatsers

Ga naar beneden

Help :shock: Motivatie is weg! Empty Help :shock: Motivatie is weg!

Bericht  S1mplicity vr 3 dec 2010 - 11:32

Hoi!

Sinds een tijd terug merk ik dat ik totaal geen motivatie meer heb voor school :-(. Dit vind ik natuurlijk heel erg jammer, omdat ik vroeg toch wel iemand was die hard werkte voor school. Ik ben nu derde jaars IBMS en in 't eerste jaar heb ik zo hard mijn best gedaan, maar dit was dan de eerste kwartalen, na de 3 en 4 zakte de motivatie alweer weg. Toen ben ik in 't tweede jaar stage gaan lopen en keerde de motivatie weer terug, 't is toen gelukkig wel zo gebleven 't hele tweede leerjaar door. Maar nu gaat t weer zo slecht, ik haal gelukkig geen onvoldoendes maar t zijn net voldoendes en ik doe er niet echt veel voor. Ik maak me zorgen, want heb zo nu en dan t gevoel dat ik weinig leer. Ik heb in het tweede jaar toen ik stage liep, zelf overwogen om met de opleiding te stoppen. Maar ik ben iemand die niet opgeeft, dat kan ik gewoon niet! Maar ik heb het gevoel dat ik vast zit en daarom is me motivatie weg en ik weet gewoon geen raad meer...over 1 week zijn de tentamens er weer en ik heb er heel weinig voor gedan... Help!

Weten jullie wat ik kan doen? Ik wil absoluut niet er tussen uit, omdat dat voor mij ook voelt als stoppen. Neutral

Bedankt dames!
S1mplicity
S1mplicity
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 34
Punten : 40
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help :shock: Motivatie is weg! Empty Re: Help :shock: Motivatie is weg!

Bericht  Rouxxxe za 4 dec 2010 - 5:14

Heel herkenbaar.. Ik heb tijdens mijn hbo-opleiding ook zo vaak momenten gehad dat ik mijn motivatie kwijt was.. Ik vind het moeilijk om je goeie tips te geven, omdat ik die gewoon niet echt heb. Op motivatie-dieptepunten probeerde ik toch altijd maar zo goed mogelijk door te zetten, net dat te doen wat nodig is en hopen dat de motivatie dan zo snel mogelijk weer terug kwam haha. Vaak kwam dat ook uiteindelijk wel. Een nieuwe periode, met nieuwe vakken en alles werkte voor mij ook altijd wel motiverend, dan begon ik altijd weer met een schone lei. En toen ik uiteindelijk mijn diplome haalde was ik maar wat trots op mezeld, ik had uiteindelijk toch maar mooi doorgezet. Probeer voor ogen te houden waar je het voor doet.
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help :shock: Motivatie is weg! Empty Re: Help :shock: Motivatie is weg!

Bericht  JD za 4 dec 2010 - 11:40

ik ben juist al mijn motivatie voor mijn werk kwijt....ik doe dit nu dik 6 jaar, en hoe stom t ook klinkt....ik vind er geen bal meer aan! ga echt met een flinke dosis tegenzin heen, kijk 100x per dag op de klok, en tel echt af naar het einde van de dag.....dus ik moet juist op zoek naar een nieuwe opleiding en vind alles leuk.............dus ik weet ongeveer wat je doormaakt...hopelijk kun je jezelf er nog toezetten om het af te maken en hopelijk vind je daarna snel een baan die bij je past!good luck!
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help :shock: Motivatie is weg! Empty Re: Help :shock: Motivatie is weg!

Bericht  S1mplicity ma 6 dec 2010 - 0:51

@rouxxxe, ja ik blijf ook gewoon doorzetten maar soms denk ik dat t ligt aan de opleiding. Dit soort motivatieloze periodes, zijn erg vervelend Sad!
@*Marietje*, wat jammer dat jij je motivatie ook al kwijt ben :-o. wat voor werk doe je? welke opleiding ga je nu dan volgen?
S1mplicity
S1mplicity
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 34
Punten : 40
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help :shock: Motivatie is weg! Empty Re: Help :shock: Motivatie is weg!

Bericht  Gast ma 6 dec 2010 - 5:18

Dit is heel herkenbaar!
Mijn motivatie is al bijna heel mijn studietijd laag. Ik zit nu in het 3e jaar en zorg dat ik de deadlines/eisen haal. Daarmee is bijna alles wel gezegd. Ik heb echt zin om te gaan werken. Op stage merk ik dat ik zelf aan de slag wil, mijn eigen ding doen.
Ik ben echt aan het aftellen. In januari dossier inleveren, dan nog maar 3 minors. Eén daarvan is mijn LIO, de ander bewegingsonderwijs. Dit herhaal ik continu in mijn hoofd, zodat ik alles haal en snel zelf aan de slag kan.

Het enige wat voor mij werkt; Alles wat moet, doen en proberen te halen. Zo loop ik geen vertraging op en ben ik eerder klaar! Je zit helemaal niet op studivertraging te wachten, dan duurt het nog langer! (Goede, excentrieke motivatie Wink)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help :shock: Motivatie is weg! Empty Re: Help :shock: Motivatie is weg!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum