Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

voorgevoel bevaldatum

+19
Thunder
Meeko
Pussycat
PapillonRose
Mirror
Flip Fluitketel
Nana
Printje
Kat1980
yes1984
kletskousje
Mikki
Bruintje Beer
Smaragdje
Susan
mauwmauw
Liadan
Famke
Darius
23 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

voorgevoel bevaldatum - Pagina 2 Empty Re: voorgevoel bevaldatum

Bericht  Nana zo 20 maa 2011 - 9:33

Snoepy87 schreef:
Mikki schreef:Mijn vader riep de eerste keer dat mijn kind zich wel aan de traditie moest houden, en de maandag voor de uitgerekende datum geboren moest worden. Dat deed ze heel netjes, met 39+2.
Mijn tweede heeft zich er wederom aan gehouden en kwam daardoor met 39+1.
Zowel mijn ouders, mijn zus en ik, en nu mijn beide kinderen zijn allemaal de maandag voor de uitgerekende datum geboren, heel bizar.

Dat is wel bijzonder!

Dat is idd bijzonder! Bij mijn opa en oma hadden ze iets soort gelijks. Ze hadden tot twee keer toe kindjes gekregen toen op zaterdag de 4e van een maand (april en juli). Toen mijn oma weer zwanger was zei mijn opa als de 4e weer op een zaterdag valt dat bevalt mijn vrouw en dat was inderdaad zo (4 augustus).
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voorgevoel bevaldatum - Pagina 2 Empty Re: voorgevoel bevaldatum

Bericht  Flip Fluitketel zo 20 maa 2011 - 9:33

Een voorgevoel tjaaa, had in ieder geval wel het idee dat ik niet op de uitgerekende datum zou bevallen, maar juist overtijd zou gaan. Omdat m'n moeder en m'n zus ook ruim over tijd waren gelopen met hun 1ste kindje. Ik had het wel mooi gevonden als ze op de uitgerekende datum was geboren om dat deze dag van emotionele waarde was en is. Uiteindelijk is ze geboren met 41+4 dgn.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voorgevoel bevaldatum - Pagina 2 Empty Re: voorgevoel bevaldatum

Bericht  Mirror zo 20 maa 2011 - 9:48

Ik heb altijd wel het gevoel gehad dat hij eerder komt. Flink eerder, deze week ofzo..omdat ik het erg druk heb gehad (en nog heb) met verhuizen. Maar nu ik van de week een echo heb gehad en het kindje nu nog erg klein is denk ik nu weer dat hij juist nog even zal blijven zitten, want hij moet nog wel even wat aankomen! J. kwam met 38+6 en ik kan me gewoon niet voorstellen dat ik overtijd zal lopen, terwijl dat net zo goed kan natuurlijk...
Mirror
Mirror
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 194
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

voorgevoel bevaldatum - Pagina 2 Empty Re: voorgevoel bevaldatum

Bericht  PapillonRose zo 20 maa 2011 - 9:50

Ik begon naar mate de zwangerschap vorderde te denken dat ik weleens dik overtijd zou kunnen gaan lopen.
Uiteindelijk is ze met 39+3 geboren, maar of dat helemaal spontaan is.. Heb de dag ervoor een hardhandig inwendig onderzoek gehad, daarna is het 's avonds begonnen en ging het de hele nacht door. Toen kreeg ik een ruggenprik en verdwenen daarmee de weeën (niet alleen de pijn, de weeën gingen echt weg) en werd ik daarna ingeleid met een infuus.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

voorgevoel bevaldatum - Pagina 2 Empty Re: voorgevoel bevaldatum

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 10:20

Ik had echt een sterk voor gevoel dat onze zoon de 16e of de 17e zou komen. Dat werd dus de 27ste :P Ik zat er dus compleet naast maar dat had ik met het geslacht ook. Ik was er heilig van overtuigd dat het een meisje was totdat we de 20 weken echo zagen. Dus m'n gevoel heeft me al een aantal keer flink in de steek gelaten haha

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

voorgevoel bevaldatum - Pagina 2 Empty Re: voorgevoel bevaldatum

Bericht  Pussycat zo 20 maa 2011 - 11:21

Oké misschien een beetje apart en slaat het nergens op...

Maar ik dacht dat ze op 14 december geboren zou worden of op 10 januari.
En het werd 10 januari :-)
En dat dacht ik omdat ik anders ''normaal'' gesproken bij een cyclus van 28 dagen dan ongesteld zou moeten worden.
Ik had ook elke maand af en toe ''ongesteldheidspijn'' op precies die dagen haha

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voorgevoel bevaldatum - Pagina 2 Empty Re: voorgevoel bevaldatum

Bericht  Meeko zo 20 maa 2011 - 20:51

Ik loop nu overtijd en geloof me dat wil je echt niet! Ik vind t iig echt verschrikkelijk. Heb heel veel pijn aan mijn bekken en slaap heel erg slecht. Nu is t al vanaf een week of 37/38 dat t zo gaat, dus riep ik vanaf toen al dat ze wel mocht komen.
Heb altijd t gevoel gehad dat ze te 'vroeg' zou komen, heb ook heel lang 11 maart gedacht, maar zijn helaas al 10 dagen verder.
Bij Senna had ik juist t gevoel overtijd te lopen. Had nog niet echt ergens last van aan t einde, maar ben toen met de uitgerekende datum bevallen, had van mij andersom mogen zijn!
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voorgevoel bevaldatum - Pagina 2 Empty Re: voorgevoel bevaldatum

Bericht  Thunder zo 20 maa 2011 - 21:29

Bij de oudste had ik geen datum, ik wilde alleen maar dat-ie niet op mijn verjaardag zou komen. Dat is ook gelukt, ik ben precies een week ervoor bevallen op een zondag. Bij de jongste had ik sterk het gevoel dat-ie vrijdags zou komen (was de dinsdag erna uitgerekend). Toen begonnen ook inderdaad de weeën, maar hij kwam pas de zondag. Wat ik dus wel grappig vind is dat ik 2 zondagskinderen heb.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voorgevoel bevaldatum - Pagina 2 Empty Re: voorgevoel bevaldatum

Bericht  Pien zo 20 maa 2011 - 22:02

Meeko schreef:Ik loop nu overtijd en geloof me dat wil je echt niet! Ik vind t iig echt verschrikkelijk. Heb heel veel pijn aan mijn bekken en slaap heel erg slecht.

jij hebt een tijd terug een topic geopend over bevallen op een baarkruk, heb je dat inmiddels zo ver uitgezocht dat je dat ook daadwerkelijk wilt doen? ik ben echt reuze benieuwd mocht je die keuze gemaakt hebben omdat ik zelf ook zoveel bekkenklachten heb...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voorgevoel bevaldatum - Pagina 2 Empty Re: voorgevoel bevaldatum

Bericht  Meeko zo 20 maa 2011 - 22:58

Pien schreef:
Meeko schreef:Ik loop nu overtijd en geloof me dat wil je echt niet! Ik vind t iig echt verschrikkelijk. Heb heel veel pijn aan mijn bekken en slaap heel erg slecht.

jij hebt een tijd terug een topic geopend over bevallen op een baarkruk, heb je dat inmiddels zo ver uitgezocht dat je dat ook daadwerkelijk wilt doen? ik ben echt reuze benieuwd mocht je die keuze gemaakt hebben omdat ik zelf ook zoveel bekkenklachten heb...

De verloskundige neemt m zowiezo mee en ik denk dat ik t wel wil proberen ja. Als ik op mijn rug lig heb ik veel last van mijn bekken dus lijkt me niet fijn om dan zo te bevallen.
Zodra ik bevallen ben laat ik wel even in een topic weten hoe mijn ervaring was.
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voorgevoel bevaldatum - Pagina 2 Empty Re: voorgevoel bevaldatum

Bericht  Pien zo 20 maa 2011 - 23:00

Meeko schreef:
Pien schreef:
Meeko schreef:Ik loop nu overtijd en geloof me dat wil je echt niet! Ik vind t iig echt verschrikkelijk. Heb heel veel pijn aan mijn bekken en slaap heel erg slecht.

jij hebt een tijd terug een topic geopend over bevallen op een baarkruk, heb je dat inmiddels zo ver uitgezocht dat je dat ook daadwerkelijk wilt doen? ik ben echt reuze benieuwd mocht je die keuze gemaakt hebben omdat ik zelf ook zoveel bekkenklachten heb...

De verloskundige neemt m zowiezo mee en ik denk dat ik t wel wil proberen ja. Als ik op mijn rug lig heb ik veel last van mijn bekken dus lijkt me niet fijn om dan zo te bevallen.
Zodra ik bevallen ben laat ik wel even in een topic weten hoe mijn ervaring was.

ok... ja, ik kan ook amper op mijn rug liggen!! ben erg benieuwd naar je uiteindelijk ervaring.... heb afgelopen week de ervaring ook al van mijn buurvrouw gehoord, die vond het een geweldige uitvinding die baarkruk!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voorgevoel bevaldatum - Pagina 2 Empty Re: voorgevoel bevaldatum

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 23:04

Ik dacht dat hij echt veel te vroeg zou komen, mede door de harde buiken continue.. ik was zelfs blij dat ik de 37 weken grens gehaald had.. nou hij kwam met 41 + 3 dagen.... :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

voorgevoel bevaldatum - Pagina 2 Empty Re: voorgevoel bevaldatum

Bericht  Jelin zo 20 maa 2011 - 23:08

Ik was er met 37 weken helemaal klaar mee en mocht ze van mij komen. Maar ze bleef mooi zitten, ben uiteindelijk bevallen met 41+2. Ik dacht zelf dat ik eerder zou gaan bevallen.

Mijn moeder is overigens bij haar eerste, ik dus, ook bevallen met 41+2.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voorgevoel bevaldatum - Pagina 2 Empty Re: voorgevoel bevaldatum

Bericht  L!ND@ ma 21 maa 2011 - 5:51

Ik heb altijd het gevoel gehad dat ons kindje te vroeg zou komen, ook doordat het heel lang heeft gerommeld. Ik zat op een gegeven moment aan tafel en zei toen ook tegen mijn man dat het nu echt niet meer lang zou gaan duren. Hij had hetzelfde gevoel en ze is toen 3 dagen later geboren d.m.v primen en een inleiding. Ze is op 20 mei geboren, 30 mei was ik uitgerekend en de 29e is mijn eigen verjaardag. Had dus ook nog gekund, maar ik ben heel blij dat het anders liep.
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voorgevoel bevaldatum - Pagina 2 Empty Re: voorgevoel bevaldatum

Bericht  Gast ma 21 maa 2011 - 6:57

Ik zit iedere keer in mijn hofd met 15 juli... vraag me niet waarom! scratch
Ben 16 augustus uitgerekend, en wordt ingeleid tussen de 36 en 37 weken. Dus die datum ben ik nog geen 36 weken, dus hoe ik er bij kom... ?!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

voorgevoel bevaldatum - Pagina 2 Empty Re: voorgevoel bevaldatum

Bericht  Filoria ma 21 maa 2011 - 7:26

Ik had een sterk voorgevoel dat Tomas wel even zou blijven zitten en dat ik met 41 weken zou bevallen. Maar toen beviel ik al met 38+6 weken. Wat een geweldige verrassing was dat!
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

voorgevoel bevaldatum - Pagina 2 Empty Re: voorgevoel bevaldatum

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum